Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 02 августа 2016, 19:26
2334
1

Под микроскопом: Гран При Германии

Удачный день Хэмилтона, Баттона и Ред Булл, проблемы Росберга и Уильямс – в итогах уик-энда Sport.ua

| Обновлено 02 августа 2016, 19:26
2334
1
Под микроскопом: Гран При Германии
Етап в Хоккенхаймі завершив першу більшу частину чемпіонату, позаду 12 Гран Прі, попереду – ще 9, а це значить, що вся головна боротьба ще попереду. Безумовно протистояння за титул напружено триватиме й восени, а відрив Хемілтон, зроблений ним в Німеччині назвати великим не можна. Насамперед через брак двигунів у британця, адже добре відомо, що регламентованих п’яти йому до завершення чемпіонату не вистачить, отже буде штраф і високі шанси Росберга мінімізувати відставання.
 
В Хоккенхаймі ж ми ніби повернулися на тиждень назад, де Ніко взяв поул, програв старт, а тріумфатором гонки став Льюіс. Важко бодай якось сперечатися з Тото Вольффом, який дуже вдало відзначив по завершенню гонки, що в гарний день (коли техніка працює як слід) Хемілтон непереможний. Після етапу в Сочі британець програвав напарнику 43 очки і здавалося, що це занадто багато, тепер він лідирує в чемпіонаті з гандикапом у 19 балів – небагато, проте за 8 Гран Прі Льюіс виграв 62 пункти у Ніко (і це при тому, що фактично за 7 етапів, адже в Барселоні обоє зійшли вже на першому колі).

 
Для Росберга етап можна охарактеризувати в стилі законів Мерфі – практично все, що могло піти не так, пішло не так: це і пробуксовка коліс на розгоні під час старту внаслідок чого Ніко програв аж три позиції, так і не спромігшись відіграти бодай одну ще до першого візиту в бокси, це і катастрофічно довгі піт-стопи – механіки двічі затрималися під час роботи з машиною німця, це і штраф, логіку якого простежити не складно, проте виходячи з послідовності стюардів можна з ними не погодитися. Останньою краплею тут міг би стати тільки схід, але цього не сталося, хоча Росбергу і від четвертого місця на фініші не легше. Цікава ситуація спостерігається цього року під час стартів гонки – в шести з дванадцяти випадків гонщик, що стартував з поула, своє лідерство втрачав. Причому чотири таких випадки було з Льюісом – в Австралії, Бахрейні, Іспанії та Канаді, і от два свіжих програних старти у Росберга – в Угорщині та Німеччині.

Чи є в цьому якась закономірність? Навряд чи, просто цього року старти стали по справжньому більш непрогнозованими. Окремих слів однозначно заслуговує третій піт-стоп Ніко, під час якого він відбував штраф. Замість 5 секунд механіки нерухомо простояли 8,6 – тобто просто вкрали у пілота 3,6 секунди. І все б нічого, якби не причина – відлік часу вели з iPhone до того ж перед запуском секундомір не обнулили (там вже «натікало» 2,1 сек.) через що і вирішили що краще буде трошки перетримати, ніж поспішити і нарватися на ще один штраф. І це так вимірюють час  механіки чемпіонського колективу, що вже третій рік домінує в Формулі 1…
 
Гірше ніж у Росберга гонка пройшла у Масси, не задавшись із самого початку, коли в другому повороті його Вільямс на міцність перевірив Палмер. Удар машина витримала, але баланс було настільки порушено, що Феліпе промучався за кермом у марних спробах боротися за позиції з конкурентами, які досить упевнено залишали бразильця позаду. Зрештою все це набридло і команді, яка виходячи зі стратегічних міркувань вирішила припинити муки свого пілота. Тим паче що на трасі залишався ще один, чиї проблеми тільки починалися. Взагалі команда з Гроув цього сезону розчаровує на рівні Феррарі, хоча, мабуть трохи менше, адже у Вільямс перед стартом чемпіонату не обіцяли нав’язати боротьбу Мерседес в погоні за титулами, тож і черговий провал «білих» сприймається з меншою іронією.

 
Коли по завершенні кваліфікації в Піреллі зробили свій прогноз на тактику в гонці, повідомивши, що найшвидшим на дистанції буде варіант з трьома піт-стопами, додали і про можливість розтягнути гоночні відрізки, обмежившись тільки двома зупинками. Другий варіант виглядав цікаво виключно за сприятливих умов, а саме якщо шасі ґуму не з’їдає швидко, а пілот знає і вміє їхати водночас і швидко, і економно. От у Вільямс і вирішили, що це про них і Боттаса, тож і обрали варіант з двома піт-стопами. От тільки липнева спека всі плани порушила – ні команди, ні навіть шинники не очікували, що в гонці покришки будуть зношуватися настільки швидко, а тому дві зупинки в боксах виявилися помилковою стратегією. Найкраще ми це побачили саме на прикладі Боттаса, який починав гонку за спинами двох Феррарі, провів за ними майже всю дистанцію, але фінішувати на 7-й позиції не судилося саме через шини. Soft на машині Валттері ледве тримав трасу на останніх колах і фін вже більше боровся з машиною, «вставляючи» її в повороти, тож те, що його обігнали Хюлькенберг з Баттоном стало платою за невдалу тактику. Тепер вже абсолютно очевидно, що якби у Вільямс не стали нічого вигадувати і провели гонку як більшість, то Боттас фінішував би на тій самій позиції звідки й стартував.
 
Якщо комусь не щастить, то обов’язково знайдеться той, хто скористається чужими проблемами. В нашому випадку мова йде водночас і про Ред Булл, пілоти якої удвох заїхали на подіум через проблеми Росберга, і про Хюлькенберга з Баттоном, які наприкінці дистанції наздогнали й обігнали Боттаса. Ще на початку сезону здавалося, що у випадку проблем у «срібних стріл» головними претендентами зірвати куш будуть пілоти Феррарі, та в липні ми бачимо, що «червоні» упевнено програють Ред Булл гонку модернізації техніки. І хоча почалося це не зараз, але після того як команду покинув її технічний директор Джеймс Еллісон (в родині якого сталася трагедія, і повернення в Англію було необхідністю), стає зрозуміло, що Скудерії варто повністю перемикатися на наступний сезон – цього року ловити вже нічого. Щоправда із цим не погоджується Аррівабене, говорячи, що ніякої відпустки у нього в серпні не буде, бо якщо і заборонено два тижні з’являтися на зачиненій базі в Маранелло, то працювати головою ніхто заборонити не може.
 
Дженсон Баттон за підсумками Гран Прі заслуговує якнайкращих слів – англієць провів відмінну гонку попри те, що далеко не все складалося як слід. Наприкінці дистанції обом пілотам Макларен довелося їхати в економному режимі, зберігаючи пальне до фінішу, проте якщо Алонсо втриматися на десятій позиції не зміг, скотившись на 12-ту, то Дженсон не тільки зумів захистити себе від переслідувачів, а й на передостанньому колі виграв позицію у Боттаса, який мучився на геть зношених шинах. Тож в сухому залишку ми бачимо успішну боротьбу на недостатньо швидкій машині з двигуном, який спалює більше пального, ніж у конкурентів і кращий результат, ніж у більш титулованого напарника. В принципі на тлі інших пілотів – це був один з найкращих виступів у Німеччині. Баттон заслуговує на звання героя гонки. Все ж таки від лідерів ми очікуємо їх боротьби за перемогу (або подіум), тож вони нічим особливим і не здивували (хіба крім Росберга, але він здивував неприємно).
 
Найбільш резонансним епізодом Гран Прі став безумовно обгін Ферстаппена Росбергом на 29-му колі, і штраф, накладений на німця за його дії:
 

 
Ще під час гонки Ніко по радіо просив повідомити стюардів, що він нічого не міг зробити, бо вивернув кермо до упору і кут атаки був максимальним, тож і вини його в тому, що Макс змушений був виїхати за межі траси, немає. В принципі відео показує, що німець має рацію і таки викрутив кермо до упору. Але є одне «але» – він це зробив, пропустивши апекс повороту і чудово усвідомлюючи, що таким чином просто блокує Ред Булл. Звісно Ферстаппен не той пілот, з яким варто діяти м’яко, проте місце в повороті залишити все ж таки треба було. Цей інцидент нагадує боротьбу Ніко з Льюісом в Австрії на останньому колі гонки – там Росберг діяв так само – починав повертати праворуч настільки пізно, щоб у опонента не залишилося місця в повороті. В Шпільбергу це закінчилося зіткненням і втраченою перемогою (і навіть подіумом) для Ніко, тепер він вирішив перевірити послідовність стюардів та повторити свій трюк. Єдиний позитив, який можливо стане наслідком цього епізоду, це змусить Ферстаппена, з яким досі на трасі ніхто так жорстко ще не діяв, поміркувати над власним пілотажем в умовах пресингу, адже захищаючи позицію він нерідко перегинає. Може це стане уроком для юного голландця, адже ми всі добре знаємо, що стюарди Формули 1 дуже мінливі у своїх рішеннях, тож зовсім не факт, що наступного разу стануть на бік Макса.
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
 
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 1
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
WawanO
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил