Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 17 апреля 2012, 10:13
3487
6

Под микроскопом: Гран При Китая

Анализ самых важных и интересных событий шанхайского уик-энда от Sport.ua

| Обновлено 17 апреля 2012, 10:13
3487
6
Под микроскопом: Гран При Китая

В неділю Клуб переможців Гран Прі поповнився новим членом – Ніко Росберг на своєму 111-му уїк-енді спробував не просто подіумне шампанське, а його переможний смак. Взагалі в Ф1 такий довгий шлях до дебютної перемоги не є чимось екстраординарним, але вболівальники цього, безсумнівно,  талановитого німця зачекалися на це. В історії Формули 1 тільки четверо пілотів досягали такої вікторії пізніше за Ніко – це Дженсон Баттон (перемога зі 113-ї спроби), Ярно Труллі (117-та і єдина в кар’єрі), Рубенс Баррікелло (124-та) і Марк Веббер (130-та). Як бачимо, ще минулого року весь квартет був представлений в пелотоні повністю. Наразі ж тільки англієць з австралійцем продовжують вести боротьбу за свої наступні звитяги, причому Дженсон вже має одну в цьому сезоні і немає жодних об’єктивних причин сумніватися в тому, що він поповнить свій доробок.

Але однозначно гонка запам’яталася не тільки перемогою пілота Mercedes, перемогою, яка для штутгартського концерну прийшла через 56 років після попередньої (щоправда, не будемо забувати й про те, що з них 54 роки команди не було), а й постійною напругою, активною боротьбою одразу кількох пілотів за позиції в топ-10, тактичними схемами і роботою з шинами.

Шинна тактика

В Шанхаї було дві базових схеми – з двома або трьома піт-стопами. Причому досвід попередніх етапів промовисто говорив про те які команди якій стратегії нададуть перевагу. Так, очікувалось, що в Mercedes німці змушені будуть їхати в бокси тричі, бо їх шасі гуму в Австралії та Малайзії зношувало дуже швидко. Так само, наприклад, від Sauber чекали лише на дві зміни шин. Що стосується лідерів сезону (справжніх, а не випадкових), то і від McLaren, і від Red Bull чекали швидше двох піт-стопів, але гоночні реалії розставили все по місцях.

Загалом в першій десятці по п’ять пілотів використали обидва варіанти тактики. Та найцікавішим є те, що навіть всередині цих команд гонщики їхали по-різному. Тільки в McLaren дотримувалися тактики 3 піт-стопів, а у Williams і Lotus – двох. В Red Bull, Ferrari і Sauber команди вирішили перевірити обидва варіанти. І як показав досвід, різниця між цими схемами для більшості учасників була мінімальною, але значно більше користі було у тих, хто зробив на одну зупинку більше – Марк з Себастіаном так само як і Камуі з Серхіо фінішували хоч і поруч, але попереду напарників. Про пару пілотів Скудерії говорити взагалі не варто – різниця між рівнем пілотів сьогодні вимірюється масштабами Евересту або Маріанської западини.

Тоді чому ж пілотам McLaren не вдалося поборотися з Росбергом за перемогу? По-перше, час для другого піт-стопа було обрано не зовсім вдало. Льюіс після цього уперся в Массу. На обгін бразильця знадобилося 3 кола (23-25), потім за одне коло був пройдений Ді Реста і знову через три кола (на 29-му) був пройдений Мальдонадо, а потім ще чотири кола боротьби (на 31-34) з Пересом, де мексиканець, блокуючи колеса на гальмуваннях і напускаючи диму, робив усе від себе можливе, щоб ускладнити життя Хемілтону.

Для Баттона гонка після другого піт-стопа була не набагато простішою – два кола боротьби з Пересом (26-27), швидкий обгін Феттеля (на 29-му) і обгін на коло Картікеяна (на цей раз без ексцесів).

По-друге, третій заїзд в бокси теж вивів дует McLaren у серйозний трафік: Хемілтон уперся в Мальдонадо, Сенну, Веббера, а це все соті, десяті, цілі секунди. Секунди, яких так катастрофічно потім не вистачило. Ситуація з Дженсоном взагалі була схожа на маленьку трагедію – пілот на піт-лейн під час перших двох зупинок в середньому провів 20,5185 секунд, а через заминку з заднім лівим колесом на останньому піті його час склав 26,618 секунд, тобто механіки вкрали в англійця цілих 6!!! секунд. Завдячуючи цьому Баттон опинився другим «вагоном» у «паровозі», який організував Ряйкконен – боротьба за перемогу на цьому фактично закінчилася.

А що Росберг? Єдиною перепоною німця ще після першого піт-стопа був Масса, але на боротьбу з бразильцем практично нічого не було витрачено, адже ще на 16-му колі пілот Mercedes програвав 1,1 секунди, а вже на 17-му вигравав 0,8. Після другої зупинки в боксах трафік на переможній дорозі Росберга зустрічався виключно в особі колових пілотів. Отже, висновок можна зробити простий – поборотися з Ніко за перемогу британці не змогли через неправильний час для проведення піт-стопів та затримку Баттона на останньому з них. Чи міг би Дженсон виграти якби не всі ці фактори – однозначно відповісти неможливо, але напевно можна сказати тільки про те, що комфортного доїзду на фініш у німецького пілота не було б.

Якщо ви досі не вірите, що тактика двох зупинок була не найкращою – запитайте про це у Кімі Ряйкконена. Medium на машині фіна зносився раптово, несподівано і безжально. Якщо на 47-му колі пілот Lotus був другим, то на наступному вже шостим, а на 49-му лише дванадцятим, а це зайвий раз доводить, що в Шанхаї тактика двох зупинок була ризикованою справою, хоч ризик для частини гонщиків і був виправданим.

Герої гонки

В такій гонці якою було Гран Прі Китаю-2012 здається визначити героя не так уже й тяжко – звісно ним має бути Ніко Росберг. Німець воістину після провалених гонок в Мельбурні та Сепангу показав свій високий клас, а те, що наприкінці дистанції він їхав на самоті й видовищної боротьби за перемогу не вийшло – не його провина. Та й зрештою, якби всі розв’язки гонок були схожими на Гран Прі Японії 2005 або Канади 2011, хіба б ми змогли оцінити їх належним чином?

Проте крім Росберга варто похвалити і дует Williams: і Бруно, і Пастор заслужили якнайкращих відгуків за минулу гонку. Стартувавши 14-м і 13-м відповідно, обоє латиноамериканців показали відмінний гоночний темп, зуміли дуже акуратно працювати з гумою, вели видовищну боротьбу як з лідерами, так і з собі подібними середняками і не менш заслужено фінішували на своїх 7-му та 8-му місцях.

Антигерої

Про одного пілота в червоному комбінезоні і жовтому шоломі вже багато було написано, і схоже, що він «прописався» в цій номінації дуже і дуже надовго, а тому не чіпатимемо його.

По-справжньому серед пілотів тяжко виділити когось, хто б заслужив потрапляння до цього переліку. Хіба що Кобаясі та Ряйкконен, але, якщо ретельно розібратися, то і їм тут не місце – ну хіба ж винен Кімі в тому, що команда відправила його на 28 кіл (а це половина дистанції гонки!) на прикатаному комплекті Medium? Не думаю. Камуї звісно провалив старт, але він вперше в житті стартував з другого ряду та й опоненти в більшості своїй були значно сильнішими. Крім того, його основні конкуренти з Lotus і Williams їхали з меншою кількістю піт-стопів. До активу гонку японцю занести не можна, але й надто критикувати, мабуть, також не варто.

От хто дійсно заслужено має потрапити до цієї номінації – так це ті хлопці з бригади механіків Mercedes і McLaren, які так «майстерно й ефективно» обслужили Шумахера на його єдиному піт-стопі та Баттона на останньому. Міхаелю недокручена гайка взагалі не дозволила продовжити гонку, а Дженсон замість спроби наздогнати Росберга взяв активну участь в трилері, який закінчився на його користь. Хто зна, як розгорталися б події, якби не механіки?..

Обгони і DRS

Як і передбачалося, більшість обгонів були здійснені на головній прямій за сприяння DRS, що великою мірою знецінює такий обгін, або на гальмуванні перед 6-м поворотом. Попри те що сама гонка була багатою на різноманітні обгони, окремо хочеться виділити боротьбу Ряйкконена з Веббером на початку 11-го кола. Саме тоді Кімі та Льюіс відправилися в бокси і британець виграв позицію, але на в’їзді до першого повороту в цей дует вклинився Марк, який спочатку спробував обігнати Хемілтона, а вже кількома секундами пізніше захищався від атаки фіна. Паралельний проїзд в 4-му, 5-му і 6-му поворотах, де жодного разу Red Bull і Lotus не зіткнулися викликає захоплення майстерністю, холоднокровністю та довірою пілотів один одному.

Ще один епізод, який варто виокремити стався на 48-му колі. Мова йде про подвійний обгін Кобаясі, який на головній прямій в час, коли його напарник боровся (успішно) з Ряйкконеном знайшов на правому краю гоночного полотна шпаринку і вліз у неї як нитка до вушка голки. Опинившись на внутрішній траєкторії повороту, Камуї виїхав з 14-го повороту попереду обох конкурентів. Звісно можна сказати, що японець використав DRS, але в тій групі гонщиків розриви були такими малими, що допомогою системи зниження лобового спротиву користалися усі герої епізоду, а тому цей обгін певною мірою можна вважати чистим.

Як відомо, FIA оголосила, що Гран Прі Бахрейну відбудеться у заплановані строки – отже до наступної гонки лишилося менше тижня. Будемо чекати на «продовження бенкету»!

P.S. Чим так задоволені були Феттель і Масса після суботньої кваліфікації (11-е і 12-е місця на старті)? :)

Ви досі не вірите що Red Bull надає крила – запитайте Марка!

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 6
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Henriklarsson
Ничего не имею против того что статья написана на украинском, удивляет только то почему заголовок на русском
Vitalik1035
Это интернациональная статья))) Следующая будет на английском и немецком)
Vicy13
Такова политика сайта - заголовки на русском. Это так давно уже, а про Ф1 автор всегда пишет по украински...
lost_ua
Мне так жалко Кими. Ваще бедняга.
hybrid
ага, без перебільшення геніальна політика сайту. досі не можу придумати жодного юз-кейсу цих заголовків. максимум - рускагаварящіє чітатєлі сайта зі стран есенге побачать, що існують огляди про формулу
ну так, знав в яку команду йшов...
hybrid
ага, без перебільшення геніальна політика сайту. досі не можу придумати жодного юз-кейсу цих заголовків. максимум - рускагаварящіє чітатєлі сайта зі стран есенге побачать, що існують огляди про формулу
ну так, знав в яку команду йшов...