Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 20 апреля 2012, 15:26
4774
26

Протестам вопреки

Sport.ua представляет анонс предстоящей гонки Формулы 1 Гран При Бахрейна

| Обновлено 20 апреля 2012, 15:26
4774
26
Протестам вопреки

Великий спорт і політика вже давно тісно переплелися і часто стає незрозумілим які речі або рішення мають спортивну природу, а які – політичну. Серйозна політична криза, що почалася в Королівстві Бахрейн ще взимку минулого року і супроводжувалася протестами населення та їх надміру жорстким придушенням призвела спочатку до переносу, а зрештою до повного скасування Гран Прі в цій острівній державі. Пройшов рік, криза потроху стихла, але не припинилася і Формула 1 знов стала розмінною монетою у відносинах влади з опозицією, яка обіцяє масові протести, аж до зриву нормального проведення усіх заходів у рамках уїк-енду. Ще минулого тижня практично всі команди забронювали квитки з Китаю як до Європи, так і до Бахрейну, адже ніхто достеменно не знав і не був певен у тому, що четвертий етап чемпіонату таки відбудеться.

Зрештою, FIA, Берні Екклстоун та офіційна влада дійшли остаточної згоди і Великий цирк таки прилетів до Королівства. І тут варто також звернути увагу на політичні питання всередині Формули 1 – публічно жоден з учасників чемпіонату не поставив під сумнів правильність цього рішення, але під час неформального спілкування багато людей (а це і механіки, і кухарі, і навіть дехто з керівників команд) дуже занепокоєні ситуацією та безпекою, як власною, так і співробітників, попри запевнення організаторів у тому, що все пройде без зривів та небезпек для учасників. Але як показують події з реального життя – справжньою безпекою у Бахрейні наразі не пахне: в автомобіль, в якому їхали механіки Force India, протестувальники кинули пляшку з «коктейлем Молотова». На щастя, фізично не постраждав ніхто. Кому потрібні такі гонки знають тільки організатори та містер Екклстоун, який, до речі, отримав всю суму коштів за так і не проведений Гран Прі минулого року…

Що ж стосується безпосередньо змагань, то автодром у Сахірі відчинив свої двері для Формули 1 весною 2004 року. Чи це було співпадіння, чи на таку магію цифр розраховували від самого початку, але дебютна гонка відбулася 04.04.04. А перемогу в ній здобув Міхаель Шумахер – ну просто «сенсація» як для того сезону… Ще однією «несподіванкою» є те, що трасу проектував Герман Тільке. Мабуть саме тому перед 2010 організатори з метою підвищення видовищності вирішили змінити конфігурацію кільця, яке стало на 887 метрів довшим. Але такий крок тільки погіршив ситуацію – дивитися як сохне фарба, напевно, було б цікавіше ніж спостерігати за «гонкою трамваїв» у 2010. Зрештою, цього року змагання пройдуть на традиційній конфігурації.

Кільце в Сахірі на перший погляд виглядає доволі простим: чотири прямі, сполучені поворотами різної складності, де швидкісних поворотів дуже мало, але, як каже Кімі Ряйкконен: «Траса не настільки проста, як здається на перший погляд». Траса доволі вимоглива до динаміки розгонів, ефективності гальм та їхнього охолодження, адже 70% довжини кола гонщики проїжджають з натисненою педаллю газу. А проблеми з охолодженням мають таку природу – автодром знаходиться серед пісків, і з найближчих пагорбів на асфальт постійно потрапляє пісок (навіть пропри те, що організатори обробляють ці пагорби спеціальними закріплювальними сумішами), це змушує команди ставити додаткові фільтри на повітрозбірники, звідси й виникає потенційна загроза перегріву.

Налаштування машин як і на попередніх етапах вимагає ретельного пошуку оптимального балансу між максимальною швидкістю на прямих та ефективним проходженням поворотів, хоча рівень притискної сили тут буде меншим ніж в Шанхаї. Ще одним Х-фактором обов’язково будуть шини, і це не тому, що з сучасними сумішами Pirelli постійно можна чекати сюрпризів, а саме завдяки піску. Стан асфальтового покриття постійно буде покращуватися разом із тим, як пілоти будуть намотувати свої кола, а отже сьогоднішні налаштування вже не будуть оптимальними завтра, а суботні під час гонки. Як кажуть в Mercedes, на цій трасі з цими покришками треба «попасти» у правильні налаштування.

Обганяти на трасі, де після прямих ідуть повільні повороти (1-й і 4-й, насамперед) загалом не надто складно, а з DRS має бути ще простіше. В Сахірі під час гонки зона дії системи буде тільки одна – на головній прямій, а лінія виміру секундного відставання знаходитиметься перед 14-м поворотом.

Що ж стосується покришок у Бахрейні, то італійці привезли таку саму пару, що ми бачили минулого тижня в Китаї – Medium і Soft. Коментар Пола Хембрі, глави Pirelli Motorsport з цього приводу є таким: «В Бахрені на нас чекає складний технічний виклик, температура понад 30 градусів призведе до змін діапазону, в якому будуть працювати шини. На тестах, які ми проводили в Бахрейні, ми зібрали інформацію, та з тої пори гума і машини змінилися, тож ми почнемо фактично з чистого аркуша. Зношування покришок знову стане тим фактором, який командам доведеться враховувати під час розробки стратегії. Ця траса рідко використовується, тому характеристики асфальту будуть суттєво покращуватися протягом уїк-енду, але потрапляння на нього піску може стати проблемою, викликавши гранулювання гуми. Ефективне використання шин стане одним з ключових факторів, а для гарного результату в кваліфікації та гонці в Бахрейні дуже важливо досягти ефективного щеплення задніх шин з трасою».

Прогноз погоди на уїк-енд не обіцяє нічого незвичайного – буде сухо, часом хмарно, температура повітря очікується в суботу на рівні +27С, а в неділю +28С.

Робити прогноз відносно переможця гонки стало напрочуд непросто, особливо після перемоги Росберга в Китаї. Цілком очевидно, що фаворитами будуть McLaren, Mercedes і Red Bull, але й від Lotus можна чекати на приємні сюрпризи (та тільки якщо команда не напартачить з гоночною стратегією).

Букмекери ставлять на Льюіса Хемілтона – 3,25. Далі йдуть Баттон (3,5), Росберг і Феттель (9,0), Шумахер (11,0) та Веббер (15,0). Ferrari допомогти може тільки диво, адже навіть Фернандо Алонсо зізнається в тому, що «червоні» наразі мають шостий-сьомий за швидкістю болід.

На користь Скудерії говорить тільки статистика – п’ять з семи попередніх Гран Прі виграли Алонсо (три рази, правда двічі як пілот Renault) та Масса. А от рекорди кола в гонці та кваліфікації належать пілотам Mercedes, от тільки Міхаель у 2006-му був гонщиком Ferrari, а Ніко – Williams.

Перша практика, яка відбулася зранку показала, що ситуація в пелотоні за тиждень не змінилася (а вона й не могла). Перечекавши поки стан гоночного полотна покращиться вісім пілотів, які представляють McLaren, Red Bull, Force India та Mercedes помістилися в секунді, а найкращий час залишився за Льюісом.

В будь-якому випадку, пам’ятаючи про те, що ми бачили трьох переможців з різних команд на перших трьох етапах, варто сподіватися на продовження такого різноманіття переможців. Чемпіонат від цього тільки виграє!

Гран-прі Бахрейну, Сахір, 20-22 квітня, п’ятниця – неділя

 

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5 412 м

57

308,238 км

кваліфікація: 1'31.431 (2006, Міхаель Шумахер)

гонка: 1'32.408 (2006, Ніко Росберг)

Перша практика 10:00* - 11:30 – п’ятниця 20 квітня

Друга практика 14:00 - 15:30 – п’ятниця 20 квітня

Третя практика 11:00 - 12:00 – субота 21 квітня

Кваліфікація 14:00 – субота 21 квітня

Гонка 15:00 – неділя 22 квітня

(* - Час київський)

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 26
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
konstb333
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Lanfer_2012
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Дьявол
А Россия 2 не показывает...
OM27
Не обращайте внимание. Очень интересные статьи. Продолжайте своё дело.
Hassassin
Андрей Вы сами не хотите попробовать? Не ошибается тот, кто ничего не делает. Постоянно поправляют? Нет не постоянно, а если есть ошибки или неточности, то их надо исправлять и указывать на них автору, чтобы он делал выводы и больше не повторял ошибок. А что только анонсы, отчеты с гонок, разборы полетов в рубрике "под микроскопом", другие аналитические авторские материалы - тоже, наверное, перепечатаны и переведены?
Вот попробуйте сами что-то сделать разок - пришлите в редакцию, может Вы новый бриллиант спортивной журналистики и Вас никто не замечает?
Maugli
Я до сих пор не могу понять, а на фига спорт.уа эта жалкая попытка писать о Ф1????
Автора постоянно поправляют в комментариях, анонсы переписывание истории трассы и рассказы о прохождении на основании других ресурсов, просто переведенные на ридну мову.
Если уже решили то хоть результаты практик перепечатывайте откуда-нибудь, а делать дело лишь-бы для того, чтобы была видимость "делание дела" на фиг нужно????
Hassassin
Не така уже й фейлова була у японців гума (якщо про 2006 мова йде, а не про 2005).
Все ж таки, найбільший фейл був у США-05, а його автором були саме французи...
CubiQ
Мне, в принципе, всё-равно кто будет с французами. Но это должен быть долгосрочный контракт. Лет на 5 хотя бы...
Как Миши боролись с Бриджами! Хотя я в силу возраста, считай всё помню только с 2005 года. Хотя 2006-й выпал, ибо в то время мне, как потомственному Макофану, не доставляло смотреть за борьбой Алонсы и Шумахера (но Сузуку помню, сгоревший Феррари был за гранью). Фейловая резина Бриджей, не считая США и дождя. Интересно всё-таки.
CubiQ
Росберг плачется, что резина изнашивается очень дико (остальные, в принципе, не отстают).
"китайский выхлоп" был у Марка, Себа же оставил себе старый. Не думаю, что за неделю что-то поменялось...
Вообще, я думаю, что-то толковое мы увидим только в Барсе. Хотя в прошлом году, Хэм до последнего круга щемил Тефтеля, и будь место, точно обогнал бы... Ну а результат того чемпионата все знают.
Возможно, к средине чемпа что-то и прояснится...
Hassassin
Для вболівальників різних команд / пілотів перегляд не може бути однаково приємним!
Hassassin
Думаю, що наразі зарано робити однозначні висновки стосовно Мерса. Поживемо - побачимо. В Китаї вони точно попали в налаштування.
В Ред Булл декларують рівність, а отже вихлоп буде такий самий як і у Марка, тобто новий. Та й коефіцієнти залежать не тільки від оцінок саамих буків, але й від об'єму ставок на пілотів - значить на Себа ставлять більше, от його коеф. і менший.
МН
фігово то, шо я знов дивитимуся усе в запису..((
та, сподіваюся, матиму приємний перегляд)
чого й вам усім бажаю!)
МН
CubiQ — 20.04.2012 17:31
--
та, я не проти...
та, щось мені не віриться в таке..
коли всі кажуть, що вони на 3 голови вищі за інших - чекати біди..(
МН
здоровенькі були!)
ви мені одне скажіть - на вашу думку, мерси знайшли налаштування, за яких їхня гума не зжерається вдвічі швидше, як це було раніше..??
чи ця казка скічиться, як тільки куранти вріжуть у цимбалам опівночі?? (тобто, опівдні, серед пустелі, на піщаній трасі в Бахрейні)???
---
ще один момент..
схоже, букмекери теж вірять в те, що Себові не підійшов китайський "вихлоп"
бо, як пояснити, що вони вірять в Марка менше, ніж в нього..?
які думки з цього приводу?
Hassassin
Піреллі не збираються йти, бо вони наразі монополісти, а от чи захочуть італійці конкуренції - питання відкрите. Особисто я хтів би і французів, і американців.
CubiQ
Мишлен согласны, но только при условии конкуренции. Да и Пирелли не собирается никуда уходить.
Hassassin
ФІА хотіла монополії - вона її отримала. Як в Парижі будуть домовлятися з Мішлєн, якщо ФІА французів і веперла свого часу? Тут якщо вже й шукати нового постачальника - треба до Good Year підкочувати...
CubiQ
А вообще, читая комментарии гонщиков после практик, становится грустно. Пилоты должны бороться не друг с другом, а с шинами.
Надеюсь, ФИА сможет договориться с Мишленом и будет два поставщика.
CubiQ
Будет дубль Маков, потом каша из быков, Кими и Мерсов. Хотя, у Шумахера опять что-то отвалится или в него врежется Сенна.
Hassassin
Як на мене - питання риторичне, бо рано чи пізно Феліпе очками розживеться... Просто сама ситуація - фарс! Команда, яка другий рік поспіль будує відро; пілот, якого ще після завершення попереднього сезону варто було звільнити; глава, який публічно зізнається в тому, що не знає чому їх машина була настільки швидкою в Малайзії, що аж перемогла...
Мій вислів "червоне шапіто" - дуже яскраво описує ситуацію довкола Скудерії. Але варто зізнатися й у тому, що й без червоних на трасі дуже весело ;)