Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
2407
0

Под микроскопом: Гран При Канады + ВИДЕО

Кто, как и почему – итоговый анализ монреальского уик-энда Формулы 1 на Sport.ua

Под микроскопом: Гран При Канады + ВИДЕО

Як би дивно це не виглядало на перший погляд, але примхи канадської погоди, які з одного боку були прогнозованими, а з іншого не впливали кардинально на кожну окрему сесію, бо були або дощовими, або сухими, але всі без перемінних умов значною мірою вплинули на стратегічні плани команд. У п’ятницю оцінити справжній потенціал комплектів SuperSoft і Medium командам не вдалося, крім того пілоти поступово наносили такий потрібний шар гуми, але дощ перед і під час кваліфікації змив усі їх старання. Інтриги додавав і той фактор, що в неділю всі 22 гонщики мали абсолютно свіжі не прикатані комплекти сліків, що тільки додавало запитань стосовно можливої тактики. З одного боку ресурс шин можна було використати на повну, чим і скористалися кілька пілотів, які не побоялися проїхати гонку з одним піт-стопом, з іншого ж – асфальт після дощу і змитого шару гуми знову був слизьким і як поведе гума в таких умовах передбачити не міг ніхто, думаю, що навіть Пол Хембрі. Ризик так чи інакше був у кожному з обраних командами сценаріїв.

Можна по різному ставитися до лідера сезону і переможця канадської гонки, згадувати таке знайоме поняття «самовозка», але ж хіба Себастіан винен у тому, що потенційні конкуренти ускладнили собі життя невдалою кваліфікацією? Всі бачили, що по суті Феттель виграв гонку ще на старті, залишившись її лідером і спокійно відриваючись від дуету Mercedes, з яким пізніше в боротьбу вступили Веббер і Алонсо. Якби Марк і особливо Фернандо стартували з вищих позицій багато що в гонці могло б скластися інакше, але поки вони втрачали час у боротьбі з Росбергом, а Алонсо ще й з Хемілтоном, Себастіан спокійно на чистій трасі їхав у своє задоволення, ще більше відриваючись від пелотону. Так, у кваліфікації німцю дещо пощастило – він проїхав по трасі у найкращий для цього момент, коли траса підсихала, а нова порція дощу ще не встигла змочити канадський асфальт. Але ж хто заважав іншим пілотам встати на виїзді з піт-лейн першим і проїхати швидке коло в Q3 у найкращому для цього вікні?

Так що тут все по чесному, а вигравши в суботу Себастіан у гонці зробив те, що уміє, мабуть, найкраще з поміж цього покоління гонщиків – надійно (за винятком однієї помилки, яка в той час уже ні на що не впливала) і спокійно лідирувати в гонці, контролювати дії опонентів і раніше за інших побачити картатий прапор, після чого демонструвати усім свій вказівний палець. Нудно і нецікаво скажете ви, і матимете рацію, але команді такі перемоги свого лідера подобаються не менше ніж видовищні й інтригуючі – нервів Хорнер і компанія в таких умовах витрачають на порядок менше. Для порівняння: Еленіо Еррера свого часу казав, що перемога підопічних з рахунком 1:0 йому подобається значно більше, ніж умовні 4:3.

Все це в черговий раз свідчить про те, що Веббер пілот хоч і добрий, швидкий, але все ж таки до рівня Феттеля не дотягує, хоча коли на машині австралійця щось ламається (насамперед, KERS) – поціновувачі конспірології тут як тут. Ну а Ferrari знову може скаржитися на невдалу кваліфікацію – the song remains the same – швидкий гоночний темп боліда Алонсо реалізовує по максимуму, але втраченого часу в першій частині гонки вкотре не вистачило для боротьби за перемогу. Іншими словами, чим раніше Фернандо зможе кваліфікуватися на першому-другому рядах, тим швидше він зможе перемогти в гонці, тобто

Скудерії кров з носу необхідно зробити машину швидкою на одному колі. Без цього відіграти чималий гандикап від Феттеля буде ой як непросто.

Колишній технічний директор Jordan, а нині експерт ВВС Гері Андерсон висловив кілька цікавих думок стосовно побачено в Канаді. По-перше, величезна перевага Феттеля не свідчить про повернення домінування німця та Red Bull через специфіку траси, де не має поворотів, які серйозно поперечно навантажують шини, а саме з цим у «енергетиків» є проблеми. Думка цікава, але поки не побачимо роботу гуми на RB9 як мінімум в Сільверстоуні, робити будь-які висновки щодо вирішення проблем з гумою буде передчасно.

Інша не менш цікава, але досить контраверсійна думка Андерсона полягає в тому, що Хемілтон міг би залишитися другим, якби пішов на тактику одного піт-стопа. З одного боку, маючи яскравий приклад Ді Рести, який протримався на трасі 56 кіл на Medium, здається що і Льюіс міг би проїхати 51 коло, тим паче, що Пол пілотував тяжкий болід від самого старту, а от гонщику Mercedes довелося б мати справу з більш легкою машиною. От тільки перегрів задніх шин вкупі з чудовим гоночним темпом Алонсо наприкінці заїзду говорить про те, що «срібні стріли» звісно могли ризикнути, але з таким розкладом не факт, що Хемілтон зберіг би другу позицію. Все ж таки справи Росберга, який змушений був відвідати механіків утретє, говорять, що шинну проблему в Бреклі й досі не розв’язали. Невже Mercedes навіть барселонські тести Pirelli не допомогли?

Хто сильно здивував, а головне приємно, так це Ді Реста і Вернь. Останній дуже впевнено пройшов до Q3 в суботу, а потім зумів втримати за собою більш маститих суперників на швидших машинах. Француз, який ще донедавна виглядав гірше свого напарника Ріккардо, схоже знайшов потрібний підхід до справ і тепер видає результат, який не може не подобатися Гельмуту Марко. А що може бути головнішим для Жана-Еріка в даний момент? Ді Реста знову провалив кваліфікацію, хоча звинувачувати тільки його було б неправильно, бо й команда йому в цьому «підсобила». Але Пол продемонстрував дива поводження з гумою, з якою мало хто може собі дозволити так їздити. Звичайно, всі добре знають, що шасі VJM06 досить м’яко працює з цьогорічними шинами, але ще до початку гонки, мабуть, ніхто не міг уявити, що комусь вдасться проїхати на більш жорсткому Medium 244,216 км тим паче на стартовому відрізку, коли болід виконує ще й функцію бензовозу. Звісно чудовим результатом Ді Реста завдячує і напарнику, який надовго «взяв на буксир» більш швидкий болід Масси. Але навіть попри це результат 27-річного шотландця є просто блискучим!

З одним піт-стопом проїхали гонку також і Баттон з Ряйкконеном, але ефект вийшов, щиро кажучи, не фонтан. З Кімі-то все зрозуміло: проблема з домкратом на єдиному піт-стопі:

загроза зупинитися посеред траси з порожнім баком – привіт командному місту, який прорахувався з потрібною кількістю пального, а відтак нешвидкий темп в розрахунку на простий доїзд зробили свою чорну справу і 10-те місце виявилося максимумом для фіна.

А от логіку McLaren зрозуміти непросто: один піт-стоп в розрахунку, що конкуренти згають час із двома зупинками, постійні вказівки Дженсону не атакувати надміру, щоб не

знищити гуму, хоча сам пілот був певен, що можна без ризику для шин їхати у швидшому темпі. Це більшою мірою змахує на перевірену тактику команд-середняків, які стартуючи з другого десятка, розбивають стратегії своїм пілотам в розрахунку, що бодай комусь із двох пощастить. З іншого боку Перес із класичними двома зупинками в боксах приїхав не набагато раніше Баттона, а після гонки заявив, що навіть такий результат був для нього максимумом. Ситуація в колективі з Уокінга настільки складна й заплутана, що заслуговує на окремий матеріал, бо в рамках підсумків одного Гран Прі про все не написати…

На жаль, сама гонка не тішила глядачів цікавими та нестандартними обгонами – більшість пілотів намагалися спокійно і банально використати перевагу DRS. Коли ж, наприклад, Сутіл у боротьбі з Боттасом спробував знайти шпарину в обороні фіна в 3-му повороті, то залишився з носом, пропустивши Ріккардо, Ряйкконена, Хюлькенберга, Переса і Массу, хоча й уникнув контакту зі стінами та суперниками.

А от хто відзначився у негативному світлі, так це однозначно Гідо Ван Дер Гарде. Не думаю, що голландець має логічне пояснення тому, чому він заблокував у шпильці Веббера, який обганяв його на коло, причому зробив це настільки різко й несподівано, що підрихтував аеродинаміку переднього крила на RB9 Марка:

Так само незрозуміло яким чином Гідо вдалося в’їхати в корму машини Хюлькенберга. Кому і що хотів довести пілот Caterham залишається загадкою, але якщо він хотів переплюнути «подвиг» свого співвітчизника Йоса Ферстаппена, то і це йому однозначно не вдалося – на Інтерлагосі у 2001-му Йос натуральним чином «виніс» Хуана-Пабло Монтойю, який на той момент лідирував у гонці:



В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

EWC. Михальчик занял второе место в гонке 24 часа Ле-Мана
Авто/мото | 22 апреля 2024, 21:35 0
EWC. Михальчик занял второе место в гонке 24 часа Ле-Мана

Украинский райдер и его партнеры по команде начали сезон с подиума

Известны новые детали по подкупу игроков Миная на сдачу матча против Динамо
Футбол | 23 апреля 2024, 09:48 49
Известны новые детали по подкупу игроков Миная на сдачу матча против Динамо

Предложение делали трем футболистам, но они отказались

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.