Гран Прі Японії: Хемілтон переміг, Феттель зійшов

Не без проблем наприкінці дистанції, але Льюіс утримався попереду Ферстаппена

Getty Images
© Getty Images
Японський уїк-енд повною мірою відбувся у відповідності з прогнозом погоди – вже під час першої практики всі пілоти поспішили на трасу, знаючи, що дощ може скоро піти. Зрештою опади почалися наприкінці сесії, завадивши нормальній роботі у другій практиці. Субота й неділя були сухими, але підготовка до кваліфікації з гонкою повноцінною не вийшла. Крім того, якщо в практиках результати були щільними, то кваліфікація знову все розставила по своїх місцях.
 
Виявилося, що до Мерседес повернулася їх уже звична швидкість – це завершилося тим, що напрочуд упевнено Хемілтон взяв черговий поул, встановивши новий рекорд траси, а Боттас показав другий час. Феттель хоч і був третім, але стартувати німцеві випало з першого ряду. А все тому, що штрафи в Японії отримали: Боттас і Райкконен – по 5 позицій за заміну коробки передач, а за зміну елементів силової установки 20 місць втратили Палмер і Сайнс й 35 – Алонсо. Тож якщо Хемілтон з Феттелем знаходилися на першому ряді, то Ред Булл – на другому, а Форс Індія – на третьому.
 
Попри те, що друга практика, під час якої традиційно команди проводять аналіз гоночного темпу і рівень зношування шин, пройшла під дощем, в Піреллі прогнозували два піт-стопи в гонці. Проте шинники помилилися – температура хоч і піднялася, та робити дві зупинки в боксах без додаткових причин ніхто не збирався.
 
 
Старт гонки як і все перше коло вийшло багатим на події. Льюіс зберіг лідерство, а Феттель другу позицію, але не надовго. Ферстаппен перший поворот пройшов раніше напарника, а вже у шпильці обігнав Себастьяна. Тим часом на трасі з’явилися жовті прапори через виліт Сайнса у 7-му повороті, Карлос спробував доїхати до боксів, але підвіска була занадто пошкоджена. Райкконен, спробувавши атакувати Хюлькенберга в Ложці, опинився за межами траси й відкотився на 14-те місце. Окон обігнав Ріккардо, піднявшись на 4-те місце. Ну а наприкінці першого кола в боксах Феррарі вже можна було посипати голову попелом – на стартовій прямій машині Феттеля відчутно бракувало потужності. Німця обігнали Окон, Ріккардо та Боттас, відсунувши німця на 6-те місце, а ще колом пізніше Себастьяна обігнав Перес. Ще перед стартом в команді бачили проблеми зі свічкою запалення, спробували вирішити її, але все повторилося після старту. Зрештою німця покликали в бокси – гейм, сет, матч і чемпіонат – все завершено! При цьому Феттель ще 7 кіл не покидав машину, можливо сподіваючись, що її вдасться швидко відремонтувати… Та все марно.
 
Хемілтон на перших колах демонстрував виняткову швидкість, проте його відрив від Ферстаппена ріс досить повільно, бо Макс також атакував з усіх сил. З другої спроби Райкконен уже без проблем зумів обігнати Хюлькенберга, піднявшись на 8-му позицію. А в гонці тим часом оголосили режим віртуальної машини безпеки – це Ерікссон завершив гонку у відбійнику.
 
Як тільки гонка поновилася у нормальному режимі, Окона, який продовжував триматися третім, стримуючи Ріккардо з Боттасом, почергово коло за колом на головній прямій обійшли і Даніель, і Валттері. А Хемілтон наростив відрив від Ферстаппена уже до 4 секунд.
 
До піт-стопів у групі лідерів було досить спокійно – ситуація стабілізувалася. І тільки Райкконен продовжував активно атакувати, випередивши Переса у боротьбі за 6-те місце.
 
 
В Ред Булл на 22-му колі наважилися на підрізку і Ферстаппен поїхав в бокси, однак це не спрацювало, бо вже на наступному колі на піт-стоп поїхав і Хемілтон, повернувшись на трасу попереду. При цьому досить напруженою вийшла ситуація після зупинки голландця, Макс виїхав на трасу в момент, коли прямою на всіх парах мчав Райкконен – на вході у поворот Ред Булл на півкорпусу  опинилася попереду, закривши Кімі можливість опинитися попереду.
 
Досить швидко після власних піт-стопів Хемілтон з Ферстаппеном наздогнали Боттаса, що стартував на Soft і природно не поспішав в бокси. По суті Валттері у той момент грав на користь Макса, який впритул під’їхав до Льюіса. Та «срібні стріли» швидко розрулили ситуацію на власну користь – фін у шикані пропустив напарника, залишившись попереду Ред Булл. На зношеному комплекті більш жорсткої ґуми Боттасу без особливих проблем вдавалося триматися попереду – якщо Макс наближався у поворотах, то все програвав на прямих. Зрештою через пару кіл Валттері помилився в шикані, заблокувавши колеса, а наприкінці кола вирушив за свіжим комплектом шин. За час, що фін стримував Ферстаппена, Хемілтон відірвався на 3,2 секунди.
 
Після цього на довгий період часу найбільш напруженою на трасі була боротьба наприкінці залікової зони. Масса стримував обох пілотів Хаас, яких у різний час супроводжували Гаслі та Хюлькенберг. Було добре видно, що Магнуссен з Грожаном можуть їхати швидше, але Вільямс їх стримувала. Рівно до тих пір поки Феліпе не помилився у першому повороті, відкривши вікно для Кевіна. Данцю друге запрошення не знадобилося і він миттю проскочив уперед, а слідом за ним встиг і Ромен.
 
 
Напруженими були розмови Переса з командою – Чеко наздогнав Окона і просив дозволу атакувати напарника, та в команді за сезон вже «наїлися» цими атаками, які коштували занадто дорого, тож Серхіо змушений був змиритися з наказом зберігати позиції.
 
За шість кіл до фінішу в третьому повороті вибухнуло колесо на машині Стролла й канадець спочатку опинився у гравії, а потім на трасі. У цей момент повз нього проїхав Ріккардо, якому пощастило розминутися з Вільямс. Ленс припаркував машину на узбіччі, а поки її прибирали в гонці оголосили ще один режим віртуальної машини безпеки. Після поновлення гонки Боттас підняв темп настільки, що третє місце Ріккардо вже викликало сумнів.
 
Та найбільш несподіваним стало падіння темпу Хемілтона – Льюіс почав скаржитися на вібрацію шин, а Ферстаппен уже опинився на задньому крилі в зоні дії DRS. Проте атаки Макса ми так і не побачили, бо цьому завадили колові. Британець наздогнав Массу з Алонсо, які боролися за 10-те місце. І Феліпе, і Фернандо, швидко пропустивши Хемілтона, притримали нідерландця, дозволивши Льюісу останнє коло провести спокійніше, ніж кілька попередніх.
 
 
Таким чином Хемілтон виграв Гран Прі Японії Льюіс довів власну перевагу над Феттелем до 59 очок і за великим рахунком на чемпіонський кубок гравер уже може учетверте наносити ім’я британця. Ферстаппен фінішував другим, а Ріккардо зумів зберегти третю позицію здобувши для команди ще один подвійний подіум. Такими темпами, якщо «бики» й надалі будуть фінішувати двома машинами на подіумі, а Феррарі – однією машиною позаду, то Ред Булл ще може зачепитися за друге місце в Кубку конструкторів. Валттері Боттас після старту з 7-ї позиції дістався фінішу четвертим і на тлі чергових проблем Феттеля вже всерйоз може розраховувати на віце-чемпіонство. Тим паче, що тепер  фін відстає від Себастьяна на 13 очок – зовсім небагато, враховуючи ще 4 етапи попереду.
 
 
Форс Індія вже звично фінішувала обома машинами позаду фаворитів і в принципі команда може не перейматися через своє четверте місце. А от у боротьбі за 6-8 місця все ще продовжується – фініш Магнуссена з Грожаном у десятці дозволив Хаас випередити Рено й наблизитися до Торо Россо. Між цими командами на останніх чотирьох етапах боротьба буде гарячою.
 
Чемпіонат же вирушає до західної півкулі, й за два тижні в американському Остіні боротьба продовжиться!

Гран Прі Японії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:27:31.193

1

2.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 1.211

1

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 9.679

1

4.

В. Боттас

Mercedes

+ 10.580

1

5.

К. Райкконен

Ferrari

+ 32.622

1

6.

Е. Окон

Force India

+ 1:07.788

1

7.

C. Перес

Force India

+ 1:11.424

1

8.

К. Магнуссен

Haas

+ 1:28.953

1

9.

Р. Грожан

Haas

+ 1:29.883

1

10.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

1

11.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1 коло

1

12.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

1

13.

П. Гаслі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

14.

С. Вандорн

McLaren

+ 1 коло

2

15.

П. Верляйн

Sauber

+ 2 кола

3

Найшвидше коло гонки: Валттері Боттас, Mercedes – 1:33.144 (50-те коло)

Не фінішували:

Л. Стролл

Williams

 

підвіска

Н. Хюлькенберг

Renault

 

заднє крило / DRS

М. Ерікссон

Sauber

 

аварія

С. Феттель

Ferrari

5 коло

силова установка

К. Сайнс

Toro Rosso

1 коло

аварія

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas F1 Team

306

2.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

247

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas F1 Team

234

4.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

192

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

148

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

111

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

82

8.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

65

9.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

48

10.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

34

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

34

12.

Л. Стролл

Williams Martini Racing

32

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

28

14.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

15

15.

С. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

13

16.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

10

17.

Д. Палмер

Renault Sport Formula 1 Team

8

18.

П. Верляйн

Sauber F1 Team

5

19.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

4

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Mercedes

540

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

395

3.

Red Bull Racing

TAG Heuer

303

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

147

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

66

6.

Scuderia Toro Rosso

Renault

52

7.

Haas F1 Team

Ferrari

43

8.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

42

9.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

23

10.

Sauber F1 Team

Ferrari

5

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Источник — Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии
    maxcrimea8
      maxcrimea8, 08.10.2017 20:15
    +2
    Себа жалко
    ManUtd
    online
      ManUtd, 08.10.2017 20:37
    +2
    В целом - этот чемпионат прошел интересно... Жаль, что интрига за чемпионство быстро испарилась в последних гонках
    pavlo
      pavlo, 08.10.2017 21:03
    +2
    ManUtd, 08.10.2017 20:37
    В целом - этот чемпионат прошел интересно... Жаль, что интрига за чемпионство быстро испарилась в последних гонках
    Тут как говорится Феррари можно только на себя пенять... Хотя 4-е гонки еще есть, хрен его знает...
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.