Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3628
10

Под микроскопом: Гран При Бахрейна

На Sport.ua традиционный анализ самых важных и интересных моментов прошедшего Гран При Формулы 1

Под микроскопом: Гран При Бахрейна

Одним з найцікавіших фактів, який лежить на поверхні після завершення гонки в Бахрейні полягає в тому, що всі чотири гонки виграли пілоти різних команд. Що це – збіг обставин чи в цьому є певна закономірність? Експерти й уважні вболівальники звісно не могли не звернути увагу на те, що по суті всі чотири гонки пройшли за різних умов – в Мельбурні було сухо і тепло, в Сепангу пройшов дощ, в Шанхаї було сухо, але прохолодно за мірками Ф1, в Сахірі ж було спекотно – невже різні кліматичні умови і температури асфальту настільки сильно впливають на гоночний темп машин, що шасі одних команд почувають себе добре в конкретному діапазоні? А може справа в двигунах? Поки що ситуація виглядає саме так, проте все-одно є кілька нюансів: Льюіс Хемілтон незалежно від погоди тричі поспіль фінішував третім, а Марк Веббер на усіх етапах ставав четвертим – така стабільність пілотів також вражає і ставить під сумнів попередню гіпотезу (особливо, якщо згадати про провальні піт-стопи британця в останній гонці, які й відкинули його назад). Так чи інакше, коли погода на наступних Гран Прі буде аналогічною до тієї, яка вже була можна буде порівняти їх результати і побачити чи є така закономірність. Звісно для цікавості й інтриги в чемпіонаті хотілося б щоб таке припущення було максимально наближеним до реального стану речей.

Повертаючись безпосередньо до подій останньої неділі варто звернути увагу на шинну тактику команд. Спека і пісок сприяли швидшому руйнуванню гуми на болідах, а тому стратегічна боротьба, традиційно для останніх двох років коли до Ф1 прийшла Pirelli, почалася ще у кваліфікації. В Lotus, наприклад, в другій кваліфікаційній сесії зумисно не випускали Ряйкконена на другу спробу, розраховуючи, що результат фіна буде достатнім, а шини треба берегти. Помилилися, але зберегли свіжі комплекти покришок, які дозволяли чемпіону світу-2007 атакувати, обганяти і бути напрочуд швидким на трасі. Аналогічною була ситуація з Полом Ді Рестою – команда так само ще в суботу підготувала «план А» для шотландця, який полягав у тактиці двох піт-стопів, реалізовувати яку значно простіше коли маєш у своєму розпорядженні два нових комплекти Soft і один Medium.

На неділю в Pirelli прогнозували тактику трьох пітів для більшості гонщиків і жодним чином не помилилися. Тільки один Ді Реста не відступив від обраного наперед плану і провів гонку на трьох комплектах шин, що забезпечило йому високе шосте місце на фініші. Чи міг Пол бути ще вище – навряд, а от нижче запросто, але проблеми у обох пілотів McLaren і недостатня максимальна швидкість Ferrari Алонсо тільки допомогли шотландцю.

Ще цікавим тактичним ходом відзначився Кобаясі – він був єдиним гонщиком, який вирушив на старт гонки на жорсткому комплекті, він же найпізніше з-поміж усіх (разом з Ді Рестою) поїхав на перший піт-стоп, але все це виявилося марним, бо темп С31 був відверто недостатнім для боротьби за топ-10, а кінцева тактика японського пілота також складалася з трьох зупинок в боксах.

Висновок стосовно тактики в Бахрейні напрошується сам собою – за такої спекотної погоди з цими шинами розраховувати на велике різноманіття тактик не доводиться, адже гума руйнується швидко і їхати в бокси поки темп не впав катастрофічно просто необхідно.

Герої

Насамперед відзначити варто обох пілотів Lotus і Ді Ресту – всі вони провели відмінну гонку. Можна було б сюди додати і Феттеля, але чинний чемпіон просто добре виконав свою роботу. Для німця ця гонка мало чим відрізнялася від більшості його звитяг минулого року: старт з поула, впевнене лідерство (так, несподівано для нього і команди Ряйкконен ледь не відібрав першість, але ж таки не відібрав), грамотна і зрозуміла тактика і, як наслідок, чергова перемога. Молодець, але не більше.

Значно більшої уваги заслуговують men in black – Кімі вдало стартував на м’яких шинах і відіграв чотири позиції тільки на першому колі, надалі була цікава дуель з Массою (де фін загубив від 2,5 до 3,5 секунд і пошкодив переднє крило), обгони Алонсо, Хемілтона, правильний час для зупинки в боксах і гонитву за лідерами продовжено. Найцікавішими моментами в гонці Ряйкконена були його протистояння з напарником, який тоді їхав на прикатаних шинах Medium і на 4 кола затримав фіна, та звісно ж боротьба за лідерство з Феттелем. На думку багатьох фахівців, якби команда дала Грожану вказівку пропустити напарника, то шанси Lotus на перемогу були б значно більшими. Не можна обійти увагою і самого Ромена – він також відмінно провів гоночну дистанцію, не залишивши жодних шансів Вебберу в боротьбі за останню сходинку на подіумі. Той Грожан, який не міг проїхати й десяти кіл на перших двох етапах змінився на нового – більш розсудливого, такого ж швидкого, але значно стабільнішого. Ось що значить коли тебе «б’є Шумахер» на стартовому колі в Малайзії.

Про Ді Ресту вже було написано вище і додати можна тільки те, що найвищих оцінок він заслуговує не тільки за ефективну реалізацію непростої тактики, а за те, що він при всьому цьому демонстрував дуже непоганий гоночний темп і на своєму другому гоночному відрізку навіть потрапив у трафік з яким зумів розібратися.

Антигерої

Гонка так само як і в Китаї була настільки динамічною та напруженою, що у цій номінації виділити когось буде непросто. Але насамперед варто звернути увагу, що до цієї номінації вперше не попадає Масса – бразилець нарешті відкрив рахунок набраним очкам і проїхав гонку на тому рівні, який сьогодні дозволяє його болід.

Вдруге поспіль цього «почесного» звання достойні парубки моторні, які працюють в боксах McLaren – проблеми на піт-стопах на двох етапах за два тижні, це перебір для будь-якої команди Ф1, що вже казати про колектив, який бореться за чемпіонство в обох заліках! Навряд ці проблеми вплинули на те, що Льюіс вперше в сезоні не потрапив на подіум – темп срібних стріл був гіршим за Red Bull і Lotus, але п’яте місце як мінімізацію втрат британці взяти повинні були, ось саме тут і «допомогли» власні ж механіки.

Серед пілотів найбільше запитань викликав перфоманс Даніеля Ріккардо – австралієць стартував шостим і в підсумку загубився десь в середині другого десятка пелотону. Так, у нього виникли проблеми на першому колі, але ж напарник, який провалив кваліфікацію і стартував тільки 17-м на фініші опинився попереду. Єдине що може тішити Даніеля, його місце в Toro Rosso поки що знаходиться у цілковитій безпеці, і часу для виправлення ситуації ще достатньо.

Борець етапу

Людина, яка зазвичай проводить дуже спокійні малопомітні гонки, після своєї дебютної перемоги видала просто шикарний Гран Прі з великою кількістю боротьби на трасі. Дуелі Росберга з Хемілтоном і Алонсо були настільки жорсткими і неоднозначними, що стюартам довелося розглядати обидва епізоди вже по завершенні гонки (а ще ж було затяжне протистояння з Ді Рестою наприкінці гонки, де вже німець виступав в ролі мисливця).

Першого разу в боротьбі з Льюісом німець з одного боку не міняв траекторію оборони двічі, але правими колесами проїхав по піщаному узбіччю – тобто місця для боліду суперника не залишив, хоча там була пряма і для Хемілтона була відкрита практично вся траса ліворуч від Ніко. З іншого ж боку Росберг почав зміщуватися праворуч миттю раніше за британця, а отже формально, на думку Феміди, правил не порушував.

В епізоді ж з Алонсо ситуація повторилася майже ідентично, але різниця полягала в тому, що на цей раз рух направо першим зробив іспанець, а Ніко вже реагував на його дії. Знову ж таки, німець мав право на захист позиції і зміщувався тільки раз, от тільки знову не залишив на трасі місця для машини конкурента. Для Алонсо все було зрозуміло одразу – радіоефір команди вкотре потішив.

Автор завжди дивується і залишається незадоволеним, коли пілотів карають за контакти в абсолютно простих гоночних інцидентах, відбиваючи у гонщиків будь-яке бажання ризикувати з обгонами, але на цей здається що Ніко трохи передав куті меду і заслужив щонайменше на офіційне попередження від стюартів. Зрештою, хто б що не казав, але саме такі епізоди приковують глядачів до екранів значно більше ніж «обгони», здійснені за допомогою DRS.

Чемпіонат же взяв паузу – наступного тижня в Мюджелло відбудуться тести, а Великий цирк повернувся до Європи. Наступна гонка відбудеться в Барселоні – можливо там переможе пілот команди, яка цього року ще не вигравала? Така Формула 1 нам однозначно потрібна!

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 10
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Коли на двох етапах поспіль не спрацьовує один і той самий механізм, то в цьому також є людський фактор - не перевірили або перевірили погано. Хто цим має займатся? Думаю, що не Вітмарш...
Дьявол
...ка не закручується... Не руками ж її крутити)))
Дьявол
Проблема Хема була не безпосередньо на піт-стопы, а в тому, що, мабудь, давав збої гайковерт, працював через раз... Тому варто розібратися з технікою, а людина, що працює на піті ні в чому не винна - що вона може зробити, коли фіксуюча гай
CubiQ
Тем, кто смотрит с нейтральной точки зрения можно только позавидовать...
hybrid
неоднозначно все. з одного боку шини, так, багато непотрібного хаосу (але менше, ніж минулого року!), реальна якість болідів нівелюється. пілоти входять в повороти на 70% можливостей і т.д. і т.п., я б ще додав відсутність дозаправок, мене завжди перла бензинна тактика, а залишитись на трасі довше означало виграти і не треба було нікого кришувати... але: наскільки ж цікавіше стало дивитися з нейтральної точки зору! раніше це було або свято, або трагедія, в залежності від результату того, за кого вболіваєш, самі ж гонки були на 90% ніякими. тоді як зараз милуєшся тою ж малайзією не зважаючи на суб"єктивно абсолютно жахливий результат.
CubiQ
Ну двигатели это вообще какая-то глупость... Шасси для каждой трассы? Тоже как-то не верится. Остаются температурные и погодные условия = шины.
Может внимания было не меньше, но и претензий тоже не было.
Hassassin
Я точно про це не знаю - припущення є, але не більше. Дехто з журналістів пише і про діапазони двигунів, але в теорію клімату для двигунів я не вірю. А от шасі та шини - цілком на те схоже.
Минулого року шинам приділяли уваги ніяк не менше.
CubiQ
"невже різні кліматичні умови і температури асфальту настільки сильно впливають на гоночний темп машин, що шасі одних команд почувають себе добре в конкретному діапазоні? А може справа в двигунах?"
Это всё каличные шины с очень узким рабочим диапазоном. Почему-то в прошлом сезоне никто столько внимания шинам не уделял.
А тут вдруг за тысячи километров от баз одни прогрессируют, другие регрессируют...
Hassassin
Стосовно Макларен не скажу, а от Барса в фінал вийшла, тільки не вчора (фінал Кубка Короля)
djordj
Макларен чемпион 2012? Барса вчера вышла в финал?