Хемілтон виграв Гран Прі Бельгії

Машина безпеки й агресивна шинна тактика Феррарі не завадили Льюісу перемогти

Getty Images. Льюис Хэмилтон
© Getty Images. Льюис Хэмилтон
Повернення чемпіонату після паузи з одного боку очікувалося з нетерпінням, настільки цікавим виходить сезон, водночас і з нотками побоювання, що боротьби не буде. Бельгійську трасу недарма зараховують до «срібної» території, адже тут потужність силової установки є головною (якщо не єдиною) передумовою для перемоги. Проте реальність виявилася не такою оптимістичною, як розраховували в Браклі.
 
Уже в п’ятницю стало зрозуміло: слова Райкконена, що Феррарі ближча до Мерседес, ніж може здаватися, не були бажанням видати бажане за дійсне. На трьох практиках протокол по черзі очолювали Кімі та Льюіс. Зрештою кваліфікація слова фіна тільки підтвердила. Так, в боротьбі трьох команд-лідерів нічого надзвичайного не сталося і поул – 68-й в кар’єрі – здобув Льюіс, зрівнявшись таким чином з рекордом Міхаеля Шумахера. Водночас місце поруч на першому ряду дісталося Феттелю, якому допоміг напарник ефективно розігнатися в «повітряному мішку». В той час двоє фінів розмістилися на другому ряді, а третій зайняли гонщики Ред Булл.

 
Стартове поле істотно відрізнялося від результатів кваліфікації, адже одразу шестеро пілотів отримали штрафи: Палмер, Ерікссон і Верляйн – по 5 позицій за заміну коробки передач, Масса – також 5, але за ігнорування подвійних жовтих прапорів під час суботньої практики, Квят – 20 за заміну елементів силової установки, ну і Вандорн – 65 так само за елементи мотору та коробку передач.
 
В Піреллі не стали конкретизувати свої очікування стосовно шинної тактики, просто заявивши, що тут можливими є одразу кілька варіантів, тож інтрига у цьому аспекті гарантована. Забігаючи наперед, варто сказати, що наприкінці гонки так і вийшло. Верляйн для першого відрізку обрав комплект шин Soft, Стролл, Масса, Ерікссон, Квят і Вандорн – SuperSoft, усі ж інші пілоти – UltraSoft.
 
Старт гонки пройшов хоч і напружено, але без інцидентів: у першій шістці змін позицій не відбулося, хоча Феттель і спробував атакувати Хемілтона на прямій Kemmel. На спуску до L’Eau Rouge пілоти Форс Індії випробували на міцність машини один одного, але на щастя для обох вже завершилося без сходу, хоча це і коштувало Пересу кількох позицій. У першій десятці найкраще стартував Алонсо – іспанець відіграв три позиції, піднявшись на 7-ме місце. От тільки на швидкісному бельгійському кільці Макларен шансів не мала, бо вже до 6-го кола Фернандо пройшли Хюлькенберг, Окон, Перес і Грожан, відсунувши дворазового чемпіона на 11-те місце – таким разючим був дефіцит потужності мотору. Тональність та зміст повідомлень Алонсо досить промовисто свідчив про те, що він був не проти достроково завершити свої безнадійні потуги.

 
На 8-му колі Ред Булл Ферстаппена наказала довго жити, це був уже 6-й схід голландця в 12-ти гонках сезону. Навряд чи варто описувати почуття 80 тисяч вболівальників з Нідерландів, які приїхали підтримати співвітчизника.
 
Якщо Феттель тримався позаду Хемілтона відстаючи приблизно на 1,5 секунди, то Боттас з Райкконеном їхали у повільнішому темпі, при цьому не переймаючись через Ріккардо й інших. Мерседес та Феррарі на трасі були просто недосяжними для інших, залишалося тільки дочекатися активних дій команд, насамперед, щодо шинної тактики. На 13-му колі, не чекаючи підрізки від конкурентів, на піт-стоп відправився Хемілтон, а Феттель очолив гонку і не став зупинятися одразу після Льюіса. У той же час як Боттас в бокси поїхав на наступному. Зрештою, Феттель відправився за свіжими шинами на 15-му колі, повернувшись на трасу позаду Райкконена з Хемілтоном. Британець досить швидко наздогнав Кімі й на прямій з допомогою DRS не мав жодних проблем з обгоном Феррарі та поверненням собі лідерства в гонці. Райкконен тут же відправився в бокси, а трохи згодом отримав від стюардів 10 секунд Stop&Go за те, що не скинув швидкість в зоні дії подвійних жовтих прапорів на прямій де зійшов Ферстаппен. Оскільки такий штраф не можна відбувати під час заїзду на піт-стоп, то Райкконен уже вдруге поїхав в гараж, повернувшись на трасу восьмим. Тепер завдання Кімі полягало не у боротьбі за подіум з Боттасом, а у відіграванні втрачених через штраф позицій.
 
Після перших піт-стопів Феттель – як і на першому відрізку – тримався позаду Хемілтона не відпускаючи британця більше, ніж на 2 секунди та випереджав Боттаса більше, ніж на 5. Така ситуація явно стала не надто приємною новиною для «срібних» боксів, адже такої швидкості від Феррарі там не чекали. До того ж стало зрозуміло, що значною мірою розв’язка відбудеться під час других піт-стопів. От тільки навряд чи хтось знав. за яких обставин ці піт-стопи відбуватимуться.

 
Випробування Алонсо за кермом неконкурентної в Спа машини завершилися на 26-му колі разом із тим, як мотор уже вкотре втратив потужність. Навряд чи Фернандо сильно засмучувався через свій схід.
 
На 29-му колі гонщики Форс Індії вдруге за сьогодні не поділили трасу і знову на спуску до L’Eau Rouge! Тільки цього разу все було набагато гірше – на машині Окона зламано передне крило, а у Переса – прокол заднього правого колеса. Щоб безпечно прибрати трасу, всіяну рожевими уламками, довелося випускати машину безпеки. Цим скористалися усі гонщики, хто ще не провів планову зміну шин. Водночас в Мерседес та Феррарі по-різному підійшли до шинного питання – «срібні стріли» взули своїх пілотів у комплекти Soft, а Феррарі – UltraSoft. Ставки команд були зрозумілими: гарантовано і без проблем доїхати до фінішу для Мерседес і атакувати за рахунок більш м’яких шин – у Феррарі. За великим рахунком тактика «червоних» була розрахована на одне-два перших кола після рестарту – тільки тоді шанс скористатися ґумовою перевагою був реальним. Ставка Скудерії зіграла на 50%.

 
Рестарт гонки вийшов цікавішим, ніж старт, принаймні якщо говорити про боротьбу лідерів. Феттель зробив все можливе аби обігнати Льюіса на прямій Kemmel, але британець зберіг лідерство. У цей же час позаду них відбувалася неймовірно видовищна боротьба за третє місце: на тій самій прямій Ріккардо і Райкконен одночасно зуміли обігнати Боттаса – Даніель проїхав ліворуч, а Кімі праворуч! Що ж стосується боротьби за перше місце, то по суті вона завершилася тією невдалою спробою Себастьяна – Хемілтон прогрів шини та підняв темп настільки, щоб Феттеля не надто сподівався на перемогу. А от тріо Ріккардо – Райкконен – Боттас їхало в діапазоні 1,2-1,4 секунди один за одним, і здавалося, що тут все було попереду. Проте вийшло все навпаки.
 
Попри намагання Хемілтона, Феттель продовжував безперервно атакувати, тримаючись у менше, ніж у двох секундах позаду. От тільки цього було недостатньо і Льюіс першим побачив картатий прапор! Вигравши 5-ту гонку в сезоні та 58-му в кар’єрі, британець до семи очок скоротив власне відставання від Феттеля в чемпіонаті. Про боротьбу ж у Кубку конструкторів варто забути – принаймні наразі.

 
Даніель Ріккардо абсолютно несподівано опинився на подіумі – відмінні дії на рестарті і правильна шинна тактика стали запорукою успіху австралійця, що залишив за спиною двох фінів на значно швидших машинах.
 
Для Форс Індії зіткнення своїх пілотів коштувало занадто дорого – замість фінішу на 7-му і 8-му місцях Переса покликали в бокси на передостанньому колі, а Окон завершив гонку 9-м. Дивно, але стюарди за цей інцидент не стали нікого карати, хоча провина Серхіо і була очевидною. Рено і Хаас завдяки Хюлькенбергу та Грожану наблизилися до Торо Россо, тож боротьба всередині пелотону за 5-7 місця в Кубку конструкторів восени буде гарячою.
 
Наступного тижня в Монці чемпіонат продовжиться!

Гран Прі Бельгії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:24:42.820

2

2.

С. Феттель

Ferrari

+ 2.358

2

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 10.791

2

4.

К. Райкконен

Ferrari

+ 14.471

3

5.

В. Боттас

Mercedes

+ 16.456

2

6.

Н. Хюлькенберг

Renault

+ 28.087

2

7.

Р. Грожан

Haas

+ 31.553

2

8.

Ф. Масса

Williams

+ 36.649

2

9.

Е. Окон

Force India

+ 38.154

3

10.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 39.447

2

11.

Л. Стролл

Williams

+ 48.999

2

12.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 49.940

2

13.

Дж. Палмер

Renault

+ 53.239

2

14.

С. Вандорн

McLaren

+ 57.078

2

15.

К. Магнуссен

Haas

+ 1:07.262

3

16.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1:09.711

3

17.

C. Перес

Force India

+ 1 коло / не фінішував

3

Найшвидше коло гонки: Себастьян Феттель, Ferrari – 1:46.577 (41-ше коло)
 
Не фінішували:

Ф. Алонсо

McLaren

26 коло

силова установка

М. Ферстаппен

Red Bull

8 коло

силова установка

П. Верляйн

Sauber

2 коло

механічні проблеми

Особистий залік

1.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

220

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas F1 Team

213

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas F1 Team

179

4.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

132

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

128

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

67

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

56

8.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

47

9.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

36

10.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

34

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

27

12.

Р. Грожан

Haas F1 Team

24

13.

Л. Стролл

Williams Martini Racing

18

14.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

11

15.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

10

16.

П. Верляйн

Sauber F1 Team

5

17.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

4

18.

С. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Mercedes

392

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

348

3.

Red Bull Racing

TAG Heuer

199

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

103

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

45

6.

Scuderia Toro Rosso

Renault

40

7.

Haas F1 Team

Ferrari

35

8.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

34

9.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

11

10.

Sauber F1 Team

Ferrari

5

 

Источник — Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.