Під мікроскопом: Гран-прі Малайзії

Тріумф Ферстаппена, проблеми Мерседес, ще один провал Феррарі та інші підсумки гоночного уїк-енду

Getty Images
© Getty Images
Останній, принаймні, в найближчому майбутньому, Гран Прі в Сепангу однозначно потішив уболівальників не тільки Ферстаппена, а й Хемілтона (навіть попри втрачену перемогу), а також усіх, хто любить Формулу 1 за її непередбачуваність. Ну хто б міг подумати, що Мерседес на тлі Феррарі й тим паче Ред Булл буде блідо виглядати на такій трасі як Сепанг, але це виявилося реальністю. Ні для кого не секрет, що в Сінгапурі Хемілтону безмежно пощастило з тим, що одразу троє лідерів та фаворитів завершили гонку в першому повороті, тепер же Льюісу не допоміг навіть поул – він просто нічого не міг вдіяти з Ферстаппеном.
 
 
Для Макса тріумф прийшов, мабуть, у найбільш потрібний момент сезону – нідерландець сім разів до фінішу не доїжджав, практично у кожній другій гонці. Причому це не були виключно аварії або проблеми з мотором, та Ферстаппену від того легше не було. Особливо в світлі того, як непогано складається сезон у напарника. Залишається тільки сподіватися, що окрилений малайзійським успіхом Макс не почне робити геть непотрібні речі в наступних гонках. Хоча для нього чемпіонат уже давно перетворився на суцільні американські гірки.
 
Перемога Ферстаппена стала знаковою ще з однієї причини – він став п’ятим переможцем Гран Прі цього року, а такого не було протягом попередніх трьох сезонів. Востаннє п’ять пілотів перемагали в гонках у 2013-му і тоді це були Райкконен, Феттель, Алонсо, Хемілтон і Росберг. До речі, Кімі та Фернандо з тих пір досі не перемагали.
 
Думаю, що не сильно помилюся, сказавши, що ще одне гучне фіаско Феррарі отримало ефект грому серед ясного неба. Причому як всередині команди, так і серед її численних уболівальників. Після провалу в Сінгапурі здавалося «червоні» мають зробити все, щоб ефективно виправити ситуацію. І в принципі під час тренувань все йшло непогано – на сухій трасі Кімі з Себастьяном не мали рівних, але своє вагоме слово сказала техніка.
 
Ні для кого не було секретом, що ближче до кінця сезону Скудерія може зіткнутися з проблемами з силовою установкою. Що в підсумку й сталося. Однак, найцікавіше те, що несправність деталі системи подачі повітря у двигун могла трапитися і раніше, але «червоним» просто щастило. Найприкрішим для Феррарі є усвідомлення того факту, що на двох трасах саме їх машина була найшвидшою, але таку перевагу вдалося конвертувати лише в одне четверте місце. Це провал. Провал після якого одні команди розклеюються й продовжують колекціонувати проблеми, інші ж стають сильнішими та повертаються в боротьбу. Якою є теперішня Феррарі дізнаємося згодом, але факт у тому, що замість двох перемог Скудерія практично нічого не має, а шанси Феттеля на титул виглядають добре тільки під мікроскопом.

 
Водночас для Мерседес і Хемілтона аж ніяк не час для передчасного святкування, адже в Формулі 1 все, буквально все може перевернутися з ніг на голову одномоментно. Наприклад, разом із відмовою двигуна, як це було в Сузуці у 2006-му або минулого року в Сепангу. Більше того «срібним стрілам» наполегливо працювати треба для того, щоб збагнути чому в Малайзії вони провалилися. Вважати успіхом друге та п’яте місця за умов, що переміг гонщик Ред Булл, а Боттас нічого не міг зробити з Феттелем, який стартував 20-м, можна тільки тоді, коли ми порівнюємо власні втрати з втратами головних конкурентів. Тоді так, етап не такий уже й поганий, але смуга невдач «червоних» рано чи пізно завершиться і якщо в Браклі не віднайдуть шляхів повернення на чільні позиції, то за наступні п’ять етапів ситуація ще може серйозно хитнутися. Хоча це і малоймовірно.
 
В Малайзії ми стали свідками досить цікавих підходів у шинній стратегії. Ще в суботу було зрозуміло, що команди без нагальної потреби на два піт-стопи не поїдуть – шини Soft дозволяли проїхати досить довгий відрізок, чого в поєднанні зі спринтом на SuperSoft мало бути достатньо.
 
Проте, команди середини пелотону вирішили відносно рано провести свої піт-стопи, однак це рішення не було плановим, а було реакцією на ранню зупинку Хюлькенберга після 9 кіл. Всі, хто так чи інакше боровся з Рено, вирішили не ризикувати й протягом наступних чотирьох кіл провели зміну шин. Винятком стали лідери та Перес, швидкість і темп якого не викликав у команди побоювань з приводу підрізки конкурентів. Водночас варто звернути увагу й на високу ефективність використання дзеркальної тактики у виконанні Феттеля. В принципі розрахунок Феррарі був правильним – Себастьян мав 6 комплектів свіжих шин, відтак старт на Soft і довгий перший відрізок та фініш на швидкому комплекті SuperSoft. Єдиним потенційним недоліком міг стати дефіцит швидкості на останніх колах, що зрештою і сталося – наздогнавши Ріккардо та провівши пару кіл позаду австралійця, Феттель нічого не міг вдіяти, коли шини почали помітно деградувати.

 
Та ще цікавішим є приклад Окона – мало того, що француз провів дуже бойову гонку й побував у кількох інцидентах, так ще й з шинами у нього все вийшло по особливому. Після зіткнення з Массою в другому повороті гонки на машині Естебана проявився повільний прокол, причому не відразу, бо в бокси пілот Форс Індії відправився тільки наприкінці другого кола. І як не дивно, та в команді ризикнули і не прогадали – ресурсу шин вистачило, щоб проїхати наступні 54 кола. Залишається тільки поаплодувати і команді, і гонщику, який попри всі випробування таки зумів замкнути першу десятку.
 
В Малайзії звернув увагу й на таку цікаву річ – обидві перемоги Ферстаппен здобув на етапах, де заміняли Квята. Минулого року росіянина в Ред Булл змінив саме Макс, а в Сепангу в Торо Россо замість Данііла виступав Гаслі. Збіг? Ну, ви знаєте відповідь.
 
Що ж стосується молодого француза, то з одного боку за одним Гран Прі робити серйозні висновки передчасно, з іншого ж – можна навіть не прогнозувати, а впевнено стверджувати, що П’єр наступного року буде повноцінним призовим пілотом Торо Россо. І на те є кілька причин: по-перше, в кваліфікації він виступив на рівні зі значно досвідченішим Сайнсом, програвши іспанцю лише 0,156 сек. і одну позицію – для пілота, що вперше виступав у новій для себе ролі, це дуже добрий результат. По-друге, за весь уїк-енд він не припустився жодної помилки, і, по-третє, в команді все-одно звільняється місце, адже Карлос переходить в Рено. І це ще не факт, що на 2018-й в Фаенці залишиться Квят, хоча найбільш вірогідним є варіант за якого сезон розпочнуть саме француз та росіянин. Гелаель ще занадто «зелений», а брати когось не з власної програми підтримки команда не буде.
 
Досі невирішеним залишається і кадрове питання у Вільямс – команда продовжує розмірковувати над ім’ям напарника для Стролла. З одного боку Масса рік тому не на 100% з власної волі прощався з Формулою 1, з іншого ж варто подивитися на особистий залік – після гонки в Малайзії бразилець виграє у напарника-дебютанта лише одне очко. І тут або дебютант абсолютно геніальний пілот, або ветеран уже не той. Для мене відповідь більш, ніж очевидна. Початок сезону канадця і близько не нагадував те, що ми раніше бачили у виконанні Алонсо в Мінарді чи Райкконена в Заубер, про Жака Вільньова або Хемілтона казати не варто, бо вони одразу розпочинали кар’єри у складі тогочасних топ-команд. Зрештою не просто ж так команда в середині місяця на Хунгарорингу проведе тести за участю Ді Рести та Кубіци.
 
І на завершення трошки рубрики «тупий та ще тупіший».
 
 
Пам’ятаю безглузді аварії позаду машини безпеки, пам’ятаю як коловий Йос Ферстаппен «виніс» лідера гонки Монтою, пам’ятаю зіткнення на колі виїзду з боксів дорогою на стартову решітку, бачив інциденти і на піт-лейн. Проте аварії після фінішу на колі повернення в бокси так і не пригадав.
 
 
Так, стюарди не знайшли винного, врахувавши той факт, що умислу не мали ані, Себастьян, ані Ленс, а також те, що обоє в повороті рухалися назустріч один одному. Персонажі Джеффа Деніелса та Джима Керрі шалено аплодують. Водночас для Феттеля це може дуже сумно закінчитися. Наразі коробка передач знаходиться в Маранелло і якщо інженери виявлять пошкодження, то в Сузуці доведеться ставити нову. А це означатиме штраф у п’ять місць…
 
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Источник — Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии
    pavlo
    online
      pavlo, 03.10.2017 22:12
    +9
    Я не пойму, неужели в Украине нет любителей Формулы-1, никакой реакции на труд человека... Спасибо за работу, Слава!
    ManUtd
      ManUtd, 03.10.2017 22:24
    +6
    Всегда с удовольствием читаю обзоры гран-при - очень интересно. Жаль, что F1 в Украине не показывают, да и ее популяризацией никто не собирается заниматься
    maxaonin7
    online
      maxaonin7, 04.10.2017 00:38
    +3
    Обожаю эти гонки, смотрю по венграм, потому что в Украине это никому не нужно... тв, имею в виду
    Nazar Bil
      Nazar Bil, 04.10.2017 08:34
    +2
    Справді сумно :
    647 переглядів від учора (і то ще невідомо скільки з них дочитали до кінця...).
    Марлос спел песню новичка сборной Украины - майже 10 тис від учорашнього вечора.
    І це при тому, що подивитись гонку в інтернеті є можливість мабуть далеко не у всіх.

    ..По самій темі: Себу пора вже давно якщо не покарання у вигляді штрафних місць (тут він і справді сам себе карає) - дати хоча б кілька штрафних балів за небезпечне водіння. Не личить чемпіону їздити як якомусь Квяту.
    henryford
      henryford, 04.10.2017 09:52
    +3
    pavlo, 03.10.2017 22:12
    Я не пойму, неужели в Украине нет любителей Формулы-1, никакой реакции на труд человека
    Обзоры не читаю, потому что гонки и сам смотрю, в пересказах нет потребности.
    Новостей про формулу на спорт.юа нет вообще, общаться на формульную тематику здесь также не получится.
    Для себя для новостей и общения использую реддит, твиттер и вражеский форум эфванньюс (каюсь, не пинайте сильно)
    Hassassin
      Hassassin, 04.10.2017 13:16
    0
    Це досить об'єктивна ситуація, подобається вона прихильникам Ф1 чи ні.
    Якби автоспорт в цілому та Ф1 зокрема були популярними, то і їх трансляції велися б на ТБ. Навіть не обов'язково на загальнодоступному (безкоштовнуому) каналі, а в якомусь спорт-пакеті. Проте людей, яким це по-справжньому цікаво і хто готовий заплатити додатково, таки мало. Всі роки, коли велися трансляції на ТБ, вони не окуповувалися для того, хто за них заплатив. А часи меценатів, готових свої гроші витратити на права показу, пройшли.

    Себу штрафні бали давати не було за що. Подивіться повтор з онборд-камери Грожана - там дуже добре видно, що Стролл повертає праворуч. 100% обопільна вина. Там реально вийшла ситуація "два дебіла - велика сила". Відтак можна було або обом бали виписати, або нікому. Вирішили нікому - і претензій це не викликає. Зовсім інша ситуація була в Баку, але зараз до неї повертатися немає сенсу.
    koks781
      koks781, 04.10.2017 21:19
    0
    pavlo, 03.10.2017 22:12
    Я не пойму, неужели в Украине нет любителей Формулы-1, никакой реакции на труд человека... Спасибо за работу, Слава!
    а кому оно надо, читать пересказ гонки, которая была 2 дня назад, сейчас же не 50-тые, когда о новостях спорта узновали через пару дней из газет. Все любители гонок смотрели в прямом эфире, или в записи.
    Hassassin
      Hassassin, 05.10.2017 10:32
    0
    koks781, 04.10.2017 21:19
    а кому оно надо, читать пересказ гонки, которая была 2 дня назад, сейчас же не 50-тые, когда о новостях спорта узновали через пару дней из газет. Все любители гонок смотрели в прямом эфире, или в записи.
    Переповідь гонки? Якщо розбір шинних тактик, це переповідь гонки, то так. Якщо перший аналіз виступу Гаслі у кваліфікації та гонці й перспективи француза та Квята (який в Малайзії був запасним) на наступний сезон, це переповаідь гонки, то ще раз так. Якщо кадрове питання стосовно напарника Стролла у Вільямс, то туди ж. Оцінка втраченого Феррарі за 2 етапи, мабуть також переповідь гонки. Як і багато іншого.
    По суті питання варто поставити так: що саме має бути у підсумках Гран Прі і що кому б хотілося там бачити/читати?
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.