Гран При Италии: дежурная победа Феттеля

Призовое шампанское кроме немца досталось также Фернандо Алонсо и Марку Вебберу

Гран При Италии: дежурная победа Феттеля

Гоночний уїк-енд в Італії ще до його початку був багатообіцяючим, але як і два роки тому в Red Bull на відмінно зуміли зіпсувати свято як місцевим уболівальникам, так і їх улюбленцям з Ferrari. Ще у п’ятницю було видно, що тягатися з підопічними Крістіана Хорнера, а особливо з Феттелем, буде надзвичайно тяжко. Австрійська команда працювала чітко немов би за розкладом, відомим звісно ж підопічним Крістіана Хорнера.

Свої лідерські амбіції Себастіан в парі з Марком підтвердили і під час кваліфікації, окупувавши перший ряд на старті. Другий мав би дістатися пілотам Скудерії, але справжньою несподіванкою суботи став Хюлькенберг, який немов чортик з табакерки вистрибнув на третю позицію, залишивши Массу з Алонсо на четвертому-п’ятому місцях. Одразу після кваліфікації, поки Фернандо роздавав оптимістичні інтерв’ю, в яких обіцяв зробити все можливе для боротьби з Red Bull, вибухнув скандал, пов’язаний з радіообміном між іспанцем та командою, в якому Фернандо назвав своїх колег дурнями. А все через те, що відпрацьована на практичних заїздах тактика розгону напарника на прямій за рахунок сліп-стріму не спрацювала належним чином, бо Масса відірвався на швидкому колі більше ніж було треба. В команді одразу ж почали спростовувати гнівні слова свого прима-пілота, але слово не горобець і всі хто хотів, змогли почути цікаву тираду дворазового чемпіона.

Провалили кваліфікацію Ряйкконен і Хемілтон, які не зуміли потрапити до Q3, але вони разом з Гутьєрресом стали трьома пілотами, які на старті обрали комплект шин Hard. Решта ж гонщиків почали гонку на більш м’якій гумі. Погода пограла з учасниками Гран Прі у цікаву гру – вгадати чи піде дощ, чи таки він пройде десь в Мілані та його околицях, але аж ніяк не в королівському парку Монци. Попри попередні очікування, дощ зробив фальстарт, трохи окропивши трасу за годину до початку гонки, але потім  так і не пішов, тож у нас повторилася бельгійська ситуація, де опади однозначно зробили б гонку більш веселою, але їх ніхто не дочекався.

Як тільки згасли червоні сигнали стартових світлофорів Себастіан Феттель побажав усім успіхів, гарної та не сумної гонки і втік від усіх, немов колобок від діда з бабцею. На жаль, на цьому можна припинити будь-які згадки про боротьбу за перемогу – її просто не було, так само як і два роки тому. Зате було багато по справжньому цікавого на інших ділянках траси, де не було триразового чемпіона.



Марк Веббер, можна сказати, стартував цілком пристойно – австралієць програв лише одну позицію. Це Феліпе Масса на стартовій прямій зумів проскочити і повз Хюлькенберга, і повз Веббера. Ніко програв і Алонсо, але далі 5-го місця не скотився, опинившись попереду свого тезка з Mercedes.

Кімі Ряйкконен зловив ґаву під час гальмування перед першим поворотом, в’їхавши в болід Чеко Переса, тож пошкодженим переднім крилом фін змушений був їхати в бокси одразу ж після першого кола, що звісно зруйнувало всю попередню стратегію чемпіона 2007 року. Не зумів впоратися з тиснявою першого кола і Пол Ді Реста, який на гальмуванні перед другою шиканою розбив свою машину в’їхавши в болід Грожана.

Феттель одразу ж почав відриватися і встановлювати найшвидші кола, але у нього виявився достойний конкурент в цьому аспекті – це Кімі наздоганяв пелотон і влаштував обмін швидкими колами з лідером гонки.

На 3-му колі Алонсо обігнав Веббера, а на 8-му без жодного спротиву і Массу. Але на той час відставання від Феттеля вже сягало 4 секунд. За спинами пілотів Red Bull і Ferrari відриви були маленькими, але до безпосередньої боротьби справа довго не доходила, аж поки на 10-му колі Баттон не обігнав Хемілтона, вийшовши на 10-те місце. Тим часом у Льюіса виникли проблеми – спочатку зник радіозв’язок і британця не чули в боксах, а потім на його передній правій шині команда побачила повільний прокол, але проблеми з радіо на два кола відклали заїзд Льюіса в бокси. Саме в цей час британець разом із Вернем, Баттоном і Грожаном був учасником одного з найцікавіших протистоянь на трасі – квартет пілотів вів боротьбу за 9-11-ті місця. Залишившись без пілота Mercedes, тріо проіснувало зовсім недовго – на наступному ж колі наказав довго жити двигун на боліді Жана-Еріка, таким чином Дженсон і Ромен без боротьби опинилися на 9-ій та 10-ій позиціях відповідно.

Ще до початку гонки в Pirelli прогнозували тактику єдиного піт-стопа для всіх, у кого не виникне жодних проблем по ходу гоночної дистанції – так, зрештою, і трапилося. Хвилю планових зупинок в боксах відкрив Грожан на 21-колі, за ним поїхали Баттон на 22-му, Ріккардо й Перес – на 23. На наступному витку в боксах Red Bull було гаряче – сюди приїхали спочатку Себастіан, а одразу за ним і Марк. Попри певний цейтнот механіки спрацювали не тільки швидко, а й безпомилково. Одне зайве коло на трасі коштувало Массі програної позиції Вебберу. Але Фернандо, який очолив пелотон, продовжував залишатися на трасі ще три кола, що жодним чином не допомогло йому в його віртуальній боротьбі з Феттелем. Після піт-стопа іспанця на 28-му колі відстань між двома лідерами гонки тільки виросла, а Веббер опинився ближче, ніж був до хвилі зупинок.



Ніко Хюлькенберг тим часом продовжував свою боротьбу проти Росберга, захищаючи своє 5-те місце. І як би це дивно не виглядало, але у пілота Mercedes особливих шансів не було – так, він постійно тиснув на свого тезка з Sauber, але 26-річний німець сьогодні їхав безпомилково і шансів Росбергу на вдалу атаку не давав. Хюлькенберга зумів обігнати тільки Хемілтон на 32-му колі, але проблеми на початку гонки змушували британця атакувати що є сил, не озираючись ні на що, бо все-одно треба було їхати на другий піт-стоп.

В аналогічному ритмі діяв і Ряйкконен, різниця тільки полягала у довжині гоночних відрізків фіна з британцем. На свій другий піт-стоп Кімі поїхав на 31-му колі, а Льюіс – на 39-му, опинившись впритул за пілотом Lotus. Так дует чемпіонів розпочав свій прорив нагору в топ-10. Спочатку вони «з’їли» Гутьєрреса, потім – Сутіла, наблизившись впритул до заповітного 10-го місця. Після цього Хемілтон, шини якого були на 8 кіл «свіжішими» взявся і за самого Ряйкконена. Боротьба двох чемпіонів була красивою – Кімі майстерно і водночас жорстко захищався в першій шикані, другій, навіть DRS не дуже допомагав Льюісу. Але на 49-му колі британець таки дотис свого опонента на розгоні у Curva Grande.

В боротьбі за друге місце Веббер нічого не міг зробити з Алонсо через проблему з коробкою передач, яка несподівано виникла на обох болідах. Марк змушений був швидко перемикатися з другої на третю передачу, програючи в розгінній динаміці Фернандо, але його темп при цьому практично не впав. Цими проблемами австралійця спробував скористатися Масса, але бразилець не зумів наблизитися настільки, щоб змусити Веббера нервувати. Тож два місця на подіумі дісталися іспанцю з австралійцем, які безпомилково довели свої машини до фінішної лінії. Для Марка цей подіум став першим у Монці.

Останні кілька кіл запам’яталися по-доброму скаженою гонитвою Хемілтона і Ряйкконена. Льюіс зумів обігнати дует з McLaren і фінішувати на 9-ій позиції, а от Кімі подужав тільки Переса і залишився 11-м та вдруге поспіль без очок. Схоже, що на чемпіонських амбіціях фіна можна вже ставити хрест.



З іншого ж боку чергова перемога Феттеля – 32-га в кар’єрі і 6-та в сезоні, ставить під величезний сумнів чемпіонські наміри не тільки Ряйкконена, але й Хемілтона з Алонсо. Після італійського етапу іспанець програє вже 53 очка. Такими темпами Себастіан закриє питання свого четвертого титулу задовго до Інтерлагосу.

На подіумі сталося те, від чого не відмовився б Хемілтон, але чого так не хотів Феттель – німця, як переможця гонки, але не пілота Скудерії дружно засвистали італійські тіфозі. Схоже, що така подіум на церемонія стає традицією. Особливо під час перемог Себастіана, якому треба залишатися вище цього, і не приймати це близько до серця.

В Монці Red Bull в черговий раз довела, що кращої команди на даний момент в Формулі 1 немає. Між «биками» та рештою топ-команд виросла прірва, і Кубок конструкторів обов’язково залишиться в Мілтон Кінс ще на рік. В боротьбі ж за призові мільйони від Берні Екклстоуна та другу позицію ініціатива знову перейшла до Ferrari. От тільки якби такі вдалі гонки Феліпе не чергував з блідими виступами, то й чуток довкола його майбутнього не було.

Серед героїв другого плану «Оскар» за Гран Прі Італії потрапляє до рук Ніко Хюлькенберга, який своїм виступом промовисто прокричав у бік Маранелло – «Подивіться на мене! Візьміть мене, я можу достойно замінити Массу!». Але чи почули в Емільї-Романьї все це? Сумнівно.

Формула 1 на якомусь магічному, незбагненному рівні не визнає ювілеїв. Ні, їх святкують, вітають винуватців торжеств, але гонки зазвичай приносять самі розчарування. 50 років McLaren не стали гоночним святом команди. 10-те місце Баттона і 12-те Переса відверто не той результат, який будуть відзначати.

Формула 1 на цьому прощається з Європою, рухаючись до Азії. Боротьба за фантастичний камбек в чемпіонаті продовжиться нічними вулицями Сінгапура за два тижні.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.uа
 

Гран Прі Італії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:18:33.352

1

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 5.467

1

3.

М. Веббер

Red Bull

+ 6.350

1

4.

Ф. Масса

Ferrari

+ 9.361

1

5.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 10.355

1

6.

Н. Росберг

Mercedes

+ 10.999

1

7.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 32.329

1

8.

Р. Грожан

Lotus

+ 33.130

1

9.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 33.527

2

10.

Дж. Баттон

McLaren

+ 38.327

1

11.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 38.695

2

12.

С. Перес

McLaren

+ 39.765

1

13.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 40.880

1

14.

П. Мальдонадо

Williams

+ 49.085

1

15.

В. Боттас

Williams

+ 56.827

1

16.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло / не фінішував

2

17.

Ш. Пік

Caterham

+ 1 коло

2

18.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 1 коло

2

19.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 1 коло

1

20.

М. Чілтон

Marussia

+ 1 коло

1

Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон (Mercedes) – 1:25.849 (51-ше коло)

Не фінішували:

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

35 коло

двигун

П. Ді Реста

Force India

1 коло

аварія/підвіска

 

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

222

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

169

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

141

4.

К. Ряйкконен

Lotus

134

5.

М. Веббер

Red Bull

130

6.

Н. Росберг

Mercedes

104

7.

Ф. Масса

Ferrari

79

8.

Р. Грожан

Lotus

57

9.

Дж. Баттон

McLaren

48

10.

П. Ді Реста

Force India

36

11.

А. Сутіл

Force India

25

12.

С. Перес

McLaren

18

13.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

18

14.

Н. Хюлькенберг

Sauber

17

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

13

16.

П. Мальдонадо

Williams

1

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

352

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

248

3.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

245

4.

Lotus F1 Team

Renault

191

5.

McLaren

Mercedes

66

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

61

7.

Toro Rosso

Ferrari

31

8.

Sauber F1 Team

Ferrari

17

9.

Williams F1 Team

Renault

1

 

 

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Автор — Влад Дудка, Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Реклама
Комментарии
    Дьявол
    online
    Дьявол, 08.09.2013 22:09
    0
    justhateme—08.09.2013 21:59
    Задолбали нытики... Во времена Шуми, у них была куда более "самовозка" нежели сейчас у РБ, но никто не возмущался тем фактом, что тогда у Феррари была мощная машина. Веббер и близко не показывает такую езду как Себ. Получается Ньюи строит только для одного гонщика машину? И опять же, кто виноват другим командам, что они нихера не делают, чтобы построить себе конкурентоспособные машины?
    Себа с победой. Он 5 лет назад на этой же трассе с Торо Россо выиграл гонку или в той команде тоже была самовозка?
    Эээ, парень, ты забываешь, что Шуми в не самом элитном Benetton взял два титула, и только потом пошел на свою классную машину в Феррари. А что Себ сделал без быков? НИЧЕГО!!!
    awesome17
    awesome17, 08.09.2013 22:19
    0
    justhateme—08.09.2013 21:59
    Задолбали нытики... Во времена Шуми, у них была куда более "самовозка" нежели сейчас у РБ, но никто не возмущался тем фактом, что тогда у Феррари была мощная машина. Веббер и близко не показывает такую езду как Себ. Получается Ньюи строит только для одного гонщика машину? И опять же, кто виноват другим командам, что они нихера не делают, чтобы построить себе конкурентоспособные машины?
    Себа с победой. Он 5 лет назад на этой же трассе с Торо Россо выиграл гонку или в той команде тоже была самовозка?

    5 лет назад в Монце был дождь, а гонка при дожде - это уже совсем другое дело. У Веббера как-то подозрительно часто то колеса улетают на пит-стопе, то топлива до конца гонки не хватает. РБ подстраивают под Феттеля. Думаю этим еще и объясняется выбор замены Вебберу. Я сомневаюсь, что Кими не взяли из-за того, что он запросил себе бешеную зарплату.
    VLADLeoN
    VLADLeoN, 08.09.2013 22:25
    0
    justhateme—08.09.2013 21:59
    Задолбали нытики... Во времена Шуми, у них была куда более "самовозка" нежели сейчас у РБ, но никто не возмущался тем фактом, что тогда у Феррари была мощная машина. Веббер и близко не показывает такую езду как Себ. Получается Ньюи строит только для одного гонщика машину? И опять же, кто виноват другим командам, что они нихера не делают, чтобы построить себе конкурентоспособные машины?
    Себа с победой. Он 5 лет назад на этой же трассе с Торо Россо выиграл гонку или в той команде тоже была самовозка?

    Шуми доказал что может выйграть титул и без самовозки(Беннетон 2титула).Себа будут уважать если уйдёт из РБ в другую команду уровнем ниже и выйграет титул тогда можна говорить что крутой пилот
    НО ЭТОГО НЕ ПРОИЗОЙДЕТ!!!
    Веббер нормально ездит где-то чуть медленние Себа где-то быстрей но впринципе на одном уровне.Если не веришь посмотри телепередачу ТГ 20сез 6сер.Вспомни когда Марк стартует рядом с Себом у Марка почему-то случаются проблемы с сцепление или что-то в этом роде.
    МН
    МН, 08.09.2013 23:01
    0
    тьмяна гонка на легендарній трасі..(
    ---
    традиційно, в останній час, деякі камєнти звеселяють нєпадєцкі)
    ---
    прикольні кепки..
    шкода, що така кругла дата припала на перехідний період.
    Hassassin
    online
    Hassassin, 09.09.2013 01:24
    0
    VLADLeoN—08.09.2013 22:25
    Если не веришь посмотри телепередачу ТГ 20сез 6сер.
    Марк - красень!
    "Я не ображаю маленьких. Мені так батько ще в дитинстві казав. - про Феттеля і ситуацію в Малайзії.
    Ну і час Феттеля він на Ліані добряче переплюнув
    EugeneSD
    EugeneSD, 09.09.2013 10:00
    0
    Формула 1 в этом сезоне унылое гaвно. Из оставшихся ГП, мои ожидания, что гонка будет интересной, связаны с Сингапуром и Остином (на мой взгляд, лучшая гонка прошлого сезона). Довелось посмотреть гонку Индикар в Балтиморе, городская трасса....Формула 1, в ее нынешнем облике, и рядом не стоит с Инди. Огромное количество борьбы, обгонов, аварий, до самого финиша невозможно сказать кто на каком месте финиширует!!! А Ф1 мне напоминает гонку с ПДД: так не обгоняй, здесь не превышай, там не подрезай, уступи дорогу, дождь начался - нужно останавливать, ехать невозможно...это уже не ГОНКИ...
    МН
    МН, 09.09.2013 22:16
    0
    EugeneSD—09.09.2013 10:00
    Формула 1 в этом сезоне унылое гaвно. Из оставшихся ГП, мои ожидания, что гонка будет интересной, связаны с Сингапуром и Остином (на мой взгляд, лучшая гонка прошлого сезона). Довелось посмотреть гонку Индикар в Балтиморе, городская трасса....Формула 1, в ее нынешнем облике, и рядом не стоит с Инди. Огромное количество борьбы, обгонов, аварий, до самого финиша невозможно сказать кто на каком месте финиширует!!! А Ф1 мне напоминает гонку с ПДД: так не обгоняй, здесь не превышай, там не подрезай, уступи дорогу, дождь начался - нужно останавливать, ехать невозможно...это уже не ГОНКИ...
    --
    подобається інді - ну то й дивися інді)
    не подобається ф1 - то й не дивись ф1)
    все просто
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.