Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 08 июня 2015, 00:39
5940
4

Гран При Канады: Хэмилтон быстрее всех!

Британец показал, кто в доме хозяин, оставив Росберга за спиной – отчет этапа Формулы 1 от Sport.ua

| Обновлено 08 июня 2015, 00:39
5940
4
Гран При Канады: Хэмилтон быстрее всех!
Вперше в сезоні Формула 1 приїхала на по справжньому швидкісну трасу, тож від самого початку гоночного уїк-енду було цікаво подивитися чи змінилося щось у розстановці сил в пелотоні. Крім того, вдруге поспіль команди отримали можливість працювати з двома найбільш м’якими комплектами гуми Піреллі – Soft і SuperSoft. От тільки під час практичних заїздів нормально попрацювати не вийшло, бо асфальт зранку в п’ятницю був слизьким та брудним, другу сесію пілотам зіпсував дощ, а під час третьої, коли здавалося б уже нічого не завадить, червоні прапори кілька разів переривали роботу гонщиків, які відправлялися на кваліфікацію без чіткого розуміння якою ж буде шинна тактика на гонку.
 
Кваліфікація почалася несподівано – технічні проблеми поставили хрест на прагненнях Масси і Феттеля поборотися за місця на другому стартовому ряді. А Баттон не брав участі у першій сесії взагалі – механіки просто не встигали замінити елементи силової установки, тож англійцю залишалося чекати на спеціальне рішення стюардів стосовно допуску на старт гонки. Доля ж поул-позиції традиційно вирішувалася у боротьбі Льюіса з Ніко і цього року найшвидше коло канадською трасою проїхав дворазовий чемпіон. Другий ряд досить очікувано (після проблем у Масси та Феттеля) залишився за двома фінами з Феррарі та Вільямс, причому Кімі був попереду Валттері. Третій ряд зайняли пілоти Лотус, які обіцяли поборотися на гоночній дистанції з Ряйкконеном і Боттасом.
 
По завершенні кваліфікації Феттель і Ферстаппен втратили позиції, порівняно зі здобутими. Себастіана покарали за обгін під червоними прапорами під час третьої практики, а Макс отримав комплексний штраф: 5 місць за ним було ще після Монако, 10 за отриманий п’ятий двигун внутрішнього згорання і ще 10 секунд в гонці перед піт-стопом. Баттона хоч і допустили до старту гонки, але на машині англійця також поставили п’яті елементи силової установки, якими стала турбіна та MGU-K, тож Дженсону «світив» проїзд через піт-лейн.

 
В Піреллі оцінюючи варіанти шинної тактики досить упевнено заявляли, що траса дозволяє проїхати гоночну дистанцію з лише однією зупинкою в боксах, проте і варіант з двома піт-стопами не варто було відкидати. На старт гонки шини Soft обрали Масса, Мері, Стівенс і Баттон, в той час як решта гонщиків розпочали перегони на SuperSoft.
 
Попри досить таки жвавий старт у першій десятці відбулася лише одна зміна – це Ніко Хюлькенберг обігнав Мальдонадо у 3-му віражі, зайнявши таким чином шосту позицію. Значно цікавіше розвивалися події у другому десятку, де свої позиції зі старту почали покращувати Масса з Феттелем. Якщо їх боротьба з пілотами Торо Россо довгою не була, так само не міг затримувати цей дует й Алонсо, то на обгін Заубер Ерікссона Феліпе витратив не одне коло – навіть дві прямі з DRS не допомагали бразильцю, проте на 9-му колі опір шведа було зламано у довгій дуелі, що тривала з 1-го по 3-й повороти траси. Упершись в Массу з Ерікссоном Феттель надовго не став втрачати час – в Феррарі вирішили провести ранній піт-стоп, от тільки заминка механіків оптимізму не додавала нікому, адже проблеми переслідували німця практично весь уїк-енд. Зупинка тривалістю 6,6 секунд – це час за який механіки проводять два звичайних піт-стопи.

 
На чолі пелотону все було спокійно, як колись у Багдаді, Льюіс лідирував Ніко зовсім потрошки відставав, але не настільки, аби Хемілтон розслабився. Ряйкконен від Росберга відставав вже серйозніше, але й сам «віз» пару секунд Боттасу за яким вимальовувалася часова прірва – Грожан попри суботні обіцянки тримати темп Вільямс просто не міг. Героєм першої частини гонки сміливо можна назвати Массу – бразилець методично та упевнено (хоча часом і витрачаючи зайві коло-друге) проходив одного суперника за іншим, поступово вийшовши на 7-ме місце.
 
Вкрай цікавий діалог відбувся між Алонсо та його інженером, який просив їхати трохи спокійніше, аби економити пальне, рівень витрати якого в Монреалі дуже високий, от тільки Фернандо видав довгу тираду суть якої зводилася до того, що «я гонщик і буду ганятися, а не економити пальне».
 
Коли всередині третього десятка кіл розпочалася хвиля планових піт-стопів для тих, хто обрав тактику з одним візитом в бокси, здавалося ніяких змін вона не принесе. Проте, Кімі Ряйкконена уже після свого піт-стопу на свіжому комплекті Soft на 28-му колі розвернуло на виході з 10-го віражу, чим одразу ж скористалися у Вільямс, негайно закликавши Боттаса в бокси. Розворот таки коштував пілоту Скудерії позиції на трасі, бо Валттері виїхав у 2 секундах попереду Феррарі. А це обіцяло нам подарувати ще одну цікаву дуель двох фінів безпосередньо на трасі. Та цього не сталося, Ряйкконен повільно наздоганяв суперника, а потім й узагалі поїхав на другий піт-стоп за кращими шинами. Щоправда комплект SuperSoft на 30 кіл дистанції виглядав викликом і пілоту, і самій гумі.

 
На середині дистанції досить несподівано Росберг значно скоротив відставання від напарника, наблизившись на відстань у 1,7 сек., проте Льюіс поступово повернув статус-кво, від’їхавши від Ніко. Та гойдалки продовжилися і от знову німець відстає на 1,4 сек. потім 1,2 і Росберг не збирався зупинятися. Спочатку німця намагалися стримати повідомленням про високий рівень зношення гальм, але він пропускав це повз вуха. Така ситуація тривала б ще довго, проте в команді почали всерйоз перейматися надмірною витратою пального на машині №6, але Ніко все-одно нічого чути про це не хотів, а на питання як там справи у Льюіса відповіді не отримав – таку інформацію пілотам повідомляти не можна. Зрештою, Хемілтон постійно тримав руку на пульсі й контролював власний темп, не дозволяючи напарнику увійти в «DRS-контакт».
 
Тим часом секрет раннього піт-стопу Феттеля перестав бути таємницею на 36-му колі – німець вдруге зупинився в боксах, цього разу зупинка тривала 3,2 сек., і Себастіан повернувся на трасу попереду Квята з Пересом. Лідер Скудерії досить швидко наздогнав Хюлькенберга, проте швидко та безпроблемно пройти співвітчизника не вийшло – на прямих потужність силової установки Мерседес все ще дається взнаки, а інших варіантів Монреаль не пропонує. Кульмінація протистояння двох німців прийшлася на 44-те коло: в шикані останнього повороту Себастіан досить оптимістично пішов в атаку зовнішньою стороною траси, от тільки в самій зв’язці 13-14-го віражів місця для двох машин просто немає. Ніко ризикувати зіткненням та потенційним сходом не схотів, його розвернуло а Феррарі №5 уже вдруге за гонку проїхалася високими поребриками останнього повороту. В підсумку чотириразовий чемпіон вийшов вперед, а от Хюлькенберг пропустив ще й Массу. Стюарди ж ніякого криміналу в даному епізоді не побачили. Його й не було, як і зіткнення між машинами.

 
До 47-го кола гонка тривала без появи машини безпеки, без жодної аварії та жодного сходу – нетипова для Канади ситуація. Та перший схід гонки більше чекати не став – це проблеми на Макларен Алонсо змусили команду кликати іспанця в бокси. Через 11 кіл ситуація повториться і з Дженсоном – ще одне розчарування і ще один подвійний схід для команди з Уокінга. Альянс з Хондою починається не так оптимістично як хотілося б тим, хто пам’ятає легендарні 80-ті…
 
Якщо в гонці все складається без проблем, то гонщики Лотус не можуть не створити їх на рівному місці. Так, Грожан, обігнавши колового Свівенса на задній прямій зумів підставитися під Менор, спровокувавши аварію, прокол заднього лівого колеса собі та зламане переднє крило на машині Уілла. Все це вилилося у 5-секундний штраф для француза, вже не говорячи про зайвий піт-стоп, що відкинув Ромена з 6-го місця на 10-те.
 
Як Росберг не старався нав’язати боротьбу, проте Льюіс їхав практично безпомилково і шансів напарнику не залишив. В той же час Ніко на кількох останніх колах змушений був скинути темп, аби вкластися у дозволений ліміт витрати пального. За таких обставин Хемілтону нічого не залишалося як перемогти в гонці. Учетверте в сезоні та Канаді, 37-й раз в кар’єрі! Після розчарування в Монако британець може бути задоволеним і собою, і командою, яка все цього разу зробила без помилок. Задоволеним був і Нікі Лауда, заявивши, що обоє пілотів провели ідеальний уїк-енд, а всі без винятку рішення були правильними. В цьому питанні з Нікі не посперечаєшся.

 
Росберг, приїхавши другим, забезпечив команді четвертий дубль в сезоні. Льюіс відірвався від напарника на 17 очок, хоча звісно після сьомого етапу це абсолютно нічого не значить. До речі, обоє пілотів Мерседес, як показала графіка після гонки впритул наблизилися до максимально можливої витрати пального, тож якщо комусь здаватиметься, що Росберг мляво їхав і зовсім не напрягав напарника, сильно помиляються, так, спроб атаки не було, проте гоночний темп обох пілотів Мерседес був просто таки космічним. Фінішне відставання Боттаса у 35 секунд це досить яскраво доводить.
 
Для Вільямс розчарування Монако два тижні тому змінилося радістю від першого здобутого подіуму в сезоні – Кімі сам собі привіз проблеми на рівному місці, Феттель занадто далеко стартував, тож для Боттаса не було нічого надзвичайного в тому аби акуратно довести машину на подіум, що фін з успіхом і здійснив. Прорив Масси на 6-те місце також засвідчує, що два тижні тому з командою трапився нещасний випадок і не більше.
 
Що ж до Феррарі, то рано чи пізно таке мало статися – перший Гран Прі без подіуму, хоча на цілком пристойних позиціях. От тільки пристойними вони були б для Ред Булл, Лотус чи Форс Індії, але тільки не для «червоних». При цьому якщо Ряйкконен втратив позицію порівняно зі стартовою, то Феттель став пілотом, який відіграв найбільшу кількість місць у порівнянні зі стартом – 13 позицій, у Масси «тільки» 9. Єдина розрада для Кімі – він встановив найшвидше коло гонки, вийшовши за цим показником на чисте друге місце, тепер їх у фіна 42, попереду Міхаель Шумахер з 77.

 
Нарешті фінішем обома машинами в топ-10 розжилися в Лотус, це перший фініш в очках для Пастора Мальдонадо цього року. Такий результат дозволив команді в Кубку конструкторів випередити Заубер і Форс Індію.
 
Для Ред Булл і Торо Россо канадський етап можна охарактеризувати словом «проїхали». Два очка Квята – зовсім не те, на що розраховувала команда. З іншого ж боку швидке кільце Менреаля клієнтам Рено особливих шансів просто не залишало, бо тут без потужної силової установки далеко не заїдеш.
 
За два тижні чемпіонат повертається до Європи на австрійський Ред Булл Рінг, де і продовжиться все найцікавіше!
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Канади

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:31:53.145

1

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 2.285

1

3.

В. Боттас

Williams

+ 40.666

1

4.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 45.625

2

5.

С. Феттель

Ferrari

+ 49.903

2

6.

Ф. Масса

Williams

+ 56.381

1

7.

П. Мальдонадо

Lotus

+ 1:06.664

1

8.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1 коло

1

9.

Д. Квят

Red Bull

+ 1 коло

1

10.

Р. Грожан

Lotus

+ 1 коло

2

11.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

1

12.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1 коло

1

13.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 1 коло

1

14.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

1

15.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

+ 1 коло

1

16.

Ф. Наср

Sauber

+ 2 кола

1

17.

У. Стівенс

Manor

+ 4 кола

2

Найшвидше коло гонки: Кімі Ряйкконен, Ferrari – 1:16.987 (42-ге коло)

Не фінішували:

Р. Мері

Manor

62 коло

 

Дж. Баттон

McLaren

58 коло

 

Ф. Алонсо

McLaren

47 коло

 

 

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

151

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

134

3.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

108

4.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

72

5.

В. Боттас

Williams Martini Racing

57

6.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

47

7.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

35

8.

Д. Квят

Red Bull Racing

19

9.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

17

10.

Ф. Наср

Sauber F1 Team

16

11.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

11

12.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

10

13.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

9

14.

М. Ферстаппен

Scuderia Toro Rosso

6

15.

П. Мальдонадо

Lotus F1 Team

6

16.

М. Ерікссон

Sauber F1 Team

5

17.

Д. Баттон

McLaren Honda

4

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

285

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

180

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

104

4.

Red Bull Racing

Renault

54

5.

Lotus F1 Team

Mercedes

23

6.

Sauber F1 Team

Ferrari

21

7.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

21

8.

Scuderia Toro Rosso

Renault

15

9.

McLaren Honda

Honda

4

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Итоговые таблицы отбора к Евро-2024 U-17. Потенциальные соперники Украины
Футбол | 28 марта 2024, 00:59 0
Итоговые таблицы отбора к Евро-2024 U-17. Потенциальные соперники Украины

Команда Юрия Мороза сыграет в финальном раунде ЧЕ U-17 среди 16 команд

Хацкевич рассказал, стоит ли вызывать Ярмоленко на Евро-2024
Футбол | 28 марта 2024, 13:06 7
Хацкевич рассказал, стоит ли вызывать Ярмоленко на Евро-2024

Бывший главный тренер «Динамо» считает, что опыт Андрея всегда пригодится Украине

Комментарии 3
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
mp44
- підимай ногу з педалі газу раніше
- на скільки раніше?
- на 15 м
через кілька кіл:
- а тепер на 100 м.
- ??
- 2 кола проатакував - харош, в формулі з бензіном напряжонка..
----
зато жваво мусолиться тема з поверненням дозаправок, тіпа, підняти видовищність..
Андрей Цска
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил