Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

30 марта 2014, 10:45
Формула 1
Гран-при Малайзии 2014. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
| Обновлено 01 апреля 2014, 13:05
2456
0

Под микроскопом: Гран При Малайзии

Большой шлем Хэмилтона, мытарства Риккардо, командная тактика Williams – в итогах гоночного уик-энда

| Обновлено 01 апреля 2014, 13:05
2456
0
Под микроскопом: Гран При Малайзии
Етап в Малайзії порадував усіх своєю цікавою кваліфікацією, але понизив градус протистояння в гонці, хоча перед її завершенням в стані Williams намагалися зробити усе, щоб інтрига, хоч і невелика, та продовжувала жити до самого картатого прапора. Другий Гран Прі сезону пройшов за добре відомим усім нам сценарієм, де вже звичну роль Феттеля із величезним задоволенням приміряв на себе Хемілтон – таке добре усім знайоме домінування, наслідком якого став перший в кар’єрі британця Великий шолом, не могло не викликати спогадів з минулого. Ролі всі ті самі, просто актори змінили свої амплуа. Тепер уже Себастіан скаржиться на відставання свого RB10 від безнадійно кращого наразі W05 і в його оцінках проскакують нотки заздрощів на адресу Льюіса та Ніко. І тільки в Алонсо все по старому: і команда, і проблеми, і недостатня швидкість машини, хоча напарник новий, але поки що абсолютно безпечний для прима-пілота Скудерії. Як наслідок цього всього спектакль на малайзійському асфальті видався не кращим, але й не гіршим за австралійські гастролі пелотону.
 
Mercedes
 
«Срібні стріли» з другої спроби зробили те, чого від них чекали практично усі, починаючи від самих себе, завершуючи букмекерами. Переможний дубль і перший рядок в Кубку конструкторів – це той мінімум, який логічно вписується в ситуацію в пелотоні. Більше того, в спокійному англо-німецькому колективі навіть пілоти свої ролі знають відмінно. Ніко в Сепангу швидко зрозумів, що нав’язати боротьбу Льюісу не вийде – не біда, чемпіонат не виграється на одному Гран Прі, а от очки зайвими не бувають ніколи, особливо якщо головним конкурентом на даний момент є власний напарник. Легкість, з якою трипроменеві взяли дубль, здатна засмутити прихильників інтриги та любителів бачити боротьбу за перемогу до останнього повороту, адже як би там Феттель не старався маячити в дзеркалах Росберга було зрозуміло, що «срібні стріли» свій потенціал розкривати на повну не поспішають. Зрештою, навіщо лякати конкурентів, а особливо глядачів і містера Екклстоуна реальними гоночними відривами? Саме тому протягом практично усієї дистанції Льюіс з Ніко витрачали пального менше, ніж пілоти Red Bull і будь-якої миті могли підняти власний темп, демонструючи зовсім вже непристойну різницю в швидкості машин. Єдине у чому собі не зміг відмовити Хемілтон, так це встановити наприкінці гонки найшвидше її коло аби зібрати для себе перший кар’єрний Великий шолом. І на завершення трохи статистики: тільки пілоти Mercedes зуміли в гонці вийти з хвилини сорока чотирьох на колі, показавши 1:43.066 і 1:43.960.
 
Шанувальникам їзди на мокрому асфальті, а також Льюіса Хемілтона присвячується. Онборд переможного кола в кваліфікації:
 
 
Red Bull
 
«Енергетики» вдруге поспіль довели, що плакатися й прибіднятися щодо власної швидкості та шансів опинитися на подіумі їм на сьогодні просто немає рівних. І якщо в Мельбурні принципова позиція команди коштувала Даніелю відібраного другого місця, то вже у Сепангу ситуація з датчиками команду тривожила у п’ятницю, а потім уже знову під час гонки, та й то тільки на машині Ріккардо. У Феттеля ж все працювало немов найкращий годинниковий механізм з батьківщини Петера Заубера. Так, позмагатися з Mercedes наразі «бики» не спроможні, але їхні страхи щодо французьких двигунів поступово можуть перейти в категорію підсвідомих жахіть, які не реалізуються на практиці. Зрештою ми добре знаємо, що в голові Едріана Ньюї вже давно є сотні ідей з удосконалення RB10, а фінансові потоки Матешіц не перекриває відколи команда стала реальним претендентом на титули. Тож якщо вже зараз Хорнер говорить, що аеродинаміка його машин та Mercedes знаходиться приблизно на однаковому рівні, то як тільки проблеми з моторами будуть вирішені боротьба вийде на новий рівень або ж Хемілтону з Росбергом доведеться розкрити всі карти і потенціал свого шасі. Наразі ж Red Bull почувається не в своїй тарілці тільки тому, що вже звикли бути першими, а тепер стали другими.
 
Єдине, що вже на другому етапі сезону починає непокоїти – це проблеми Ріккардо. Власник однієї з найщиріших посмішок в пелотоні такими темпами вже зовсім скоро може перетворитися на Веббера. Команда поклала його на жертовний вівтар у Мельбурні аби довести FIA, що паливні датчики працюють неправильно. Помилка механіка в Малайзії звісно ж була не навмисною, але ж Даніелю від того тепліше не стало. Мало того, що австралієць пробув на піт-лейн 1:49.329, а це навіть трохи більше, ніж час проходження одного кола, він ще й «автоматом» отримав +10 позицій на старті в Бахрейні. І це не говорячи про його проблему з поламаним переднім крилом одразу після «феєричного» піт-стопу. Іншими словами, раніше ніж у Китаї Ріккардо навряд чи опиниться поблизу подіума.
 
Ferrari
 
Між Алонсо і Феттелем прірва була принципово така ж сама, як і у Себа по відношенню до Mercedes. А ще з непоступливим Хюлькенбергом довелося вступити у боротьбу, яка не одразу принесла свої результати. «Червоні» знову щось недокрутили, недоналаштували, недопрацювали та й з бубном, схоже, недотанцювали. Доменікалі після гонки сказав, що не думає, що команда сильно відстає від Red Bull. Якщо 11 секунд на фініші це «не сильно», то страшно навіть уявити скільки ж тоді буде «сильно». До пілотів апріорі не може бути жодних питань та претензій: Фернандо як завжди витиснув зі свого червоного скакуна все що міг, а Кімі став жертвою юного данського таланту, який просто не розрахував власні сили.

 
Після практично цілого кола, проїханого на трьох колесах та ще й з пошкодженим днищем машини, вимагати від пілота Ferrari фінішувати в топ-10 було б можна, якби на дворі стояв не 2014-й, а, скажімо, 2004-й рік. Звісно можна сказати, що «травма машини Ряйкконена на початку гонки сильно психологічно вплинула на всю команду». А ще у інженерів «очі не горіли». Простих рішень у Скудерії просто немає, бо допрацьовувати треба і двигун, і аеродинамічну ефективність, і роботу команди над оптимальними налаштуваннями. А поки що в Малайзії «червоні» показали свій максимум.
 
Force India
 
Опинившись на старті гонки з єдиною машиною, команда не стала рвати на собі волосся з відчаю, а дуже прагматично підійшли до гоночної стратегії Хюлкенберга. Ніко без усіляких сумнівів став головним героєм Гран Прі якщо брати до уваги потенціал усіх машин. Німець своєю дуеллю з Алонсо у черговий раз нагадав, насамперед, Скудерії, що саме з ним в Маранелло підписали попередню угоду рік тому. А ще Хюлькенберга і команду варто похвалити за спробу взяти більше, ніж їм належало – стратегія двох піт-стопів передбачала вкрай обережне поводження з шинами та необхідність стримувати власний гоночний темп. Зрештою, Ніко за рахунок меншої кількості зупинок виграв у Фернандо 23.106 сек., але на фініші програв 11.207 сек. Це говорить, що загалом спробу вдалою назвати не можна, адже навіть із невисоким в цілому гоночним темпом німець на фініші привіз Баттону 36.492 сек., тобто міг би спокійно і третій піт-стоп провести, і їхати в гонці швидше, і все одно Дженсон його б не дістав жодним чином. З іншого боку така нестандартна тактика додає інтриги під час самої гонки, а боротьба пілотів на трасі звісно ж є кращою ніж боротьба механіків на піт-лейн.
 
McLaren
 
Команда Рона Денніса та Еріка Бульє після яскравої гонки в Мельбурні звісно розчарувала своїх прихильників результатом, але об’єктивно в Сепангу Баттон вище піднятися не міг. А якщо врахувати проблеми Ріккардо і Ряйкконена, то міг би фінішувати навіть нижче. Дженсон навіть не став приховувати того, що над розумінням роботи з шасі ще варто працювати, бо в спеку сліки швидко перегрівалися, а в дощ шини навпаки – з великими проблемами виходило прогріти до потрібної температури. Навіть більше, на думку чемпіона 2009-го року, машини Williams в гонці були швидшими, але обігнати себе без боротьби англієць просто не дозволив. Особливо добре у Баттона вийшло 47-ме коло гонки, коли він проїхав не одну сотню метрів паралельно з Массою, але вийшов переможцем у тій боротьбі.

 
Кевін Магнуссен теоретично міг би фінішувати і попереду Дженсона, і одразу позаду або навіть вклинитися у білий бразильсько-фінський дует, проте елементарна помилка в першому повороті другого кола відкинула молодого пілота назад, змусивши його героїчно прориватися нагору. Звинувачувати Кевіна у зіпсованій гонці для Кімі, мабуть, також не варто – все таки данець проводить лише свою другу гонку в Формулі 1, а такі інциденти часом трапляються і у досвідчених пілотів. Пригадайте, наприклад, минулорічну малайзійську гонку – пам’ятаєте чому на машині Алонсо зламалося переднє крило? Все ж досвід – син помилок важких, і добре якщо Магнуссен засвоїть урок швидко і не стане послідовником своїх колег з Lotus.
 
Williams
 
Весь уїк-енд для команди вийшов украй непростим: спочатку все було непогано, але під час кваліфікації дощ сплутав білим «виноробам» усі карти. Колектив з Гроув навіть не думав приховувати, що в мокрих умовах ефективність машин помітно падає, тож після мокрої (і як наслідок невдалої кваліфікації) Масса з Боттасом мріяли про суху погоду в неділю. Отримавши бажане Феліпе з Валттері швидко взялися реалізовувати потенціал FW36, от тільки наприкінці гонки в боротьбі з Баттоном подарували нам неймовірну інтригу. В принципі якщо перед стартом команда мала відповідні домовленості зі своїми гонщиками, то слова «…faster than you» не повинні були здивувати Массу. Але якщо таке рішення було прийнято в ході самої гонки, то невже команда думала, що на другому етапі сезону Феліпе безвідмовно дозволить зробити з собою те, що з ним робили в Ferrari попередні чотири роки?

 
Та й зрештою Боттас за цей час жодного разу не під’їхав до Масси настільки, щоб пропуск фіна не позначився на втраті темпу бразильця. Проте найцікавішою була реакція Клер Вільямс уже по завершенню гонки – вона намагалася переконати присутніх, що нічого поганого з Массою команда не чинила, що командної тактики ніби й не було та й узагалі Валттері трохи згодом отримав команду скинути темп через перегрівання. Цікаво, Феліпе, підписуючи контракт з командою здогадувався, що до нього ставитися будуть так само як і в Маранелло? Принаймні, в Ferrari його напарником був дворазовий чемпіон, чого про сьогоднішнього Боттаса сказати не можна. І хоча команда вже провела з пілотами розмову стосовно ситуації, що склалася наприкінці гонки, але щось підказує, що це ще далеко не кінець…
 
Toro Rosso
 
Жан-Ерік Вернь, через проблеми з двигуном провалившись на старті з 9-го на 18-те місце, вів свою гонку, тестуючи машину й сподіваючись на дощ, а ще краще появу автомобіля безпеки. Натомість муки і старання француза закінчилися на 18-колі разом зі сходом з дистанції. А от Квят приємно потішив як своїх уболівальників, так і команду, а особливо Гельмута Марко. Росіянин цілком раціонально розрахував власні сили та скромні можливості машини і не став упиратися коли боротьбу йому нав’язували об’єктивно швидші пілоти з Williams та McLaren. Такий підхід дозволив Даниїлу утримати синицю в руках і ще одне очко в особистий залік. Якщо росіянин і надалі демонструватиме таку стабільність, то навіть кращих, але нестабільних результатів Верню команда може не подарувати. А ми всі добре знаємо, що з пілотами Toro Rosso церемонитися ніхто не стане.
 
Lotus, Caterham, Marussia, Sauber
 
Без очок, але з різним настроєм гонку закінчили пілоти цих команд. Грожан, який протягом п’ятниці-суботи був похмурим немов хмара, з якої в суботу лився на трасу дощ, таки зумів довести машину до фінішу з відставанням лише в одне коло. Для сьогоднішньої Lotus це досягнення зі знаком плюс. Пілоти Caterham показали, що знають що таке боротьба, а спостерігати за дуеллю Кобаясі з Грожаном, а Еріксона з Ряйкконеном було водночас і цікаво, і вкрай незвично. От тільки протистояння пілотів Lotus з колегами з Caterham ми ще можемо побачити найближчого гоночного уїк-енду, адже в стані колективу з Енстоуна навряд чи щось зміниться кардинально. Тим часом японець дав зрозуміти, що ще трошки і за сприятливих обставин він може принести команді перші очки.
 
Про австралійську невдачу вже можна забути, зрештою там була вина техніки, а не Камуї. Пілоти Marussia якщо когось і здивували, то тільки людину, яка щойно почала цікавитися Формулою 1. Чілтон знову фінішував у гонці, а Б’янкі після аварії з Мальдонадо та заміною крила зрозумів, що гальма перестали працювати адекватно. Все як завжди – тихо, мирно, непомітно для інших, й абсолютно нецікаво нікому крім них самих та колег з Caterham.
 
Проблеми з електрикою на машині Сутіла та коробка передач у Гутьєрреса – такий короткий підсумок Гран Прі для Sauber. Подвійний схід – це завжди неприємно, а якщо врахувати, що очками команда в Мельбурні не розжилася, а швидкість С33 не вселяє оптимізм щодо результатів у Бахрейні, то швейцарцям перед шанхайських етапом працювати доведеться в поті чола.
 
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Брюгге догнал Шахтер. Боруссия Д может помешать горнякам выйти в основу ЛЧ
Футбол | 20 апреля 2024, 06:30 33
Брюгге догнал Шахтер. Боруссия Д может помешать горнякам выйти в основу ЛЧ

В клубном рейтинге УЕФА донецкая команда делит 25–27 места

30 лет ЭПОхи, или гонка, которая изменила все. История допинга в велоспорте
Другие виды | 20 апреля 2024, 11:23 12
30 лет ЭПОхи, или гонка, которая изменила все. История допинга в велоспорте

Sport.ua вспоминает гонку, которая на многие годы изменила правила игры в мировом велоспорте

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.