Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
5722
7

По порту и городу 300 км/час

Анонс Гран При Европы Формулы 1 от Sport.ua

По порту и городу 300 км/час

Після успішних гастролей у Канаді Великий цирк повертається до Старого Світу, де залишатиметься аж до середини вересня поки не покине його вже до завершення чемпіонату. В той час як на смарагдових полях України та Польщі футболісти виборють кубок Європи, пілоти Формули 1 найближчі дні також змагатимуться за Великий приз Європи у Валенсії.

Трасу серед валенсійського порту та житлових кварталів прокладали в розрахунку на те, що проект зможе стати не тільки фінансово успішним, а й зможе зазіхнути на лаври Монако. Не зміг, причому це стосується обох завдань, досягти які організаторам так і не вдалося. Фінансовий бік справи призвів до того, що в майбутні роки дві іспанські траси будуть почергово приймати Гран Прі як це вже відбувається в Німеччині. Що ж стосується зазіхань на славу Монако, то і тут траса у Валенсії похвалитися не може: вона не така вузька і у багатьох місцях є доволі широкі зони безпеки, а отже пілоти менше ризикують перетворитися на глядачів після власної помилки; асфальтове покриття дуже добре і на ньому практично немає традиційних для міських трас горбів, які пілоти мають об’їжджати або просто більш обережно проходити їх; та й зрештою для самих пілотів траса не ставить складних завдань у вигляді відповідних поворотів. Девід Култхард у своїй авторській колонці на сторінках британського Autosport був значно категоричнішим, написавши, що: «Валенсія не міська траса, а пародія на неї».

Якщо уважно подивитися на конфігурацію валенсійського кільця, то ми побачимо що по суті це майже п’ять з половиною кілометрів, які проходяться в режимі розгін – гальмування перед доволі повільними поворотами. З одного боку повільні повороти – це дуже добре, адже саме в них можна атакувати суперника, але проблема Валенсії в тому, що перед цими поворотами ідуть доволі короткі прямі відрізки, а це жодним чином не сприяє активній боротьбі між гонщиками за позиції. Виняток становлять тільки 12-й і 17-й повороти, яким передують довгі прямі, а пілоти гальмують зі швидкості у понад 300 км/год. до 76 км/год. Зрештою саме у цих двох поворотах і варто чекати обгони в гонці, причому якщо 17-й поворот для цього підходить краще, то на прямій перед 12-м пілоти зможуть використовувати DRS. Лінія вимірювання відставання буде знаходитися одразу за 10-м поворотом, а відкрити крило гонщики зможуть уже в 11-му. На відміну від минулого року зона дії DRS буде тільки одна – FIA прийняла рішення аналогічне до того, яке було і два тижні тому в Канаді.

Машини у Валенсії налаштовують на середній рівень притискної сили при традиційному для більшості трас пошуку компромісу між максимальною швидкістю (а боліди 5 разів на колі долають межу в 300 км/год.) та стабільністю на поворотах. З огляду на часті гальмування й невелику кількість прямих, де гальма зможуть охолонути, команди будуть використовувати системи охолодження такі самі як і в Монреалі. При підборі оптимальних налаштувань пілотам та їх інженерам головного болю може додати вітер з моря, який може з’являтися будь-якої миті й так само несподівано зникати.

Компанія Pirelli привезла до Валенсії шини Medium і Soft – так само як і минулого року. Традиційний перед початком гоночного уїк-енду коментар Пола Хембрі був таким: «Траса у Валенсії сильно відрізняється від міських автодромів, що приймали попередні гонки – тут більш швидкісна конфігурація та більш спекотна погода, яка збільшує навантаження на гуму. Враховуючи цей фактор та складнощі при обгонах, у цей уїк-енд багато залежить від кваліфікації. Ми очікуємо побачити відносно просту гонку з двома або трьома піт-стопами, хоча минулого року одна з команд спробувала проїхати дистанцію з одним піт-стопом». Цікаво було б дізнатися що саме Хембрі мав на увазі, коли казав про «відносно просту гонку», адже саме завдяки продукції компанії, яку він представляє, простих гонок практично ні у кого не було. У Валенсії з шинами особливих проблем виникнути не повинно, оскільки серйозних поперечних навантажень шини не зазнають, а найбільша проблема, яка може виникнути, пов’язана з пробуксовуванням задніх коліс під час розгонів, але пілоти з цією проблемою матимуть час і можливість розібратися під час практичних заїздів.

Прогноз погоди нічого надзвичайного не обіцяє – буде сухо і тепло усі три дні, а температура повітря прогріється до +26 С у п’ятницю, +28 С в суботу та +31 С у неділю – картина цілком звичайна для Валенсії.

Чи побачимо ми восьмого за сезон переможця – питання, що цікавить багатьох і дотепер залишається риторичним. Букмекери, наприклад, у це не дуже вірять, даючи коефіцієнти 4,50 «за» і 1,17 «проти». Але якщо хтось із пілотів, які ще не перемагали цього року, зможе в суботу кваліфікуватися на першому ряді стартового поля, то шанси на такий результат істотно збільшаться.

Якщо ж говорити про фаворитів Гран Прі, то перевагу слід віддати Феттелю, який тут перемагав попередні два роки, та сьомому переможцю сезону Хемілтону, який останнім часом демонструє відмінну їзду. Не варто забувати і про Алонсо, але в якому стані відносно інших буде Ferrari – все ще залишається загадкою, хоча в самій команді упевнено стверджують, що будуть цілком конкурентоспроможними. Що ж до букмекерів, то вони ставки на переможця Гран Прі Європи приймають таким чином: Хемілтон – 4,00; Феттель – 4,50; Алонсо – 5,00; Баттон, Веббер і Росберг – по 13,00; Грожан, Ряйкконен і Шумахер – по 15,00.

Недільна гонка багато в чому буде залежати від результатів кваліфікації та стратегії, яку команди почнуть втілювати ще в суботу. Навряд чи можна чекати якоїсь феєрії та обгонів у стилі Кобаясі на останньому повороті, але шинний фактор і можлива поява автомобіля безпеки можуть внести додаткову інтригу в гонці. Залишається тільки дочекатися неділі.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран Прі Європи, Валенсія, 22-24 червня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

5,419 км

57

308,883 км

кваліфікація: 1'36.975 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'38.683 (2009, Тімо Глок)

Перша практика 11:00 – п’ятниця 22 червня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 22 червня

Третя практика 12:00 – субота 23 червня

Кваліфікація 15:00 – субота 23 червня

Гонка 15:00 – неділя 24 червня

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Хацкевич рассказал, были ли у Яремчука проблемы с режимом и алкоголем
Футбол | 28 марта 2024, 14:52 2
Хацкевич рассказал, были ли у Яремчука проблемы с режимом и алкоголем

Бывший главный тренер «Динамо» считает Романа самым профессиональным футболистом

Костюк рассказала, как едва не погибла во время медового месяца
Теннис | 28 марта 2024, 22:12 4
Костюк рассказала, как едва не погибла во время медового месяца

Марта и ее муж были очень уверены в себе, когда занимались серфингом

Комментарии 7
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
grubiy80
2012, 2013, 2014, и т.д.
Hassassin
1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004
grubiy80
Шумахер чемпион!!!
v4421c4421
унылое гавно...
не обзор - траса..
CubiQ
ГП уныния
Hassassin
Отож бо й воно...
З одним пітом поїде хтось із Зауберів. Принаймні, початковий план буде саме таким - хіба шини не витримають, але тут буде софт і мідіум, які повинні витримати.
Дьявол
Думаю, двух пит-стопов всем хватит, три - это вряд ли... С одним если кто-то и поедет, то только не Алонсо)))) А вообще-то вряд ли гонка получится особо интересной - Валенсия этим не славится...