Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 28 июня 2017, 08:12
2569
6

Під мікроскопом: Гран Прі Азербайджану

Мистецтво перемагати Ріккардо, Феттель і Хемілтон в ролі Зідана з Матерацці та інші підсумки уїк-енд

| Обновлено 28 июня 2017, 08:12
2569
6
Під мікроскопом: Гран Прі Азербайджану
Божевільна, хаотична, скандальна, але ж яка цікава виявилася гонка в Азербайджані. Хто б міг подумати на початку перегонів, що перемога дістанеться Ріккардо, а на подіум зійдуть Боттас, який після зіткнення з Райкконеном у другому повороті та вимушеним піт-стопом програвав ціле коло, та Стролл – пілот, що тільки два тижні тому вперше в кар’єрі зумів фінішувати в топ-10! Однозначно можна сказати, що гонка в Баку мусить увійти до переліку найцікавіших за підсумками року. А якщо сюди ще й додати скандальну боротьбу двох лідерів особистого заліку, то від спеки сховатися вже не вийде.
 

 
Даніель Ріккардо уп’яте здобув перемогу на Гран Прі – здавалося б що тут дивного, адже мова йде про пілота третьої за швидкістю команди, людину, що у перший свій сезон в Ред Булл випередив напарника, яким був Феттель – на той момент чинний чемпіон. Проте якщо уважно придивитися до усіх тріумфів австралійця, то побачимо, що Даніель неймовірний щасливчик, адже всі його звитяги стали наслідками тих чи інших проблем лідерів, які б і мали перемагати в звичайних умовах. Просто нагадаю: Канада-14 – проблеми з гальмами на обох машинах Мерседес; Угорщина-14 – машина безпеки на трасі з’явилася тоді, коли Росберг вже не встигав заїхати в бокси, а Ріккардо встиг і за рахунок цього колом пізніше вийшов у лідери гонки; Бельгія-14 – Росберг з Хемілтон на 2-му колі зіткнулися, серйозно пошкодивши обидві машини; Малайзія-16 – на машині Льюіса, що упевнено лідирував в гонці, відмовляє мотор; ну і в неділю британець через проблеми з підголовником змушений був їхати на позаплановий піт-стоп, а Феттель – відбувати 10-секундний Stop&Go за безглузду нестриманість. Все це жодним чином не значить, що Ріккардо не заслужив свої перемоги, адже як колись сказав Рон Денніс «щоб фінішувати першим, спочатку треба фінішувати», а в Формулі 1 раптові непрогнозовані неприємності можуть виникнути коли завгодно – Макс Ферстаппен це підтвердить. Тут, до речі, варто пригадати і як минулого року через перестраховку Ред Булл в Іспанії виграв не австралієць, а Ферстаппен, двома тижнями пізніше помилка команди на піт-стопі вкрала у Даніеля ще одну очікувано-заслужену перемогу.

 
Водночас азербайджанський тріумф не звалився Ріккардо наче сніг на голову, а став наслідком продуманої тактики за існуючих обставин та вкрай розумного пілотування в гонці, чого не скажеш про кваліфікацію. З огляду на особливості роботи шин в Баку, було зрозуміло, що оптимальною буде тактика одного піт-стопа, адже привезені до Азербайджану шини залишали бажати кращого, крім того в гонці температура асфальту поступово знижалася. За таких умов навіть ранній піт-стоп хоча і вимушений, бо в один з гальмівних повітроводів потрапив уламок якоїсь з машин, не перекреслював шанси австралійця на пристойний результат. Звісно про перемогу тоді в стані Ред Булл ніхто і подумати не міг, про що чесно після гонки казали і Даніель, і Кріс Хорнер. Проте три появи на трасі машини безпеки нівелювали усі відставання, а рестарт після червоних прапорів дав можливість вести активну боротьбу за позиції. Ключовим же моментом для Ріккардо став останній рестарт в гонці, коли він одним маневром зумів виграти одразу дві позиції та перемістився з п’ятого на третє місце. Місце, що після вимушених зупинок в боксах Хемілтона з Феттелем перетворилося на перше.
 
Та на жаль (або може й на щастя – тут вже кому що більше подобається), разом із тим, що гонка вийшла великою мірою сенсаційною за результатом, про неї ще багато дискутуватимуть в контексті того, що відбулося між двома лідерами гонки (на той момент) і чемпіонату:
 

 
Звісно зрозуміло, що британські медіа вже у понеділок бажають крові й не надто стримуються в оцінках вчинку Феттеля, вважаючи покарання занадто м’яким. Так само зрозуміло і прагнення італійської преси перекласти частину відповідальності на Хемілтона. У цьому відношенні полярність думок та тональність висловлювань дуже показова – Daily Mail: “Феттель перетворив свою Феррарі на таран, а стюарди-боягузи дали йому лише 10-секундний Stop&Go за зумисний удар на очах у всього світу. Йому треба було показати чорний прапор. Заради безпеки інших пілотів треба було зупинити того, хто не може себе контролювати”, La Gazetta dello Sport: “У фіналі Кубку світу у 2006-му Марко Матерацці спровокував Зідана, і для Зінедіна гра на цьому завершилася. Хемілтон вчинив гірше, ніж Матерацці”. Я не просто так навів думки інших європейських видань – цей інцидент ще довго не сходитиме зі шпальт та інтернет-сторінок, в історії Формули 1 таких епізодів вистачало. Коли нерви максимально напружені, відповідальність за результат зашкалює, а головний конкурент знаходиться на відстані витягнутої руки, гонщики інколи чинили ще гірше, але нині мова не про історію, а сучасність.

 
Не думаю що варто надовго повертатися до причин конфлікту: Феттелю здалося, що Льюіс вирішив перевірити його реакцію на гальма. Тест німець не пройшов, бо своїм переднім крилом таки в’їхав у задню частину Мерседес, пошкодивши обидві машини, та свою більше. Суть в тому, що Себастьян не може не знати, що темп позаду машини безпеки обирає лідер – це його право і привілей, яким неодноразово користався і сам чотириразовий чемпіон. Найдивовижніше у цій ситуації є те, що британець на виході з повороту насправді не гальмував – це було видно на одному з численних повторів, який включав і дані телеметрії, він просто відпустив газ, а далі все зробила конфігурація траси завдяки якій уповільнення машини виявилося досить різким. Не менш дивним є й те, що в цьому самому місці Хемілтон так само вчиняв і на попередніх колах, тож Феттель не міг цього не знати. Так, саме місце для того, щоб відпустити машину безпеки вперед, британець обрав відверто невдало – але це не заборонено регламентом, до того ж лідер сильно ризикує, випробовуючи реакцію пілота позаду. В тунелі Монако у 2004-му для Міхаеля Шумахера це закінчилося сумно:
 

 
Водночас зумисне таранити іншу машину – таки заборонено. Можна зрозуміти лють Себастьяна, якого конкурент підловив на необачності, але неможливо ані зрозуміти, ані виправдати подальші дії німця.
 
Залишається питання адекватності покарання, про що пишуть в Англії – так, стюарди інкримінували Феттелю «небезпечну їзду», хоча могли і більш тяжку статтю застосувати, а разом із нею і серйозніше покарання. Теоретично все могло завершитися і чорними прапорами, тож Себастьяну певною мірою ще пощастило. Проте, разом із штрафом під час самої гонки німець отримав 3 штрафні бали, довівши загальну їх кількість до 9. Таким чином будь-який необережний або безглуздий маневр на наступному етапі може призвести до чергового штрафу, а при 12 балах гонщик отримує дискваліфікацію на один етап. Отже в Шпільберзі Феттель повинен бути самою чемністю, адже 2 бали з його 9 згорять тільки перед британським Гран Прі.

 
Якщо з питанням хто виграв, а хто програв внаслідок інциденту в принципі зрозуміло, то залишається ще звернути увагу й на те, що Феттель своїми руками профукав перемогу, яка однозначно дісталася б йому після вимушеного піт-стопу Хемілтона. І відрив у чемпіонаті був би не 14, а 27 очок, то невже таран на 19-му колі був того вартий? Зрештою, відповідь на це, як і багато інших питань ми дізнаємося лише восени.
 
Цілком заслужено Форс Індія наразі є «кращою серед інших», посідаючи четверте місце в Кубку конструкторів, от тільки команді варто дуже серйозно поговорити зі своїми пілотами. В Монреалі через небажання Переса пропустити Окона «індуси» втратили і шанс на подіум, і Феттеля в підсумку пропустили. В Баку ситуація виявилася іще гіршою – зіткнення Серхіо з Естебаном вивело мексиканця з гри, а француз з проколотим колесом забагато втратив. Якби не цей інцидент, то команда цілком серйозно могла б претендувати і на перемогу, але надмірне бажання напарників довести один одному хто в домі хазяїн завершилося справжнісіньким фіаско. Якщо ж Стролл відчув упевненість у власних силах, то колективу з Сільверстоуна варто переглянути підходи до роботи з гонщиками і часом застосовувати командну тактику якщо вони збираються зберегти свою позицію в чемпіонаті.

 
Чи можна за одну гонку зійти двічі – здавалося б абсолютно парадоксальне питання для Формули 1, але гонка в Баку показала, що таки можна. Для Переса з Райкконеном гонка закінчилася після 19 кіл через аварію напарників по Форс Індії та уламки на трасі. Проте під час червоних прапорів механіки полагодили обидві машини і Чеко з Кімі повернулися в гонку з відставанням у два кола. Здавалося б сенсу в цьому немає жодного, бо повернутися в топ-10 неможливо. Та розрахунок команд полягав у тому, щоб дочекатися ближче до кінця перегонів – а раптом сходів буде більше і навіть будучи коловими можна заробити очки. Необхідної кількості сходів не сталося, а машини на 100% справними не були, тож не дивно що наприкінці дистанції команди вирішили зняти своїх пілотів. Тож Райкконен з Пересом по-справжньому зійшли двічі за одну гонку.
 
P.S. Традиційно абзац про Макларен і Алонсо: нарешті техніка не підвела іспанця, який приніс команді перші очки в сезоні. Позаяк особливої радості в боксах не було – всі чудово розуміють, що в такій хаотичній гонці досягти можна було і більшого, та й славетна команда в Формулі 1 точно не для того, щоб фінішувати наприкінці десятки. Фернандо навіть не втримався і сказав, що «за нормальних умов» міг би виграти Гран Прі. Навряд чи треба спеціально пояснювати що саме дворазовий чемпіон назвав «нормальними умовами».
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
 
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 6
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Nazar Bil
Супер гонка! Так би хоча б через раз
mocca76
Реально, гонка запомнится очень надолго. Пересматривал пару раз.
Феттель виноват 100%. Наконец-то Мак заработал очки)
spero7
По перше говорилось про емоції, а не про правила
по друге якщо тобі не подобається сайт навіщо ти тут читаєш і коментуєш.
spero7
Льюіс себе теж не міг контрулювати канада 2011 дуель льюіс-батон
Абу-Дабі 2016 як він гальмував всіх гонщиків