Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

15 марта 2015, 07:00
Формула 1
Гран-при Австралии 2015. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
|
5012
5

Австралия, открытие и множество вопросов

Гран При Австралии открывает новый сезон в Формуле 1, чего ожидать в Мельбурне – в анонсе Sport.ua

Австралия, открытие и множество вопросов
Час, що минув після завершення передсезонних тестів, збіг практично непомітно, але інтриг довкола відкриття сезону не бракує. Так, нам добре відомі імена двох головних фаворитів, проте на асфальті Мельбурна нерідко трапляються цілковито неочікувані події.
 
Австралія відзначає ювілей Гран-прі, 30 років – дебют відбувся в Аделаїді у 1985-му, завершуючи чемпіонат, але з 1996-го етап переїхав до Мельбурна, переважно відкриваючи сезон. Нічого нового про Альберт-парк казати не доводиться – швидка як для міста траса, на якій найбільше проблем виникає з підвіскою та покриттям, яке протягом уїк-енду стає менш слизьким та брудним і значно придатнішим для гонок. А ще кільце в Мельбурні, як би дивно це не звучало, досить вимогливе до силових установок – більше ніж в Австралії, на повному газу машини долають кільце Монци.
 
Pirelli як ексклюзивний постачальник чемпіонату розпочинає свій п’ятий сезон з новими шинами – самі суміші зі слів шинників залишилися практично незмінними, але відчутною є різниця у конструкції задніх покришок, які забезпечують краще зчеплення під час розгону машини, таким чином швидкість проходження кола має зрости. Італійці привезли до Австралії традиційну пару сліків Medium і Soft, тож нам варто розраховувати на тактику двох піт-стопів у гонці.

 
Ще однією новинкою, яка дебютує в Мельбурні, стануть нові машина безпеки з незмінним з 2000-го року Берндом Майландером за кермом та медичний автомобіль. На зміну Mercedes SLS AMG GT, яка протягом попередніх п’яти років справно виконувала свої функції, прийшла Mercedes-AMG GT S, роль «швидкої» тепер дісталася Mercedes-AMG C63 S.
 
Прогноз погоди на уїк-енд обіцяє типову для початку осені теплу погоду: хмарне небо протягом всіх трьох днів, а повітря прогріватиметься до +20 С у п’ятницю та неділю та до +28 С у час кваліфікації.
 
Справжня мильно-судова опера цього тижня розгорнулася довкола Sauber та одного місця в команді – Гідо Ван Дер Гарде через суд довів, що його контракт з командою, укладений ще минулого року, є чинним, а отже, саме він має брати участь у Гран-прі. Апеляційний суд залишив в силі це рішення, тож інтрига зберігається практично до останнього, адже три людини мають чинний контракт призового пілота, а машин лише дві. Практичні заїзди п’ятниці команда вже пропустила і ситуація стає ще більш заплутаною.

 
Питань довкола австралійського уїк-енду насправді чимало – в стані Manor Marussia не приховують того, що вкластися у 107% команді буде неймовірно складно, адже на минулорічному шасі (хоч і допрацьованому), без жодного тестового кілометра та роботи з цьогорічними шинами Pirelli, пілотам доведеться вже під час практик бодай мінімально надолужувати втрачене. Під час практичних заїздів п’ятниці червоно-білі машини залишалися в боксах, крім того, у команди є серйозні проблеми з програмним забезпеченням, втраченим під час міжсезоння, коли майно команди розпродувалося й уся інформація на серверах була стерта. Чи надасть Ferrari своє ПЗ для роботи з двигунами зразка 2014 (які буде використовувати Manor Marussia) - все ще викликає сумніви, тож скільки машин в неділю розташується на стартовому полі, наразі сказати неможливо.
 
Обережний оптимізм – саме так можна описати настрій в McLaren. Кевін Магнуссен, який в Мельбурні заміняє Алонсо, каже, що командні очікування скромні, адже подолати проблеми з надійністю – головне завдання найближчого часу. А от Дженсон Баттон відверто заявляє, що цього уїк-енду команда точно не боротиметься за перемогу – звісно, це не можна назвати відкриттям, позаяк ми добре знаємо, що несподіванки притаманні саме австралійському етапу. Зрештою, минулого року саме в Мельбурні Дженсон з Кевіном отримали свої єдині за сезон кубки, тож диво трапитися може, але розраховувати на нього не варто.

 
Тим часом в Mercedes вирішили не міняти своїх підходів роботи та стосунків з пілотами – Льюіс і Ніко, як і минулого року, матимуть рівні права, а команда не заборонятиме їм вести боротьбу на трасі, принаймні, саме таку позицію озвучив Тото Вольфф.
 
Досить несподівано на початку тижня з’явилася інформація, що в Маранелло вирішили мінімізувати ризики й до Австралії привезли менш потужний варіант силових установок, який краще зарекомендував себе на тестах, таким чином команда нібито хотіла уникнути можливих проблем із потужнішою версією мотору, проте представники команди спростували цю інформацію.
 
Цікавими є котирування букмекерів перед стартом чемпіонату, причому як на весь сезон, так і на Гран-прі Австралії. Фаворитом чемпіонської гонки, звичайно ж, є чинний чемпіон Льюіс Хемілтон – 1,57; за ним не менш очікувано йде Росберг – 3,75; далі з відчутним відставанням Феттель – 17,00; Ріккардо – 21,00; Боттас – 26,00; Ряйкконен – 29,00; Алонсо – 34,00; Масса – 51,00; Баттон – 67,00.

 
Що ж до уїк-енду в Мельбурні, то і тут коефіцієнти добре нагадують минулорічні лінії, особливо на верхівці списку. Найшвидшими у кваліфікації букмекери бачать саме пілотів Mercedes, не віддаючи перевагу будь-кому з них: Хемілтон і Росберг – по 2,00 за ними йдуть Боттас і Феттель – по 13,00; Масса – 21,00; Ряйкконен – 29,00. В гонці ж перевагу над напарником має чинний чемпіон Хемілтон – 2,00; Росберг – 3,25; Боттас – 10,00; Феттель – 13,00; Ріккардо – 17,00; Ряйкконен – 21,00; Масса – 23,00. Як можна побачити, шанси пілотів Williams в гонці розглядаються по-різному, якщо Боттасу віддають перевагу в боротьбі з гонщиками Ferrari, то Массу, навпаки, ставлять нижче «червоних», а ще на гоночній дистанції кращі шанси має Ріккардо, в той час як на швидкому колі австралійцю в боротьбі з Williams і Ferrari ловити практично немає чого.
 
Які ж прогнози можна зробити на Гран-прі – якщо не повторяться минулорічні технічні проблеми на одному з Mercedes, то варто чекати на дубль «срібних стріл». А от за третю сходинку подіуму обіцяє розгорнутися дуже цікава боротьба між Williams і Ferrari, де наразі саме білі машини мають невелику перевагу, але ми досі не знаємо, яким чином може діяти командний місток «червоних». Не менш цікавою має бути боротьба і за місця наприкінці першої десятки – і хоча букмекери віддають перевагу пілотам McLaren, та більш імовірними кандидатами на очки все ж видаються Грожан і Мальдонадо.

 
Звісно, точно ніхто не знає, що і як відбуватиметься на асфальті Альберт-парку, але ж саме наявність багатьох невідомих, а також довга зимова перерва і викликають інтерес до дебютного Гран-прі. Важливо звернути увагу на те, що гонка розпочнеться на годину раніше, порівняно з минулим роком.


Гран-прі Австралії, Мельбурн, 13-15 березня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,303 км

58

307,574 км

кваліфікація: 1'23.529 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'24.125 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 03:30 – п’ятниця 13 березня

Друга практика 07:30 – п’ятниця 13 березня

Третя практика 05:00 – субота 14 березня

Кваліфікація 08:00 – субота 14 березня

Гонка 07:00 – неділя 15 березня

 

P.S. Оскільки в чемпіонаті з’явилися новачки, то варто перерахувати стартові номери пілотів цього сезону, які виглядають таким чином:
 

Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team

44. Льюіс Хемілтон                6. Ніко Росберг

Infinity Red Bull Racing

3. Даніель Ріккардо                26. Даниїл Квят

Williams F1 Team

19. Феліпе Масса                    77. Валттері Боттас

Scuderia Ferrari

5. Себастіан Феттель              7. Кімі Ряйкконен

McLaren Mercedes

14. Фернандо Алонсо            22. Дженсон Баттон             20. Кевін Магнуссен

Sahara Force India F1 Team

27. Ніко Хюлькенберг           11. Серхіо Перес

Scuderia Toro Rosso

33. Макс Ферстаппен             55. Карлос Сайнс

Lotus F1 Team

8. Ромен Грожан                     13. Пастор Мальдонадо

Sauber F1 Team

9. Маркус Еріксон                  12. Феліпе Наср

Manor Marussia F1 Team

28. Уілл Стівенс                     98. Роберто Мері


В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 5
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Alexey Panfiorov
McLaren вже з Honda, виправляйте
Hassassin
На українському ТБ трансляцій немає.
AlexDSan
Трансляція буде по якомусь з каналів чи ні? Може хтось підказати?