Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 26 июля 2015, 19:45
7450
15

Гран При Венгрии: Феттель всех быстрее и целее!

Сумасшествие на Хунгароринге завершилось триумфом Себастьяна Феттеля – отчет гонки от Sport.ua

| Обновлено 26 июля 2015, 19:45
7450
15
Гран При Венгрии: Феттель всех быстрее и целее!
Ювілейний 30-й гоночний уїк-енд на Хунгарорингу став достатньо традиційним у плані погоди, яка стоїть наприкінці липня у Угорщині – спека стала вірним супутником пілотів протягом усіх трьох днів. За таких умов фаворити з Мерседес без особливих проблем довели свою перевагу над рештою пелотону. У кваліфікації вже звично для цього сезону перший ряд залишився за Льюісом та Ніко, де на поулі більш ніж прогнозовано опинився британець.
 
Повільна й технічна траса стала союзником Ред Булл – колектив з Мілтон Кінс серйозно напосідав на позиції Феррарі. У кваліфікації Ріккардо зумів випередити Ряйкконена, хоча все-одно програв Феттелю, та вже сьогодні в команді сподівалися дати бій Скудерії. Як і в Сільверстоуні три тижні тому стартове поле повністю відповідало результатам кваліфікації – жодних штрафів стюарди не накладали (готувалися до гонки, ніби відчуваючи щось :).
 
Піреллі привезла свою «середню» пару шин Medium і Soft, проте за неймовірної угорської спеки частина пілотів не соромилася критикувати шинників за такий вибір, вважаючи, що на Хунгарорингу місця для Medium не повинно було бути. Як би там не було, проте в самій Піреллі залишалися задоволеними й прогнозували тактику двох піт-стопів з відносно коротким відрізком на більш жорсткій гумі.
 
Перед стартом гонки на автодромі у пам’ять про Жюля Б’янкі відбулася хвилина мовчання, а пілоти з родиною Б’янкі створили коло. Крім того, на машинах та шоломах були написи у пам’ять про Жюля.

 
Більш жорсткий комплект шин Medium для початку гонки обрав лише Мальдонадо, машини решти пілотів були взуті у м'яку гуму.
 
Пілоти Мерседес могли встановити новий рекорд Формули 1 – 10 подвійних фінішів на подіумі поспіль – якби звісно традиційно для себе змогли б фінішувати у топ-3.
 
Старт гонки вийшов настільки несподіваним, наскільки можна собі уявити – спочатку стартові світлофори запалили жовті та зелені ліхтарі, сигналізуючи, що пілоти ще раз мають проїхати прогрівочне коло, причому видимої причини спочатку не було, та швидко виявилося, що повторний прогрів спровокував Масса, який зайняв неправильне місце на стартовій решітці. З другої спроби старт вийшов настільки видовищним, наскільки й жахливим для лідерів чемпіонату – обоє пілотів Мерседес втратили лідерство, причому якщо спритність Феттеля, що стартував за спиною у Льюіса, не стала великою несподіванкою, то Ряйкконен, стартуючи з п’ятого місця, зумів на виході з другого віражу обігнати Росберга – Феррарі повним складом очолила гонку. Стартовий провал змусив Хемілтона активно взятися за напарника, який також зумів пройти британця, от тільки поспіх у такій справі призводить до зворотних наслідків – намагаючись пресингувати Ніко вже у шостому повороті Льюіс, але запізно загальмував і здійснив поїздку гравієм і травою, відкотившись таким чином на 10-те місце. За «доброю» звичкою, по радіо чемпіон одразу звинуватив у цьому напарника, от тільки повтор промовисто довів, що Росберг нічого не робив такого, що б змушувало Хемілтона з’їжджати з траси, британець просто помилився, занадто пізно загальмувавши.
 
Провалив старт і Даніель Ріккардо, що стартував з другого ряду, австралійця обігнали Ряйкконен, Боттас, Квят і Хюлькенберг.

 
Очоливши гонку Феттель став вистрілювати одне швидке коло за іншим, відриваючись як від напарника, так і від Росберга. Причому дивовижно, але й Ряйкконен потрохи відривався від Ніко, що старався не відставати, але нічого не міг зробити з летючими маранельськими жеребцями. Тим часом Хемілтон застряг на 10-й позиції за Массою на цілих 10 кіл – однакові силові установки й безпомилкова їзда бразильця не залишали Льюісу шансів на обгін. Проте саме на 10-му витку гонки чемпіон вийшов вперед і швидко став наближатися до Переса, а кількома миттєвостями раніше Ріккардо вийшов на 5-те місце у боротьбі з Хюлькенбергом.
 
Після 15 кіл на диво швидко продовжували їхати пілоти Феррарі, які так добре приховували свій гоночний темп протягом п’ятниці-суботи, Феттель «віз» Росбергу 8 секунд – дуже неприємний сюрприз для Мерседес.
 
Тим часом Ріккардо зумів обігнати Боттаса, ставши 4-м, а Хемілтон став 8-м розібравшись з Пересом. Наступного ж кола розпочалися перші піт-стопи: до механіків поїхали Боттас і Квят, що просунуло лідера чемпіонату на 6-ту позицію, а після піт-стопу Хюлькенберга – на 5-ту. Британець став просто «летіти» трасою, надолужуючи все згаяне на початку гонки.
 
Серед лідерів першими на піт-стоп поїхали пілоти Мерседес, от тільки їх відставання було настільки великим, що виключно за рахунок більш ранньої зупинки відіграти позиції у гонщиків Скудерії було неможливо. Після своїх зупинок Себастіан з Кімі залишилися лідерами. Єдина різниця між ними й Росбергом полягала в тому, що «червоні» продовжували їхати на м’якій гумі, а Ніко отримав на першому піт-стопі Medium.

 
Опинившись позаду Ріккардо, Льюіс застряг за Ред Булл австралійця, машина якого до того ж була взута у більш жорсткий комплект шин, британець був напрочуд швидким на прямих, проте переваги DRS було не достатньо аби вийти вперед – аеродинаміка RB11 дозволяла Даніелю відриватися на повільних секторах. Проте довго така ситуація тривати не могла й зрештою на 29-му колі Хемілтон скористався з того, що його опонент погано пройшов останній поворот траси й за допомогою DRS таки зумів у першому віражі опинитися попереду Ред Булл. Таким чином чемпіон вийшов на 4-ту позицію, от тільки до Росберга було майже 16 секунд, та різниця у швидкості гум була настільки значною, що британець досить стрімко став наближатися до Ніко. Інтрига закручувалася, адже було зрозуміло, що на останній відрізок Льюіс отримає Medium, а Ніко – Soft.
 
На десять кіл ситуація в гонці стабілізувалася – Феттель і Ряйкконен їхали попереду, Росберг тримався третім, хоча й починав перейматися своїм темпом порівняно з Хемілтоном. Як виявилося – це було затишшя перед початком справжнісінького гоночного божевілля!
 
На 41-му колі темп Ряйкконена суттєво впав – Кімі по радіо повідомив команду, що звук двигуна на такий як має бути й до того ж він втратив потужність. За одне коло фін втратив дві секунди порівняно з Росбергом. Телеметрія показала, що вийшов з ладу генератор MGU-K. Фіна без особливих проблем зумів обігнати коловий Алонсо – ситуація однозначно виходила з-під контролю Скудерії, а їхати залишалося ще 28 кіл, тож за таких умов відрив від обох Мерседес значення вже не мав. Хіба тільки проблему можна було б виправити…

 
В той же час на трасі з’явилися жовті прапори – на головній прямій зламалося переднє крило на Форс Індії Хюлькенберга і машина німця влетіла у бар’єр з покришок. Спочатку на трасі оголосили режим віртуальної машини безпеки, проте чимала кількість карбонових уламків на самій прямій змусила відправити на трасу реальний автомобіль безпеки. Через роботу маршалів безпосередньо на головній прямій машина безпеки, як і весь пелотон проїжджали через піт-лейн. Для Феррарі з цілому та Ряйкконена зокрема гіршого сценарію на той момент придумати було неможливо – всі відриви розтали ніби морозиво на сонці. Тим паче що колові пілоти отримали можливість повернутися в коло з лідерами.
 
Рестарт як і старт на самому початку гонки вийшов більше ніж драматичним: спочатку Росберг без жодних проблем проїхав повз Ряйкконена, машині якого бракувало потужності. В той же час Ріккардо атакував Хемілтона у першому повороті й між машинами відбувся контакт, проте Даніель все ж зумів вийти вперед. Ушкодження переднього крила на Мерседес британця дозволив іншим пілотам атакувати Льюіса. Квят вийшов вперед, хоча і Даниіл, і Льюіс виїхали за межі траси, за що росіянин отримав 10-секундний штраф на фініші. Хемілтон за аварію з Ріккардо також отримав штрафний проїзд через піт-лейн. У цій штовханині постраждав і Боттас, шину якому своїм переднім крилом проколов Ферстаппен – царство справжнього гоночного божевілля почало панувати на Хунгарорингу від цього моменту і аж до картатого прапора!
 
Пастор Мальдонадо за всю гонку «назбирав» три (!!!) штрафи від стюардів, усі за різні порушення – за аварію з Пересом, за перевищення швидкості на піт-лейн і за обгін в режимі машини безпеки. Штрафний хет-трик венесуельця видався на славу!

 
Через три кола після рестарту Ряйкконен звернув в бокси і заглушив двигун, команда таким чином спробувала перезапустити силову установку на машині фіна. Кімі повернувся на трасу, проте MGU-K не ожив, а сам пілот під час довгого піт-стопу відкотився у другий десяток. Зрештою ще за три кола Ряйкконен востаннє за сьогодні поїхав в бокси, де його гонка й завершилася.
 
Льюіс Хемілтон після штрафів, заміни переднього крила та всіх його негараздів знову увімкнув «режим справжнього чемпіона» і почав відігравати позиції на трасі.
 
А на чолі пелотону інтрига квітла та сяяла усе яскравішими барвами – на комплекті Medium Феттель вже не був таким переконливим, як на м’якій гумі, щоправда чотириразовому чемпіону вдавалося контролювати відрив від Росберга рівно настільки, аби Ніко не міг використовувати DRS на перших двох прямих. При цьому впритул за Мерседес їхав Ріккардо, і впритул – це на відстані менше ніж секунда, тож австралієць DRS використовувати міг, хоча цього попервах було недостатньо. Тріо Феттель – Росберг – Ріккардо упевнено долало коло за колом, наближаючись до фінішу у незмінному порядку. Зрештою за 5 кіл до фінішу Ріккардо вирішив що прийшла пора дій – пізнє гальмування у першому повороті, виїзд на широкий радіус і повернення на основну траекторію, де в цей момент знаходився Мерседес Росберга. Між машинами відбувся жорсткий контакт, після якого з полегшенням могли зітхнути в «червоних» боксах як і всі вболівальники Скудерії – Росберг отримав прокол колеса, а переднє крило на машині Ріккардо треба було міняти. Конкуренти Феттеля в гоночному інциденті ліквідували всі загрози для Себастіана.
 
Ріккардо після вимушеного піт-стопа повернувся третім, Росберг – дев’ятим. А другим несподівано для самого себе став Квят, причому хоч росіянин і мав 10-секундний штраф на фініші, його відрив від Ріккардо становив майже 20 секунд, тож його другому місцю нічого не загрожувало.

 
Феттель, пролідирувавши практично всю гонку, першим побачив і картатий прапор – таким чином німець уперше переміг в Угорщині, удруге в сезоні (залишившись єдиним пілотом, який перериває монополію Мерседес на перемоги) та наздогнав Айртона Сенну – обоє тепер мають по 41-й перемозі в Гран Прі.
 
Вперше в кар’єрі на подіум піднявся Квят – росіянин був приємно вражений та здивований такому результату. Подвійний подіум для Ред Булл забезпечив Ріккардо, доїхавши останні кола вже без пригод. Макс Ферстаппен – четвертий пілот з програми підтримки юних гоночних обдарувань фінішував на 4-й позиції, що стало його найкращим результатом в кар’єрі. Хельмут Марко сьогодні може пишатися собою та пілотами, які завдяки йому потрапили до Формули 1 в різний час, але сьогодні підтвердили свій високий гоночний клас.
 
Макларен вперше в сезоні обома машинами фінішувала в топ-10, заробивши сьогодні більше очок, ніж за попередні 9 етапів. Для Мерседес день завершився, і добре що завершився – команда прекрасно розуміє, що залишається фаворитом, а гоночні проблеми й аварії трапляються. Для команди все пішло шкереберть ще зі старту, й хоча в момент появи машини безпеки здавалося, що Росберг з Хемілтоном мають прекрасні шанси навіть на перемогу, все обернулося навіть гірше. Що ж – так буває, не може щастити вічно. До речі, встановити новий рекорд за кількістю подвійних подіумів поспіль «срібним стрілам» так і не вдалося.
 
Формула 1 після такого цікавого й драматичного уїк-енду йде на традиційну чотиритижневу перерву, після чого приїде до бельгійського Спа на одну з найкращих гоночних трас у світі!
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Угорщини

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Ferrari

1:46:09.985

4

2.

Д. Квят

Red Bull

+ 15.748

5

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 25.084

5

4.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

+ 44.251

5

5.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 49.079

5

6.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 52.025

6

7.

Р. Грожан

Lotus

+ 58.578

5

8.

Н. Росберг

Mercedes

+ 58.876

5

9.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:07.028

4

10.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1:09.130

5

11.

Ф. Наср

Sauber

+ 1:13.458

5

12.

Ф. Масса

Williams

+ 1:14.278

5

13.

В. Боттас

Williams

+ 1:20.228

5

14.

П. Мальдонадо

Lotus

+ 1:25.142

6

15.

Р. Мері

Manor

+ 2 кола

5

16.

У. Стівенс

Manor

+ 4 кола

5

Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull – 1:24.821 (68-ме коло)

Не фінішували:

К. Сайнс

Toro Rosso

61 коло

-

К. Ряйкконен

Ferrari

56 коло

MGU-K

С. Перес

Force India

54 коло

-

Н. Хюлькенберг

Force India

42 коло

переднє крило – аварія

 

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

202

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

181

3.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

160

4.

В. Боттас

Williams Martini Racing

77

5.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

76

6.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

74

7.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

51

8.

Д. Квят

Red Bull Racing

45

9.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

24

10.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

23

11.

М. Ферстаппен

Scuderia Toro Rosso

22

12.

Ф. Наср

Sauber F1 Team

16

13.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

15

14.

П. Мальдонадо

Lotus F1 Team

12

15.

Ф. Алонсо

McLaren Honda

11

16.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

9

17.

Д. Баттон

McLaren Honda

6

18.

М. Ерікссон

Sauber F1 Team

6

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

383

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

236

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

151

4.

Red Bull Racing

Renault

96

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

39

6.

Lotus F1 Team

Mercedes

35

7.

Scuderia Toro Rosso

Renault

31

8.

Sauber F1 Team

Ferrari

22

9.

McLaren Honda

Honda

17

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 15
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
CubiQ
Квят обязан Рикьярде пива выставить. Сначала Хэма отработал, а потом сам себя вместе с Росбергом. Олонса на пятом это конечно мощно. Наконец-то оба Мака до финиша доехали...
Venigret
Кими жаль до слез.
konstb333
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
hybrid
хам сьогодні, звісно, порадував, але ж в мерседес зробили все, щоб росберг не виграв гонку... ну як можна за 26 кіл до фініша, вірчуал ск і вільного вибору гуми ставити вдруге білі колеса на машину, що повільніша за феррарі? це ж просто врєдітєльство якесь.
феттелю респект, кімі шкода.
п.с. а чого вата досі не відмодерована?
fatalist
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
МН
неочікувано цікавий видався хунгарорінг..)
здивував люіс, який склав лапки, і тільки пістон по рідіо змусив його продовжувати боротися (як виявилося, нє здря))
де ж той хвалений дух максималіста-переможця, який ніколи не здається??
після провалу в квалі зовсім не чекав від маків такого камбеку
хоч і завжди "білів ін макларен", бля буду)
Андрей Цска
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
mad_prapor
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Андрей Цска
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Трактор
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил