Гран При Абу-Даби: Росберг – чемпион!

Хэмилтон выиграл гонку, а Нико Росберг – титул, финишировав вторым в очень напряженной развязке

Гран При Абу-Даби: Росберг – чемпион!

От і все – інтрига, що тримала вболівальників у напруженні до останнього етапу, не відповідаючи на питання про цьогорічного чемпіона, вже стала історією. Двоє пілотів Мерседес, претенденти на цьогорічний титул в цікавій з тактичного погляду гонці завершили протистояння. Ніко треба було просто фінішувати на подіумі, не озираючись на результат Льюіса, перед яким стояло значно складніше завдання ліквідувати 12 очок відставання. Ще до початку Гран Прі чимало лунало слів про те, що Хемілтон може спробувати грати у тактичні ігри, мета яких – стримувати напарника так, щоб пілоти Ред Булл і Феррарі були близько та загрожували місцю Ніко на подіумі. Триразовий чемпіон ще у четвер на прес-конференції заперечував проти цього, пояснюючи, що таким чином і сам може не втримати першого місця.

Крім цього залишалися відкритими деякі питання стосовно місць за межами першої трійки особистого заліку, а також боротьба в Кубку конструкторів за 4-те та 10-те місця, які вели Форс Індія з Вільямс та Заубер з Мейнор відповідно.

Вчора у кваліфікації все відбувалося досить буденно: Льюіс виграв поул, Ніко став другим, місця з третього по шосте дісталися пілотам Ред Булл і Феррарі, причому через помилки в 11-му повороті Ферстаппен став тільки 6-м, в той час як Ріккардо не помилився і на старті був 3-м. Штрафів ніхто не заробив, тож стартове поле цілком відповідало результатам кваліфікації.

Оскільки Піреллі привезла свої три найбільш м’які комплекти шин, командам було над чим подумати перед стартом. Якщо з першою стартовою десяткою було все зрозуміло – пілоти Ред Булл пройшли до фіналу кваліфікації на ґумі SuperSoft, тож і стартували на ній, у той час як інші – на UltraSoft. Серед інших 12 гонщиків вибір виявився не менш цікавим: Боттас, Палмер і Верляйн обрали UltraSoft, Гутьєррес, Квят, Наср і Сайнс – SuperSoft, а Баттон, Грожан, Магнуссен, Окон та Ерікссон – Soft.

Старт видався відносно спокійним, щоправда не для Ред Булл – якщо Хемілтон і Росберг зберегли свої позиції, то Ріккардо ще на прямій програв позицію Ряйкконену, водночас встоявши перед пресингом Феттеля. Ферстаппен також поступився місцем ще до першого повороту, а у спробі повернути її не зумів уникнути зіткнення з Форс Індією Хюлькенберга. Внаслідок цього машину голландця розвернуло і повернувся Макс лише останнім, хоча і не надовго. Гоночний темп Феррарі та Ред Булл дозволяв не відпускати далеко дует «срібних стріл», тож перша п’ятірка машин їхала досить щільною групою, позаду якої відстань невпинно зростала. У першій частині гонки головним було питання наскільки сильно відрізнятиметься тактика Мерседес і Феррарі порівняно з Ред Булл, пілоти якої стартували на більш жорсткому комплекті шин.

На 7-му колі механічні проблеми змусили Боттаса припинити гонку, а це означало, що Форс Індія автоматично зберігала свою позицію в Кубку конструкторів. Тим часом ресурс швидкісних шин UltraSoft завершувався і лідери один за одним поїхали в бокси: Хемілтон і Ряйкконен на 8-му колі, Росберг і Феттель – на 9-му. При цьому якщо Хемілтон на трасу виїхав попереду Ферстаппена, то Росберг – позаду. Крім того Ніко швидко наздогнав Ряйкконен, якого в свою чергу підганяв Ріккардо, який також поміняв шини.

Здавалося, що Ферстаппен ненадовго збереже позицію, бо так само як і напарник поїде за новою ґумою, але все відбувалося геть інакше – Макс продовжував їхати і в бокси явно не поспішав. Ніко спробував атакувати, але невдало, до того ж інженер просив не ризикувати сходом.

На 12-му колі після наїзду на поребрик не витримав важіль підвіски на Макларен Баттона – можливо остання гонка англійця закінчилася сходом, хоча Дженсон і зумів довести машину до боксів.

Ферстаппен продовжував їхати на другому місці і було зрозуміло, що команда спробує перейти на варіант з єдиним піт-стопом, що поставило під загрозу позиції Росберга, якого інженер попросив атакувати, пам’ятаючи про необхідність робити це безпечно. Зрештою, Ніко на другій довгій прямій, маючи козир у вигляді DRS, обігнав Ред Булл голландця, повернувшись на друге місце. Двома колами пізніше Макс таки поїхав до механіків й отримавши комплект шин Soft повернувся на трасу, він точно більше зупинятися не збирався.

Незабаром на піт-стоп відправилися Ріккардо та Ряйкконен – Даніель за рахунок підрізки опинився попереду Феррарі. В Мерседес поспішати в бокси не збиралися, але й затягувати час другої зупинки не могли. Тож на 29-му і 30-му колах свої другі піт-стопи провели Хемілтон з Росбергом, залишивши Феттеля на чолі гонки.

Поки Себастіан продовжував лідирувати, все ближче підпускаючи до себе пілотів Мерседес, в боксах Скудерії напружено вибирали оптимальний варіант тактики для німця. Можна було спробувати доїхати, але це практично гарантувало б поступовий відкат на шосте місце та ризик сходу через руйнування шини, інший варіант передбачав тягнути час якомога довше і провести дуже пізній піт-стоп з переходом на комплект UltraSoft. Та в Феррарі вирішили інакше – на 38-му колі Себастіан поїхав в бокси, де отримав комплект нової ґуми SuperSoft, повернувшись на трасу шостим.

Останні півтора десятка кіл пройшли напрочуд напружено для всіх пілотів трьох провідних команд, хіба що Ряйкконену не було через що нервувати після того як він без боротьби пропустив напарника, що був набагато швидшим на свіжій та більш м’якій ґумі. Наздогнавши Ріккардо не багато часу Феттель втратив на те, аби обігнати Ред Булл екс-напарника.

Тим часом Хемілтон таки розпочав свою ризиковану гру – британець скинув гоночний темп настільки, щоб пілоти Ред Булл і Феррарі знаходилися поруч і можливо спробували пройти Ніко. Гоночний інженер Льюіса багато разів намагався пояснити, що з таким темпом їх перемозі загрожуватиме Феттель, але британець на то не зважав, пояснюючи, що він втрачає титул і доля гонки його цікавить меншою мірою.

Тим часом за п’ять кіл до фінішу Феттель зумів обігнати як завжди непоступливого Ферстаппена, вийшовши на третє місце й одразу опинившись в шести-семи десятих позаду Росберга. Себастіан звісно ж, маючи набагато швидшу ґуму, пробував атакувати Ніко, гоночний інженер якого постійно нагадував, що третє місце їх також задовольнить, і головне доїхати до фінішу, не випробовуючи міцність машини. Та Росберг продовжував акуратно не агресивно захищатися від постійного пресингу співвітчизника. І це при тому, що в секунді позаду Феттеля був Ферстаппен, готовий будь-якої миті скористатися найменшим шансом!

Зрештою саме такою щільною групою квартет лідерів і фінішував – Льюіс Хемілтон виграв 10 гонку в сезоні, 53 в кар’єрі, але програв титул. Менше ніж за пів секунди потому Ніко Росберг фінішував другим і став чемпіоном! Німець через 34 роки повторив досягнення свого батька, таким чином Росберги стали другими в Формулі 1 батьком і сином – чемпіонами, повторивши тріумф Грема та Деймона Хіллів! По завершенню гонки Ніко навіть не поїхав до закритого парку, а на стартовій прямій крутив пончики і лише потім, залишивши машину на трасі, приєднався до напарника і Феттеля у кімнаті відпочинку. Там на нового чемпіона вже чекав Екклстоун, гоночний інженер, дружина... і ще немало людей, які прагнули привітати німця.

Сезон, який в Маранелло попробують забути якомога швидше, завершився фінішем Феттеля на подіумі, де Себастіана не було після Монци. Це дозволило чотириразовому чемпіону залишитися попереду Ферстаппена в особистому заліку, хоча не факт, що німця цікавить така дрібниця, як четверте місце…

Символічно завершилася гоночна кар’єра Феліпе Масси – у своїй останній гонці бразилець фінішував 9-м і на 0,460 секунд попереду Алонсо, який цього разу не був “faster than you”.

Найкращий результат у власній історії забезпечила Форс Індія, яка вперше завершила чемпіонат четвертою! На такій позитивній ноті команда прощається з Хюлькенбергом, який наступного року виступатиме за Рено. Оскільки серйозних проблем у лідерів не виникло – за винятком розвороту Ферстаппена на початку гонки – то й аутсайдерам розраховувати на очки не доводилося, тож Заубер зберегла 10-ту позицію в Кубку конструкторів.

Чемпіонат завершено, імена тріумфаторів відомі, та вже скоро розпочнуться тести нових шин, які наразі виглядають дуже незвично. Ну а взимку команди представлять нову техніку і нас чекатиме новий сезон, нові виклики та нові епічні битви на трасах.

Гран Прі Абу-Дабі

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:38:04.013

2

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 0.439

2

3.

С. Феттель

Ferrari

+ 0.843

2

4.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 1.685

1

5.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 5.315

2

6.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 18.816

2

7.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 50.114

2

8.

С. Перес

Force India

+ 58.776

2

9.

Ф. Масса

Williams

+ 59.436

2

10.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 59.896

2

11.

Р. Грожан

Haas

+ 1:16.777

2

12.

Е. Гутьєррес

Haas

+ 1:35.113

2

13.

Е. Окон

Manor

+ 1 коло

2

14.

П. Верляйн

Manor

+ 1 коло

2

15.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

1

16.

Ф. Наср

Sauber

+ 1 коло

2

17.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

3

Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель, Ferrari – 1:43.729 (43-тє коло)

Не фінішували:

К. Сайнс

Toro Rosso

44 коло

коробка передач

Д. Квят

Toro Rosso

16 коло

коробка передач

Дж. Баттон

McLaren

13 коло

підвіска

В. Боттас

Williams

7 коло

механічні проблеми

К. Магнуссен

Renault

5 коло

механічні проблеми

Особистий залік

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

385

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

380

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

256

4.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

212

5.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

204

6.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

186

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

101

8.

В. Боттас

Williams Martini Racing

85

9.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

72

10.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

54

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

53

12.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

46

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

29

14.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

25

15.

Д. Баттон

McLaren Honda Formula 1 Team

21

16.

К. Магнуссен

Renault Sport Formula 1 Team

7

17.

Ф. Наср

Sauber F1 Team

2

18.

Д. Палмер

Renault Sport Formula 1 Team

1

19.

П. Верляйн

Manor Racing MRT

1

20.

C. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Mercedes

765

2.

Red Bull Racing

Tag Heuer

468

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

398

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

173

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

138

6.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

76

7.

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

63

8.

Haas F1 Team

Ferrari

29

9.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

8

10.

Sauber F1 Team

Ferrari

2

11.

Manor Racing MRT

Mercedes

1

 

Источник — Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Интересные факты
Комментарии
    kuzmich741
      kuzmich741, 27.11.2016 20:24
    0
    подскажите пож. где можно посмотреть гонку в записи
    Sonnenaufgang
      Sonnenaufgang, 27.11.2016 22:02
    0
    Уже 3-й немец чемпион за последние несколько лет. Немецкие автобаны - лучшее место для тренировок.
    Chupakabra86
      Chupakabra86, 27.11.2016 22:07
    0
    Sonnenaufgang, 27.11.2016 22:02
    Уже 3-й немец чемпион за последние несколько лет. Немецкие автобаны - лучшее место для тренировок.
    Так Росберг только на половину немец, да и то всю жизнь прожил в Монако.
    антиМордва
      антиМордва, 27.11.2016 22:59
    -1
    kuzmich741, 27.11.2016 20:24
    подскажите пож. где можно посмотреть гонку в записи
    На головному мокшанському торенті. Інших варіантів немає
    Hassassin
      Hassassin, 27.11.2016 23:46
    +1
    Chupakabra86, 27.11.2016 22:07
    Так Росберг только на половину немец, да и то всю жизнь прожил в Монако.
    При цьому він себе ідентифікує як німця, а не фіна чи монегаска, і виступає під німецьким прапором. Тож хоч його батько Кеке перший фінський чемпіон, а от Ніко таки третій німецький.
    henryford
      henryford, 28.11.2016 01:02
    0
    антиМордва, 27.11.2016 22:59
    На головному мокшанському торенті. Інших варіантів немає
    Ну на зарубежных торрентах тоже есть, тем более трансляция со Ская
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.