Гран Прі США: Хемілтон не помічає спротиву!

Поки британець мчить до свого титулу, Мерседес уже здобула Кубок конструкторів

Гран Прі США: Хемілтон не помічає спротиву!
Уїк-енд в Остіні підтвердив одну тенденцію та правило – по-перше, синоптики насправді досить точно прогнозують погоду на три гоночні дні, а по-друге, Льюіс Хемілтон – справжній король техаської траси. Британець за надзвичайного домінування виграв поул, залишивши інших далеко позаду. Друге місце на першому ряді дісталося Феттелю і в команді німця з оптимізмом розраховували нав’язати боротьбу Срібним стрілам на гоночній дистанції. Місця на другому ряді дісталися Боттасу з Ріккардо, а на третьому – Райкконену з Оконом. Одразу шестеро пілотів отримали штрафи, втративши позиції на старті: Ферстаппен (15 місць), Хюлькенберг (20 місць), Хартлі (25 місць) і Вандорн (30 місць) – за заміну елементів силової установки, а Магнуссен зі Строллом втратили по 3 позиції за блокування суперників під час кваліфікації.
 
В Піреллі прогнозували, що основною стане тактика двох піт-стопів у гонці. Починати гонку на шинах Soft вирішив Верляйн, на SuperSoft – Масса, Ерікссон, Стролл, Ферстаппен, Магнуссен і Вандорн, решта пілотів – на UltraSoft.

 
Старт перегонів виявився досить гарячим – Феттель стартував краще за Хемілтона і спроба британця заблокувати прорив опонента успіхом не увінчалася, тож лідером з першого віража виїхав Себастьян. При цьому Льюіс був не єдиним пілотом, кому старт з правої частини траси відверто не вдався, адже у першій десятці по одній позиції програли Райкконен Окону, Сайнс – Алонсо, а Перес – Массі. Не обійшлося без зіткнення наприкінці пелотону – не змогли розминутися Магнуссен з Верляйном, це змусило данця їхати в бокси за новим комплектом шин.
 
Попри те, що Феттель вже на першому колі відірвався від Хемілтона на 1,3 секунди, Льюіс досить швидко став відігравати відставання проїжджаючи кожне наступне коло усе швидше. На 6-му колі наприкінці довгої прямої лідер чемпіонату обігнав прима-пілота Феррарі, очоливши гонку. Себастьян спробував контратакувати, проте все було марно, а відстань між головними претендентами на титул почала хоч і не сильно, проте невпинно зростати.

 
Трохи згодом Ріккардо, який від самого старту приклеївся до Боттаса, відстав від фіна – шини на Ред Булл не витримали довгої їзди безпосередньо позаду іншої машини, тож Даніелю довелося скинути темп. При цьому Райкконен таких проблем не мав і продовжував притул їхати позаду австралійця, більше того, на останньому секторі Кімі навіть спробував обігнати Ріккардо, але безрезультатно. Щоправда після цього Даніель миттєво поїхав на піт-стоп. А на 16-му колі для австралійця гонка закінчилася – силова установка наказала довго жити.
 
Макс Ферстаппен через штраф стартував лише 16-м, але на третьому колі був уже 10-м, а на 10-му колі піднявся на шосту позицію!
 
Хвиля піт-стопів серед лідерів принципово нічого не змінила, хоча Феттель за рахунок підрізки ледве не опинився попереду Хемілтона, проте тільки ледве. На той час лідером гонки став Ферстаппен, який стартував на більш жорсткому комплекті й у бокси не поспішав. Хемілтон на 23-му колі наздогнав і обігнав нідерландця, що двома колами згодом поїхав за свіжою ґумою. А на трасі ненадовго запанував спокій.

 
На середині дистанції найцікавішою була боротьба пілотів Форс Індії з Массою, який до того часу досі їхав на своєму стартовому комплекті SuperSoft. І знову по радіо Перес спочатку просив дозволу обігнати Окона, вважаючи себе швидшим за напарника, ну а почувши відмову, попросив аби Естебан став їхати швидше. Спроба атаки Оконом Масси успішною не стала, проте Феліпе поїхав за новою ґумою, а позаду Переса з’явився Сайнс, а згодом їх наздогнав і Квят! Таким чином боротьба у нижній частині десятки була набагато цікавішою й напруженішою, ніж у топ-5. Поки Окон беріг шини, Перес відбивався від атак Сайнса, але на 35-му колі Карлосу після затяжної атаки вдалося вийти вперед. Після цього у квартеті Окон – Сайнс – Перес – Квят запанував відносний спокій.
 
У той же час напрочуд цікаво розгорталися події в групі Феттель – Боттас – Райкконен – Ферстаппен. Німець досить серйозно відстав від Хемілтона, але до нього наближався Валттері на задньому крилі якого вже висів Кімі. І все при тому, що обох фінів наздогнав Ферстаппен. За 20 кіл до фінішу перед командами постало непросте питання – переходити на План Б, чи не переходити? В Ред Булл вирішили переходити і Макс на 38-му колі отримав комплект SuperSoft. «Червоні» вирішили реагувати і на наступному колі в бокси поїхав Феттель, повернувшись на трасу на пів секунди попереду нідерландця. Водночас обоє пілотів Мерседес і Райкконен залишилися на трасі.
 
 
Спочатку Кімі продовжував вивчати конструкцію задньої частини Мерседес постійно використовуючи DRS на обох прямих, але цього для обгону було недостатньо. Зрештою, на 42-му колі дуель двох фінів завершилася на користь «червоного» – Райкконен у своїй черговій спробі таки зумів наприкінці довгої прямої протиснутися вперед, вийшовши на друге місце. А тим часом Феттель з Ферстаппеном стрімко наздоганяли фінський дует – відставання розтавало настільки швидко, що стало зрозуміло – Валттері світить 5-те, а Кімі – 4-те місце відповідно. І так би воно й було б, якби не нестриманість і неуважність Ферстаппена.
 
На 51-му колі Себастьян обігнав Боттаса, а на наступному акуратно випередив напарника, у той же час Валттері нічого не зміг протиставити і Максу. Після цього Срібні стріли викликали свого пілота в бокси – позаду Боттаса була прірва часу до Окона, тож ризику втратити п’яте місце не було. Найцікавішим звісно стало питання про третього, останнього пілота на подіумі – шанси Райкконена відверто виглядали кепськими, проте фін не відступав, намагаючись не відставати від Феттеля і тримати безпечну відстань від Ферстаппена. Два з половиною кола напруженої боротьби пілоти зберігали на трасі статус-кво. Коли ж тріо вирушило на останнє коло, то фраза інженера Макса про єдиний шанс вже не виглядала дивною. От тільки на довгій прямій гонщик Феррарі все ще залишався попереду, але на останньому секторі, де Ред Булл почувалася найкраще, а шини у Кімі катастрофічно втрачали зчепні властивості, Ферстаппен таки зміг вийти вперед і фінішувати третім у парі секунд попереду Райкконена. Та бурхлива радість в боксах Ред Булл виявилася передчасною – дирекція гонки звернула увагу стюардів на те, що в момент обгону голландець зрізав поворот, виїхавши за межі траси. У підсумку п’ять секунд штрафу для Ферстаппена перетворилися на четверту позицію та подіум для Кімі. 
 
На цьому тлі легко можна було проґавити переможний фініш Льюіса Хемілтона. Без п’яти хвилин чотириразовий чемпіон упевнено довів гонку до власного тріумфу, що став уже дев’ятим в сезоні та 62-м у кар’єрі. Відрив британця від Феттеля тепер становить 66 очок і тепер Льюісу для перемоги в чемпіонаті треба набрати лише 10 очок у трьох гонках, що найімовірніше відбудеться вже наступної неділі в Мехіко. Мерседес достроково здобула Кубок конструкторів – четвертий рік поспіль!

 
Карлос Сайнс у своїй дебютній гонці за Рено фінішував 7-м і його результат дозволив команді з Енстоуна випередити Хаас та піднятися на сьоме місце в Кубку конструкторів, такими темпами Рено може і за шосту сходинку посперечатися з Торо Россо, яка продовжує експериментувати зі складом пілотів. Сьогодні, принаймні, Квят став 10-м, вперше з травня поповнивши командну скарбничку очками.
 
Наразі в чемпіонаті перерви не буде і вже наступними вихідними запрошує Мексика!

Гран Прі США

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:33:50.993

1

2.

С. Феттель

Ferrari

+ 10.143

2

3.

К. Райкконен

Ferrari

+ 15.779

1

4.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 16.768

2

5.

В. Боттас

Mercedes

+ 34.967

2

6.

Е. Окон

Force India

+ 1:30.980

1

7.

К. Сайнс

Renault

+ 1:32.944

1

8.

C. Перес

Force India

+ 1 коло

1

9.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

1

10.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

1

11.

Л. Стролл

Williams

+ 1 коло

2

12.

С. Вандорн

McLaren

+ 1 коло

1

13.

Б. Хартлі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

14.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

1

15.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

1

16.

К. Магнуссен

Haas

+ 1 коло

2

Найшвидше коло гонки: Себастьян Феттель, Ferrari – 1:37.766 (51-ше коло)
 
Не фінішували:

Ф. Алонсо

McLaren

24 коло

силова установка

Д. Ріккардо

Red Bull

14 коло

силова установка

П. Верляйн

Sauber

7 коло

підвіска

Н. Хюлькенберг

Renault

4 коло

механічні проблеми


Особистий залік:

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas F1 Team

331

2.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

265

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas F1 Team

244

4.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

192

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

163

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

123

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

86

8.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

73

9.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso / Renault Sport Formula 1 Team

54

10.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

36

11.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

34

12.

Л. Стролл

Williams Martini Racing

32

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

28

14.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

15

15.

С. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

13

16.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

10

17.

Д. Палмер

Renault Sport Formula 1 Team

8

18.

П. Верляйн

Sauber F1 Team

5

19.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

5


Кубок конструкторів:

1.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Mercedes

575

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

428

3.

Red Bull Racing

TAG Heuer

315

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

159

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

68

6.

Scuderia Toro Rosso

Renault

53

7.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

48

8.

Haas F1 Team

Ferrari

43

9.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

23

10.

Sauber F1 Team

Ferrari

5

 

Источник — Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Комментарии
    Ярослав Кучеров
      Ярослав Кучеров, 23.10.2017 10:35
    -2
    Жалко Макса судьи тупо его слили
    Hassassin
    online
      Hassassin, 23.10.2017 11:00
    +4
    Макс сам себе злив, обігнавши Кімі за межами траси... Так, йому страшенно прикро, як і команді, але обгони мають здійснюватися в межах траси, а не поза нею.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.