Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 30 октября 2015, 12:41
2706
4

Гран При Мексики: 23 года спустя

Sport.ua представляет анонс Гран При Мексики, вернувшегося в календарь Формулы 1

| Обновлено 30 октября 2015, 12:41
2706
4
Гран При Мексики: 23 года спустя
Льюісу Хемілтону цьогорічний календар не дав повною мірою насолодитися достроковою перемогою в чемпіонаті, як слід відзначивши третій титул, адже після метеорологічних випробувань в Остіні караван Формули 1 на повних парах переїхав до столиці Мексики, де формульні двигуни не звучали майже чверть століття.
 
Цікава технічна та швидка траса вперше приймала Гран Прі у далекому 1963-му, за рік саме тут у Джон Сертіс став чемпіоном за кермом синьо-білої Феррарі! Проте до безпеки кільця постійно були питання й з 1971-го по 1985-й Формула 1 тут не з’являлася. Повернення припало на 1986-й, проте воно стало недовгим, бо вже невдовзі траса знову стала занадто небезпечною як через свою конфігурацію, так і через численні нерівності покриття на які багаторазово скаржилися пілоти наприкінці 80-х – початку 90-х, тож після тріумфальної для Вільямс гонки у 1992-му (де Менселл в парі з Патрезе здобули дубль, а 23-річний Шумахер вперше у кар’єрі піднявся на подіум) Формула 1 на довгих 23 роки полишила Мексику. Лише у 2012-му стараннями Карлоса Сліма-молодшого, його батька, відомого телекомунікаційного магната, який надав Берні Екклстоуну фінансові гарантії, та не без врахування успіхів Серхіо Переса, а відтак зростанню інтересів до чемпіонату з боку мексиканських уболівальників, було укладено угоду на проведення Гран Прі строком на п’ять років.
 
Звісно, реконструкцією арени, яка хоч і використовувалася у 2000-х за призначенням, але категорично не відповідала сучасним нормам Формули 1, займалося архітектурне бюро Германа Тільке. На жаль, внаслідок такої ревізії було змінено знаменитий останній поворот Peraltada (що був дуже схожим на італійську Параболіку), також поміняли конфігурацію у зв’язці перших трьох віражів та відрізок між шостим і десятим поворотами. При цьому всюди було розширено та заасфальтовано зони безпеки, відремонтовано дренажні системи, добудовано нові трибуни і повністю реконструйовано паддок з центром управління гонкою. Та, мабуть, найбільшою родзинкою сучасної траси став відрізок між 14-м і 16-м віражами – раніше на цьому місці був бейсбольний стадіон Foro Sol, його смарагдовий газон довелося прибрати, залишилися трибуни, саме крізь які й проходить гоночне полотно.

 
Саме гоночне кільце має свою неповторну специфіку, розбиратися з якою пілотам буде досить складно але водночас і дуже цікаво: кільце коротке, лише 4304 м (коротше тільки коло в Монако), але, по-перше, тут розташована довжелезна пряма – 1314 м – на якій згідно з комп’ютерним моделюванням швидкості сягатимуть 330 км/год, а з відкритим крилом можна буде очікувати навіть 350 км/год. По-друге, це найвища траса в календарі, яка знаходиться на висоті понад 2250 м над рівнем моря. Що це означає на практиці? В умовах розрідженого на 20% повітря машини доведеться налаштовувати на високий рівень притискної сили (приблизно як в Будапешті), проте з цієї ж причини і швидкості будуть набагато вищими – такими, наче в Сільверстоуні або Спа. Розріджене повітря меншою мірою впливатиме на ефективність сучасної силової установки (якби команди і досі використовували атмосферні двигуни, ситуація була б зовсім іншою). Водночас можуть виникнути проблеми з охолодженням як двигуна, так й інших систем, і вже з цього погляду умови в Мехіко нагадуватимуть Сахір та інші траси, де питання охолодження постає досить гостро. Тож в Мексиці нас очікує ще одна швидкісна траса зі своїми неповторними особливостями.
 
Звісно уболівальників чи не найперше цікавить можливість безпосередньої боротьби на трасі та обгони і тут мексиканське кільце задніх пасти не повинно. По-перше, дві довгі прямі завершуються повільними 1-м та 4-м поворотами, по-друге, тут діятимуть дві залежні зони активації DRS з єдиною точкою заміру, по-трете, головна пряма наприкінці трохи спускається, і зрештою, це буде дебютна гонка, під час якої не всі пілоти зможуть уникнути помилок.

 
Досить цікавим буде в Мехіко шинний фактор, на який треба звернути окрему увагу. Піреллі традиційно сама для себе на нову трасу привезла комплекти Medium і Soft, не бажаючи ризикувати. Проте відомо, що асфальт укладали тієї ж специфікації, що й рік тому постелили в Сочі, де так само в дебютній гонці використовувалася така ж гума. А це значить одразу кілька речей: свіжий асфальт виділятиме маслянисті речовини, отже траса буде слизькою, малоабразивною і прогріти шини на ній буде непросто. Враховуючи минулорічний російський досвід, не варто буде дивуватися якщо в гонці пілоти лише одного разу заїжджатимуть на піт-стоп – з одного боку шини будуть зношуватися не надто інтенсивно, а з іншого – на цій трасі досить довгий піт-лейн, що призводить до великої втрати часу. Однозначно за таких обставин всі намагатимуться звести кількість піт-стопів до мінімуму, якщо не втрутиться погода.
 
В свою чергу, в Піреллі вустами Пола Хембрі вважають інакше: «Вкрай цікаво приїхати до Мексики на нову трасу з багатою історією. Обирати  гуму для незнайомої траси складно, проте технології комп’ютерного моделювання – одна з найважливіших галузей, де протягом останнього часу Формула 1 досягла суттєвого прогресу. Нині ми маємо можливість отримати досить точні результати, хоча й використовуємо більш консервативний підхід під час вибору шин для першої гонки на новій трасі. Як і завжди, ми прагнемо аби гонка відбулася з двома піт-стопами, проте мінлива погода найближчими днями негативно вплине на більшу частину Північної Америки, очевидно, вона вплине й на хід уїк-енду. Трасу проектували з розрахунком на обгони, тож враховуючи різні варіанти стратегії, які будуть більш зрозумілими після надважливих п’ятничних тренувань, ми цілковито чекаємо на захоплюючу гонку, під час якої пілоти матимуть можливість відігравати позиції та прориватися вперед».

 
Минулого тижня негода в Техасі сильно вплинула на хід Гран Прі, проте й цього разу спокій тільки снитиметься командам. Прогноз погоди обіцяє мінімальну можливість дощів лише у п’ятницю, коли повітря при частковій хмарності прогріється до +23С. Протягом суботи й неділі вірогідність дощів оцінюється у 70% та 60% відповідно, температура повітря коливатиметься в межах +20С +23С, тож другий поспіль північноамериканський уїк-енд обіцяє подарувати неповторне видовище. Якщо ж додати фактор новизни траси, то помилок на слизькому мокрому асфальті потенційно буде ще більше, а значить і гонка буде цікавою, можливо навіть з малопередбачуваними героями на подіумі. Хоча кого там прагнуть побачити місцеві вболівальники – зрозуміло без зайвих слів.
 
Для Серхіо Переса майбутній Гран Прі матиме особливе значення, повернення Формули 1 на його Батьківщину подія безумовно видатна, крім того Чеко стане лише третім мексиканцем, який братиме участь у домашньому Гран Прі. До нього на цій трасі виступали Педро Родрігес і Мойзес Солана. Очевидно що і факт повернення траси до календаря, і участь в чемпіонаті Переса призвели до того, що всі 110 тисяч квитків на трибуни було розкуплено менше ніж за тиждень, а ціна з рук спекулянтів доходила до $12000 за один квиток…

 
Попри ефект новизни та певної невідомості у букмекерів все стабільно – новоспечений триразовий чемпіон світу залишається головним фаворитом уїк-енду. На переможця кваліфікації лінія має такий вигляд: Хемілтон – 1,57; Росберг – 2,87; Феттель – 13,00; Боттас, Ряйкконен і Ріккардо – по 41,00. Майбутня перемога в гонці оцінюється такими коефіцієнтами: Хемілтон – 1,53; Росберг – 3,75; Феттель – 10,00; Боттас і Ряйкконен – по 41,00. Що тут ще додати – хіба що те, що командам з силовими установками Рено і Хонда буде вкрай складно протистояти суперникам на машинах яких стоять агрегати Мерседес і Феррарі. Мехіко, звісно не Монца, але траса все-одно дуже швидка й вимоглива до потужності мотору.
 
Таким був попередній Гран Прі Мексики 23 роки тому: 

 
Яким стане повернення мексиканського етапу дізнаємося пізно ввечері у неділю, але все говорить, що і на трасі братів Родрігес буде дуже й дуже цікаво!
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Мексики, Мехіко, Автодром братів Родрігес 30 жовтня – 1 листопада, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

4,304 км

71

305,354 км

Перша практика 18:00 – п’ятниця 30 жовтня

Друга практика 22:00 – п’ятниця 30 жовтня

Третя практика 18:00 – субота 31 жовтня

Кваліфікація 21:00 – субота 31 жовтня

Гонка 21:00 – неділя 1 листопада

P.S. Завдяки Естебану Гутьєрресу Феттель і Ряйкконен добре підготувалися до візиту в Мексику
 

 
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

ФОТО. Сборная Украины по спидвею представила форму для командного ЧЕ-2024
Авто/мото | 27 марта 2024, 12:44 0
ФОТО. Сборная Украины по спидвею представила форму для командного ЧЕ-2024

Полуфинал В с участием украинцев пройдет 30 марта

Хацкевич рассказал, были ли у Яремчука проблемы с режимом и алкоголем
Футбол | 28 марта 2024, 14:52 2
Хацкевич рассказал, были ли у Яремчука проблемы с режимом и алкоголем

Бывший главный тренер «Динамо» считает Романа самым профессиональным футболистом

Комментарии 4
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
OM27
На жаль, Хемілтон вже виграв чемпіонат.
А 1992 рік у Формулі-1 - це був бенефіс Менселла. Пам'ятаю, один із перших сезонів, коли почав дивитися Формулу. Це було щось! Хоча, я вболівав за Сенну!
МН
мій стаж рахую з 84-ого
з того моменту, як до рук потрапив спортивний журнал за 83-ій рік
кольоровий
з ілюстраціями)
це була бомба
шкода, не зберігся((
а потім пішли VHS-ки з гонками
і, та сама монако 84..
от з цього все й почалося..
Hassassin
Якщо пам'ять не зраджує, то рос-тб саме у 1992-му почало транслювати Ф1. Принаймні я тоді й побачив перші гонки.
Чого скаржитися з перемоги ЛХ - все як і мало бути. Ніко здувся та й техніка не найнадійнішою була. Все пучком, якщо в Маранелло не облажаються (а вони можуть), то наступного року буде набагато цікавіше.