Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3628
10

Под микроскопом: Гран При Бахрейна

На Sport.ua традиционный анализ самых важных и интересных моментов прошедшего Гран При Формулы 1

Под микроскопом: Гран При Бахрейна

Одним з найцікавіших фактів, який лежить на поверхні після завершення гонки в Бахрейні полягає в тому, що всі чотири гонки виграли пілоти різних команд. Що це – збіг обставин чи в цьому є певна закономірність? Експерти й уважні вболівальники звісно не могли не звернути увагу на те, що по суті всі чотири гонки пройшли за різних умов – в Мельбурні було сухо і тепло, в Сепангу пройшов дощ, в Шанхаї було сухо, але прохолодно за мірками Ф1, в Сахірі ж було спекотно – невже різні кліматичні умови і температури асфальту настільки сильно впливають на гоночний темп машин, що шасі одних команд почувають себе добре в конкретному діапазоні? А може справа в двигунах? Поки що ситуація виглядає саме так, проте все-одно є кілька нюансів: Льюіс Хемілтон незалежно від погоди тричі поспіль фінішував третім, а Марк Веббер на усіх етапах ставав четвертим – така стабільність пілотів також вражає і ставить під сумнів попередню гіпотезу (особливо, якщо згадати про провальні піт-стопи британця в останній гонці, які й відкинули його назад). Так чи інакше, коли погода на наступних Гран Прі буде аналогічною до тієї, яка вже була можна буде порівняти їх результати і побачити чи є така закономірність. Звісно для цікавості й інтриги в чемпіонаті хотілося б щоб таке припущення було максимально наближеним до реального стану речей.

Повертаючись безпосередньо до подій останньої неділі варто звернути увагу на шинну тактику команд. Спека і пісок сприяли швидшому руйнуванню гуми на болідах, а тому стратегічна боротьба, традиційно для останніх двох років коли до Ф1 прийшла Pirelli, почалася ще у кваліфікації. В Lotus, наприклад, в другій кваліфікаційній сесії зумисно не випускали Ряйкконена на другу спробу, розраховуючи, що результат фіна буде достатнім, а шини треба берегти. Помилилися, але зберегли свіжі комплекти покришок, які дозволяли чемпіону світу-2007 атакувати, обганяти і бути напрочуд швидким на трасі. Аналогічною була ситуація з Полом Ді Рестою – команда так само ще в суботу підготувала «план А» для шотландця, який полягав у тактиці двох піт-стопів, реалізовувати яку значно простіше коли маєш у своєму розпорядженні два нових комплекти Soft і один Medium.

На неділю в Pirelli прогнозували тактику трьох пітів для більшості гонщиків і жодним чином не помилилися. Тільки один Ді Реста не відступив від обраного наперед плану і провів гонку на трьох комплектах шин, що забезпечило йому високе шосте місце на фініші. Чи міг Пол бути ще вище – навряд, а от нижче запросто, але проблеми у обох пілотів McLaren і недостатня максимальна швидкість Ferrari Алонсо тільки допомогли шотландцю.

Ще цікавим тактичним ходом відзначився Кобаясі – він був єдиним гонщиком, який вирушив на старт гонки на жорсткому комплекті, він же найпізніше з-поміж усіх (разом з Ді Рестою) поїхав на перший піт-стоп, але все це виявилося марним, бо темп С31 був відверто недостатнім для боротьби за топ-10, а кінцева тактика японського пілота також складалася з трьох зупинок в боксах.

Висновок стосовно тактики в Бахрейні напрошується сам собою – за такої спекотної погоди з цими шинами розраховувати на велике різноманіття тактик не доводиться, адже гума руйнується швидко і їхати в бокси поки темп не впав катастрофічно просто необхідно.

Герої

Насамперед відзначити варто обох пілотів Lotus і Ді Ресту – всі вони провели відмінну гонку. Можна було б сюди додати і Феттеля, але чинний чемпіон просто добре виконав свою роботу. Для німця ця гонка мало чим відрізнялася від більшості його звитяг минулого року: старт з поула, впевнене лідерство (так, несподівано для нього і команди Ряйкконен ледь не відібрав першість, але ж таки не відібрав), грамотна і зрозуміла тактика і, як наслідок, чергова перемога. Молодець, але не більше.

Значно більшої уваги заслуговують men in black – Кімі вдало стартував на м’яких шинах і відіграв чотири позиції тільки на першому колі, надалі була цікава дуель з Массою (де фін загубив від 2,5 до 3,5 секунд і пошкодив переднє крило), обгони Алонсо, Хемілтона, правильний час для зупинки в боксах і гонитву за лідерами продовжено. Найцікавішими моментами в гонці Ряйкконена були його протистояння з напарником, який тоді їхав на прикатаних шинах Medium і на 4 кола затримав фіна, та звісно ж боротьба за лідерство з Феттелем. На думку багатьох фахівців, якби команда дала Грожану вказівку пропустити напарника, то шанси Lotus на перемогу були б значно більшими. Не можна обійти увагою і самого Ромена – він також відмінно провів гоночну дистанцію, не залишивши жодних шансів Вебберу в боротьбі за останню сходинку на подіумі. Той Грожан, який не міг проїхати й десяти кіл на перших двох етапах змінився на нового – більш розсудливого, такого ж швидкого, але значно стабільнішого. Ось що значить коли тебе «б’є Шумахер» на стартовому колі в Малайзії.

Про Ді Ресту вже було написано вище і додати можна тільки те, що найвищих оцінок він заслуговує не тільки за ефективну реалізацію непростої тактики, а за те, що він при всьому цьому демонстрував дуже непоганий гоночний темп і на своєму другому гоночному відрізку навіть потрапив у трафік з яким зумів розібратися.

Антигерої

Гонка так само як і в Китаї була настільки динамічною та напруженою, що у цій номінації виділити когось буде непросто. Але насамперед варто звернути увагу, що до цієї номінації вперше не попадає Масса – бразилець нарешті відкрив рахунок набраним очкам і проїхав гонку на тому рівні, який сьогодні дозволяє його болід.

Вдруге поспіль цього «почесного» звання достойні парубки моторні, які працюють в боксах McLaren – проблеми на піт-стопах на двох етапах за два тижні, це перебір для будь-якої команди Ф1, що вже казати про колектив, який бореться за чемпіонство в обох заліках! Навряд ці проблеми вплинули на те, що Льюіс вперше в сезоні не потрапив на подіум – темп срібних стріл був гіршим за Red Bull і Lotus, але п’яте місце як мінімізацію втрат британці взяти повинні були, ось саме тут і «допомогли» власні ж механіки.

Серед пілотів найбільше запитань викликав перфоманс Даніеля Ріккардо – австралієць стартував шостим і в підсумку загубився десь в середині другого десятка пелотону. Так, у нього виникли проблеми на першому колі, але ж напарник, який провалив кваліфікацію і стартував тільки 17-м на фініші опинився попереду. Єдине що може тішити Даніеля, його місце в Toro Rosso поки що знаходиться у цілковитій безпеці, і часу для виправлення ситуації ще достатньо.

Борець етапу

Людина, яка зазвичай проводить дуже спокійні малопомітні гонки, після своєї дебютної перемоги видала просто шикарний Гран Прі з великою кількістю боротьби на трасі. Дуелі Росберга з Хемілтоном і Алонсо були настільки жорсткими і неоднозначними, що стюартам довелося розглядати обидва епізоди вже по завершенні гонки (а ще ж було затяжне протистояння з Ді Рестою наприкінці гонки, де вже німець виступав в ролі мисливця).

Першого разу в боротьбі з Льюісом німець з одного боку не міняв траекторію оборони двічі, але правими колесами проїхав по піщаному узбіччю – тобто місця для боліду суперника не залишив, хоча там була пряма і для Хемілтона була відкрита практично вся траса ліворуч від Ніко. З іншого ж боку Росберг почав зміщуватися праворуч миттю раніше за британця, а отже формально, на думку Феміди, правил не порушував.

В епізоді ж з Алонсо ситуація повторилася майже ідентично, але різниця полягала в тому, що на цей раз рух направо першим зробив іспанець, а Ніко вже реагував на його дії. Знову ж таки, німець мав право на захист позиції і зміщувався тільки раз, от тільки знову не залишив на трасі місця для машини конкурента. Для Алонсо все було зрозуміло одразу – радіоефір команди вкотре потішив.

Автор завжди дивується і залишається незадоволеним, коли пілотів карають за контакти в абсолютно простих гоночних інцидентах, відбиваючи у гонщиків будь-яке бажання ризикувати з обгонами, але на цей здається що Ніко трохи передав куті меду і заслужив щонайменше на офіційне попередження від стюартів. Зрештою, хто б що не казав, але саме такі епізоди приковують глядачів до екранів значно більше ніж «обгони», здійснені за допомогою DRS.

Чемпіонат же взяв паузу – наступного тижня в Мюджелло відбудуться тести, а Великий цирк повернувся до Європи. Наступна гонка відбудеться в Барселоні – можливо там переможе пілот команди, яка цього року ще не вигравала? Така Формула 1 нам однозначно потрібна!

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Журналист: «Пушич не выдерживал давления и впадал в стресс»
Футбол | 03 мая 2024, 11:30 9
Журналист: «Пушич не выдерживал давления и впадал в стресс»

В прессу попала информация о временах работы нынешнего коуча «Шахтера» в «Твенте»

«Может, бомбу нес?» Леоненко рассказал, почему Демьяненко не пустили в УАФ
Футбол | 03 мая 2024, 12:59 7
«Может, бомбу нес?» Леоненко рассказал, почему Демьяненко не пустили в УАФ

Бывший футболист «Динамо» очень недоволен ситуацией

Комментарии 10
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Коли на двох етапах поспіль не спрацьовує один і той самий механізм, то в цьому також є людський фактор - не перевірили або перевірили погано. Хто цим має займатся? Думаю, що не Вітмарш...
Дьявол
...ка не закручується... Не руками ж її крутити)))
Дьявол
Проблема Хема була не безпосередньо на піт-стопы, а в тому, що, мабудь, давав збої гайковерт, працював через раз... Тому варто розібратися з технікою, а людина, що працює на піті ні в чому не винна - що вона може зробити, коли фіксуюча гай
CubiQ
Тем, кто смотрит с нейтральной точки зрения можно только позавидовать...
hybrid
неоднозначно все. з одного боку шини, так, багато непотрібного хаосу (але менше, ніж минулого року!), реальна якість болідів нівелюється. пілоти входять в повороти на 70% можливостей і т.д. і т.п., я б ще додав відсутність дозаправок, мене завжди перла бензинна тактика, а залишитись на трасі довше означало виграти і не треба було нікого кришувати... але: наскільки ж цікавіше стало дивитися з нейтральної точки зору! раніше це було або свято, або трагедія, в залежності від результату того, за кого вболіваєш, самі ж гонки були на 90% ніякими. тоді як зараз милуєшся тою ж малайзією не зважаючи на суб"єктивно абсолютно жахливий результат.
CubiQ
Ну двигатели это вообще какая-то глупость... Шасси для каждой трассы? Тоже как-то не верится. Остаются температурные и погодные условия = шины.
Может внимания было не меньше, но и претензий тоже не было.
Hassassin
Я точно про це не знаю - припущення є, але не більше. Дехто з журналістів пише і про діапазони двигунів, але в теорію клімату для двигунів я не вірю. А от шасі та шини - цілком на те схоже.
Минулого року шинам приділяли уваги ніяк не менше.
CubiQ
"невже різні кліматичні умови і температури асфальту настільки сильно впливають на гоночний темп машин, що шасі одних команд почувають себе добре в конкретному діапазоні? А може справа в двигунах?"
Это всё каличные шины с очень узким рабочим диапазоном. Почему-то в прошлом сезоне никто столько внимания шинам не уделял.
А тут вдруг за тысячи километров от баз одни прогрессируют, другие регрессируют...
Hassassin
Стосовно Макларен не скажу, а от Барса в фінал вийшла, тільки не вчора (фінал Кубка Короля)
djordj
Макларен чемпион 2012? Барса вчера вышла в финал?