Майстер-клас Феррарі в Монако

Завдяки перемозі Феттеля і другому місцю Райкконена вперше в сезоні італійська команда здобула дубль

dp.ru
© dp.ru
Від етапу в Монако було чимало очікувань серед яких частина справдилася, частина ж – ні. Зокрема, ще до початку перших практик у четвер багато технічних експертів прогнозували перевагу Феррарі над Мерседес на вузькій звивистій трасі, де довга колісна база W08 користі не матиме. З іншого ж боку Хемілтона називали головним антагоністом Скудерії в гонці, але сталося інакше. Крім того, як і в Сочі на перше місце вийшло шинне питання – попри свою назву навіть комплект UltraSoft прогріти було непросто, до того ж ґума майже не зношувалася. Після третьої практики статус «червоних» як головних фаворитів етапу ще більше підтверджувався.
 
Найголовніша в календарі кваліфікація принесла чимало несподіванок: по-перше, до фіналу не пройшов Хемілтон, перша спроба якого була слабкою, а другу британцю зіпсували жовті прапори. Таким чином кількість реальних претендентів на поул скоротилася до трьох – що б там не прагнули та робили в Ред Булл, але «енергетикам» швидкості трохи не вистачало. Сюрприз номер два стався тоді, коли поул дістався Райкконену – вперше в сезоні Кімі випередив напарника! Тож вдруге в сезоні перший ряд зайняли червоні машини. Боттас з Ферстаппеном стартували з другого, а Ріккардо та Сайнс – з третього. Вперше в сезоні обома машинами кваліфікацію в топ-10 завершила Макларен, проте Вандорн участі у фіналі не брав, бо розбив машину ще у Q2, до того ж обоє пілотів мали штрафи. Стоффель – за аварію в Іспанії, Баттон – за заміну елементів силової установки. Зрештою в команді вирішили, що Дженсон стартуватиме з піт-лейн – в Монако це елемент безпеки, що допомагає уникнути можливого завалу в першому повороті. Також штраф за заміну коробки передач отримав Ерікссон, але швед, що кваліфікувався останнім, фактично не втратив нічого.
 
Перед стартом гонки було два головних питання: скільки позицій зможе відіграти Хемілтон, що стартує 13-м, і друге – чи буде Феррарі використовувати командну тактику, щоб вивести в лідери Феттеля?
 
Погода в Монако сьогодні однозначно була дуже сприятливою як для пілотів, так і для глядачів – температура повітря +26С. В Піреллі ще у четвер визнали, що сучасні шини UltraSoft виявилися занадто жорсткими для цієї траси, і що на одному комплекті найбільш м’якої ґуми можна проїхати всю дистанцію гонки. Тільки пілоти Заубер вирішили починати гонку на шинах SuperSoft, всі інші прогнозовано обрали UltraSoft.
 
Як тільки згасли вогні світлофора на трасі все було спокійно і ні в першому повороті, ні в жодному іншому на дебютному колі серйозних зіткнень не сталося і пелотон у повному складі продовжив гонку. Очолював її Райкконен, що одразу зумів від’їхати більше ніж на секунду від напарника, убезпечуючи себе від потенційних спроб атаки з допомогою DRS. Взагалі у першій десятці позиції втратив лише Квят, а Магнуссен навпаки піднявся у залікову зону.
 
Поступово пелотон почав розтягуватися, а там, де пілоти могли використовувати DRS, це все-одно не допомагало. За великим рахунком перших кіл 30 гонка проходила в режимі «stand by» і всі чекали активних дій на піт-лейн. Проте веселощі почалися тоді, коли Райкконен наздогнав пару Баттон – Верляйн і на кілька кіл застряг за ними, знервовано запитуючи інженера наскільки близько йому треба під’їхати, щоб нарешті були показані сині прапори. За цей час Феттель наздогнав напарника – інтервал між двома Феррарі становив 0,9 секунди. Та не менш важливим було те, що і Боттас зумів скоротити відставання.
 
Зрештою затишшя на трасі перервав Ферстаппен, відправившись до механіків після 33 кіл за комплектом шин SuperSoft. «Підрізка» Ред Булл виглядала трохи дивною, бо саме в Монако передбачалося, що краще буде пересидіти. На дії «енергетиків» одразу відповіли в Мерседес і вже наступного кола в боксах з’явився Боттас, повернувшись на трасу попереду голландця. Ланцюгова реакція передалася і Феррарі – на 35-му колі Райкконен провів свій перший та єдиний піт-стоп. Після цього Кімі знову опинився у трафіку, втративши ще кілька секунд.
 
В той же час Ріккардо і Феттель їхати в бокси не поспішали – гоночний темп був чудовим і вони обмінювалися швидкими колами, нарощуючи відрив від своїх прямих конкурентів. Зрештою на 39-му колі Даніель побував у боксах, а на трасу повернувся третім попереду Боттаса! Колом пізніше на піт-лейн звернув і Феттель, який на превеликий подив напарника таки зумів відірватися настільки, щоб повернутися в гонку першим. За великим рахунком на цьому інтрига попрощалася до Монреаля – гоночний темп Себастьяна на комплекті SuperSoft виявився суттєво швидшим, ніж у Кімі, якого став наздоганяти Ріккардо. Щоправда коли відрив від австралійця став меншим за дві секунди Райкконен його стабілізував, не дозволяючи пілоту Ред Булл під’їхати ближче.
 
Завдяки єдино правильній сьогодні в гонці тактиці пізньої зупинки, зробленій на 47-му колі, Хемілтон зумів піднятися на сьому позицію – непогано як для Монако і пілота, що стартував 13-м. Після цього гонка, як і після старту, перейшла у дуже спокійне русло.
 
На 61 колі гонка стала набагато цікавішою, бо з’явилася машина безпеки – це у Portier зіктнулися Баттон з Верляйном, причому Заубер перевернулася на лівий бік впритул до стіни, заблокувавши Паскаля в кокпіті. Попри небезпечний вигляд машини з німцем все було в порядку. Появою автомобіля безпеки вирішили скористатися Ферстаппен, Масса та Перес – всі вони отримали шини UltraSoft зі сподіванням вибороти кращий результат наприкінці гонки у боротьбі з суперниками, що продовжували їхати на більш жорсткому комплекті. В момент коли коловим пілотам дозволили обігнати пелотон і машину безпеки не справився з холодними гальмами та шинами Ерікссон, розбивши свою Заубер в першому повороті. Зрозуміло, що машина безпеки ще на пару кіл затрималася на трасі.
 
Рестарт, оголошений на 68-му колі, не вплинув на позиції пілотів у першій десятці, хоча дуже гаряче було у боротьбі Боттаса з обома гонщиками Ред Булл: Валттері намагався атакувати Даніеля і водночас захищався від атак Макса. На підйомі після першого повороту Ріккардо зачепив стіну лівим заднім колесом, але продовжив рух, не пропустивши фіна. В той же час наприкінці пелотону стіна у Sainte Devote стала останнім бар’єром для Вандорна так само як і для Ерікссона трьома колами раніше. От тільки цього разу машина безпеки не знадобилася, бо кран дуже швидко встиг евакуювати розбиту машину з траси.
 
Десять кіл, що залишалося подолати пройшли в дуже інтенсивному темпі – Феттель швидко відірвався від напарника, закриваючи питання про переможця. А от Кімі добре відчував присутність Ріккардо позаду, але в Монако це великого значення немає. Зрештою і Даніеля намагався пресингувати Боттас, на якого тис Ферстаппен, та вся п’ятірка доїхала без зміни позицій. Льюіс Хемілтон, який вийшов на 7-ме місце, так само намагався виграти позицію у Сайнса, але з тим самим успіхом, як і його колеги попереду.
 
Перемога Феттеля стала для німця третьою в сезоні та 45-ю в кар’єрі. Тепер Себастьян на солідні 25 очок відірвався в чемпіонаті від Хемілтона. До того ж цей тріумф перервав 16-річну безвиграшну серію Феррарі в Монако. Друге місце Райкконена для фіна було розчаруванням, яке було дуже добре видно на його обличчі та коментарях. Водночас це став його найкращий результат в сезоні, завдяки якому Скудерія вперше з часів Німеччини 2010 року здобула переможний дубль. «Червоні» знову випередили Мерседес у Кубку конструкторів. Для «срібних стріл» гонка наразі є найбільшим розчаруванням, адже вперше в сезоні на подіумі не опинилося жодного пілота чемпіонської команди. Ред Булл точно може заносити гонку собі в актив, бо змогла завдяки Ріккардо здобути місце на подіумі, відібравши його у Боттаса завдяки кращій тактиці. Для Хаас гонка також підняла нову планку – вперше у своїй історії команда набрала очки двома машинами! Для Форс Індії завершилася дивовижна серія, коли і Перес, і Окон з початку року фінішували в очках – вперше обоє опинилися за межами десятки.
 
Як бачимо, гонка в Монако стала дуже яскравим проявом контрастів для її учасників. Та вже за два тижні в Монреалі на нас чекає продовження! І там буде все інакше.
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Монако

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Ferrari

1:44:44.340

1

2.

К. Райкконен

Ferrari

+ 3.145

1

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 3.745

1

4.

В. Боттас

Mercedes

+ 5.517

1

5.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 6.199

2

6.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 12.038

1

7.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 15.801

1

8.

Р. Грожан

Haas

+ 18.150

1

9.

Ф. Масса

Williams

+ 19.445

2

10.

К. Магнуссен

Haas

+ 21.443

2

11.

Дж. Палмер

Renault

+ 22.737

1

12.

Е. Окон

Force India

+ 23.725

3

13.

С. Перес

Force India

+ 39.089

3

Найшвидше коло гонки: Серхіо Перес, Force India – 1:14.820 (76-те коло)

Не фінішували:

Л. Стролл

Williams

73 коло

гальма

Д. Квят

Toro Rosso

72 коло

аварія

С. Вандорн

McLaren

68 коло

аварія

М. Ерікссон

Sauber

65 коло

аварія

П. Верляйн

Sauber

61 коло

аварія

Дж. Баттон

McLaren

61 коло

аварія

Н. Хюлькенберг

Renault

16 коло

коробка передач

Особистий залік

1.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

129

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas F1 Team

104

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas F1 Team

75

4.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

67

5.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

52

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

45

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

34

8.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

25

9.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

20

10.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

19

11.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

14

12.

Р. Грожан

Haas F1 Team

9

13.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

5

14.

П. Верляйн

Sauber F1 Team

4

15.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

4

 

Кубок конструкторів

1.

Scuderia Ferrari

Ferrari

196

2.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Mercedes

179

3.

Red Bull Racing

TAG Heuer

97

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

53

5.

Scuderia Toro Rosso

Renault

29

6.

Williams Martini Racing

Mercedes

20

7.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

14

8.

Haas F1 Team

Ferrari

14

9.

Sauber F1 Team

Ferrari

4

10.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

0

 

Источник — Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии
    pahentrahen
      pahentrahen, 28.05.2017 20:47
    +5
    А палец, всё таки доказывает ещё и ещё, что он великий пилот! Вровень с Великим Шуми! Кстати интересно как там у Михи дела?
    makshits
      makshits, 28.05.2017 21:23
    +3
    Жалко Кими, на нем лица не было
    Aliaze222222
      Aliaze222222, 29.05.2017 07:40
    +1
    Долгожданный дубель спустя сколько лет а с Кими не красива поступили продержали на пит стопе дольше чем Феттеля и забралм у него Победу !!!
    AlexDSan
      AlexDSan, 29.05.2017 17:43
    -1
    Кімі покликали на піт тоді, коли він сам спитав про нього. Чи міг він і далі їхати на тому комплекті гуми? Скоріше за все так, але Себ однозначно хотів "пересидіти" всіх (ну окрім Хама). Що ж до того, що його шкода... З одного боку так - цілком міг виграти гонку. З іншого... я, як вболівальник Феррарі, хотів би бачити такий порив до перемоги в кожній гонці чемпіонату з його боку, а не тільки в Монако, де обігнати реально не реально! Тому я всетаки значно більше задоволений тим, що Себ збільшив свій відрив від Хама на додаткові +7, ніж жалію Кімі.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.