Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Автоспорт
| Обновлено 24 мая 2015, 19:34
6754
3

Гран При Монако: невероятный триумф Росберга!

Нико выиграл гонку, победа в которой должна была достаться Хэмилтону

| Обновлено 24 мая 2015, 19:34
6754
3
Гран При Монако: невероятный триумф Росберга!

Особливості гоночного кільця в Монако відомі усім, тож ще у четвер команди збиралися сконцентруватися над роботою з новими шинами SuperSoft, що вперше в сезоні використовувалися, а також над пошуком правильних налаштувань для кваліфікації. В календарі Формули 1 і близько немає такого Гран Прі де б результати кваліфікації були настільки важливими, адже обганяти тут хоч і можливо, але на практиці це зовсім не так. От тільки погода у четвер над командами познущалася, поливши трасу зранку до початку першої практики, а потім і під час другої. Тож вся основна робота припала на третю сесію у суботу.

Кваліфікація, як це нерідко буває, принесла одразу кілька сюрпризів – Боттас потрапив у трафік ще у першій частині, й продовжити боротьбу більше не міг. В Q2 аналогічна доля спіткала і його напарника по Вільямс Массу – бразилець так само достроково завершив боротьбу за місце в топ-10. Ну а головна інтрига точилася довкола того, хто ж з двох пілотів Мерседес виграє поул (і на 90% гонку) і чи зможуть в Феррарі нав’язати боротьбу «срібним стрілам». «Червоні» не змогли, а Хемілтон уперше в кар’єрі здобув поул в Монако, перемігши напарника, який був тут швидшим два попередні роки. Тепер Росберг змушений був через силу посміхатися ставши другим – німець чудово розумів, що лише на старті матиме невеликі шанси змінити ситуацію на власну користь.

Результати кваліфікації та порядок машин на старті цього разу відрізнялися – Грожан опустився на п’ять місць через заміну коробки передач на його Лотус після іспанського етапу, а Карлос Сайнс, кваліфікувався на чудовій 8-й позиції, проте пропустив обов’язкову процедуру зважування під час кваліфікації, не побачивши червоного світла, тож за рішенням стюардів іспанець стартував з піт-лейн.

Попри те, що у четвер пілоти скаржилися на повільний прогрів м’яких шин, в Піреллі вже по завершенню кваліфікації говорили, що на одному комплекті Soft можна проїхати всю гоночну дистанцію, тож тут традиційно чекали на тактику одного піт-стопу. Ідеальний варіант тактики передбачав старт на SuperSoft і єдиний піт-стоп на 27-му колі з переходом на комплект Soft. Проте на стартовому полі не всі гонщики з’явилися взутими у найм’якішу гуму: Хюлькенберг, Алонсо, Боттас, Стівенс і Мері обрали комплект Soft, решта пілотів – SuperSoft.

Старт гонки упевнено виграв Хемілтон, не залишивши жодних шансів Росбергу на атаку в першому повороті, а от сам Ніко опинився під пресингом Феттеля, хоча й зумів відбити атаку співвітчизника. Обмінялися позиціями пілоти Ред Булл – Квят зумів скористатися боротьбою двох німців попереду й випередив Ріккардо. В Мірабо після контакту з машиною Алонсо розбив носову частину Хюлькенберг, стюарди ж оперативно розглянувши епізод, оштрафували Фернандо 5 секундами під час проведення піт-стопа.

По завершенню першого кола в боксах з’явилися Хюлькенберг і Масса – обом механіки змінили шини та передні крила на машині. А ще поставили шини Soft, на яких, за словами Пола Хембрі, можна проїхати всю гонку.

На чолі пелотону картина принципово відповідала очікуванням – Льюіс контролював власний темп, поступово відриваючись від напарника, проте сам Ніко не міг скинути з хвоста Себастіана, який їхав дуже близько від Мерседес №6. Позаду ж наростала часова прірва – пілоти Ред Булл підтримувати темп «срібних стріл» та Феттеля не могли, тож відставали усе більше, при тому, що на Ріккардо постійно тис Ряйкконен, для якого темп «биків» був занадто повільним. Проте Кімі активних дій проти Даніеля не вів, тиснучи на австралійця й можливо чекаючи на помилку опонента.

Чорна смуга продовжилася для Пастора Мальдонадо – спочатку його зумів на виході з тунелю перед шиканою обігнати Ферстаппен, але майже одночасно з цим команда попросила венесуельця повернутися в бокси, де гонка для нього завершилася.

Тим часом в боксах Феррарі вирішили не чекати на дії Мерседес і на 37-му колі в боксах з’явився Феттель, команда сподівалася, що більш ранній піт-стоп допоможе вийти Себастіану вперед. От тільки «срібні стріли» відповіли миттєво – наступного ж витка до механіків за новою гумою поїхав Росберг. Чотириразовому чемпіону одного кола не вистачило аби відіграти відставання від Ніко, який і повернувся на трасу попереду Феррарі свого співвітчизника.

Найцікавіше, що у випадку з Ряйкконеном в Феррарі вчинили навпаки – дочекалися поки в бокси звернув Ріккардо, який відверто стримував фіна. Кімі одразу ж поїхав дуже швидко, продемонструвавши свій найкращий результат на першому секторі та щосили витискаючи з машини та покришок весь їх потенціал. Наприкінці ж кола Феррарі №7 відправилася на піт-лейн – супер-швидке коло дозволило Кімі після зміни гуми виїхати попереду Ріккардо. Тож «червоні» з двох спроб випередити машини попереду досягли успіху в одній з них – для Монако це неабияке досягнення.

До пори до часу відмінну гонку проводив Макс Ферстаппен, особливо цікавою стала кмітливість молодого голландця – в боротьбі за 12-11-ту позиції з Боттасом і Сайнсом Макс пішов на хитрість, адже у цей час їх усіх на коло обганяв Феттель. От і 17-річний пілот Торо Россо користуючись моментом протискував свою машину повз опонентів, які не підозрювали, що окрім Себастіана їх атакуватиме ще й Ферстаппен. Надалі ж голландець намагався не відстати від Феррарі, аби таким саме чином спробувати пройти ще й Грожана та потрапити до топ-10. Проте в Лотус заздалегідь попередили Ромена і фокус, що пройшов з Валттері та Карлосом кількома колами раніше, не вдався у випадку з Грожаном. Тож Ферстаппен вирішив діяти інакше – його Торо Россо мала кращий гоночний темп порівняно з «чорно-золотою» машиною француза. Якщо перед шиканою після тунелю атаки не виходили, то Макс вирішив, що за допомогою DRS перед першим віражем Сен-Дево обгін буде успішним. Все ж таки 17-річному пілоту не вистачило ані досвіду, ані витримки, ані розуміння того, що в цьому місці обгін можливий виключно у випадку помилки конкурента. Ферстаппен же пішов в атаку, яка завершилася зіткненням, зламаною передньою лівою піввіссю та жорстким «приземленням» у бар’єри безпеки. Лотус Грожана суттєвих ушкоджень не зазнав, проте Ромен втратив через це дві позиції.

Ця аварія, як виявиться пізніше, стала ключовою у питанні визначення переможця гонки, адже спочатку дирекція траси увімкнула режим віртуальної машини безпеки, але незабаром на трасі з’явилася реальна машина з Майландером за кермом. В бокси за свіжою гумою відправилися Перес, Баттон, Ріккардо і Наср. Проте найбільший подив викликала поява на піт-лейн Хемілтона, який комфортно лідирував з перевагою практично 20 секунд над Росбергом. У випадку з Льюісом сталося те, що з недавніх пір люблять називати #зрадою та #насзливають – в Мерседес закликали британця в бокси аби поставити йому комплект SuperSoft. Проте в команді припустилися фатальної помилки, адже чомусь вважали, що відриву від Росберга вистачить, щоб все-одно повернутися на трасу лідером гонки. Дворазовий чемпіон не просто не повернувся лідером, він програв позицію як напарнику, так і Феттелю, причому поки на трасі перебувала машина безпеки в боксах як Мерседес, так і Феррарі активно переглядали відео перетину другої лінії машини безпеки – саме той, хто її перетнув раніше і мав зайняти друге місце в пелотоні. Повтор однозначно показав, що червона машина на третину корпусу була попереду, тож Хемілтон був лише третім…

Зрештою за 8 кіл до завершення гонки машина безпеки покинула трасу, залишивши пілотів розбиратися на трасі. Феттель сильно переймався через те, що довго доведеться прогрівати свої м’які поношені шини, в той час як у Льюіса проблем із комплектом SuperSoft бути не повинно. Під час рестарту Хемілтон напосів на Себастіана, а Росберг став відриватися від Феррарі якомога швидше, аби забезпечити собі відрив на випадок, якщо напарник зможе вийти на друге місце. Також після рестарту Ріккардо, поштовхавшись з Ряйкконеном у Мірабо, вийшов вперед і стрімко наздогнав Квята. Росіянина команда попросила поступитися місцем напарнику, бо Даніель мав шанси поборотися за місце на подіумі. Австралієць по трасі буквально летів і навіть встановив найшвидше коло гонки, проте, наздогнавши пару Феттель – Хемілтон, нічого більше вдіяти не міг.

Перепробувавши різні траєкторії та спроби атакувати Феттеля, Льюіс по радіо повідомив, що обігнати німця просто неможливо. Себастіана одразу ж команда про це сповістила, попросивши при цьому не втрачати концентрації. Так гонка і завершилась би, але в Ред Булл на останньому колі, не отримавши бажаний результат, попросили Ріккардо повернути позицію Квяту. Ну а Гран Прі абсолютно неочікувано і певною мірою навіть випадково виграв Ніко Росберг. Феттель став другим, а Хемілтон лише третім, хоча це і була його гонка.

Після гонки Нікі Лауда не знав що й казати – в Мерседес чудово розуміли, що не просто помилилися, а неймовірно облажалися, адже сьогодні мав бути день тріумфу для Льюіса і черговий дубль у команди. Натомість, Росберг отримав украй цінний подарунок, а разом із ним і Феттель, що замість третьої позиції отримав другу. Тото Вольфф у прямому ефірі британського ТБ одразу почав вибачатися перед своїм чемпіоном, от тільки в гоночному протоколі це ж нічого не змінило. Ніко, хоч і не заслуговував, але здобув свою домашню перемогу (німець живе саме в Монако), яка стала для нього третьою поспіль на вулицях князівства. Таким чином німець став четвертим пілотом, який тричі поспіль тут тріумфував. До Росберга це вдавалося Грему Хіллу, Алену Просту й Айртону Сенні – в якій чудовій компанії опинився німець!

Несподіваний результат гонки суттєво вплинув і на ситуацію в боротьбі за титул – Росберг сьогодні відіграв 10 очок і саме ці ж 10 пунктів програє Хемілтону. І хоча Феттель також відіграв 3 очка у Льюіса, проте мають статися суттєві зміни на користь «червоних» аби Себастіан втрутився у боротьбу за чемпіонську корону між пілотами Мерседес.

Якщо Монако став тотальним провалом для Вільямс, то для Макларен гонка ознаменувала упевнений крок вперед – перші очки сезону здобуто! Дженсон Баттон як справжній професор провів усі 78 кіл гонки, не потрапляючи у неприємності, а техніка не підвела. В підсумку те, про що не дуже голосно казали в команді ще до початку уїк-енду, справдилося – колектив з Уокінга має привід для невеликого святкування. Вкрай тяжкі часи минули, хоча легше у майбутньому також не буде, головне, що питання перших очок встигли закрити ще календарної весни. Психологічно цей результат має дуже важливе значення як для команди, так і для мотористів з Хонди.

За два тижні чемпіонат продовжиться в Канаді, а сьогодні в боксах Мерседес буде багато цікавого – такі помилки просто не минають.

Гран Прі Монако

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Н. Росберг

Mercedes

1:49:18.420

1

2.

С. Феттель

Ferrari

+ 4.486

1

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 6.053

2

4.

Д. Квят

Red Bull

+ 11.965

1

5.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 13.608

2

6.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 14.345

1

7.

С. Перес

Force India

+ 15.013

2

8.

Дж. Баттон

McLaren

+ 16.063

2

9.

Ф. Наср

Sauber

+ 23.626

2

10.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 25.056

1

11.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 26.232

2

12.

Р. Грожан

Lotus

+ 28.415

1

13.

М. Ерікссон

Sauber

+ 31.159

3

14.

В. Боттас

Williams

+ 45.789

2

15.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

3

16.

Р. Мері

Manor

+ 2 кола

1

17.

У. Стівенс

Manor

+ 2 кола

1

Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull – 1:18.063 (74-те коло)

Не фінішували:

М. Ферстаппен

Toro Rosso

64 коло

аварія

Ф. Алонсо

McLaren

42 коло

перегрів

П. Мальдонадо

Lotus

7 коло

гальма

 

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

126

2.

Н. Росберг

Mercedes

116

3.

С. Феттель

Ferrari

98

4.

К. Ряйкконен

Ferrari

60

5.

В. Боттас

Williams

42

6.

Ф. Масса

Williams

39

7.

Д. Ріккардо

Red Bull

35

8.

Д. Квят

Red Bull

17

9.

Ф. Наср

Sauber

16

10.

Р. Грожан

Lotus

16

11.

С. Перес

Force India

11

12.

К. Сайнс

Toro Rosso

9

13.

Н. Хюлькенберг

Force India

6

14.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

6

15.

М. Ерікссон

Sauber

5

16.

Д. Баттон

McLaren Honda

4

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

242

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

158

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

81

4.

Red Bull Racing

Renault

52

5.

Sauber F1 Team

Ferrari

21

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

17

7.

Lotus F1 Team

Mercedes

16

8.

Scuderia Toro Rosso

Renault

15

9.

McLaren Honda

Honda

4

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 3
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
mp44
це карма ( за спроби загнобити напарника своїми гонорарами)
або такий собі "відкат" за торги, та за виторгований, врешті, "оклад" , вп*ятеро більший, ніж у чистокровного Дітера))))) (щоб місце, знав мулатік)))
---
а, якщо серьозно - це просто повна (_._) - для лауди "і іже с німі" або (_/_) - для луїзи))
я хз, як такий пілот, як Росберг, взагалі міг потрапити у одну компанію з такикми, як Грем Хілл, Ален Прост й Айртон Сенна....
та, як казав "Форест" - "і лайно трапляється"....
фу бля
так чекати, стільки дивитися (від свмих практик), щоб отак усе перепаскудило одне дибільне рішення за десяток кругів до хвінішу)))
"очі б мої не бачили" цього неподобства, внатурє))
---
маки - нарешті
вітаю
Aliaze222222
МОЖНО СКАЗАТЬ СПАСИБО. МАКСУ ФЕРСТАППЕНУ И МЕРСЕДЕСУ ЗА ИНТРИГУ В КОНЦЕ ГОНКИ !!!
V28041990
Так запороть гонку для Хэма. Это ППЦ