Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 09 июня 2016, 10:25
2079
0

Гонка-испытание

Анонс Гран При Канады Формулы 1 на Sport.ua

| Обновлено 09 июня 2016, 10:25
2079
0
Гонка-испытание
Поки в Європі набирає обертів футбольна лихоманка, Формула 1 вирушає у своє перше трансатлантичне коротке турне, відвідуючи Монреаль, де зазвичай відбуваються одні з найцікавіших гонок в сезоні, чому звісно сприяє конфігурація траси. В Канаді нерідко перемагають пілоти від яких тріумфу чекають далеко не у першу чергу, так само як лідери чемпіонату часом демонструють результати набагато гірше очікуваних. Як приклад можна згадати 2014-й рік і дебютну перемогу Даніеля Ріккардо на тлі проблем обох гонщиків Мерседес.
 
Як би дивно це не звучало, проте канадська траса дуже органічно поєднала в собі деякі риси таких полярних Монако і Монци – тут маємо швидкісні прямі, де на кожній машини досягають або й перетинають позначку в 300 км/год, проте на багатьох ділянках стіни стоять впритул до траси, жорстко караючи пілотів за їх помилки. Іншої такої траси в чемпіонаті немає.
 

 
В Монреалі уїк-енд перетворюється на величезне випробування гальм (які просто не завжди встигають охолонути), і суттєве – силової установки з підвіскою. Вперше в сезоні команди приїхали на трасу, де аеродинаміка машини налаштовується на низький рівень притискної сили, за відсутності швидкісних поворотів шукати звичний компроміс між максимальною швидкістю та керуванням просто непотрібно. Проте траса створює іншу проблему – оскільки команди з такими налаштуваннями аеродинаміки ще не працювали, то їх пошук може тривати довго, і не одна голова болітиме під час вільних заїздів. Справжнім мистецтвом тут є робота з підвіскою, яка мусить бути одночасно достатньо жорсткою, аби можна було швидко міняти напрямок руху в шиканах, але водночас для ефективного і швидкого подолання поребриків підвіска має бути і достатньо м’якою – на перший погляд завдання апріорі невиконуване, проте щороку пілоти з інженерами знаходять потрібні налаштування.

 
Серйозним випробуванням для пілотів буде робота з ґумою – велика кількість розгонів збільшує деградацію задніх шин, а враховуючи той факт, що в Монреалі будуть найбільш м’які суміші сліків, то проблем з шинами на довгій дистанції не уникнути. Як і два тижні тому в Монако до Канади шинники привезли комплекти Soft, SuperSoft та UltraSoft. Обов’язковими для гонки Піреллі назвала по комплекту Soft і UltraSoft, а вибір команд став таким:

Пілот

Команда

Soft

SuperSoft

UltraSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

3

2

8

6

Н. Росберг

Мерседес

3

2

8

5

С. Феттель

Феррарі

3

3

7

7

К. Ряйкконен

Феррарі

3

3

7

77

В. Боттас

Вільямс

2

4

7

19

Ф. Масса

Вільямс

3

3

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

4

2

7

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

4

2

7

20

К. Магнуссен

Рено

5

0

8

30

Д. Палмер

Рено

5

0

8

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

4

3

6

11

С. Перес

Форс Індія

4

3

6

26

Д. Квят

Торо Россо

2

4

7

55

К. Сайнс

Торо Россо

2

4

7

14

Ф. Алонсо

Макларен

3

4

6

22

Д. Баттон

Макларен

3

4

6

9

М. Ерікссон

Заубер

2

5

6

12

Ф. Наср

Заубер

2

5

6

94

П. Верляйн

Мейнор

3

4

6

88

Р. Хар’янто

Мейнор

3

4

6

8

Р. Грожан

Хаас

3

0

10

21

Е. Гутьєррес

Хаас

3

0

10


Цікаво, що в Рено і Хаас взагалі відмовилися від шин SuperSoft, не замовивши жодного комплекту. Цілком очевидно що у кваліфікації буде максимально використовуватися ґума UltraSoft, очевидно, що хтось може спробувати повторити монегаскський хід Ріккардо і пробиватися до фіналу кваліфікації на шинах SuperSoft аби на них і стартувати в гонці. Взагалі якраз шинний фактор в Монреалі обіцяє стати ледве не одним з найцікавіших, адже теоретично дистанцію гонки можна буде проїхати з однією зупинкою, проте більш агресивна тактика з двома піт-стопами може дати значно більше дивідендів. Зрештою тут і піт-лейн короткий (візит займає близько 18-19 секунд), і з обгонами проблем в принципі не існує.

Та що б там не задумували командні стратеги все швидко можуть змінити або виїзд на трасу машини безпеки, або погода. І в такому випадку часу на прийняття правильного рішення буде іще менше, а сама гонка від цього може тільки виграти. Не без інтересу чекають на початок Гран Прі і в Піреллі: «В Канаді погода може виявитися настільки ж перемінною, як це було в Монако, що суттєво ускладнить гонку як це неодноразово траплялося в минулому. Запропоновані нами шини дозволяють командам використовувати різноманітні варіанти стратегії на трасі, де можна обганяти. UltraSoft справив добре враження у Монако, де вперше використовувався, проте у канадської траси зовсім інші характеристики, вона значно вимогливіша до ґуми. І цей фактор безумовно відобразиться на стратегії команд, що стає очевидним хоча б виходячи з їх вибору комплектів на весь уїк-енд», - сказав Пол Хембрі, керівник Піреллі Моторспорт.



Прогноз погоди на уїк-енд, як і в Монако, обіцяє перемінну погоду з найбільшою вірогідністю дощу саме в неділю. У п’ятницю очікується хмарна погода і +19С, наступного дня буде хмарно +21С і невисока імовірність побачити дощ, а вже у день гонки така вірогідність складає 50%, а температура впаде до +17С. Тож бачимо, що погода знову може стати вкрай важливим фактором впливу на хід гоночного уїк-енду.

Тріумф чинного чемпіона на попередньому Гран Прі вкупі з невиразним виступом лідера особистого заліку зрівняли шанси обох на титул, принаймні на думку букмекерів. Так само після уїк-енду в Монако Льюіс знову став розглядатися головним претендентом за перемоги як у кваліфікації, так і в гонці, а от найбільш імовірною альтернативою пілотам Мерседес тепер вже виступає Ріккардо, а не гонщики Скудерії. Отже, коефіцієнти на здобуття поула такі: Хемілтон – 2,10; Росберг – 2,50; Ріккардо – 8,00; Феттель – 10,00; Ферстаппен – 13,00 і Ряйкконен – 34,00. На недільний тріумф у гонці: Хемілтон – 2,20; Росберг – 2,87; Ріккардо – 8,00; Феттель – 10,00; Ферстаппен – 13,00 і Ряйкконен – 26,00.



Не без оновлень до Канади приїхали і команди. Зокрема, Феррарі і Хонда привезли нові версії турбін, потративши на їх доробку по 2 бали. Тепер до кінця сезону у Феррарі залишилося лише 4 бали, в той час як у Мерседес – 11, Хонда – 12, Рено – 14. Мауріціо Аррівабене обіцяє, що в Монреалі всі побачать «іншу Феррарі», залишається тільки дочекатися аби побачити яку ж саме. Звісно крім мотористів потроху команди оновлюють й аеродинаміку, привозячи те, чого, наприклад, не вистачало обом пілотам на попередньому етапі.

Цього разу справжнім випробуванням гонка стане для вболівальників з України та Німеччини, адже о десятій вечора доведеться робити непростий вибір – додивлятися гонку до фінішу чи перемикати на футбольний матч збірних. Що не кажіть, а канадський етап з його особливостями траси і часом проведення – суцільне випробування. Тим цікавіше буде слідкувати за подіями уїк-енду!

 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран-прі Канади, Монреаль, автодром імені Жиля Вільньова 10-12 червня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4,361 км

70

305,270 км

кваліфікація: 1'12.275 (2004, Ральф Шумахер)

гонка: 1'13.622 (2004, Рубенс Баррікелло)

Перша практика 17:00* – п’ятниця 10 червня

Друга практика 21:00 – п’ятниця 10 червня

Третя практика 17:00 – субота 11 червня

Кваліфікація 20:00 – субота 11 червня

Гонка 21:00 – неділя 12 червня

(* – Час київський)

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.