Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
2062
0

Олимпийский аккорд

Анонс Гран При России Формулы 1 на Sport.ua

Олимпийский аккорд
Коли минулого року у жовтні команди вперше приїхали на Сочі Автодром, все було новим та незнайомим, тож виклики перед усіма пілотами були однакові. Цього разу для більшості гонщиків ефект новизни зникне, проте не зникнуть непрості завдання, які перед ними всіма ставить російська траса.
 
Траса в Сочі за своїми характеристиками багато в чому нагадує гоночне кільце Сінгапуру – тут так само більшість поворотів майже 90-градусні, швидкість проходження яких коливається в межах 115-135 км/год, та при цьому дві прямі тут дозволяють розганятися до вищих швидкостей ніж на Маріна-Бей. Таким чином налаштування машин хоч і будуть схожими на сінгапурські – з досить високим рівнем притискної сили (яка вкрай потрібна у затяжному 3-му віражі), але компроміс для можливості дуже швидко їхати прямими шукати доведеться все-одно. Досвід дебютної гонки показав, що швидкість на прямих вкупі з відкритим заднім крилом стає ключовим фактором для обгону суперників, а найпридатніші для цього місця траси – ділянки перед 2-м і 13-м поворотами. Як каже Даниіл Квят, для якого Гран Прі буде домашнім, «траса дуже технічна, мабуть, на ній немає поворотів, де необхідно демонструвати всю свою мужність, проте потрібно багато думати, бо потрібен час, щоб знайти кращий підхід з проходження кола».
 

 
В цілому трек має багато спільного з сучасними міськими трасами, де потужність двигуна внутрішнього згорання не має вирішального значення, а от ефективність роботи ERS зростає. Хоча на колі багато поворотів, але гальма серйозно навантажуються лише двічі – перед 2-м і 13-м віражами, саме тими, де варто чекати на обгони. Тож п’ятнична робота пілотів з їх інженерами стане традиційним пошуком відповідей на питання як зробити машину одночасно швидкою на прямих й стабільною в поворотах.
 
Єдина проблема, що може стати на заваді протягом першого дня гоночних сесій – це погода. Попри в цілому сприятливі прогнози саме на п’ятницю припадає найбільша вірогідність дощу. За таких обставин маємо шанси на повторення японського сценарію, коли до старту гонки ніхто точно не знав наскільки вистачить того чи іншого комплекту гуми на довгій гоночній дистанції, а рішення про тактику піт-стопів коригувалися виходячи з ситуації на трасі. В цілому погода протягом уїк-енду буде досить теплою +17С +19С, а в суботу та неділю очікується сонячне небо за відсутності опадів.
 
Рік тому пілоти почувалися некомфортно на трасі, адже свіжий сочінський асфальт мав дещо маслянисту поверхню й рівень зчеплення шин з трасою був для гонщиків недостатнім. Тепер через рік ситуація однозначно змінилася й прогрів гуми як і рівень механічного зчеплення не буде такою проблемою як у 2014-му. До Сочі Піреллі привезла свої м’які комплекти шин – Soft і SuperSoft, тож і під час підготовки до гонки та й під  час неї питання тактики піт-стопів може стати тим самим козирем, завбачливо прихованим у рукаві, який і допоможе здобути максимальний результат. Що ж до самих постачальників гуми, то Пол Хембрі, керівник Піреллі Моторспорт, каже: «Минулого року перед візитом у Сочі була маса питань – так завжди буває перед етапом на будь-якій новій трасі, проте ми зібрали чимало інформації й обрали більш м’які суміші, аби повернутися до тактики двох а то й трьох піт-стопів, на які ми орієнтуємося кожного разу.



Попри достоту просунуті технології моделювання ми з командами продовжуємо знайомитися з трасою, де в її різноманітних поворотах шини пройдуть всебічну перевірку, а пілоти зможуть використати перевагу у швидкості, яку забезпечує SuperSoft». До початку гоночного уїк-енду італійці очікують, що різниця на колі між двома типами гуми складе 0,8 – 1,0 секунди. Минулого року в Піреллі перестрахувалися, бо запропонували пару Medium – Soft, що убило будь-яку інтригу з піт-стопами, бо без жодних проблем пілоти долали дистанцію з однією зупинкою, причому навіть зробленою на другому колі. Згадав незлим тихим словом шини і Нікі Лауда – для Мерседес російський етап стане ще однією перевіркою проблем, які ми спостерігали на вулицях Сінгапуру. Адже тоді три тижні тому використовувалися такі ж шини, що прибули до Росії.
 
Минулого року пілоти Мерседес завдяки переможному дублю на цій трасі здобули для команди Кубок конструкторів, якщо ж в неділю «срібні стріли» здобудуть на 3 очка більше за Феррарі, то другий рік поспіль гарантують командний титул саме в Росії.
 
Фаворитами майбутнього Гран Прі пілоти Мерседес є і нині, букмекери традиційно ставлять на лідера чемпіонату. Лінія на поул-позицію має такий вигляд: Хемілтон – 1,33; Росберг – 3,75; Феттель – 15,00; Боттас – 34,00; Масса і Ряйкконен – по 51,00. «Срібні стріли» і гонку залишаються фаворитами: Хемілтон – 1,57; Росберг – 3,75; Феттель – 9,00; Ряйкконен – 26,00; Боттас, Масса і Ріккардо – по 41,00. Як на мене, то букмекери дещо недооцінюють Ред Булл. Хоча ситуація з гонкою в Сочі взагалі викликає цікаві питання якщо дивитися на них крізь призму гонки на Маріна-Бей – адже конфігурація й характеристика трас схожі, шини Піреллі привезла ті самі, але при цьому збільшила вимоги до мінімального тиску в них.



Якщо в Сінгапурі це були 19 PSI (фунт на квадратний дюйм) для передніх шин і 18 PSI для задніх, то в Росії вимога шинників вже 21,5 PSI для передніх шин і 20,5 PSI для задніх. Ми ж пам’ятаємо якими невдоволеними були представники саме «срібних стріл» через ці зміни. Єдина принципова різниця між 13-м і 15-м етапами сезону – це температура повітря й траси – в Сочі буде набагато прохолодніше, що по ідеї має зіграти на руку саме Мерседес. Стосовно ж усього іншого – буде дуже цікаво ще раз після відносно короткої паузи подивитися на протистояння лідерів чемпіонату з Феррарі та Ред Булл. Вільямс на цьому етапі швидше знову трохи опиниться в тіні, хоча Масса й обіцяв відігратися за помилки на минулорічному Гран Прі.
 
Як би красиво й логічно не виглядала б та чи інша теорія, але не раніше недільного дня ми дізнаємося наскільки м’які шини та міська нешвидка траса підходять фаворитам і тим, хто претендує їх витіснити на другі ролі.
 

 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Гран Прі Росії, Сочі Автодром, 9-11 жовтня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,848 км

53

309,732 км

кваліфікація: 1’38.513 (2014 – Льюіс Хемілтон)

гонка: 1’40.896 (2014 – Валттері Боттас)

Перша практика 10:00 – п’ятниця 9 жовтня

Друга практика 14:00 – п’ятниця 9 жовтня

Третя практика 12:00 – субота 10 жовтня

Кваліфікація 15:00 – субота 10 жовтня

Гонка 14:00 – неділя 11 жовтня

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.