Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

05 октября 2014, 09:00
Трансляция
Формула 1
Гран-при Японии 2014. Гонка
Гонка завершена
Автоспорт
| Обновлено 05 октября 2014, 14:53
5617
9

Гран При Японии: победа Хэмилтона в драматической гонке

Льюис опередил напарника на мокрой трассе и увеличил отрыв в чемпионате

| Обновлено 05 октября 2014, 14:53
5617
9
Гран При Японии: победа Хэмилтона в драматической гонке

Примхи погоди стали головною темою усього уїк-енду та спонукали всіх учасників Гран Прі ретельно слідкувати за синоптичними зведеннями. Якщо на початку тижня вулкан Онтаке поставив під сумнів можливість команд у повному складі вчасно з’явитися на автодромі, то ближче до вихідних всю увагу було прикуто до тайфуну Phanfone, який згодом отримав префікс «супер». Побоювання негоди було настільки сильним, що в FIA розглядали можливість переносу гонки як на недільний ранок, так і взагалі на суботу, проте організатори наполягли на тому, щоб все пройшло за розкладом, адже тайфун в зоні автодрому мав опинитися ввечері в неділю, через кілька годин по завершенню гонки. Навіть такий прогноз залишався не надто сприятливим, насамперед, для команд, які ще продовжують складати власну техніку, що вже у середу має опинитися в Сочі, тож очікування від негоди були малоприємними.

Та все ж до сьогоднішнього дня в Сузуці все було спокійно – вільні практики та кваліфікація пройшли на сухому асфальті. В боротьбі за поул без жодних несподіванок змагалися лише Росберг з Хемілтоном, і цього разу локальна перемога залишилася за німцем. Другий ряд на старті зайняли пілоти Williams, дещо несподіваним вийшли результати у Ріккардо з Феттелем (6-й і 9-й), проте в Red Bull вирішили зробити упор на дощових налаштуваннях, пожертвувавши швидкістю машини в кваліфікації.

Передбачуваними стали проблеми клієнтів Renault – на машинах Верня й Мальдонадо команди змушені були поставити шостий мотор, що автоматично означало втрати 10 позицій на стартовому полі, крім Жана-Еріка й Пастора штрафів ніхто не отримав. В Pirelli, аналізуючи результати «сухих» сесій прогнозували два піт-стопи якщо і гонка пройде без дощу. Та вже з ночі над Сузукою пройшли перші опади й стало зрозуміло, що комфортної гонки не буде, а дирекції доведеться реагувати на найменші зміни ситуації. Всерйоз розглядався варіант, за якого пілоти проїдуть лише два кола за машиною безпеки і на цьому гонка завершиться – це дозволило б пілотам отримати половину очок, й не наражатися на більшу небезпеку на трасі.

Незадовго до старту погода продовжувала грати на нервах у всіх крім, мабуть, японських уболівальників, які зранку зайняли свої місця на трибунах в очікуванні неповторного дійства на трасі, дощ то посилювався, то стихав, а прогноз змінювався так само стрімко, як швидкість й напрямок вітру на автодромі.

Зрештою цілком прогнозовано пелотон стартував позаду машини безпеки – місцями траса дозволяла їхати в гоночному режимі, а на деяких ділянках води було занадто багато. Не менш очікувано після двох повільних кіл гонку зупинили, вивісивши червоні прапори, залишалося чекати розвитку подій, адже ці два кола могли бути першим і останнім за сьогодні. Та дощ почав стихати й ситуація на трасі поступово покращувалася, тож через 20 хвилин після зупинки гонку було відновлено в тому ж режимі – з Берндом Майландером на чолі. Одразу ж відбувся перший схід з дистанції – це відмовила електроніка на Ferrari Алонсо. Льюіс Хемілтон вже традиційно для себе по радіо неодноразово звертав увагу команди на те, що можна відпускати пелотон у бойовий режим, адже умови були хоч і не кращими, та ганятися на шинах для дощу вже було можливо. Чарлі Уайтінг не поспішав прислухатися до головного претендента на цьогорічний титул – тільки після 9-го кола машина безпеки пірнула в бокси, залишивши пілотів з’ясовувати кращого в таких непростих умовах.

Дженсон Баттон, знаний майстер їзди в таких непевних умовах, одразу ж поїхав в бокси за проміжною ґумою – англієць вкотре вирішив тактично переграти конкурентів, перед піт-стопом він займав 7-му позицію. Трюк Баттона повторив Мальдонадо. Протягом двох наступних кіл в боксах уважно слідкували за темпом Дженсона, і побачивши, що він їде швидше ніж більшість пілотів (за винятком обох Mercedes), на 12-му колі закликали більшість своїх гонщиків в бокси.

Вже на другому колі після рестарту гонки між дуетом Росберг – Хемілтон та рештою пелотону була справжнісінька прірва – на мокрій трасі Mercedes вигравав непристойно багато, тож коли більшість команд поїхали в бокси за іншим типом шин Ніко з Льюісом залишилися на трасі, не відчуваючи на собі жодного тиску з боку опонентів. У підсумку Росберг побував у баксах на 14-му колі, а Хемілтон – на 15-му.

Тактичний геній вкотре не підвів Баттона – після того, як усі з’їздили на піт-стоп Дженсон опинився на третьому місці, випередивши таким чином Магнуссена, Ріккардо, Массу та Боттаса. На трасі, яка хоч і повільно, але таки підсихала далося взнаки вчорашнє рішення Red Bull пожертвувати швидкістю в кваліфікації – Феттель з Ріккардо на мокрій трасі їхали немов приклеєні до асфальту. В підсумку досить скоро Себастіан з Даніелем змогли пройти дует гонщиків Williams, а те, як з Массою й Боттасом розібрався новий лідер команди, достойно потрапити в підручники з гоночної майстерності для молодих пілотів – Ріккардо на першому секторі траси в «есках» не просто готував атаку, а й успішно її здійснював на зовнішньому радіусі 6-го повороту - феноменальні маневри!

Росберг з Хемілтоном за цей час ще більше відірвалися від решти пелотону на дуже безпечну відстань для того щоб взятися за вирішення головного питання цього сезону – хто з них кращий, швидший і більш достойний взяти титул. Льюіс почав скорочувати відставання, яке сягало 2 секунд і скоро опинився на відстані атаки. Допомога британцю прийшла від дирекції гонки на 24-колі – використання DRS дозволили, вирішивши, що на стартовій прямій умови задовільні для її застосування.

Як це нерідко траплялося протягом сезону дуель напарників по Mercedes не вийшла «чистою» - Росберг по радіо повідомив команду про недостатню поворотність машини, що для мокрої траси перетворюється на суворе випробування. Ніко бадьоро тримався, намагаючись не пропустити Льюіса, проте на виході з останнього повороту на пряму кілька разів припускався помилок. Британець сьогодні також без огріхів у пілотуванні не обійшовся – при одній зі спроб обгону він запізно загальмував і змушений був проїхатися зоною безпеки у першому віражі траси. Проте довгим протистояння претендентів на титул не вийшло і цього разу – Росберг знову невдало розігнався на прямій, Льюіс пішов в атаку і попри зовнішній радіус пройшов перший поворот лідером гонки. Протистояння двох Mercedes на цьому завершилося – Хемілтон став швидко відриватися, а проблеми з управлінням не залишали Ніко можливостей триматися в темпі нового лідера.

В цей час на трасі почали змінюватися акценти – гоночний темп Red Bull на вологому асфальті став швидшим, ніж у обох Mercedes, і це потенційно могло додати інтриги наприкінці гоночної дистанції. Феттель і Баттон відвідавши бокси вдруге на трасі стали ще швидшими, от тільки для Дженсона це була невелика втіха. Справа в тому, що під час піт-стопу англійця довелося міняти кермо, тож чемпіон 2009-го простояв на місці довгих 6,9 секунд. Звісно після такої заминки він опинився позаду Феттеля, але гоночний темп обох надихав на те, що боротьба за перемогу в гонці не закінчилася на 29-му колі після обгону Росберга Хемілтоном.

В стані «срібних стріл» як і першого разу спочатку бокси відвідав Ніко, а колом пізніше – Льюіс. Тим часом в Red Bull вирішили потягнути час й не закликати Ріккардо – команда вичікувала – з одного боку траса наближалася до таких кондицій, що на гоночній траєкторії можна було б ризикнути поїхати на сліках, з іншого ж – дощ будь-якої миті готовий був знову политися над Сузукою. В підсумку не дочекавшись нічого, крім стертої проміжної ґуми на машині, Ріккардо також поміняв шини на аналогічні.

На 40-му колі дощ таки пішов, а вже на наступному він суттєво посилився і дирекція гонки заборонили використовувати DRS. Частина пілотів ризикнула, перейшовши на шини для сильного дощу. Адріан Сутіл не зумів справитися з такими умовами й у 7-му повороті розбив свій Sauber і все було б нормально, гонка тривала б в режимі жовтих прапорів в районі вильоту німця, якби не подальші драматичні події. У трактор, що виїхав евакуйовувати Sauber врізався Жюль Б’янкі, вилетівши так само як і Сутіл до того. Француз втратив свідомість і не відповідав команді по радіо – на трасі миттєво з’явилися автомобіль безпеки та медична машина, яка поспішала до місця аварії.

Феттель тим часом поїхав в бокси за дощовими шинами, а Ріккардо ще на 44-му витку обігнав Баттона, вийшовши таким чином на третє місце в гонці. Та дощ і ситуація з Б’янкі змусили дирекцію гонки спочатку зупинити гонку червоними прапорами, а через кілька хвилин оголосити про її завершення. Таким чином фінішний протокол сформували за підсумками 44 кіл.

Льюіс Хемілтон упевнено лідирував, а відтак здобув свою восьму в сезоні й 30-ту загалом перемогу. Росберг попри проблеми з управлінням зберіг другу позицію, й тепер поступається напарнику 10 очками в особистому заліку. А на третьому місці опинився… Феттель, що на момент зупинки гонки вже був п’ятим. Не менше ніж чинному чемпіону пощастило й Хюлькенбергу – Ніко взагалі зійшов, зупинивши машину на виїзді з піт-лейн, та в підсумку був кваліфікований на 8-й позиції в гонці.

Жюля Б’янкі через погодні умови не змогли доставили до шпиталю вертольотом, але оперативно транспортували до лікарні міста Цу. Тривожні події та невідомість стосовно стану француза вплинули на церемонію нагородження – шампанське було, та пілоти ним не обливалися, а незначні усмішки для вболівальників, які не менш героїчно провели багато годин під дощем, змінилися на зосереджені обличчя усіх трьох призерів, які в своїх інтерв’ю з Найджелом Менселлом насамперед бажали Жюлю всього найкращого.

В Кубку конструкторів Williams на 23 очка відірвалася від Ferrari, яка через схід Алонсо і проблеми Ряйкконена на піт-стопі тривалістю 11 секунд не здобула жодного очка перервавши свою рекордну серію з фінішів в топ-10. Вдалий же пілотаж Баттона дозволив McLaren підібратися на відстань в один пункт до Force India. Боротьба в чемпіонаті продовжиться вже наступної п’ятниці на дебютному Гран Прі Росії.

Гран Прі Японії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:51:43.021

4

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 9.180

4

3.

С. Феттель

Red Bull

+ 29.122

5

4.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 38.818

4

5.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:07.550

5

6.

В. Боттас

Williams

+ 1:53.773

4

7.

Ф. Масса

Williams

+ 1:55.126

4

8.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1:55.948

4

9.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 2:07.638

4

10.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

5

11.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

5

12.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 1 коло

6

13.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1 коло

4

14.

К. Магнуссен

McLaren

+ 1 коло

6

15.

Р. Грожан

Lotus

+ 1 коло

6

16.

П. Мальдонадо

Lotus

+ 1 коло

5

17.

М. Ерікссон

Caterham

+ 1 коло

5

18.

М. Чілтон

Marussia

+ 1 коло

4

19.

К. Кобаясі

Caterham

+ 1 коло

6

20.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 3 кола/ не фінішував

3

21.

А. Сутіл

Sauber

+ 4 кола/ не фінішував

4

Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:51.600 (39-те коло)

Не фінішував:

Ф. Алонсо

Ferrari

3 коло

електроніка

 

Особистий залік після 15-ти етапів

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

266

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

256

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

193

4.

С. Феттель

Red Bull Racing

139

5.

Ф. Алонсо

Scuderia Ferrari

133

6.

В. Боттас

Williams Martini Racing

130

7.

Дж. Баттон

McLaren Mercedes

82

8.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

76

9.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

71

10.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

46

11.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

45

12.

К. Магнуссен

McLaren Mercedes

39

13.

Ж.-Е. Вернь

Scuderia Toro Rosso

21

14.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

8

15.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

8

16.

Ж. Б’янкі

Marussia F1 Team

2

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

522

2.

Red Bull Racing

Renault

332

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

201

4.

Scuderia Ferrari

Ferrari

178

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

122

6.

McLaren Mercedes

Mercedes

121

7.

Scuderia Toro Rosso

Renault

29

8.

Lotus F1 Team

Renault

8

9.

Marussia F1 Team

Renault

2

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Жозе Моуриньо признался, за кого будет болеть в Лиге чемпионов
Футбол | 19 апреля 2024, 10:17 0
Жозе Моуриньо признался, за кого будет болеть в Лиге чемпионов

Португалец выделил единственный клуб, который возглавлял в своей карьере

Как это возможно? Вратарь получил две желтые, но продолжил матч еврокубка
Футбол | 18 апреля 2024, 22:54 9
Как это возможно? Вратарь получил две желтые, но продолжил матч еврокубка

Мартинес достал арбитра своими выходками, но выиграл серию пенальти

Комментарии 9
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Чудо Творожок
Ставят дислайки дауны! А сказать нечего! Опа!
Чудо Творожок
Хэм наконец на трассе показал где место Нико!
Валерий Литвиненко
Все предсказуемо и прогнозируемо может это старческое брюзжание но радиопереговоры с конюшней и вообще уменьшают интерес и убирают интригу Без них было интересней
denis07121977
Перефразируя Гарри Линекера: В F-1 пилотирует 22 человека, а побеждают всегда немецкая команда!!! Так в этом сезоне
VLADLeoN
Get Well Soon Jules!!!
Venigret
Все по делу