Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Автоспорт
|
3839
6

Гран При России: доминирование Росберга

Идеальный уик-энд для Нико завершается Большим шлемом и седьмой победой подряд

Гран При России: доминирование Росберга

Переніс російського етапу з жовтня на квітень-травень не приніс кардинальних змін ані на трасі, ані для пілотів з інженерами. Погода цілком відповідала очікуванням синоптиків – було сухо, але прохолодно. Головною проблемою усіх був низький рівень зчеплення шин з асфальтом: на тренуваннях багато гонщиків помилялися, намагаючись зрозуміти межі можливого на слизькій трасі.

В Сочі Піреллі привезла вже звичні протягом початку цього сезону комплекти сліків SuperSoft, Soft і Medium – останні два були обов’язковими для використання в гонці, проте вперше за чемпіонат шинників розкритикували за такий вибір, адже асфальт на трасі слизький та малоабразивний, тож навіть більш м’які суміші потребували кількох кіл для їх оптимального розігріву. Здавалося очевидним, що набагато цікавішим варіантом було б використання нової ґуми UltraSoft, проте шинники вирішили інакше.

Кваліфікація пройшла без особливих сюрпризів в плані результатів, але принесла нову порцію неприємностей Хемілтону, на машині якого на початку фінальної сесії відмовив MGU-H – той самий елемент силової установки, що і два тижні тому в Шанхаї! Після цього питань про переможця кваліфікації не залишилось і Росберг дуже впевнено вдруге поспіль виборов перше місце на старті. Другим хоч і став Феттель, та через заміну коробки передач німцеві довелося стартувати сьомим, тож місце на першому ряді поруч із Росбергом дещо несподівано дісталося Боттасу. Дещо, бо він хоч і опинився попереду Ряйкконена, але враховуючи суботні проблеми Кімі з машиною – результат для пілота Феррарі вийшов цілком пристойним. Для Хемілтона ж добрі новини змінювалися поганими і навпаки: спочатку виявилося, що команда поміняє кілька елементів силової установки, що не повинно призвести до штрафу, проте пізніше виявилося що на двигуні внутрішнього згорання, який Льюіс використовував у Китаї, стоїть інша паливна система, тож доведеться стартувати з піт-лейн. В підсумку Мерседес чартером доставила з Бріксуорта актуальну версію паливної системи і чемпіон міг стартувати з десятої позиції.

Шини Soft для свого стартового відрізка гонки обрали Хюлькенберг, Ерікссон і Гутьєррес, а решта гонщиків – SuperSoft. В Піреллі прогнозували, що незалежно від обраного типу шин гоночну дистанцію можна буде без проблем проїхати з єдиним піт-стопом.

Сьогоднішній старт гонки став жахіттям наяву для Скудерії та Феттеля особисто, та про все по-порядку. Росберг упевнено розпочав гонку, залишившись на чолі пелотону, в той же час Ряйкконен зумів вийти на другу позицію, обігнавши Боттаса, а от за спиною Масси (4-го на той момент) відбувалося все найцікавіше.

Пам’ятаєте, як два тижні тому Квят налякав Феттеля і німець, аби уникнути зіткнення з Ред Булл, в’їхав у Феррарі Кімі, а потім дискутував з Даниілом з цього приводу після фінішу. Росіянин ще тоді казав, що у надалі буде діяти так само – даремно Себастіан вв’язувався в дискусію. Сьогодні Квят на вході у 2-й поворот врізався в задню частину Феррарі німця (при чому внаслідок цього Феррарі добряче зачепила Ред Булл Ріккардо, зруйнувавши гонку австралійцю), а за сотню метрів у затяжному 3-му повороті повторив свій таран. Після другого удару утримати SF16-H на трасі Феттель вже не міг, тож гонка для нього закінчилася в стіні – “What the f*** are we doing here?” – все, що залишалося сказати Себастіану, коли машина остаточно зупинилася.

Позаду цієї боротьби було не менш гаряче і також не обійшлося без сходів – про сумну практику ювілеїв в Формулі 1 відомо давно. Сьогодні свій 100-й Гран Прі проводив Хюлькенберг, гонка для якого виявилася ще коротшою, ніж у співвітчизника з Феррарі. А все через гіперактивність Гутьєрреса, який примудрився на вході у 2-й поворот в’їхати спочатку в машину Хар’янто, а потім – Хюлькенберга. Для обох постраждалих гонка закінчилася. Обидва інциденти змусили дирекцію гонки миттєво оголосити про режим віртуальної машини безпеки на трасі, але оцінивши кількість уламків на асфальті, гонку очолив автомобіль безпеки. До цього моменту Хемілтон встиг піднятися на 5-те місце, тож для нього все починалося дуже оптимістично, а відставання від напарника не виглядало безнадійним.

Під час появи машини безпеки в бокси поїхали Квят, Ріккардо, Перес (на трьох шинах), Гутьєррес та Ерікссон – хто за новими шинами, а хто й за новими крилами на додачу. Обоє пілотів Ред Булл та Гутьєррес отримали шини Medium, що натякало на те, що вони спробують їхати до самого фінішу. Стюарди гонки після перегляду епізодів у 2-му та 3-му поворотах виписали Гутьєрресу проїзд по піт-лейн, а Квяту – 10-секундний стоп-енд-гоу.

На рестарті Росберг спокійно зберіг лідерство, а от Боттас і Хемілтон виграли по одній позиції, обігнавши перед другим віражем відповідно Ряйкконена та Массу. Ніко, розуміючи, що небезпека в особі Хемілтона все ближче почав поступово їхати у відрив, намагаючись створити достатній гандикап. А от Валттері відірватися від Кімі не міг – кілька кіл трасою в межах секунди їхали Боттас, Ряйкконен і Хемілтон. Зрештою після чергової, причому невдалої, атаки Кімі британець підловив пілота Феррарі й вийшов уже на третє місце! Здавалося ще трошки і Льюіс стане другим та помчить наздоганяти Росберга, проте реальність виявилася менш прихильною до чемпіона. Навіть маючи в арсеналі DRS машина з двома четвірками на борту продовжувала їхати позаду Вільямс. І така ситуація тривала доти, доки Валттері не звернув на піт-лейн – «білі» не дали себе підрізати. Наступного ж кола в бокси поїхав і Хемілтон, проте все-одно опинився позаду Боттаса. Щоправда цього разу переслідування довго не тривало й на 19-му колі Льюіс таки вийшов вперед, зайнявши 5-те місце – попереду нього їхали тільки ті гонщики, які ще не зупинялися в боксах, тож це була боротьба з перспективою посісти друге місце, а то й спробувати нав’язати боротьбу Росбергу.

Коли всі гонщики провели свої планові зупинки, то картина була такою: Росберг вигравав у Хемітлона порядку 12-13 секунд і британець потрошки з’їдав відставання, хоча цього було відверто недостатньо. А от на третій позиції їхав Ряйкконен – Кімі хоч і затягнув свій піт-стоп порівняно з Боттасом і Хемілтоном, але його темп на SuperSoft виявився кращим, ніж у співвітчизника, тож після виїзду з боксів лічені метри відділили Феррарі та Вільямс. Червона машина опинилася попереду. Гоночний темп обох фінів на Soft не дозволяв Валттері сподіватися повернути собі місце на подіумі.

Тим часом лідер гонки зіткнувся з відчутною проблемою обгону колових пілотів, що дозволило Льюісу зняти ще дві секунди відставання, після чого він вирішив, що отримав чудовий шанс на перемогу і суттєво підняв темп. Проте досить швидко британця чекала нова порція поганих новин: інженер повідомив про проблеми з тиском води. Ця інформація змусила чемпіона їхати трошки спокійніше, і відрив знову перевалив за 10 секунд. Після чого Хемілтона сповістили, що ситуація стабілізувалася, але пробувати наздогнати Ніко було вже запізно.

Якщо з трійкою лідерів та двома пілотами Вільямс, які їхали 4-м і 5-м все було зрозуміло – їх позиціям вже ніхто не загрожував (більше того, Масса навіть провів другий піт-стоп не втративши жодної позиції), то далеко позаду Феліпе було дуже цікаво: Алонсо впевнено їхав 6-м і ніщо не свідчило про будь-які можливості посунути його звідти, хоча Ферстаппен і намагався як завжди їхати «на всі гроші». Та сьогодні голландця підвів мотор і Макс гонку додивлявся вже у боксах. Несподівано, проте на сьомій позиції себе дуже комфортно відчував Магнуссен – таке високе місце для нинішнього Рено воістину виглядало дещо дивно. А от позаду Кевіна баталії кипіли: Грожан та Хаас після жахливого уїк-енду в Китаї знову знайшли гоночний темп і француз їхав 8-м, відбиваючись від постійних спроб атаки з боку Переса. Аналогічною була й боротьба за 10-те місце між Сайнсом та Баттоном, от тільки тут принципова різниця була в тому, що Карлос уже знав про 10-секундне покарання, а отже і про те, що в гоночному протоколі точно буде позаду Дженсона. Зрештою, якщо Грожан себе обігнати таки не дав, то Баттон спротив пілота Торо Россо таки здолав!

Ніко Росберг дуже, ну дуже, впевнено і спокійно виграв гонку! Всьоме поспіль! Повторивши таким чином досягнення Альберто Аскарі та Міхаеля Шумахера! Попереду тільки рекорд Феттеля з дев’ятьма тріумфами поспіль. Поул, перемога, найшвидше коло гонки та лідирування від старту до фінішу доповнили картину домінування німця, який уперше в кар’єрі закінчив Гран Прі з Великим шоломом!

«Срібні стріли» вдруге в сезоні здобули дубль, а Хемілтон після всіх своїх проблем з технікою може бути задоволеним, адже хоч і програв напарнику, але мінімум із можливого. Щоправда відрив у 43 очка навряд чи може потішити британця та його вболівальників – це вже забагато, навіть враховуючи по-справжньому довгий сезон…

700-й подіум в історії команди – з таким результатом закінчив гонку Кімі Ряйкконен. Для Феррарі склянка знову наполовину порожня і аж ніяк не навпаки. В чотирьох гонках сезону лише один раз фінішу дісталися обоє пілотів, і що найприкріше для них самих – жодного разу їх вини у сходах не було. Дві поломки і Квят не дозволяють Скудерії набирати більше очок, а отже «червоні» все більше відпускають вперед Мерседес. Відставання від «срібних стріл» уже становить 81 очко – це занадто велика фора, щоб її відіграти протягом сезону…

Макларен вперше в сезоні фінішувала в очках обома машинами – результат Алонсо взагалі можна було б назвати несподіваним, якби не проблеми пілотів на більш швидких машинах. Та що б там не було, але Фернандо і Дженсон показали себе у всій красі. Безумовно знаковою стала гонка і для Рено – заводська команда після свого повернення у чемпіонат вперше здобула очки завдяки прекрасному результату Кевіна Магнуссена, який привів свою машину сьомою на  фініші! Тепер без очок залишаються тільки дві команди – Заубер і Мейнор, щоправда ні для кого це не залишається несподіваним. Першими очками в сезоні розжився і Серхіо Перес, а от Хаас і Грожан продовжують тішити себе, своїх нечисленних вболівальників та збільшувати кількість заздрісних поглядів з боку основних конкурентів. Домашній Гран Прі став справжнім фіаско для Квята, завдяки якому в стіні гонку завершив Феттель, Ріккардо проїхав всю дистанцію на пошкодженій машині, а сама Ред Булл вперше в сезоні не набрала жодного очка – в боксах «енергетиків» буде гаряче.

Ну а чемпіонат продовжується і наступна зупинка за два тижні в Барселоні!

Гран Прі Росії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Н. Росберг

Mercedes

1:32:43.997

1

2.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 25.022

1

3.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 33.998

1

4.

В. Боттас

Williams

+ 50.217

1

5.

Ф. Масса

Williams

+ 1:14.427

2

6.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1 коло

1

7.

К. Магнуссен

Renault

+ 1 коло

1

8.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

1

9.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

2

10.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1 коло

1

11.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 1 коло

2

12.

К. Сайнс1

Toro Rosso

+ 1 коло

1

13.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

1

14.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

2

15.

Д. Квят

Red Bull

+ 1 коло

2

16.

Ф. Наср2

Sauber

+ 1 коло

1

17.

Е. Гутьєррес

Haas

+ 1 коло

2

18.

П. Верляйн

Manor

+ 2 кола

2

Карлоса Сайнса покарано штрафом у 10 секунд

2 Феліпе Насра покарано штрафом у 5 секунд

Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:39.094 (52-ге коло)

Не фінішували:

М. Ферстаппен

Toro Rosso

34 коло

мотор

С. Феттель

Ferrari

1 коло

аварія

Р. Хар’янто

Manor

1 коло

аварія

Н. Хюлькенберг

Force India

1 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

100

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

57

3.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

43

4.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

36

5.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

33

6.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

32

7.

Р. Грожан

Haas F1 Team

22

8.

Д. Квят

Red Bull Racing

21

9.

В. Боттас

Williams Martini Racing

19

10.

М. Ферстаппен

Scuderia Toro Rosso

13

11.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

8

12.

К. Магнуссен

Renault Sport Formula 1 Team

6

13.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

6

14.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

4

15.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

2

16.

Д. Баттон

McLaren Honda Formula 1 Team

1

17.

C. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Mercedes

157

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

76

3.

Red Bull Racing

Tag Heuer

57

4.

Williams Martini Racing

Mercedes

51

5.

Haas F1 Team

Ferrari

22

6.

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

17

7.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

10

8.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

8

9.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

6

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

В Челси принято решение о будущем Мудрика
Футбол | 24 апреля 2024, 19:01 3
В Челси принято решение о будущем Мудрика

«Пенсионеры» расставили приоритеты в отношении украинца

Президент ПСЖ – Барселоне: «Когда уже откажетесь от тупой идеи Суперлиги?»
Футбол | 25 апреля 2024, 07:49 4
Президент ПСЖ – Барселоне: «Когда уже откажетесь от тупой идеи Суперлиги?»

Аль-Хелаифи уверен, что Суперлиги не будет

Комментарии 6
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
prosyanuk
Хоть кому-то интересно смотреть нынешнюю Ф-1? Что это за гонка, в которой 1-е место везет второму 25 секунд? Дайте сразу Мерседесу кубок и все.
pahentrahen
Доколе в террористической стране будут хоть какие-то международный игры проводится? Этап F1 в сочи\рашке всё равно чточемпионат по лёгкой атлетике в ИГИЛе
Kovalov Andrii
Битва Мики Хаккинена и Михаэля Шумахера, вот это была настоящая Ф -1.
airwolf77
а хде там лаптеногий Княт?аа,скрёпно так стирал носки Немцу,спасибодедузапобеду!
fylhtq19108244
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил