Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 21 октября 2016, 10:32
2396
0

Формула 1: американские горки

Анонс Гран При США на Sport.ua

| Обновлено 21 октября 2016, 10:32
2396
0
Формула 1: американские горки
Getty Images
Після звичної паузи в чемпіонаті Формула 1 переїжджає до західної півкулі, де й відбудуться 3 майбутні етапи. І першу зупинку Великий цирк робить в Остіні, місці де здається чемпіонат надовго отримав свій справжній дім.
 
Техаський автодром спеціально будували для проведення гонок Формули 1, яка ніколи по справжньому не мала великої популярності серед американців (чому часом сприяли самі команди та FIA). Зрештою з 2012 року Остін став саме тим місцем, яке найбільшою мірою відповідає потребам сучасної Ф1.
 

 
В своїй чинній конфігурації траса з одного боку має кілька відрізків, що повторюють обриси інших автодромів, зокрема наприкінці першого сектора ми бачимо зв’язки віражів, що відсилають нас до Сільверстоуна, а на третьому – до Стамбула. Зрештою, при проектуванні ніхто й не приховував, що деякі найбільш вдалі повороти з’являться й у Техасі. 

 
Проте разом із цим тут є абсолютно неповторні речі. Безумовно одним із найцікавіших місць на трасі є її перший поворот, який рідко пілоти можуть проїхати за однаковою траєкторією двічі поспіль. Складнощі у них виникають одразу через кілька факторів: це і те, що сам поворот знаходиться на вершині підйому висота якого становить 30 метрів, на якусь мить машина втрачає близько 85% своєї притискної сили, тут практично «сліпий» апекс,  ширина повороту неоднакова, адже на вході вона 29 метрів, в апексі ж звужується до 19,5 і на початку спуску вже 17,2 метрів. Проблем гонщикам додає і сам кут повороту в 141º, тож тут завжди можна чекати на помилку одних пілотів і те як нею скористуються інші.
 

 
Траса в Остіні ставить цікаві й водночас непрості задачі перед інженерами та пілотами, адже з одного боку максимальна швидкість тут є вкрай важливою, з іншого ж – особливо у повільних поворотах машинам потрібна стабільність. Внаслідок пошуку необхідного балансу тут зазвичай команди налаштовують машини на середньо-високий рівень притискної сили. Цілком очевидно, що потужність силової установки та безвідмовність системи рекуперації відіграє напрочуд важливі ролі. Перепади висот і часті перемикання передач призводять до достоту високого рівня витрати пального, хоча і не найвищого в сезоні.
 
Ще однією цікавою особливістю траси є низький рівень зношування ґуми завдяки характеристикам асфальту, який вперше з’явився саме в Остіні, а пізніше його стали використовувати ще й у Сочі, Баку та Сепангу після реконструкції. Щоправда з кожним роком покриття стає більш жорстким, а Піреллі привозить більш м’які комплекти шин, порівняно з першими роками гонок в Техасі. Найчастіше цьогоріч шинники на етапи привозять ґуму Medium, Soft та SuperSoft. Саме їх команди і будуть використовувати протягом трьох днів, а свій вибір пілоти зробили таким:

Пілот

Команда

Medium

Soft

SuperSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

3

4

6

6

Н. Росберг

Мерседес

2

5

6

5

С. Феттель

Феррарі

1

5

7

7

К. Ряйкконен

Феррарі

1

5

7

77

В. Боттас

Вільямс

3

3

7

19

Ф. Масса

Вільямс

2

4

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

4

3

6

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

4

3

6

20

К. Магнуссен

Рено

4

3

6

30

Д. Палмер

Рено

5

2

6

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

3

3

7

11

С. Перес

Форс Індія

3

2

8

26

Д. Квят

Торо Россо

3

3

7

55

К. Сайнс

Торо Россо

3

3

7

14

Ф. Алонсо

Макларен

3

4

6

22

Д. Баттон

Макларен

3

4

6

9

М. Ерікссон

Заубер

1

5

7

12

Ф. Наср

Заубер

1

5

7

94

П. Верляйн

Мейнор

3

5

5

31

Е. Окон

Мейнор

3

5

5

8

Р. Грожан

Хаас

1

5

7

21

Е. Гутьєррес

Хаас

2

4

7


З огляду на досвід попередніх двох років варто прогнозувати, що більшість гонщиків проїдуть дистанцію з двома піт-стопами. Щоправда в Піреллі більш обережно коментують можливу стратегію, зокрема Пол Хембрі сказав, що: «Через погану погоду минулорічний Гран Прі відбувся у складних умовах, тож команди не мають актуальної інформації про те, як сліки тут працюють. Крім того, ми вперше привозимо на американську трасу шини SuperSoft, тому всім важливо продуктивно провести п’ятничні сесії, щоб визначитися з оптимальною стратегією».
 
Якщо минулого року погода суттєво вплинула на хід гонки, то цього разу в Остіні нічого подібного синоптики не чекають. На весь уїк-енд прогнозується тепла й сонячна погода з поступовим потеплінням. Якщо на п’ятницю очікується, що повітря прогріється до +25С, то день гонки обіцяє стати найтеплішим із +29С. Щоправда саме в неділю має посилитися вітер з півдня, на що інженерам доведеться звернути особливу увагу. 

 
Після вдалих результатів та упевненого лідерства Росберга в загальному заліку букмекери не могли не переглянути котирування на перемогу в чемпіонаті. Тепер німцеві віддають перевагу: 1,17 проти 4,50 у Хемілтона. Що ж стосується безпосередньо американського Гран Прі, то шанси гонщиків Мерседес котуються практично однаково. Зокрема, на перемогу у кваліфікації: Росберг і Хемілтон – по 2,10; Ріккардо, Ферстаппен і Феттель – по 15,00 і Ряйкконен – 29,00. На тріумф в гонці: Хемілтон – 2,25; Росберг – 2,30; Ріккардо  і Ферстаппен – по 12,00; Феттель – 13,00 і Ряйкконен – 29,00.

 
Попри розмови про фаворитів і шанси на титул всі чудово розуміють, що Льюісу просто необхідно перемагати, бо інакше Ніко спокійно та з комфортом залишиться попереду. При цьому британець неодноразово доводив, що під пресингом він виступає навіть краще, ніж тоді, коли все спокійно. Для багатьох інших пілотів етапи, що залишилися – це можливість довести командам, де ще залишаються вакансії на наступний сезон, що саме з ними варто підписати контракт. Тим паче, що донині вільні місця є у Вільямс (хоча, швидше за все вони дістануться Боттасу та Строллу), по одному в Рено, Форс Індії та Хаас, а також досі про свій склад нічого не оголошували в Заубер і Мейнор. Таким чином попри відсутність місць у топ-командах багатьом пілотам є над чим працювати. Тим цікавіше буде спостерігати за їх роботою протягом всього уїк-енду. 
 

 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі США, Остін, Автодром Америк, 21 жовтня – 23 жовтня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

5,513 км

56

308,405 км

кваліфікація: 1’35.657 (2012, Себастіан Феттель)

гонка: 1’39.347 (2012, Льюіс Хемілтон)

Перша практика 17:00 – п’ятниця 21 жовтня

Друга практика 22:00 – п’ятниця 21 жовтня

Третя практика 18:00 – субота 22 жовтня

Кваліфікація 21:00 – субота 22 жовтня

Гонка 22:00 – неділя 23 жовтня

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.