Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Автоспорт
| Обновлено 01 сентября 2017, 12:04
1480
0

Швидкість понад усе

Гран Прі Італії на найшвидшій трасі Формули 1 завершує європейську частину сезону

| Обновлено 01 сентября 2017, 12:04
1480
0
Швидкість понад усе
FIA

Чи може щось зрівнятися з історичною трасою, яка приймає гонки Формули 1 від початку існування самого чемпіонату, трасою, від якої перехоплює подих у пілотів, трасою, яку щороку заповнюють віддані вболівальники та шалено підтримують свою команду-символ автоспорту країни? Може, але тільки ще одна така траса, проте нині їх можна перерахувати на пальцях однієї руки. Як би там не було, але нас чекає справжній Храм швидкості, збудований 95 років саме для того, щоб тут швидкісні рекорди і встановлювали.

Особливо довго про гоночне кільце Монци розповідати, мабуть, не варто, а краще дати слово Ленсу Строллу, який під час виступів у молодших формулах познайомився з трасою: «Тут відчувається висока швидкість, машина буквально оживає. Проїжджати обидва Лесмо, Аскарі, Параболіку здорово. У Монци багата історія, сюди приїздять неймовірні вболівальники. Ця траса подобається усім!». Від себе додам – усім, хто має потужний мотор для довгих прямих, бо у кого такої силової установки немає, то і розраховувати на італійському етапі немає на що.

Хоч як дивно це не звучить, але в Монці пілоти всерйоз стикаються з проблемами керування машини, особливо під час практик коли ще шукають правильні налаштування. А проблеми виникають під час гальмування, бо втратити контроль над машиною з мінімальною притискною силою зовсім нескладно. Іншими несподіванками Монци є те, що тут DRS дає найменший приріст швидкості, а також тут один з найменших рівнів споживання пального. Так, на найшвидшій у чемпіонаті трасі пальне можна не економити, бо його і так вистачає, а все тому що мотор на прямих подовгу працює в одному стабільному режимі – дросель відкрито повністю.

Італійська траса в цілому не надто сильно навантажує шини,  але в Параболіці ґума зазнає чималих випробувань, тож досі Піреллі не ризикує привозити сюди свої найбільш м’які шини. От і цього разу в Монці будуть використовуватися комплекти Medium, Soft, SuperSoft. Так само нічого дивного немає і в тому, що всі пілоти без винятку обрали лише по одному обов’язковому комплекту жорсткої ґуми, віддавши перевагу шинам SuperSoft:

Пілот

Команда

Medium

Soft

SuperSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

1

3

9

77

В. Боттас

Мерседес

1

3

9

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

1

2

10

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

1

2

10

5

С. Феттель

Феррарі

1

2

10

7

К. Райкконен

Феррарі

1

2

10

11

С. Перес

Форс Індія

1

3

9

31

Е. Окон

Форс Індія

1

3

9

18

Л. Стролл

Вільямс

1

2

10

19

Ф. Масса

Вільямс

1

2

10

2

C. Вандорн

Макларен

1

2

10

14

Ф. Алонсо

Макларен

1

2

10

26

Д. Квят

Торо Россо

1

2

10

55

К. Сайнс

Торо Россо

1

2

10

8

Р. Грожан

Хаас

1

3

9

20

К. Магнуссен

Хаас

1

3

9

27

Н. Хюлькенберг

Рено

1

2

10

30

Д. Палмер

Рено

1

2

10

9

М. Ерікссон

Заубер

1

2

10

94

П. Верляйн

Заубер

1

2

10

Як бачимо – вибір шин виявився досить простим і відрізняється лише на один комплект ґуми Soft і SuperSoft, а пояснюється це дуже просто – в Монці шинна тактика відома та не передбачає жодних сюрпризів. Тут занадто довгий піт-лейн, на якому гонщик втрачає просто неймовірно багато часу, тож всі традиційно старатимуться обмежитися одним обов’язковим візитом в бокси. В свою чергу шинники напередодні етапу не поспішають говорити про тактику, ось що сказав керівник автогоночного підрозділу Піреллі, Маріо Ізола: «Машини 2017 року порівняно з минулорічними демонструють нижчі або такі самі швидкості на прямих, але мають більший рівень притискної сили. Ця комбінація швидкості й притискної сили визначає обсяг роботи, який мають виконати шини. На наш вибір сумішей вплинув підвищений ризик пузиріння шин в Монці через жорсткі гальмування. Це призводить до того, що випукла частина плеча шини може швидко перегрітися. В минулому ми бачили в Монці різноманітну погоду, але оскільки це літо було дуже спекотним, то й цього уїк-енду варто розраховувати на високі температури. У п’ятницю команди проаналізують поведінку шин, а в гонці варіанти стратегії можуть бути різними». І все ж таки в плані шинної стратегії Монца не та траса, де варто очікувати на щось особливе – без реальної потреби ніхто зайвий раз в бокси не їхатиме.

Погода під час Гран Прі обіцяє бути досить мінливою з високою імовірністю дощів у п’ятницю та суботу. Повітря прогріється до +25С сьогодні та впаде до +23С наступні дні. Якщо прогноз синоптиків збудеться, то нас можуть чекати навіть деякі несподіванки на трасі.

Разом із початком календарної осені не зайвим поглянути на те, як букмекери оцінюють шанси головних претендентів виграти цьогорічну корону чемпіона. Так от, попри лідерство в особистому заліку Себастьяна букмекери фаворитом номер один все-одно вважають Льюіса: 1,50 проти 2,75 на німця. Що ж до Гран Прі Італії, то тут все ще простіше, адже ця траса якнайкраще підходить тому, хто має найпотужнішу силову установку – тобто Мерседес. У кваліфікації виграти поул серйозно розглядаються шанси тільки чотирьох пілотів: Хемілтон – 1,53; Феттель – 4,33; Боттас – 6,00 і Райкконен – 7,50. Для обох пілотів Ред Булл коефіцієнт однаковий – по 51,00. На тріумф в гонці цифри вже більше відрізняються: Хемілтон – 1,57; Феттель – 4,50; Боттас – 5,00; Райкконен – 17,00; Ферстаппен – 34,00; Ріккардо – 41,00. Хоч «срібні стріли» і вважаються фаворитами, але після етапу в Спа їх перевага виглядає вже не такою однозначною, тим паче, що Феррарі має намір саме в Монці використати нову версію силової установки. Зрештою Скудерія напередодні домашнього етапу виглядає досить упевнено.

Якщо з фаворитами все зрозуміло, то не все так добре буде у клієнтів Рено і особливо Хонди. Місце Ред Булл, як третьої сили чемпіонату в Італії не виглядає безсумнівним – Форс Індія може виявитися занадто сильним конкурентом для «биків». Звісно у тому випадку якщо Естебан з Серхіо не влаштують черговий раунд гарячих розбірок на радість своїм опонентам. Боротьба цих двох пілотів – ще одна інтрига гонки, як те, які саме правила для них розробила команда, щоб зупинити безумство на трасі. Мають велике бажання поборотися за подіум і у Вільямс, хоча це буде можливо за дуже сприятливих для команди обставин.  Минулого тижня черговий штраф за заміну елементів силової установки отримав Вандорн унаслідок чого в другій кваліфікації розганяв Алонсо у повітряному мішку. Тепер пілоти Макларен поміняються ролями, адже цього разу штраф отримає Фернандо.

Чи зможе Феррарі на домашній трасі нав’язати боротьбу пілотам Мерседес і чи стануть «червоні» успішними відповість тільки гонка. Та одне зрозуміло – Скудерія робитиме усе можливе аби перемогти і в такий спосіб віддячити своїм палким вболівальникам, які обов’язково вщерть заповнять трибуни автодрому. Всі відповіді дізнаємося в неділю близько 16:25 – гонка в Італії пролітає швидко. Дуже швидко.

Гран Прі Італії, Монца, Аутодромо Націонале, 1-3 вересня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,793 км

53

306,720 км

кваліфікація: 1:20.089  (2004, Рубенс Баррікелло)

гонка: 1:21.046 (2004, Рубенс Баррікелло)

 

Перша практика 11:00 – п’ятниця 1 вересня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 1 вересня

Третя практика 12:00 – субота 2 вересня

Кваліфікація 15:00 – субота 2 вересня

Гонка 15:00 – неділя 3 вересня

 

Вячеслав КОБРЖИЦКИЙ

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.