Макс Ферстаппен виграв Гран Прі Малайзії

Обігнавши Хемілтона на початку гонки, Макс упевнено довів її до перемоги

Getty Images. Макс Ферстаппен
© Getty Images. Макс Ферстаппен

На превеликий жаль, Формула 1 востаннє приїхала до Малайзії – організатори вирішили не продовжувати контракт, який виявився для них занадто дорогим. Тому уїк-енд в Сепангу був особливим.

Катастрофа, якою завершився попередній Гран Прі виявилася лише початком кінця для Феррарі та великих чемпіонських амбіцій Феттеля. Ще перед початком етапу було відомо, що велике значення матиме погода, адже синоптики обіцяли дощі. З цього і почалася перша практика, та асфальт в Сепангу підсихає досить швидко, тож сесію пілоти завершували вже на сліках. В подальшому дощі трасу рясно поливали, але або перед, або вже по завершенні гоночних подій. Під час тренувань з’ясувалося, що гоночний темп Ред Булл і Феррарі відчутно кращий, ніж у Мерседес, але це були практики. На вологій трасі помітно швидшими були «енергетики», а на сухій – «червоні».

В фіналі кваліфікації все більш менш встало на свої давно звичні місця – Льюіс Хемілтон видав чергове фантастичне коло, якого вистачило аби на 0,045 секунди випередити Райкконенна. Проте в стані Феррарі панувало величезне розчарування, якщо не розпач, причина якого полягала в тому, що на машині Феттеля зламалася турбіна ще на самому початку кваліфікації. І навіть це ще був не кінець жахіть для «червоних» в Малайзії. Другий ряд на старті дістався Ред Булл, Макс випередив напарника і стартував з третього місця, сподіваючись, що в неділю він не опиниться поміж двох машин на старті.

З огляду на старт з останнього місця на машині Феттеля «безкоштовно» поставили п’яті двигун внутрішнього згорання, турбіну та MGU-H, чого найпевніше Себастьяну має вистачити до завершення сезону аби обійтися без штрафів.

Верляйн, Ерікссон і Феттель обрали для стартового відрізка більш жорсткі шини Soft, решта пілотів – SuperSoft. Обрали, проте не всі змогли стартувати – на Феррарі Райкконена виникли проблеми з турбіною, аналогічні до тих, що вчора спіткали Себастьяна! Механіки заштовхали машину на піл-лейн і спробували оживити її, але марно – для Кімі гонка так і не почалася.

Старт гонки сьогодні пройшов спокійно та без серйозних інцидентів: Хемілтон, не маючи суперника на першому ряді, дуже впевнено зберіг лідерство. В той же час чудовий старт вийшов у Боттаса – фін обігнав Ріккардо і лише жорсткий захист збоку Ферстаппена не дозволив Валттері вийти на друге місце. Відмінно стартував Вандорн, піднявшись на 5-те місце. Всередині пелотону незначне зіткнення відбулося між Оконом та Массою внаслідок якого французу довелося їхати за комплектом цілих шин. А Феттель перше коло завершив на 13-ій позиції і продовжив свій очікуваний прорив.

Проблеми «срібних стріл» на гоночній дистанції проявилися дуже швидко. По-перше, Ріккардо ніяк не відставав від Боттаса і весь час шукав можливість ще ближче під’їхати до фіна. По-друге, про проблеми з ERS поскаржився Льюіс, а вже на 4-му колі Ферстаппен обігнав Хемілтона, очоливши гонку! Льюіс ще протягом пари кіл пробував бодай якось контратакувати, але все було марно. В подальшому Макс почав упевнено відриватися і жодних проблем з британцем більше не мав. Боротьба ж Даніеля з Валттері тривала довше, але на 9-му колі після затяжної атаки, що почалася ще у першому, а закінчилася у четвертому повороті, пілот Ред Булл таки опинився попереду – дуже видовищною та коректною вийшла боротьба австралійця з фіном!

Тим часом прорив Феттеля пригальмував Алонсо – іспанець упевнено підтримував такий темп, що не дозволяв Себастьяну обігнати Макларен, проте надто довго і це не тривало – на 9-му колі чотириразовий чемпіон таки зумів обігнати дворазового.

Пілоти середини пелотону досить рано відкрили вікно піт-стопів: Хюлькенберг зупинився на 10-му колі, тож більшість гонщиків, хто так чи інакше претендував на місця в нижній частині топ-10 протягом кількох наступних кіл також поміняли шини. Завдяки цьому Феттель зекономив час і піднявся ще на кілька позицій – німець уже був 6-м і стрімко наздоганяв Переса.

Лідери гонки не поспішали їхати на свої піт-стопи, а тим часом Ферстаппен «віз» Хемілтону вже 9 секунд, так само вигравав і Ріккардо у Боттаса. В той же час Даніель їхав трошки швидше за Льюіса, але по-справжньому британцю не загрожував.

Видовищною на 14-му колі вийшла боротьба пілотів Вільямс до якої долучився Вандорн – Стролл атакував Массу на головній прямій, у цей час на трасу після піт-стопа повернувся Стоффель, який витиснув максимум користі із боротьби напарників у повороті й опинився попереду. А Ленс таки обігнав Феліпе. Гарячою вийшла боротьба Окона з Сайнсом за 8-му позицію на 25-му колі – у першому повороті  пілоти не змогли розминутися й Естебана розвернуло. Француз опустився на 12-те місце, а по радіо пілоти звинувачували один одного.

Наздогнавши Переса Феттель багато часу не втратив на обгін мексиканця і вже на 21-му колі вийшов на п’яте місце. Себастьян їхав дуже швидко і наступним мав стати Боттас. Проте, наздогнавши Валттері, німець провів пару кіл позаду Мерседес, але атакувати шансів не мав, тож зрештою поїхав в бокси за комплектом свіжого SuperSoft. На той час в боксах вже побували Хемілтон і Ферстаппен. Підрізка Феррарі спрацювала відмінно – Боттас, змінивши ґуму колом пізніше, повернувся на трасу позаду Феттеля і шансів на те, що він зможе нав’язати боротьбу лідерові Скудерії просто не було.

Ріккардо пролідирував в гонці два кола і, змінивши шини, повернувся позаду Хемілтона. От тільки наздогнати Льюіса австралієць не міг, в той час як Феттель позаду не їхав, а летів. Себастьян на комплекті найбільш м’яких шин проїжджав одне швидке коло за наступним. Зрештою у своїй гонитві за Ред Булл німець побив рекорд кола в гонці, який ще з 2004-го належав Хуану-Пабло Монтої!

Кульмінація гонки Феттеля припала на наступні кілька кіл – на 48-му Феррарі була вже в зоні дії DRS, проте колові пілоти кілька разів збивали темп Себастьяна. Коли ж траса перед німцем звільнилася, то виявилося, що час для атаки втрачено безповоротно – м’яка ґума на Феррарі швидко почала деградувати, а єдину реальну атаку Даніель відбив. Таким чином боротьба за третє місце на подіумі завершилася на користь Ріккардо. А неприємності Феттеля – ні.

Макс Ферстаппен зробив сам собі чудовий подарунок на 20-й День народження, який відзначив учора, вигравши Гран Прі Малайзії. Це його перша перемога в сезоні й друга в кар’єрі! Хемілтон фінішував другим і до 34 очок збільшив відрив у чемпіонаті. Чудовий уїк-енд для Ред Булл підсумував Ріккардо, приїхавши на третю сходинку подіума!

Ну а Феттель… Таке враження, що на двох поспіль етапах він, як і вся команда перетворилися на наочну ілюстрацію Законів Мерфі. Коли здавалося, що всі неприємності, що могли статися з «червоними» вже сталися, на голову впала ще одна!  З одного боку Себастьян провів відмінну гонку в якій зумів максимально скоротити втрати, діставшись фінішу четвертим, але на повільному колі, повертаючись в бокси він не поділив трасу зі Строллом. Чи то Ленс не побачив Феррарі праворуч, чи то Себ занадто оптимістично проїжджав повз Вільямс, але траєкторії машин перетнулися! На червоній машині зруйнованою виявилася задня ліва піввісь і шлях в бокси для Феттеля продовжився в ролі пасажира, якого підвіз Верляйн. Стюарди не стали нікого карати за це зіткнення, вважаючи, що обоє винні однаковою мірою. Проте наразі невідомо чи постраждала коробка передач на Феррарі. Бо якщо так, то Себастьяна в Сузуці чекає ще один штраф. Хтось ще вірить, що Льюіс не стане чемпіоном цього року – та він просто приречений на титул!

Форс Індія та Вільямс обома машинами фінішували в десятці, для команди з Гроув це напрочуд важливо в контексті захисту своєї п’ятої позиції в Кубку конструкторів. Вандорн відмінно не тільки стартував, а й провів всю гонку, ставши 7-м. В особистому заліку Стоффель випередив Алонсо. Дебютант Формули 1 П’єр Гаслі провів досить непогану гонку, фінішувавши у ній 14-м – непогано як для людини, що проводила свій перший гоночний уїк-енд та ще й посеред сезону.

Ось таким цікавим та багатим на події виявився Гран Прі Малайзії, якому хочеться сказати «до побачення». Вже наступного тижня чудова траса в японській Сузуці прийматиме черговий етап!

Гран Прі Малайзії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

М. Ферстаппен

Red Bull

1:30:01.290

1

2.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 12.770

1

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 22.519

1

4.

С. Феттель

Ferrari

+ 37.362

1

5.

В. Боттас

Mercedes

+ 53.550

1

6.

C. Перес

Force India

+ 1:17.753

1

7.

С. Вандорн

McLaren

+ 1 коло

1

8.

Л. Стролл

Williams

+ 1 коло

1

9.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

1

10.

Е. Окон

Force India

+ 1 коло

1

11.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1 коло

1

12.

К. Магнуссен

Haas

+ 1 коло

1

13.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

2

14.

П. Гаслі

Toro Rosso

+ 1 коло

1

15.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

1

16.

Н. Хюлькенберг

Renault

+ 1 коло

2

17.

П. Верляйн

Sauber

+ 1 коло

1

18.

М. Ерікссон

Sauber

+ 2 кола

1

Найшвидше коло гонки: Себастьян Феттель, Ferrari – 1:34.080 (42-ге коло)

Не фінішували:

К. Сайнс

Toro Rosso

29 коло

силова установка

К. Райкконен

Ferrari

не стартував

турбіна

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas F1 Team

281

2.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

247

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas F1 Team

222

4.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

177

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

138

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

93

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

76

8.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

57

9.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

48

10.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

34

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

33

12.

Л. Стролл

Williams Martini Racing

32

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

26

14.

С. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

13

15.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

11

16.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

10

17.

Д. Палмер

Renault Sport Formula 1 Team

8

18.

П. Верляйн

Sauber F1 Team

5

19.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

4

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Mercedes

503

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

385

3.

Red Bull Racing

TAG Heuer

270

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

133

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

65

6.

Scuderia Toro Rosso

Renault

52

7.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

42

8.

Haas F1 Team

Ferrari

37

9.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

23

10.

Sauber F1 Team

Ferrari

5

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Источник — Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.