Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 22 апреля 2012, 21:27
7177
46

Гран При Бахрейна: победа Феттеля и два подиума у Lotus!

Стартовав с поул-позиции, Феттель в непростой борьбе с Ряйкконеном побеждает впервые в сезоне!

| Обновлено 22 апреля 2012, 21:27
7177
46
Гран При Бахрейна: победа Феттеля и два подиума у Lotus!

Ще після завершення кваліфікації було зрозуміло, що недільна гонка має вийти напрочуд цікавою і аж ніяк не схожою на нудну попередню у 2010-му. Сюрпризів вчора було предостатньо: поломка DRS на машині Шумахера і німець не проходить навіть до другої кваліфікації (а перед стартом йому ще й коробку передач замінюють і це лише 22-ге місце на старті), Ряйкконен жертвує результатом в суботу заради зайвого свіжого комплекту шин і опиняється 11-м, Росберг, який тиждень тому блискуче взяв поул, був лише 5-м, а несподівано для багатьох, з першого місця в гонку пішов Себастіан Феттель, пару якому на першому ряді склав Льюіс Хемілтон. Другий ряд також був за парою гонщиків Red Bull і McLaren. Всі ці факти не просто підігрівали інтерес до гонки, а на повний голос кричали про те, що вона неодмінно матиме інтригу, боротьбу і велику кількість обгонів (FIA зробила хоч і одну, але достатньо довгу зону DRS на прямій старт-фініш). Реалії сьогодення виправдали очікування повністю!

За пару годин до початку гонки погода ледве не внесла свої вагомі корективи у плани команд – над трасою пролився дощ, але недовго, і асфальт встиг висохнути повністю. На старт гонки тільки Камуі Кобаясі поставив більш жорстку гуму, в надії виграти за рахунок більш вдалої стратегії зупинок в боксах, решта пілотів розпочинали на Soft.

Як тільки вогні світлофору згасли, в пелотоні розпочалася драматична боротьба за місце під сонцем: Феттель, Хемілтон і Веббер хоч і не без проблем, але зуміли зберегти свої позиції, а от за їхніми спинами без проривів та програшів не обійшлося. Баттон, стартуючи 4-м, затримався і пропустив поперед себе Грожана з Алонсо, Кімі Ряйкконен піднявся на 7-ме місце, а Масса, Росберг (мінус 4 позиції) і Перес замкнули десятку після першого кола. Молодий Даніель Ріккардо провалив старт, вилетівши в другий десяток з шостого місця на старті, а Шумахер піднявся на 4 місця і став 18-м.

Феттель упевнено поїхав у відрив на стартовому відрізку – 3,3 секунди він вигравав після 3-х кіл, але надалі його перевага зростала не так швидко і після шести кіл він привозив Хемілтону 4,4 секунди. А в цей час цікаву виставу протягом третього-п’ятого кіл влаштували Масса і Ряйкконен у боротьбі за 7-ме місце: спочатку бразилець обігнав свого екс-напарника, а потім чемпіон 2007-го року повернув собі втрачене, для Кімі це був початок його прекрасного сходження! Практично одночасно з цими подіями Ромен Грожан (на 4-му колі) зумів розібратися з Веббером на гальмуванні перед першим поворотом і вирватися на 4-ту позицію. Але апетиту пілотів Lotus сьогодні можна було по-доброму позаздрити: не пройшло і трьох кіл як франко-швейцарець вийшов на друге місце, обігнавши Хемілтона, а фін справився з іншим представником McLaren в боротьбі за шосте місце. На 9-му колі під тиском Кімі не встояв і Алонсо – це вже п’ята позиція для гонщика Lotus.

Дженсон Баттон під час радіозв’язку з командою повідомив, що задні колеса прийшли у поганий стан і вже на 8-му колі відкрив першу хвилю піт-стопів, а разом із ним до механіків вирушили Масса з Росбергом. Колом пізніше на піт-лейн з’явилися Хемілтон, Веббер, Алонсо, Перес і Шумахер. І саме тут сталася подія, яка значно вплинула на подальший хід гонки – при обслуговуванні McLaren Хемілтона у механіків виникла проблема з кріпленням заднього лівого колеса, що коштувало британцю багатьох зайвих секунд стояння. Таким чином Льюіс пропустив Ряйкконена, Веббера, Алонсо і Росберга. З останнім Хемілтон розібрався моментально, він обігнав Ніко на прямій між 3-м і 4-м поворотами, причому німець не залишив на трасі місця для МР4-27 і Льюіс проїхав по піщаному узбіччю, але випередив Mercedes під №6. Стюарди не стали приймати жодного рішення по даному інциденту, вирішивши заслухати пілотів після гонки, а Росбергу така поведінка і відсутність моментального покарання сподобалися.

На 10-му колі на піт-стоп заїхали Грожан, Вернь, Петров і Глок, на наступному колі – Феттель, Ряйкконен і Мальдонадо. Кобаясі зі своєю оригінальною тактикою був у механіків на 15-му колі, а компанію йому склав Пол Ді  Реста, який свідомо їхав на тактику двох піт-стопів.

На другий гоночний відрізок пелотон уже поволі розтягнувся, але цікавої боротьби вистачало: Кімі обігнав Веббера, а Льюіс – Алонсо. Таким чином пара пілотів Lotus віртуально опинилася на подіумі. Перша трійка гонщиків потроху збільшувала свій відрив від решти, а от всередині цього тріо боротьба велася не на жарт. Якщо Феттель і Грожан обмінювалися непоганими результатами, але розрив між ними тримався в середньому на відстані у 5 секунд, то Ряйкконен був помітно швидшим і наближався до напарника. Зрештою коли Кімі наздогнав Грожана, то без серйозного спротиву збоку Ромена зумів вийти на друге місце.

Проблеми Хемілтона змусили команду переглянути тактику і на 18-му колі гонщику повідомили про перехід на «План Б». У даному випадку це значило, що британцю доведеться зробити ще 2 зупинки в боксах.

Боротьба на трасі тривала не тільки при розподілі місць на подіумі, або в очковій зоні – в середині пелотону на 21-му колі стався найвидовищніший обгін гонки. Поки Мальдонадо примірявся і атакував Серхіо Переса, їх обох одним маневром зумів обігнати Ді Реста, а от пілот Sauber програв боротьбу і Пастору Мальдонадо.

Другий гоночний відрізок закінчився досить спокійно, і вже на 22-му колі другу хвилю піт-стопів розпочав Перес. На наступному в бокси поїхали Баттон, Росберг і Масса, на 24-му – Веббер, Хемілтон, Алонсо, Мальдонадо, Шумахер і Петров. У Льюіса знову виникли проблеми, але часу він втратив значно менше, порівняно з першим разом. Ряйкконен відвідав механіків на 25-му колі, а останніми серед лідерів за новою гумою поїхали Феттель і Грожан.

Після других піт-стопів Ніко Росберг вносить різноманіття в боротьбу за позиції: спочатку він обігнав Алонсо, виїхавши за межі траси, а вже через два кола, коли Фернандо спробував повернути собі позицію на прямій між 3-м і 4-м поворотами, Ніко повторив свій захисний маневр проти Хемілтона – витиснувши Ferrari за межі асфальту. Для дворазового чемпіона така поведінка Росберга стала неприємним сюрпризом і він вимагав від команди розібратися з цим епізодом. Але стюарди виявилися послідовними і на цей раз залишивши епізод на розгляд після завершення гонки.

А в боротьбі за перемогу інтрига ще більше загострилася! Це Кімі Ряйкконен на всіх парах мчав навздогін Феттелю і зумів скоротити відставання до дистанції атаки! Перші дві спроби обігнати чинного чемпіона виявилися марними – переваги DRS фінові не вистачало, але було видно, що на довго Себастіана не вистачить. Бачили це і в боксах Red Bull, звідки надійшла команда пілот змінити налаштування, щоб убезпечити себе від атак Ряйкконена. Тут мова йшла про дозвіл зняти внутрішній лімітатор двигуна, щоб той видавав усі дозволені регламентом 18000 обертів на хвилину. Цей хід реально допоміг і більше у фіна реальних спроб обгону не було.

Зрештою більшість пілотів спокійно провели свої треті піт-стопи, причому лідери зробили це одними з останніх і одночасно, та зміни позицій не сталося. Механіки обох команд спрацювали дуже добре. Останній відрізок гонки почався з того, що Феттель відірвався від Ряйкконена на 3,4 секунди. Грожан їхав на самоті – наздогнати дует лідерів йому було не під силу, а Веббер знаходився на безпечній відстані. Все що залишалося Ромену – це спокійно доїхати до фінішу і вперше в кар’єрі опинитися на подіумі. Що в підсумку він і зробив.

А от позаду Марка Веббера боротьба за очки та місця точилася до останнього: Ді Реста їхав на зношених шинах і як міг захищався в боротьбі з Росбергом, Баттоном і Алонсо. Та розв’язка у цій ситуації виявилася вкрай неочікуваною: Ніко після багатьох безрезультатних спроб зумів таки «перегальмувати» Пола, а от на машині англійця стався повільний прокол і команда змушена була закликати Дженсона в бокси для зміни гуми. Втрачений час викинув пілота McLaren із топ-10 і на останньому колі Баттон заїхав в бокси – формально це схід, а отже команда без покарань зможе змінити коробку передач на МР4-27.

Ді Реста ж зумів приїхати шостим, так і не дозволивши Алонсо себе обігнати. Слідом за іспанцем фінішували Хемілтон і Масса. Для бразильського пілота Ferrari це були перші очки в сезоні! Схід Баттона дозволив Шумахеру отримати 1 очко за десяте місце на фініші. Вперше за сезон без жодного очка на етапі опинився Sauber – тактика Кобаясі виявилася хоч і хитрою, але неефективною, а Перес свою боротьбу програв більш швидким болідам.

Себастіан Феттель у стилі, який дуже сильно нагадав сценарій багатьох минулорічних етапів спокійно довів гонку до перемоги. Кімі Ряйкконен після дворічної відсутності вперше піднявся на подіум, де компанію йому склав Ромен Грожан.

Успіх Феттеля і четверте місце Веббера в купі з проблемами McLaren призвели до зміни лідерів в обох заліках: Себастіан очолив особистий, а Red Bull витіснила McLaren з першої позиції!

Отже що ми маємо: за перші чотири Гран Прі переможцями стали четверо гонщиків, які виступають за чотири різні команди! Востаннє аналогічна ситуація була у 2003-му році, коли перші гонки виграли Култхард, Ряйкконен, Фізікелла і Шумахер, але перші двоє були пілотами McLaren.

Red Bull зуміли напрочуд вдало скористатися проблемами основних конкурентів, але залишаються питання стосовно гоночного темпу Марка Веббера – занадто багато австралієць програв Грожану.

Lotus вперше в сезоні виправдали аванси, видані команді ще під час міжсезонних тестів: пілоти зуміли не наробити помилок (це стосується Грожана), а команда змогла дуже чітко і правильно розробити гоночну стратегію на уїк-енд (Кімі хоч і не пройшов до третьої частини кваліфікації, але зберіг такий потрібний комплект шин для гонки).

В Mercedes ситуація змінюється від етапу до етапу і що чекатиме на срібні стріли в кожній наступній гонці – велика загадка. Росберг провів непогану боротьбу, от тільки невідомо що йому скажуть стюарди після розгляду його інцидентів з Хемілтоном і Алонсо, адже німець жодного разу не залишив достатньо місця на трасі для болідів суперників. А що стосується семиразового чемпіона, то у нього так і не було жодного «чистого» Гран Прі, в якому б йому не завадили технічні проблеми, власні механіки або конкуренти.

Force India може пишатися своїм результатом – Ді Реста вкотре довів, що може відмінно реалізувати нестандартну тактику, зрештою шансів на очки при іншій стратегії у команди було б набагато менше. Результат Хюлькенберга є цьому промовистим свідком.

Ferrari просто показала свій рівень. Ні більше, ні менше. Вболівальників Скудерії може тішити тільки той факт, що Масса, нарешті, розжився очками, і в  обох заліках поняття Алонсо і Ferrari перестали бути математично рівними. Команда працюватиме над оновленнями, але наскільки у неї це вийде – питання риторичне. Репутація Пета Фрая як удосконалювача техніки є доволі сумнівною…

Знову механіки McLaren «допомогли», на цей раз Льюісу – схоже, що в команді навіть такі провали здійснюються за принципом рівноправності пілотів. Замість боротьби з Феттелем і Lotus за перемогу команда з Уокінга отримала мізер. Перерва до іспанського уїк-енду має посприяти знайти відповіді на питання щодо піт-стопів та проблем на них – гоночний темп болідів дозволяє значно більше.

Великий цирк іде на перерву у 3 тижні під час якої в італійському Мюджелло відбудуться тести. В Барселону команди приїдуть з чималими пакетами оновлень для своїх машин! Такого цікавого і часом несподіваного початку чемпіонату ми не бачили давно. Тим цікавіше буде дивитися майбутні етапи!

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран Прі Бахрейну

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:35:10.990

3

2.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 3.333

3

3.

Р. Грожан

Lotus

+ 10.194

3

4.

М. Веббер

Red Bull

+ 38.788

3

5.

Н. Росберг

Mercedes

+ 55.460

3

6.

П. ді Реста

Force India

+ 57.543

2

7.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 57.803

3

8.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 58.984

3

9.

Ф. Масса

Ferrari

+ 1:04.999

3

10.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1:11.490

3

11.

С. Перес

Sauber

+ 1:12.702

3

12.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1:16.539

3

13.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1:30.334

3

14.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1:33.723

3

15.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1 коло

2

16.

В. Петров

Caterham

+ 1 коло

3

17.

Х. Ковалайнен

Caterham

+ 1 коло

4

18.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1 коло (зійшов)

5

19.

Т. Глок

Marussia

+ 2 кола

3

20.

П. Де Ла Роса

HRT

+ 2 кола

3

21.

Н. Картікеян

HRT

+ 2 кола

4

22.

Б. Сенна

Williams

+ 3 кола (зійшов)

4

Найшвидше коло: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:36.379 (41-ше коло)

Не фінішували:

П. Мальдонадо

Williams

26 коло

-

Ш. Пік

Marussia

25 коло

-

Загальний залік після 4-х етапів:

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

53

2.

Л. Хемілтон

McLaren

49

3.

М. Веббер

Red Bull

48

4.

Дж. Баттон

McLaren

43

5.

Ф. Алонсо

Ferrari

43

6.

Н. Росберг

Mercedes

35

7.

К. Ряйкконен

Lotus

34

8.

Р. Грожан

Lotus

23

9.

С. Перес

Sauber

22

10.

П. ді Реста

Force India

15

11.

Б. Сенна

Williams

14

12.

К. Кобаясі

Sauber

9

13.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

4

14.

П. Мальдонадо

Williams

4

15.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

2

16.

Н. Хюлькенберг

Force India

2

17.

Ф. Масса

Ferrari

2

18.

М. Шумахер

Mercedes

2

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

101

2.

McLaren

Mercedes

92

3.

Lotus F1 Team

Renault

57

4.

Scuderia Ferrari

Ferrari

45

5.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

37

6.

Sauber F1 Team

Ferrari

31

7.

Williams F1 Team

Renault

18

8.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

17

9.

Toro Rosso

Ferrari

6

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Без шансов для соперников. Сокол – чемпион Украины
Хоккей | 29 марта 2024, 12:14 2
Без шансов для соперников. Сокол – чемпион Украины

Киевляне уверенно выиграли финальную серию

Экс-чемпион мира: Фьюри выставляет себя идиотом. Он знает, что попал в беду
Бокс | 29 марта 2024, 01:57 0
Экс-чемпион мира: Фьюри выставляет себя идиотом. Он знает, что попал в беду

Карл Фроч прокомментировал поведение Тайсона перед боем против Александра Усика

Комментарии 46
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Це німецькі й італійські пілоти 30-х років - часів Чемпіонату Європи гонок Гран Прі.
Аналіз буде, напевно, в середу, точніше не скажу...
Дьявол
Ну, чесно скажу, кілька прізвищ із тобой названих взагалі не чув, тому, може, тобі видніше, може, твоя позиція насправді має більше право на існування... А що там із аналізом Сахіра?)))
Hassassin
Позиція мені зроміла, хоча я й не згоден. До того списку варто ще додати Караччіолу, Роземайєра, Ланга, Нуволарі, фон Браухіча. Ну і для МШ місце знайдеться в такій компанії.
Дьявол
Та в тому то й справа, що в автоспорті легенд просто нема... Така вже специфіка дисципліни... Якщо у футболі, тенісі чи ще у чомусь подібному екіпіровка має другорядне значення, то в автоспорті справа совсім інша... ІМХО...
Ups
Та да самому неясно. НУ ели признаешь как минимум 4 чесно завоеванные титула - то кто ж тогда легенда если не он....
У кого больше ?
Hassassin
Льюіса, Льюіса забув. Хоча останнім часом він не так яскраво в дощ їздить як це було в 2007-08. Але все-одно його в цей список включити треба.
А яким є критерій легендарності?
Фанхіо, Аскарі, Мосс, Кларк, Грем Хілл, Стюарт, Жиль Вільньов, Лауда, Прост, Сєнна - легенди? Чому?
Hassassin
А то ти сама цього не знаєш?! ;)
Дьявол
Не знаю, все-таки в полной мере не могу с тобой согласиться... Автоспорт, в любом своем проявлении, это, прежде всего, техника, а уже потом - пилоты... Не думаю, что в автоспорте вообще можно говорить о легендах... Да, Шуми пока самый титулованный - это факт, но легенда ли?.. Не уверен по вышеотмеченный причине...
Ups
Даже, подчеркиваю, даже (я например с этим не согласен) - если только 4 титула - это только его заслуга - неужели этого мало чтобы доказать всем свою неординарность и талант?
Дьявол
Что касается Шуми, то четыре титула - это на самом деле его, а три - больше заслуга машины и отсутствия конкуренции...
Дьявол
Я предпочитаю о Массе в любую погоду не вспоминать))) А люди дождя на сегодняшний это, помимо Шуми, наверное, Дженс и Нандо...
lost_ua
Почему постоянно,когда поднимается вопрос о Формуле,сразу же как грибы никнут срачи и холивары вокруг Шумахера?
Ups
Может ) Нууу ты изначаельно "накинулся" на Шуми. Он легенда - глыба. Да были и сезоны где машина была самовозка. Но во многих сезонах борьба шла весь сезон.
Так что не надо с наскока преуменьшать достижения такого человека.
А как вспомню как в прошлом сезоне в одной из гонок шуми на не самой сильной машине в дождь щелкал соперников как семечки ....
кстати хорошая езда в дождь - это 1 из признаков высококлассного пилота. И от машины уже нааамного меньше зависит. Как вспомню Массу с его ездой в дождь - так вздрогну
Дьявол
Сорри, глюк(((
Дьявол
[quote Ups—23.04.2012 15:07]Дьявол—23.04.2012 14:57
а теперь сравни наши фразы...
Моя: "уровень болида - определяющий фактор, пилот - тоже важен, но он все-таки второстепенен"
Твоя: "конкурентоспособная машина необходимое, но совсем не достаточное условие чтобы стать чемпионом"
Тебе не кажется, что мы и без всякого спора придерживаемся очень похожего мнения?..
Дьявол
а теперь сравни наши фразы...
Моя: "уровень болида - определяющий фактор, пилот - тоже важен, но он все-таки второстепенен"
Твоя: "конкурентоспособная машина необходимое, но совсем не достаточное условие чтобы стать чемпионом"
Тебе не кажется, что мы и без всякого спора придерживаемся очень похожего мнения?..
Дьявол
а теперь сравни наши фразы...
Моя: "уровень болида - определяющий фактор, пилот - тоже важен, но он все-таки второстепенен"
Твоя: "конкурентоспособная машина необходимое, но совсем не достаточное условие чтобы стать чемпионом"
Тебе не кажется, что мы и без всякого спора придерживаемся очень похожего мнения?..
Hassassin
Вигравати на техніці, яка на голову краща - це одне, вигравати в рівних умовах або на більш слабкій машині - це вже дві великі різниці. Саме в таких умовах і видно чи пілот просто хороший гонщик, чи може значно більше. Внесок рівня машини і рівня пілота оцінити об'єктивно - неможливо.
А по суті: дрім-тім тих часів - це Шумахер, Бадоер, Тодт, Брон, Бірн. Ірвайн і Баррікелло теж вносили свою частку в розвиток машини, але незрівнянно меншу.
Hassassin
А чого так мало? Австрія 2001, Малайзія 1999, США 2002, Німеччина 2010 - це так навскидку.
CubiQ
Конкуренция в Феррари была наглядно продемонстрирована на ГП Австрии в 2002 году.