Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

22 июня 2014, 15:00
Трансляция
Формула 1
Гран-при Австрии 2014. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
| Обновлено 20 июня 2014, 12:38
3200
2

11 лет спустя

Анонс вернувшегося в Формулу 1 Гран При Австрии на Sport.ua

| Обновлено 20 июня 2014, 12:38
3200
2
11 лет спустя
Траса в Шпільбергу стараннями насамперед Дітріха Матешіца повертається до календаря сучасної Ф1! Автодром раніше відомий за назвами Остеррайхрінг та А1 Рінг тепер називається Ред Булл Рінг, проте конфігурація самої траси залишається такою самою, як і тоді, коли Міхаель Шумахер попри свій феєрично-вогняний піт-стоп зумів тріумфувати тут.
 
Автодром у Шпільбергу після занепаду зрештою перейшов у власність Матешіца й після капітальної реконструкції три роки тому отримав нове життя. Найцікавіше, що реконструкція автодрому не зачепила конфігурації самої траси – так, тут тепер частина гравійних пасток заасфальтована, а паддок капітально перебудовано, проте коротке кільце залишилося таким самим як і 11 років тому. Та навіть у 2011-му – коли в передгір’ї залунало багатоголосся двигунів Формули 2, а згодом і DTM – ніхто не знав, що перша Формула сюди повернеться так швидко. Щодо бізнесу, то герр Матешіц не приховує, що повернення етапу до календаря обходиться йому в чималу копієчку (враховуючи непомірні апетити Екклстоуна), а квитки, розпродані з неймовірною швидкістю, лише незначною мірою компенсують основні витрати австрійського мільярдера-патріота.

 
Австрійське кільце хоч і є надбанням ще старої школи, проте за своїми основними характеристиками великою мірою нагадує Сахір (та меншою мірою Монреаль) – тут ми маємо чотири прямі на двох з яких за попередніми оцінками швидкість машин долатиме позначку в 300 км/год та зовсім небагато поворотів – лише 9 – які здебільшого є середньошвидкісними та повільними. 60% кола проходиться на повному газу, проте і гальмівна система зазнає чималих навантажень, от тільки на противагу канадській трасі тут з їх охолодженням проблем виникнути не повинно (що неодмінно має втішити як Mercedes, так і прихильників Льюіса з Ніко). Ще однією особливістю траси є досить сильний перепад висот, який на телевізійній картинці не завжди помітний, проте його дуже добре відчувають пілоти коли проїжджають кільце.
 
Найкраще в Шпільбергу місце для обгону – це безсумнівно 2-й її поворот, проте завдяки двом зонам DRS тепер пілоти матимуть можливість пройти своїх опонентів на головній прямій та на ділянці перед 3-м поворотом, хоча тут є певні сумніви в тому, що довжини цієї прямої вистачить для вдалого маневру. Вболівальники з гарною пам’яттю обов’язково скажуть, що гонку в Австрії назвати цікавою було важко, проте тут майже завжди траплялося щось неординарне: то Баррікелло у 2002-му змушений був віддати перемогу, лідируючи до останнього повороту, то в 1999-му напарники по McLaren Култхард з Хаккіненом не поділили траєкторію на першому ж колі (що в підсумку посприяло перемозі Ірвайна):
 

 
Все це говорить, що 71 коло гонки цього року обіцяє посприяти якщо не великій інтризі в боротьбі за перемогу, то принаймні щось, що добряче запам’ятається, статися має. Тим паче, що для абсолютної більшості пілотів знайомство з треком відбудеться тільки зараз, хоча Дженсон Баттон, Кімі Ряйкконен, Фернандо Алонсо і Феліпе Масса ще на початку своїх кар’єр встигли провести тут гоночні уїк-енди. От тільки порівнювати свої відчуття 11-13-річної давнини і тепер їм буде вкрай непросто, адже на початку 2000-х вони пілотували машини з потужними атмосферними трилітровими «десятками», а тепер їздять на суперсучасних маленьких турбо. З австрійською трасою знайомі також і Кевін Магнуссен та Даниіл Квят – обоє тут виступали ще в молодших формулах.
 

 
Для мало абразивного асфальту Шпільберга Pirelli привезла уже добре знайому за гонками в Монако та Канаді пару Soft і SuperSoft. Пол Хембрі цього разу не був багатослівним, коментуючи вибір шинників: «Завжди цікаво приїжджати на нову трасу, де всі будуть в рівних умовах, а успіх досягнуть ті команди й пілоти, які зможуть адаптуватися краще за інших. Після аналізу зразків асфальту й огляду траси нашими інженерами ми вирішили, що кращим варіантом буде використання двох найм’якіших сумішей. З огляду на результати моделювання, швидше за все ми побачимо гонку з двома піт-стопами, та точніше ми зможемо про це сказати у п’ятницю ввечері».
 
Прогноз погоди на уїк-енд обіцяє інтригу, адже сьогодні, коли більшість пілотів розпочне своє знайомство з трасою реально, а не віртуально на симуляторах, очікується дощ. Протягом суботи-неділі синоптики прогнозують хмарну мінливу погоду, проте за цим показником Шпільберг великою мірою нагадує Спа – адже тут гори так само поруч і протягом короткого часового проміжку палюче сонце може змінитися проливним дощем. Тож хоч температура повітря за три дні й коливатиметься в межах +20 + 24 С, але легкого життя Австрія пілотам не обіцяє.

 
Цілком очевидно, що на власній трасі Red Bull прагнутиме повторити свій канадський результат, проте так само зрозуміло, що без проблем у обох Mercedes «енергетикам» перемоги не бачити. В цьому так само упевнені й букмекери, які небагато шансів дають чемпіонській команді. На кваліфікацію лінія виглядає наступним чином: Хемілтон – 1,50; Росберг – 2,75; Ріккардо і Феттель – 21,00; Масса і Боттас – 41,00; Алонсо – 51,00. Що ж до переможця гонки, то і тут все досить буденно: Хемілтон – 1,67; Росберг – 2,87; Ріккардо і Феттель – 17,00; Алонсо – 41,00; Масса і Боттас – 67,00.
 
Битва між Льюісом та Ніко обіцяє стати окрасою гонки, адже після прикрого сходу в Монреалі британець знову суттєво відстав від напарника, який стабільно нижче другого місця поки що гонку не завершує. А це наштовхує на думки про те, що гонитва за Росбергом знову обіцяє розтягнутися на кілька етапів. Між тим не менш цікавою обіцяє стати боротьба між Red Bull та Williams, проте в цьому протистоянні багато залежатиме від того наскільки Боттас з Массою зможуть знайти спільну мову з м’якими шинами на довгій дистанції. Ну і не варто очікувати на переродження Ferrari – Скудерія знову буде претендувати на очки, проте відносно скромні, а якщо і Хюлькенберг  зможе підтримувати високий гоночний темп, то перспективи Фернандо з Кімі виглядають зовсім сумними.

 
Як би там не було, але повернення австрійського етапу з його цікавою трасою має принести і пілотам, і вболівальникам більше інтриги, ніж якби мова йшла про черговий проект авторства Германа Тільке. Яким же буде остаточний вердикт повернення траси після 11 річної перерви дізнаємося недільного дня.
 
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран Прі Австрії, Шпільберг, Ред Булл Рінг, 20-22 червня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4,326 км

71

307,020 км

кваліфікація: 1’08.082 (2002, Рубенс Баррікелло)

гонка: 1’08.337 (2003, Міхаель Шумахер)

Перша практика 11:00* – п’ятниця 20 червня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 20 червня

Третя практика 12:00 – субота 21 червня

Кваліфікація 15:00 – субота 21 червня

Гонка 15:00 – неділя 22 червня

(* – Час київський)

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Впервые в карьере. Ястремская вырвала победу в матче после 0:6 в 1-м сете
Теннис | 25 апреля 2024, 16:22 22
Впервые в карьере. Ястремская вырвала победу в матче после 0:6 в 1-м сете

Даяна чудесным образом сумела переиграть Эмилиану Аранго в Мадриде

WorldSBK. Разгатлыолу выиграл вторую гонку Раунда Нидерландов
Авто/мото | 21 апреля 2024, 22:56 0
WorldSBK. Разгатлыолу выиграл вторую гонку Раунда Нидерландов

Завершился третий этап мировой серии супербайков 2024

Комментарии 2
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
DRS на довгій прямій тут, це все одно, що DRS на довгій прямій в Китаї або після Радійону в Спа - 100% гарантія вдалого "обгону". Там перед 2-м поворотом раніше було головне місце для обгонів, тож полегшувати життя просто не потрібно
Дьявол
странно. что нет DRS на большой прямой...