Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 30 октября 2011, 20:44
2561
17

Индийский дебют и победа Феттеля + ФОТО

Первый Гран При Индии закончился убедительной победой чемпиона

| Обновлено 30 октября 2011, 20:44
2561
17
Индийский дебют и победа Феттеля + ФОТО
Дебютна гонка неподалік Делі відбулася, і доволі успішно. Коли Герман Тільке ще проектував конфігурацію нової індійської траси він консультувався з командами, щоб забезпечити більше місць для обгонів. І варто зазначити, що порівняно з іншими трасами, спроектованими німцем, завдання було виконано непогано. Великої кількості обгонів хоч і не було, проте їх було все-одно достатньо та й тактичні заготовки команд були доволі цікавими.

Після кваліфікації стартове поле було відчутно змінено: Віталій Петров за таран Шумахера в Кореї відсунувся на п’ять позицій, Льюіс Хемілтон і Серхіо Перес отримали три штрафних місця за ігнорування жовтих прапорів ще під час першої практики у п’ятницу, Даніелю Рікьярдо механіки поміняли коробку передач перед початком кваліфікації, а це означало автоматичний штраф у п’ять позицій, а його напарнику в цій гонці, яким був Нараїн Картікеян стюарди додали також п’ять місць за блокування Шумахера в першому сегменті кваліфікації.

Компанія Pirelli, очевидно перестраховуючись, привезла до Індії шини Hard і Soft, різниця у швидкості між якими під час практик була дуже великою від 1,5 до 2 секунд на колі. Тож цілком очевидно перед гонкою виглядала тактика при якій пілоти старатимуться мінімізувати використання жорсткої гуми.

Старт гонки як це часто буває вийшов одним із найвеселіших та несподіваних епізодів Гран Прі: Себастіан упевнено утримався на чолі пелотону, Марк Веббер схоже знайшов вирішення власних проблем і залишився після першого повороту на своїй позіції, яку щоправда програв у четвертому повороті Баттону. Дженсон відмінно розпочав гонку, обігнавши в першому повороті Алонсо, а згодом і Веббера. Льюіс Хемілтон програв Массі, і пізніше ця пара ще скаже на трасі своє вагоме слово. Вкотре в сезоні традиційно для самого себе вдало проїхав перше коло Міхаель Шумахер, який зумів піднятися з 11-го на 8-ме місце – одразу за спиною свого напарника.

В цей же час в хвості пелотону сталася низка інцидентів – Баррікелло зачепив машину напарника, згодом зіткнувся з Кобаясі в болід якого в’їхав Глок. Для японця гонка на цьому завешилася одразу, а Тімо зійшов на третьому колі, оскільки внаслідок зіткнення пошкодження зазнало не тільки переднє крило, а й підвіска.

Зрештою всі уламки з траси були прибрані досить оперативно і виїзд машини безпеки не був потрібним. Феттель почав нарощувати свій відрив від Дженсона, якого намагався пресингувати Марк, але простих обгонів на цій трасі не було і Веббер так нічого вдіяти з англійцем не зумів, поступово відпускаючи Баттона. Відриви в групі лідерів більш-менш стабілізувалися – дві Ferrari і Хемілтон їхали в темпі Веббера, і тільки Себастіан з Дженсоном час від часу то скорочували, то збільшували відрив.

Найцікавіше було за спинами чотирьох команд-лідерів – пілоти Toro Rosso, які відкотилися на старті в другий десяток, наздогнали та обігнали Сенну, на машині якого в цей час відмовив KERS, а пізніше і Сутіла. Таким чином гонщики італійської команди замикали очкову зону.

Подолавши чверть дистанції пілоти взялися робити свої перші зупинки в боксах. В групі лідерів на 17-му колі хвилю піт-стопів відкрили Веббер, Алонсо і Хемілтон. Наступного кола до механіків відправилися Масса і Росберг, а на 19-му Баттон, Шумахер і Буемі. Останнім поїхав Феттель, який легко залишився лідером гонки.

Перші піт-стопи не змінили позиції пілотів в першій десятці, однак Феліпе Масса спочатку активно наближався до напарника, а потім помилився на вході до першого повороту на 23-му колі. Ця помилка дозволила Хемілтону опинитися на відстані атаки, чим одразу ж спробував скористатися британець. Проте зона дії DRS на найдовшій прямій не така велика як того хотілося б багатьом і обігнати тут було не так просто. Першу атаку Масса відбив, ситуація повторилася на стартовій прямій та на головній на наступному колі, от тільки Льюіс зумів краще вийти з четвертого повороту і перед п’ятим зайняв внутрішню траекторію. Феліпе з такою ситуацією миритися не став і зачинив перед британцем вікно. Як наслідок – виліт у гравій з поверненням на трасу для бразильця та зміна переднього крила для Льюіса. Стюарди, розглянувши інцидент, цілком справедливо відправили Массу на проїзд через піт-лейн, а ще пізніше Феліпе розіб’є власну передню підвіску на поребрику. Аналогічна помилка на кваліфікації нічому не навчила його. Проблеми Масси й Хемілтона вивели пілотів Mercedes GP на п’яте-шосте місця.



В стані лідерів ситуація залишалася стабільною до тих пір поки Алонсо не став наближатися до Веббера, серйозно скорочуючи відставання. Зрештою в Red Bull вкотре продемонстрували як «успішно» вони можуть придумувати тактику для австралійця. Марка закликали в бокси на 38-му колі і поставили йому Hard – отже до кінця гонки більше піт-стопів не планувалося. Та проблема полягала в тому, що нові жорсткі шини все-одно були приблизно на секунду повільнішими за поношені м’які. Такою «хитрістю» австрійської команди Фернандо скористався сповна. Створивши комфортний відрив протягом двох кіл, іспанець поїхав в бокси, звідки виїхав попереду свого конкурента. У Марка були шанси атакувати Алонсо одразу поки шини на червоному боліді не прийшли у робочу температуру, але зробити це австралієць не зумів і Фернандо так і залишився попереду.

На 46-му колі свої останні візити до механіків зробили Баттон, Росберг і Хемілтон, а колом пізніше Феттель й Альгерсуарі. Досить цікавою вийшла ситуація в Mercedes GP – Шумахер поступово наздоганяв свого напарника і перед пітом Ніко програвав йому менше двох секунд. М’які шини на боліді семиразового чемпіона працювали досить добре, та й до того ж вони все ще дозволяли їхати швидше ніж на новому Hard. Поїхавши до механіків через п’ять кіл після Росберга, Міхаель виїхав попереду напарника на п’ятому місці. Попри те що команда дозволяє своїм пілотам боротися між собою за позиції, Ніко так і не здійснив жодної спроби наздогнати й атакувати Шумахера, який знову показав, що в гоночному темпі переважає напарника.

Себастіан Феттель, абсолютно не слухаючись свого інженера, показав найшвидше коло в гонці на її останньому колі і вперше в кар’єрі здобув Великий шолом – поул, перемогу, найшвидше коло гонки і лідирування від старту до фінішу. Себастіан навіть після перемоги в чемпіонаті не збирається скидати оберти і продовжує домінувати над суперниками.



Дженсон Баттон в черговий раз довів, що на даний момент він є лідером та опорою команди і продовжує очолювати гонку в боротьбі за почесний, але малоцікавий титул віце-чемпіона.

Фернандо Алонсо вкотре показав усім, що навіть на своїй далеко не найкращій машині при правильній стратегії та безпомилковій їзді може цілком успішно складати конкуренцію пілотам на кращій техніці.

Розчарував Веббер, який хотів опинитися на подіумі, але в боротьбі спочатку з Баттоном, а наприкінці гонки з Алонсо нічого зробити не зумів.

Гонщики Mercedes GP за великим рахунком нічого надзвичайного не зробили – вони просто скористалися проблемами лідерів і фінішували за спинами тих, у кого цих проблем не було. Зрештою на даний момент нічого більшого від німців чекати і не доводиться, вони просто їдуть у своїй окремій категорії. До лідерів їм далеко, від інших далеко вони.
Льюіс Хемілтон якщо і розчарував, то тільки своїм результатом, але на відміну від попередніх колізій з Массою цього разу до британця не можу бути жодних питань. Та й зайвий вимушений піт-стоп (а Льюіс став єдиним пілотом топ-10, який провів 3 піти, а не 2 як інші) жодним чином не сприяв доїзду на кращій позиції.

Окремих схвальних відгуків заслуговують Альгерсуарі, який приїхав восьмим, що дозволило Toro Rosso наздогнати Sauber в Кубку конструкторів. Якби не прикра відмова техніки на машині Буемі, швидше за все італійці вже після гонки в Індії випереджали б швейцарців.

Адран Сутіл провів рівну та упевнену гонку, що дозволило йому набрати ще 2 очка в особистому заліку, а команді дихати трошки спокійніше перед останніми двома етапами, де й вирішиться остаточно доля шостого місця в Кубку конструкторів.

Відмінний прорив Серхіо Переса дозволяє команді з Хінвіля залишатися вище своїх опонентів з Toro Rosso, але команді необхідно додавати на останніх гонках, інакше «бички» їх обійдуть.

Підсумовуючи події на Гран Прі Індії варто сказати, що гонка якщо і не виправдала усіх сподівань уболівальників, то була близькою до цього. Індійський дебют вийшов вдалим, а траса по-справжньому цікавою, тож наступні гонки тут багато хто очікуватиме із великим зацікавленням. 

Гран-прі Індії. Фінішний протокол:

 

 

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:30:35.002

2

2.

Дж. Баттон

McLaren

+ 8.433

2

3.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 24.301

2

4.

М. Веббер

Red Bull

+ 25.529

2

5.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1:05.421

2

6.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1:06.851

2

7.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 1:24.183

3

8.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

9.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло

2

10.

С. Перес

Sauber

+ 1 коло

2

11.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1 коло

2

12.

Б. Сенна

Lotus Renault

+ 1 коло

2

13.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

3

14.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 2 кола

2

15.

Р. Баррікелло

Williams

+ 2 кола

2

16.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 2 кола

2

17.

Н. Картікеян

HRT

+ 3 кола

2

18.

Д. Рікьярдо

HRT

+ 3 кола

3

19.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 1 коло

3

Найшвидше коло: Себастіан Феттель (Red Bull) – 1:27.249 (60-е коло)

Не фінішували:

Ф. Масса

Ferrari

33 коло

підвіска

С. Буемі

Toro Rosso

25 коло

-

П. Мальдонадо

Williams

13 коло

коробка передач

Т. Глок

Marussia Virgin

3 коло

наслідки аварії

К. Кобаясі

Sauber

1 коло

аварія

Особистий залік:

1

С.Феттель

Red Bull Racing

374

2

Д.Баттон

McLaren

240

3

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari

227

4

М.Веббер

Red Bull Racing

221

5

Л.Хемілтон

McLaren

202

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari

98

7

Н.Росберг

Mercedes GP

75

8

М.Шумахер

Mercedes GP

70

9

В.Петров

Lotus Renault GP

36

10

Н.Хайдфельд

Lotus Renault GP

34

11

А.Сутіл

Force India

30

12

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

27

13

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

26

14

П.ді Реста

Force India

21

15

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

15

16

С.Перес

Sauber F1 Team

14

17

Р. Баррікелло

Williams

4

18

Б.Сенна

Lotus Renault GP

2

19

П. Мальдонадо

Williams

1

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

595

2

McLaren

Mercedes

442

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

325

4

Mercedes GP

Mercedes

145

5

Renault Lotus GP

Renault

72

6

Force India

Mercedes

51

7

Sauber F1 Team

Ferrari

41

8

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

41

9

AT&T Williams

Cosworth

5

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 17
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Знову ж таки закриття внутрішнього радіусу по-різному закінчується. Якщо хто пам'ятає стару класику - ГП Аргентини-1998 там ДіСі теж "закривав" внутрішній радіус, от тільки Міхаель туди вліз капітально і все завершилося розворотом шотландця та перемогою МШ.
http://www.youtube.com/watch?v=0OW9j5OyGaw
Hassassin
От бачиш спочатку відкрив радіус, а потім закрив, але закривати тоді, коли там уже є машина - неможа. Ну і як мінімум просто нерозумно.
МН
щодо Маса-Хєм:
""ніхто не буде заперечувати, що Хем все ж всунув свій ніс, а отже Феліпе мав залишити місце для його МР4-26, бразилець цього не зробив""
він всунув ніс тому, що маса йому вже залишив внутрішній радіус. А потім він його (радіус) просто перекрив. От і все.
----------
можлива інтрига за участі діючого чемпіона зника вже після вкаліфікації. Тож, йдеться не про те. Нажаль, і позаду нього нічого особливого, окрім тактичних ходів не відбувалося...(
якби не Маса, і жовтий бетооний поребрик, то й дивитися не було б на що..)), бо Хєм/Маса - справа настільки останнім часом буденна, що й за несподіванку не зійде).
до речі, як я пам*ятаю з гонки, не тільки Філіппе наїжджав на ті бетонні поребрики. Чого саме в нього летіла підвіска кожного разу?? може якісь незвичні налаштування були?
justhateme
Не скажи, чуть больше зоны ДРС и можно было бы смотреть на обгоны с поздним торможением, на обгоны по внешней траектории, на хоть какую-то борьбу, а так гонщики "подъезжали" за счет дрс на незначительное расстояние, которое потом же опять отдавали, лишь бы не въехать в впереди идущую машину. И на следующем круге снова все по новой.
http://auto.sport.ua/news/138744 судя по всему нет) Ее за год не построят)
Hassassin
Якби ДРС відкривався ще на спуску (на першій частині прямої) то обгони були б такими ж нереально простими й девальвованими як в Шанхаї, Стамбулі та Спа, коли у пілота не було шансів зберегти свої позицію...
Гонка в Остіні має відбутися восени наступного року, принаймні так заплановано.
justhateme
Вот кстати насчет трассы, как-то странно, на километровой прямой, дрс открывался только примерно на 350 метре и вообще не давал никакого серьезного прироста в скорости, да и на прямой старт-финиш так же был бесполезным. Надеюсь в США построят задуманный автодром в Техасе и добавят в официальный список. Нудно смотреть гонки, где машины с помощью ДРС развивают всего 312 км/ч.
Hassassin
Ну і що стосується самої траси - так від неї і від гонки чекали більшого, але Індія значно цікавіша ніж багато інших тількедромів. Крім того про яку інтригу в гонці можна говорити якщо в ній не виїжджає СК, а Феттель опиняється на чолі пелотону протягом 1-5 кіл. Інтрига наказує довго жити саме у таких ситуаціях...
А траса по-справжньому цікава і я певен що наступні гонки будуть цікавішими, бо багато хто ще тільки придивлявся і з різних причин не ризикував там де міг. Просто тут така ситуація була, що на новому асфальті було дуже слизько, але траекторію покрили шаром гуми, а не на траекторії все ще було слизько. Тож якщо на цьому автодромі будуть проводитися різні змагання протягом усього року, а не тільки гонка Ф1, то стан полотна значно покращиться.
Hassassin
РБ7 нереальний самовоз, яким у свій час були Ф2002, Ф2004, МР4-4, ФВ12 та інші.
Але навіть ТАКИМИ болідами треба уміти правильно і, головне, переможно управляти. Фет - домінатор, який має найкращу машину, але і він сам за один рік значно виріс. Значно.
Баттон проводить сезон краще ніж чемпіонський? Ну тут ситуація зовсім інша. Ще в Барселоні стало зрозуміло, що Себ виграє, а отже чемпіонської гонки по-суті вже не було. І Дженс їхав у своє задоволення. А у 2009 на нього чинився величезний психологічний тиск, та ще й РБ5 після інтеграції подвійного дифузора стала кращою ніж БГП01. І задача Дженса стояла відстояти здобуту очкову перевагу, мінізовуючи втрати. Тим паче, що тоді МакЛарен наприкінці сезону став дуже конкурентоспроможним та й Кімі в Спа нікому нічого не подарував. Так що для Дженса ці два сезони зовсім різні з багатьох аспектів, але як би там не було, саме рудий англієць наразі є справжнім лідером команди - її локомотивом, який рухає МакЛарен вперед.
Hassassin
Ситуація Масса-Хем:
Перед початком кривої Хем а 2/3 всунувся, але у нього був внутрішній радіус і швидкість він мав через це погасити більше ніж Масса на зовнішньому. Крім того, я сподіваюся, ніхто не буде заперечувати, що Хем все ж всунув свій ніс, а отже Феліпе мав залишити місце для його МР4-26, бразилець цього не зробив. Коли аналогічні фортеля виробляв Хем (в Спа, Сузуці) його більшість дружньо критикувала за це. Тепер Масса опинився на його місці, більше того, повторюючи відмази Хема став розказувати, що "не бачив" його машини. Ну цирк на дроті. Хем пішов до кінця і мав на це право, а Масса не залишив йому місця...
МН
ну, и ж не будеш заперечувати очевидного факту, що машинка - просто ляля?)
Все ж, я б поділив титул навіть не на двох - на трьох: Ньюї/Феттель/Метєшіц)
justhateme
Кстати да, всегда веселели эти рассказы про РБ7, на которой и собака выиграет гран-при. Вчера мы все ясно видели, новая трасса, одинаковые пит-стопы и четыре машины во главе пелотона. Феттель один темп с Баттоном. То +1 секунда, то -2, оторвался с 4 секундо до 8, только за счет последних трех кругов, когда выжимал из машины все, лишь бы поставить рекорд круга. А Веббер, который по своей сути неплохой гонщик, на легендарной самовозке РБ7, никак не мог угнаться за Ф150, которая сама по себе не очень. После этого, с радостью послушаю рассказы, про то что все дело в машине, а не в Себе.
МН
2 Бог — 31.10.2011 09:28
"Думав, що Феліпе знову спокійно пропустить насолившого йому Хема. Ні! Молодець!".....подвійні стандарти.....нє?)
як ти там хема називав, коли він сам чергову жертву не пропускав?)
а маса, звісно - "молодєц".))
-----
Взагалі, погоджуся з тим, що Індія - не фонтан, нажаль..(
я чекав більшого..
А мій прогноз, таки, справдився.
Як я і казав - в Феттеля не було конкурентів. Хіба що Дженс вкотре показав, що він - реальний на зараз намбр 2. Єдине непокоїть: коли він, вже вкотре, починає наближатися до німця наприкінці дистанції, той легко додає в темпі, і, як то кажуть, доводиться британцю, знову, лише "куряву ковтати"..((
Та ще й з такою легкістю віе це робить, (як на мене), наче, почувши, що переслідувач додав, Феттель спокійно допива свій шнапс, затушує сигару, і "лёгкім двіженієм НОГІ" на педаль акселератора, спокійно встановлює статус кво.
чесно кажучи, не бачу, як ця ситуёвіна КАРДИНАЛЬНО зміниться в наступному сезоні..(
від того мені стає сумно....блін..(
hybrid
я теж як мінімум порівну поділив би провину. як би там не було, а хем знов порадував, на кваліфікаціях ще брикається трохи, а в гонках вже не лише в мозгах, а і в темпі без варіантів поступається баттону.
феттель катається в своє задоволення вже. дженсон заслужив друге місце, дуже сильно і стабільно проводить по суті весь сезон (по-моєму навіть краще, ніж чемпіонський). алонсо витискає максимум, але цього недостатньо. марку про віце-чемпіонство можна забути (хто там про самовозку розповідав? невже досі є питання до феттеля?)
justhateme
В Италии самое интересное было, это как макларен Хэма с помощью ДРС, не могли догнать мерседес Шумахера, а так после обгона Алонсо Феттелем, не на что было смотреть. Япония тоже не очень вдохновила.
Абу-даби как раз и интересует своей зоной ДРС, там очень медленный поворот перед длиннющей прямой, а значит ДРС + КЕРС могут внести в гонку зрелищности)
Бог
Ну, не знаю... Як на мене, то нудна гонка була... Порадувала лише боротьба у середині пелетону, а також аварія Масса-Хемілтон. Чесно кажучи, досі не впевнений, що Феліпе був винен у інциденті... Хем же не встиг півкорпуса просунути на внутрішній радіус - був контакт переднього колеса Хема і заднього Масси, а тут точно про півкорпуса річ не йде... Ну, навіть якщо Масса і винен, то я його поважаю - ледь не вперше він показав характер, показав, що не є безхребетним, нехай і в не зовсім хороший спросіб. Думав, що Феліпе знову спокійно пропустить насолившого йому Хема. Ні! Молодець!
Hassassin
Та ну? В Італії та Японії було досить весело. А в Абу-Дабі не все так однозначно - там тільки ДРС може помогти. Бо як згадаю минулорічні потуги Алонсо обійти Петрова - так смішно стає і сумно водночас. Смішно, бо Алонсо, сумно, бо траса практично необгонна...
justhateme
Надеюсь в Абу-даби на 2 секторе насмотримся ярких обгонов, а то после СПА, что-то скучно жить стало)