Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 01 ноября 2012, 15:56
2890
2

Формула 1: На пути к третьему титулу

Sport.ua анонсирует борьбу Феттеля и Алонсо, которая продолжится в Абу-Даби

| Обновлено 01 ноября 2012, 15:56
2890
2
Формула 1: На пути к третьему титулу

Цьогорічний календар Формули 1 складено таким чином, що уболівальникам практично немає перепочинку під час завершальних етапів сезону – не встигли індійські пристрасті влягтися, а вже Великий цирк переїхав до Еміратів на свої останні у Східній півкулі гастролі року.

Учасників чемпіонату приймає унікальна в своєму роді траса Яс Маріна, яка хоч і є не далеко не найкращим результатом праці Тільке в питаннях, що стосуються видовищності та можливостей обгонів, але в плані інфраструктури та телевізійної картинки може дати велику фору багатьом класичним автодромам. І тут вже залишається на розсуд кожному із нас окремо вирішити що краще – інфраструктура чи класні гонки, якщо поєднати одне з іншим не виходить з різних причин, хоча Міхаель Шумахер каже, що: «Інфраструктура на Яс Маріні – це витвір мистецтва, дуже сучасна і красива. Час доби, коли відбувається Гран Прі робить події ще більш захопливими: це особливо й однозначно весело, коли ти починаєш гонку при денному світлі, а фінішуєш уже вночі». Але існує чимало протилежних думок про те, що за красивою картинкою не відбувається нічого цікавого, а для самих пілотів траса з розряду тих, про які забуваєш практично одразу, як залишаєш кокпіт машини.

Дві довгі прямі і маса середньошвидкісних та повільних поворотів з широкими зонами безпеки перетворюють трасу на досить нудну процесію – на практичних заїздах пілоти знаходять межі можливостей болідів, але навіть в разі помилки небезбеки достроково завершити гонку вони не мають. Налаштування аеродинаміки машин традиційно нагадує сучасний ребус, коли треба поєднати високу швидкість на прямих з гарним щепленням у поворотах, особливо на третьому секторі. Для двигунів Яс Маріна за своїми характеристиками нагадує Сільверстоун, а отже навантаження на них буде вище середнього (фактор, який командами хоч і врахований ще перед стартом сезону, але ліміт на двигуни ніхто не відміняв), аналогічним чином ситуація стосується і гальм – на третьому секторі гальмувань багато, охолонути система не встигає, але й серйозних уповільнень на цій частині траси немає.

Яскравими особливостями Абу-Дабі є те, що під час головних сесій в суботу-неділю температура повітря і траси буде не нагріватися, а навпаки падати, а це ще більше проблем додає при пошуку потрібних налаштувань шасі.

На тактику піт-стопів великий вплив має довжина піт-лейн і характер зони виїзду. Яс Маріна – єдина в календарі траса, де виїзд з боксів відбувається через вузький  звивистий тунель, рішення з одного боку цікаве, а з іншого – розкритиковане ще під час першого уїк-енду в 2009-му.

Величезне значення для результату в гонці матиме стартова позиція гонщиків, бо в Абу-Дабі обганяти дуже непросто, хоча з появою DRS це питання частково було розв’язано. Як і минулого року зон DRS буде дві, на обох довгих прямих. Точок виміру відставання також буде дві: перша перед 7-м поворотом, а друга після 9-го. Таким чином можна чекати, що боротьба буде дуже запеклою, бо пілоти, програвши позицію на першій DRS-прямій матимуть можливість контратакувати практично одразу. Минулого року найхитріші гонщики в першій зоні максимально наближалися до своїх опонентів, і тільки на другій здійснювали обгін, не даючи можливості миттєвої та ефективної відповіді.

На Яс Маріну Pirelli привезла найбільш популярну комбінацію шин Medium і Soft. Такий вибір та очікування від уїк-енду прокоментував голова Pirelli Motorsport Пол Хембрі: «Ми знаємо, що комбінація шин Medium і Soft відмінно працюватиме в Абу-Дабі. Команди зібрали чимало інформації про характеристики траси, а тому зможуть розробити ефективні гоночні стратегії, що зможуть зробити важливий внесок в результати гоночного уїк-енду. В чемпіонаті наразі триває щільна боротьба, тому можна говорити про те, що правильна стратегія може вирішити долю чемпіонського титулу. Місце на старті в Абу-Дабі також має важливе значення, тому ми розраховуємо побачити, що команди докладуть максимум зусиль в усіх кваліфікаційних сесіях».

Прогноз погоди обіцяє теплу погоду, але з можливими піщаними бурями, якщо посилиться вітер. Надвечір, коли починатимуться основні гоночні сесії температура повітря протягом усіх трьох днів буде падати з +32 С до +28 С.

Оцінюючи шанси пілотів на перемогу достатньо подивитися на статистику та коефіцієнти букмекерів: Феттель двічі вигравав поул і двічі гонку, один раз в кваліфікації та гонці тріумфував Хемілтон. Причому одна перемога німця й єдина британця відбулися тоді, коли інший з гонщиків цього ж таки дуету сходив з дистанції, лідируючи до того. Коефіцієнти букмекерів виглядають ще більш промовисто: Феттель – 1,83; Алонсо – 5,50; Хемілтон – 7,00; Веббер – 9,00 і Баттон – 10,00; шанси решти в принципі виглядають непереконливо, хоча якщо сюрприз і можна чекати, то тільки від Lotus.

Якщо все відбудеться більш-менш прогнозовано, то саме в неділю закриється питання стосовно переможця в Кубку конструкторів – «бикам» для цього не можна програти Ferrari більше 5 очок або McLaren більше 15. Черговий виток саме командного протистояння варто чекати між Sauber і Mercedes, бо швейцарці все ще сподіваються посунути команду з Бреклі з п’ятого місця, але для цього треба буде значно краще виступити саме в кваліфікації. Схоже, що нинішній темп німецької команди залишає непогані шанси хлопцям з Хінвіля випередити «срібних» за підсумками сезону. Ну й справжня битва за чималі призові точитиметься між аутсайдерами за заповітне десяте місце, яке наразі утримує Marussia. Таким чином, можна побачити, що крім головної інтриги – хто стане триразовим чемпіоном (хоча правильніше поставити питання чи зможе Алонсо вирвати титул з міцних обіймів Себастіана), в пелотоні вистачає своїх інтриг дещо меншого масштабу, але для декого з учасників не менш драматичних – своє майбутнє в Формулі 1 ще не всі гонщики гарантували.

Хто може з упевненістю дивитися в майбутнє, так це Хюлькенберг, який підписав контракт з Sauber на наступний рік, і дует Toro Rosso Вернь – Ріккардо. В Фаенці після консультацій з Гельмутом Марко вирішили зберегти склад пілотів на наступний рік. Відтак події в Абу-Дабі обіцяють бути хоч і не обов’язково видовищними, але однозначно вкрай напруженими.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран-прі Абу-Дабі, Яс Маріна, 2-4 листопада, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

5,554 км

55

305,355 км

кваліфікація: 1'38.481 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'40.948 (2009, Льюіс Хемілтон)

Перша практика 11:00 – п’ятниця 2 листопада

Друга практика 15:00 – п’ятниця 2 листопада

Третя практика 12:00 – субота 3 листопада

Кваліфікація 15:00 – субота 3 листопада

Гонка 15:00 – неділя 4 листопада (пряма трансляція на каналі МЕГА)

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

ЗИНЧЕНКО: «Не могу поверить, что это мое третье Евро. Чувствую себя старым»
Футбол | 28 марта 2024, 16:12 5
ЗИНЧЕНКО: «Не могу поверить, что это мое третье Евро. Чувствую себя старым»

Полузащитник сборной Украины прокомментировал выход команды на Евро-2024

Хацкевич рассказал, были ли у Яремчука проблемы с режимом и алкоголем
Футбол | 28 марта 2024, 14:52 2
Хацкевич рассказал, были ли у Яремчука проблемы с режимом и алкоголем

Бывший главный тренер «Динамо» считает Романа самым профессиональным футболистом

Комментарии 2
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Дьявол
Думаю, ситуация с обгонами будет приблизительно такая же, как и в Дели... Разве что чуток сложнее за счет крайне медленных поворотов перед прямыми...
vvelik
Админы не издевайтесь. Подумал что у меня с календарем что-то не так.