Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 06 октября 2013, 14:19
3206
12

Гран При Кореи: и снова Феттель!

Немец обыденно побеждает на фоне веселья и безумства, творившегося в гонке

| Обновлено 06 октября 2013, 14:19
3206
12
Гран При Кореи: и снова Феттель!

Негода, що панує в регіоні, змилостивилась над командами і глядачами та не накрила корейський автодром, попри всі очікування синоптиків. Суха кваліфікація і така ж гонка, здавалося б уб’ють інтригу в боротьбі за перемогу, але ж за осінь ми всі до цього, на жаль, звикли. Тож вода могла б внести певне різноманіття у хід подій на Гран Прі Кореї. Та як виявилося, для справжньої веселухи в гонці, інтриги, обгонів, драми і комедії (чого вартує одна тільки поява джипу на трасі) можна вкотре обійтися і без допомоги небесної канцелярії.

Суботня кваліфікація нанесла перший відчутний удар по інтризі – поул дістався Себастіану Феттелю. Але одне цікаве питання все ж на порядку денному залишалося – під час трьох попередніх Гран Прі у Країні ранкової свіжості гонщик, який стартував першим, ще не перемагав. Як виявиться пізніше – з четвертої спроби цю тенденцію в Red Bull стараннями майбутнього чотириразового чемпіона вдасться зламати. А тим часом на стартовому полотні треба було провести нехитру арифметику. З усіх пілотів тільки Веббер і Б’янкі отримали покарання, тож Марк замість третьої опинився тільки на тринадцятій стартовій позиції, а Жюль де-факто втратив тільки одну.

Перед початком гонки пілоти, що не брали участь в Q3 повинні були визначитися з вибором гуми для початку гонки. В Кореї Pirelli запропонувала шини Medium і SuperSoft. Особливо сильно ще під час вільних практик пілоти скаржилися на швидке гранулювання і зношення передніх покришок найм’якішого комплекту, а тому більшість команд розраховували на шинах SuperSoft провести якомога менше часу, укатавши комплект на першому гоночному відрізку. І тільки Даніель Ріккардо вирішив обрати іншу стратегію, стартуючи на Medium.

Ті вболівальники, які не визнають боротьби за місця нижче першого, вже після старту гонки могли сміливо вимикати власні телевізори – Феттель не проспав, Хемілтон не зумів нав’язати німцю боротьби і чемпіон поїхав назустріч своїй четвертій поспіль перемозі. А от Льюіса вже на гальмуванні перед третім поворотом зумів обігнати Ромен Грожан. Пілот Lotus після того, як Ряйкконен підписав контракт з Ferrari отримав усебічну підтримку збоку власної команди і тепер відчуваючи значно менше тиску на собі став демонструвати воістину гарні результати. От і сьогодні в гонці Ромен не дав ні на мить засумніватися в тому, що Хемілтон зможе відігратися, франко-швейцарець постійно був швидшим за британця, хоч і не набагато, але все-одно швидшим.

В третьому повороті не поділили траєкторію дві Ferrari – це так Масса помилився на гальмуванні, послизнувшись на поребрику, що болід занесло і бразилець несильно, та все ж таки в’їхав у машину Фернандо. Зрештою, Алонсо, який зазвичай на старті позиції виграє, цього разу поступився місцем Хюлькенбергу, а Феліпе змушений був пропустити весь пелотон. На першому колі найбільше за всіх виграв Мальдонадо, який з 18-го стрибнув аж на 9-те місце!

Після сумбуру й штовханини першого кола гонка перейшла у досить звичну стадію – Феттель швиденько відірвався на 2,6 секунди, убезпечивши себе від гіпотетичної DRS-атаки, а пелотон потрошечки став розтягуватися. Іншими словами – все як завжди і недільного ранку перша третина гонки могла слугувати хіба що непоганим снодійним. Хіба що, шикарний обгін Веббером Мальдонадо у зв’язці 4-6 поворотів з перехрещенням траекторій і буденна DRS-актака Ряйкконена на Алонсо зуміли внести різноманіття до початку перших планових піт-стопів, які сьогодні розпочалися досить рано – вже після 7-го кола. Все ж таки в Pirelli не дарма попереджали, що в Кореї шини SuperSoft зазнають найбільших навантажень серед усіх трас, куди італійці їх привозять.

За рахунок піт-стопів Ріккардо, який не збирався міняти шини так рано, зумів піднятися на 4-те місце, також більш рання зупинка принесла міні-перемогу Алонсо – іспанець знову опинився попереду Ряйкконена. Але найцікавіше полягало в тому, що попереду прима-пілота Скудерії продовжував маячити Хюлькенберг, який настільки упевнено почував себе на першому швидкісному секторі, що навіть спроби з допомогою DRS обійти німця були марними. Зрештою, Ряйкконен і Веббер швидко наздогнали пару з Sauber і Ferrari, але статус-кво у ній зберігався довго – обігнати Ніко було неможливо, адже команда зробила ставку на низький рівень притискної сили, що гарантувало високу максимальну швидкість на прямих, і не прогадала! Обігнати Хюлькенберга на трасі так нікому й не вдалося.

От тільки крім цієї захоплюючої боротьби Давида з трьома Голіафами під час гонки виявилося, що гума зношується більш швидкими темпами, ніж команди очікували. Так, темп Хемілтона впав катастрофічно, але команда не поспішала закликати його в бокси. Скаржилися практично всі пілоти, чиї перемовини з боксами вмикав режисер трансляції.

Гонка докотилася до екватору і тут почалося найвеселіше – Росберг не просто наздогнав свого напарника, а й атакував Льюіса на довгій прямій. В мить, коли німець вистрибнув з повітряного мішка, кріплення переднього крила на його боліді зламалося і сама конструкція стала волочитися асфальтом, розкидаючи два чималих снопи іскор на асфальті. Дивно, але при цьому Ніко продовжував залишатися попереду Льюіса, у якого шини просто не дозволяли об’їхати напарника. Зрештою в бокси першим з них цілком логічно поїхав Росберг, який втратив більше 22 секунд на піт-стопі – механіки довго не могли зняти пошкоджене крило з його боліду.

Наступним подією, яка внесла ще більше сумбуру в хід гонки, стало розшарування передньої правої покришки на боліді Переса. А оскільки це сталося саме на найдовшій прямій, то Чарлі Уайтінг не став ризикувати й випустив на трасу Бернда Майландера. Всі пілоти, які ще не встигли провести свої другі піт-стопи, і навіть дехто з тих, хто встиг, вирушили в бокси для заміни покришок.

В мутній воді під проводом машини безпеки найжирнішу рибку зловити вдалося Кімі Ряйкконену – після усіх піт-стопів, коли пелотон вишикувався у стрій, на подив для багатьох виявилося, що фін займає третє місце, поступаючись тільки Феттелю і Грожану. В гонці залишалося ще 20 кіл, а Вебберу поставили комплект SuperSoft – подиву австралійця не було меж, адже проїхати таку дистанцію задача майже непосильна.

Рестарт пройшов більш ніж жваво – Хюлькенберг обігнав Хемілтона, а на початку наступного кола Ряйкконен зумів проїхати повз Грожана, який цього разу намагався упиратися. Під час рестарту майже миттєво усі проблеми Веббера вирішив одним маневром Сутіл – Адріан як і Масса на першому колі помилився на гальмуванні перед 3-м поворотом, машину занесло і Force India влетіла у правий бік RB9 Веббера. Для Марка це був не просто схід з дистанції, це була справжня пригода, адже без знищеного правого радіатора двигун миттєво перегрівся й загорівся. Пожежа була настільки серйозною, що вогонь загасити швидко маршалам не вдалося і тяжкий чорний дим оповив трасу в районі третього повороту.

Дирекція гонки знову викликала машину безпеки, але чому її роль став виконувати срібний Jeep Grand Cherokee замість Mercedes SLS AMG, який опинився позаду пелотону – питання, безумовно, неймовірно цікаве, хоча навряд чи оперативна відповідь знайшлася б і у директора гонки. Поки маршали гасили полум’я, евакуйовували сильно пошкоджений полум’ям болід, відвозили самого Веббера в паддок, а дирекція розбиралася з зайвими та потрібними автомобілями на трасі, пройшло три кола до наступного рестарту.

На другому рестарті за 15 кіл до фінішу Феттель тепер уже Ряйкконену не залишив шансів на боротьбу і знову почав упевнено від’їжджати. За 10 кіл до кінця неймовірно весела боротьба за останнє місце в очках точилася одночасно між Мальдонадо, Гутьєрресом, Пересом і Массою. В латиноамериканській боротьбі найрозумнішим виявився найдосвідченіший пілот – Феліпе не ліз у бійку, а дочекався штурханини між Естебаном і Пастором, після чого спокійно об’їхав усіх. Потім Перес зумів обігнати Гутьєрреса, але дивідендів це б йому не принесло якби не прикрий схід Даніеля Ріккардо, який на передостанньому витку дуже несподівано втратив контроль над машиною і вилетів.

Але найцікавішою була боротьба за 4-те місце, яке займав Хюлькенберг. Позиції німця намагалися атакувати Хемілтон і Алонсо, до яких пізніше приєдналися Баттон з Росбергом. Але налаштування боліду в купі з майстерною непоступливістю пілота Sauber не давали можливостей обігнати його. Зрештою 48-му витку здавалося що Хюлькенберг не витримав тиску – це Хелілтон у першому повороті таки пройшов німця. Але це тільки так здавалося, адже на довгій прямій Ніко одразу ж контратакував з допомогою DRS і без проблем повернувся на 4-ту позицію, яку до фінішного прапора вже нікому не віддав! Усі ж подальші спроби Хемілтона були абсолютно безрезультатними, а періодичне блокування коліс на гальмуванні убивало гуму на його Mercedes, чим пробував скористатися Алонсо, але так само марно. В цій групі пілотів тільки Росберг зміг обігнати Баттона, покращивши настрій собі та команді після дивної поломки переднього крила.

Феттель вже буденно виграв четверту поспіль гонку, попутно встановивши найшвидше коло. Тепер Себастіан теоретично вже за тиждень може оформити свій четвертий титул, та навіть якщо цього не станеться в Сузуці, це всього лише справа часу.

Подвійний подіум Lotus став справжньою приємною несподіванкою для команди та її вболівальників, насамперед, з огляду на те, звідки стартував Кімі. Фін, до речі, завдяки своєму прориву зумів випередити Хемілтона в особистому заліку, вийшовши на третє місце. Шанси втрутитися в боротьбу Ferrari та Mercedes у команди з Енстоуна зовсім невеликі, але якщо Грожан з Ряйкконеном будуть і далі штампувати подіуми, шанси з’являться.

В Кубку конструкторів Mercedes до одного очка скоротив відставання від Ferrari, тож боротьба не стільки за престиж – цим командам друге місце потрібно так само, як зайцям світлофор у лісі, скільки за додаткові призові, продовжиться з іще більшою силою. Ну і те, що ще в серпні вважалося неможливим матеріалізується в об’єктивну реальність: Sauber стараннями фантастичного Ніко Хюлькенберга вже наздогнав Toro Rosso, випереджаючи італійську команду за найкращим місцем на фініші. Чекаємо на не менш цікаве продовження!

Боротьба усіх проти всіх продовжиться в Японії вже наступного уїк-енду!

Гран Прі Кореї

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:43:13.701

2

2.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 4.224

2

3.

Р. Грожан

Lotus

+ 4.927

2

4.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 24.114

2

5.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 25.265

2

6.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 26.189

2

7.

Н. Росберг

Mercedes

+ 26.698

2

8.

Дж. Баттон

McLaren

+ 32.262

2

9.

Ф. Масса

Ferrari

+ 34.390

2

10.

С. Перес

McLaren

+ 35.155

2

11.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 35.990

2

12.

В. Боттас

Williams

+ 47.049

2

13.

П. Мальдонадо

Williams

+ 50.013

2

14.

Ш. Пік

Caterham

+ 1:03.578

2

15.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 1:04.501

3

16.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 1:07.970

2

17.

М. Чілтон

Marussia

+ 1:12.898

2

18.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 2 кола / не фінішував

4

19.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 3 кола / не фінішував

2

20.

А. Сутіл

Force India

+ 5 кіл/не фінішував

5

Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) – 1:41.380 (53-тє кол

Не фінішували:

М. Веббер

Red Bull

37 коло

аварія/пожежа

П. Ді Реста

Force India

25 коло

аварія

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

272

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

195

3.

К. Ряйкконен

Lotus

167

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

161

5.

М. Веббер

Red Bull

130

6.

Н. Росберг

Mercedes

122

7.

Ф. Масса

Ferrari

89

8.

Р. Грожан

Lotus

72

9.

Дж. Баттон

McLaren

58

10.

П. Ді Реста

Force India

36

11.

Н. Хюлькенберг

Sauber

31

12.

А. Сутіл

Force India

26

13.

С. Перес

McLaren

23

14.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

18

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

13

16.

П. Мальдонадо

Williams

1

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

402

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

284

3.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

283

4.

Lotus F1 Team

Renault

239

5.

McLaren

Mercedes

81

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

62

7.

Sauber F1 Team

Ferrari

31

8.

Toro Rosso

Ferrari

31

9.

Williams F1 Team

Renault

1

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 12
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
А що не так з Марком?
Кваліфікувався 3-м - цілком на рівні, стартував бо зна де виключно через свавілля сінгапурських стюардів, які йому виписали попередження, що стало третім в сезоні.
Отримав від команди шини СуперСофт з завданням проїхати на них останні 20 кіл - теж Марка провина?
Ну й апофеоз усього - аварія, в якій в нього просто влетів Сутіл, знищивши правий бік, що спричинило загорання двигуна.
Марк некомфортно себе відчуває вже давно. Зрештою саме цей дискомфорт став причиною його рішення піти з F1 до WEC, де він буде пілотувати прототипи Порше.
urfinjus
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Irrlicht
На самом деле по-фински его фамилия звучит примерно "Ряйккёнен" (Räikkönen: ä – это средний звук между [а] и [я], как в слоге [бя], ö – это звук между [о] и [ё], как в слоге [бё]). И это скорее русская интерпретация глупая (звучание имен во всем мире пытаются воссоздать как можно ближе к оригиналу).
Точно так же, как меня убивала интерпретация "Фройд", после привычного Фрейда. Но когда в разговоре с немцами последние услышали от меня "Фрейд", они просто не поняли о ком речь, потому что по правилам чтения немецкого языка "eu" читается как "ой": Freud, Neuer, -- Фройд, Нойер. Кстати, с Нойером почему-то переводят правильно, а почему с Фрейдом нет? Вот и возникает вопрос какой язык "убивает" и где переводчики больше налажали...
Hassassin
Фонетично вимова ближче до "йа", ніж до "а". Крім того його прізвище в оригіналі пишеться не через просто "а", а з умлаутом (двокрапкою над літерою). Суперечок довкола транслітерації іноземних прізвищ завжди буде багато, а догоджати кожному - марна справа.
Sander
Лучшим сегодня был Халк, столько кругов сдерживать лидеров...
А что мешает Феррари построить самовозку? Себ и команда отлично выполняют свою работу, вот и результат.
FARE
Убиває українська інтепретація прізвища: Райкконен...
VLADLeoN
*не попал*
VLADLeoN
*не попал*
VLADLeoN
Жаль что Хюлькенберг в попав в Скудерию.ТАЛАНТ!
Удачи найти место в след.сезоне!!!
VLADLeoN
Кими КРАСАВЕЦ!
VLADLeoN
Самовозка!
Дьявол
Над Марком продолжают издеваться... На 20 кругов влепить ему SS - да он последние 10 кругов проигрывал бы всем по 10 секунд... В очередной раз порадовали "проблемы" Себа: "Следи за передней покрышкой - там проблемы"... Он и следил - два круга подряд рекордные... Это действительно "цирк". Феррари в Корее вообще ползли... Ожидаем следующий сезон!