Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 24 марта 2013, 14:58
13298
48

Себастьян Феттель – победитель Гран-при Малайзии

Второе место досталось Марку Уэбберу, третье – Льюису Хэмилтону

| Обновлено 24 марта 2013, 14:58
13298
48
Себастьян Феттель – победитель Гран-при Малайзии
Себастьян Феттель

Як і тиждень тому в Мельбурні цього разу в Малайзії погодні умови та робота з шинами також стали ключовими факторами всього уїк-енду. Якщо кваліфікації в Австралії розтягнулась на два дні, то на трасі в Сепангу все відбулося спокійніше, хоча і не без дощу, який пройшов у другому сегменті кваліфікації.

На вологому асфальті, який поступово підсихав, другий поул сезону без видимих над зусиль виграв Феттель, компанію якому на першому ряді стартового поля дещо несподівано склав Масса, випередивши свого напарника. Алонсо і Хемілтон розташувалися на другому ряді, а от переможець Австралії Ряйкконен повторив свій сьомий результат, але пізніше був оштрафований стюардами за блокування Росберга і змушений був стартувати лише десятим.

На абразивному асфальті Сепангу в спеку гума зношувалась дуже інтенсивно і команди намагалися знайти оптимальні варіанти стратегії на гонку, але погода знову втрутилася у плани команд – незадовго до старту над автодромом пройшов дощ, але швидко завершився, залишивши трасу занадто вологою для старту на сліках. Перед початком гонки всі без винятку боліди були взуті у проміжні комплекти шин – ризикувати не хотів ніхто.

Феттель зумів відмінно зреагувати на зелені вогні світлофору і зберіг лідерство на вході до першого повороту, а от за його спиною все було значно цікавіше. Масса програв боротьбу Алонсо, Фернандо ж, у свою чергу, в другому повороті необачно «увіткнувся» своїм переднім крилом в болід лідера гонки і пошкодив своє крило, яке протягом кола висікало іскри на трасі. На першому колі Масса програв позицію Вебберу, Хемілтону, Баттону і Росбергу, відкотившись зі свого другого стартового місця лише на сьоме. Однозначно найкраще перше коло подолав Веббер, який через проблеми з уніфікованим блоком управління провалив старт минулого тижня. Австралієць у тисняві зв’язки перших поворотів зумів вискочити на третє місце і почав пресингувати Алонсо.

Залишається тільки здогадуватися на що розраховували в Ferrari, не закликавши свого лідера в бокси для заміни зламаного антикрила, але на високій швидкості наприкінці стартової прямої на початку другого кола хитка надламана конструкція не витримала навантаження, зламалася, і червоний болід відправився у гравій. Гонка для Алонсо завершилася, майже не розпочавшись.

За перші кола гоночна траекторія швидко підсихала й уже після 4-5 кіл команди по радіо запитували своїх гонщиків чи ще не пора переходити на сліки. Першим перевзутися вирішив лідер гонки. Феттель на 6-му колі відправився в бокси і це стало великою несподіванкою, адже пілоти, які очолюють пелотон і мають непоганий відрив від переслідувачів достатньо консервативно підходять до питання зміни шин в таких перехідних умовах. Топ-команди, як правили чекають відповідних кроків збоку середняків, дивляться на їх темп і поведінку машини на трасі, й тільки після цього (одним-двома колами пізніше) закликають своїх лідерів. Себастіан вирішив не бути таким консервативним і ледве не програв гонку через свій поспіх.

Виявилося, що на першому секторі асфальт все ще замокрий для сухої гуми і гонщики, які затрималися на трасі ще на два-три кола, мали рацію. Перша хвиля піт-стопів, яка масово пройшла протягом 8-9-го кіл гонки внесла чимало сумбуру і несподіванок. Льюіс Хемілтон за звичкою заїхав в бокси McLaren, де на нього тепер ніхто не чекає. Проїхавши повз механіків колишньої команди британець знайшов свої бокси, втративши кілька дорогоцінних секунд. Але це ще квіточки, порівняно з тим що утнули в боксах Toro Rosso і Force India. Механіки італійської команди так поспішали випустити на трасу Верня, що не побачили як в наступні бокси заїжджав Шарль Пік на своєму зеленому крокодилі. Боліди зіткнулися і на машині Жана-Еріка довелося швидко міняти переднє крило. А в боксах «індусів» сьогодні прописався полтергейст. По-перше, команда вирішила провести піт-стопи своїх пілотів на одному колі, чим поставила у незручне становище Пола Ді Ресту, який змушений був чекати поки обслужать Сутіла, але тут неприємності тільки почалися. Машину німця механіки довго не відпускали – проблеми з заміною заднього лівого колеса, Ді Реста за цей час, мабуть, чашечку кави зміг би випити.

Коли плутанина в боксах і калейдоскоп змін позицій між пілотами завершилися, і гонщики в бойовому режимі на сліках взялися атакувати трасу виявилося, що ранній піт-стоп Феттеля зіграв з ним поганий жарт – Себастіан їхав другим, відстаючи від власного напарника. Крім того, пілоти Red Bull їхали на різній гумі. Марк обрав жорстку, а Себастіан – Medium.

У стані квартету лідерів з Red Bull i Mercedes відриви стабілізувалися і вся боротьба ще була попереду. Пілоти явно готувалися якнайвдаліше використати свої шанси за рахунок наступних піт-стопів, тож ніхто нікого не атакував.

На 20-му колі Веббер відкрив наступний етап піт-стопів, цього разу Марку поставили більш м’які шини Medium. Через два кола в бокси поїхав Хемілтон, а вже на 23-му свою зупинку в боксах зробили Феттель і Росберг. Статус-кво серед лідерів після цих піт-стопів зберігся й Марк продовжував упевнено лідирувати. Знову з проблемами зіткнулися механіки Force India, цього разу дуже довго вони не могли випустити на трасу Ді Ресту, який через три кола припинив боротьбу в гонці, повернувшись в бокси.

Якщо на другому гоночному відрізку серед лідерів Веббер їхав на шинах Hard, то тепер більш жорсткі покришки на піт-стопі отримали Феттель і Масса. Як не дивно, але в умовах спеки жорстка гума працювала навіть трохи краще, і Себастіан зумів близько підібратися до Веббера, але обігнати австралійця не міг. В цей час до пілотів Red Bull під’їхав Хемілтон, але він також не міг розраховувати на обгін. Феттель, побоюючись атаки ззаду вирішив прозондувати ситуацію в команді й поскаржився, що Марк їде недостатньо швидко, натякаючи при цьому на те, що команді варто дати команду пропустити більш швидкий болід. Ніякої команди пропускати триразового чемпіона Веббер не отримав, а підняв темп, відірвавшись від напарника на безпечну відстань. Трошки відстав і Хемілтон, який вирішив боротися за позиції не силою, а розумом.

Льюіс поїхав на третій піт-стоп першим серед лідерів і на нових шинах відчутно додав, навіть встановивши проміжне найшвидше коло. Все це дозволило британцю вийти на друге місце, коли в боксах побували гонщики Red Bull. Цього разу всі лідери обрали шини Hard. А от криза механіків перекочувала з боксів Force India до колег з McLaren – Баттон, який упевнено їхав на п’ятій позиції, відставши від Red Bull i Mercedes, але випереджаючи Ferrari Масси і обох пілотів Lotus, став наступною жертвою невидимої сили, яка казилася сьогодні на піт-лейн. Англійця відпустили на трасу не закріпивши переднє праве колесо. Поки за Дженсоном, який зупинив машину через кілька десятків метрів, прибігли механіки, від штовхали машину назад і докрутили гайку часу було втрачено стільки, що навіть про попадання до топ-десятки мова вже не йшла.

Феттель, якого випереджав тепер не тільки власний напарник, а ще й Хемілтон, серйозно взявся за справу повернення втраченого. Спочатку німець наздогнав Льюіса і на 39-му колі на прямій в зоні дії DRS обігнав пілота Mercedes. Ставши другим Себастіан взявся скорочувати відставання від Веббера, який їхав у 5 секундах попереду.

Шалено швидкий темп квартету лідерів (і частково Масси) пояснювався тим, що всі вони збиралися ще четвертий раз міняти гуму, а тому залишати шанси пілотам Lotus ніхто не збирався. Зрештою і самі Грожан з Ряйкконеном сьогодні виглядали непереконливо, змагаючись з McLaren і Sauber Хюлькенберга.

Четвертий і останній на цей раз візит в бокси Хемілтон здійснив на 42-му колі, Феттель і Росберг – на 43-му, а Веббер поміняв шини на 44-му. Цього разу зупинка колом раніше зіграла на руку Феттелю, який у першому повороті атакував Марка, та австралієць досить жорстко захищав свою позицію на всьому першому секторі траси. Одночасно з баталією пілотів Red Bull за перемогу, активні дії відбувалися між гонщиками Mercedes за право зійти на подіум. Ніко і Льюіс кількаразово мінялися позиціями після чого з боксів пролунала команда зберігати позиції і не атакувати один одного. Росберг не погоджувався з командою, заявляючи в ефірі, що може їхати швидше Хемілтона, але наказ Росса Брона порушувати не став. Проблема низького (на думку Росберга) темпу Льюіса полягала в тому, що британець змушений був закінчувати гонку в режимі економії пального.

Зовсім інакше розгорталися події на фронті внутрішньокомандної боротьби в Red Bull. Марк, знаючи про наказ із боксів їхати обережно і зберігати позиції, трохи скинув темп, чим скористався Феттель. Німець, порушивши попередні командні домовленості, вийшов у лідери гонки. Після цього останні кола гонки пройшли вже у цілком спокійному руслі. Ображений і обманутий Марк доїхав другим і після гонки виглядав не розчарованим, а злим. І навіть не приховував свого обурення.

Дубль Red Bull дозволив команді вийти в лідери Кубку конструкторів, але особливого задоволення не приніс саме через дії Себастіана, який власні інтереси поставив вище командних, проігнорувавши накази командного містка зберігати позиції після останнього піт-стопа. Вибачення Феттеля навряд чи зможуть розрядити ситуацію в даних умовах, але тепер колективу з Мілтон Кінс нічого не залишається робити, крім як на закритій для сторонніх очей і вух зустрічі не вирішити цю проблему. Схоже, що в Малайзії такої розмови не буде, бо команда відмовилася від традиційної після переможного дубля фотосесії. Світитися від радості окрім Феттеля, мабуть, не було кому…

В Mercedes аналогічну проблему зуміли розв’язати більш акуратно і хоча Росберг залишився незадоволеним, але на командну атмосферу це має вплинути менше – Ніко, на відміну від Себастіана наказ виконав. Але найголовнішим підсумком гонки для німецької команди стало те, що тепер в Бреклі знають на що спроможна машина і що боротьбу лідерам нав’язувати можна.

Феліпе Масса, який на другому колі залишився єдиним представником Скудерії провів гонку явно гірше власних сподівань, але і провалом його виступ назвати не можна. Попри зайвий піт-стоп бразилець на останніх колах зумів обігнати Хюлькенберга, Ряйкконена і Грожана, фінішувавши п’ятим – не торт, але не так і погано.

Для Lotus, схоже, висока температура повітря і траси є гіршою порівняно з більш прохолодними умовами, але в боротьбі з McLaren і Sauber пілоти проявили своє уміння витискати з ситуації максимум. Особливо це стосується Кімі, який зумів здолати вкрай агресивний захист Хюлькенберга.

Проблеми Баттона і обох пілотів Force India дозволили Жану-Еріку Верню фінішувати 10-м і поповнити власну та командну скарбнички одним очком. Це було б неможливо зробити, якби француз не ризикнув і не проїхав гонку з трьома зупинками в боксах.

Що ж, спарений уїк-енд в Альберт-парку та Сепангу завершився. Дехто з пілотів отримають час, щоб з’ясувати стосунки між собою, а команди матимуть три тижні для внесення змін і вдосконалень своїх болідів. Попереду на нас чекає Китай.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

 

Гран Прі Малайзії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:38:56.681

4

2.

М. Веббер

Red Bull

+ 4.298

4

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 12.181

4

4.

Н. Росберг

Mercedes

+ 12.640

4

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 25.648

4

6.

Р. Грожан

Lotus

+ 35.564

3

7.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 48.479

3

8.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 53.044

4

9.

С. Перес

McLaren

+ 1:12.357

4

10.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1:27.124

3

11.

В. Боттас

Williams

+ 1:28.610

3

12.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1 коло

4

13.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 1 коло

4

14.

Ш. Пік

Caterham

+ 1 коло

4

15.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 1 коло

4

16.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

4

17.

Дж. Баттон

McLaren

+ 3 кола / схід

4

18.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 5 кіл / схід

4

 

Найшвидше коло гонки: Серхіо Перес (McLaren) - 1:39.199 (56-те коло)

Не фінішували:

П. Мальдонадо

Williams

45 коло

виліт

А. Сутіл

Force India

27 коло

кріплення колеса

П. Ді Реста

Force India

24 коло

кріплення колеса

Ф. Алонсо

Ferrari

2 коло

виліт/ зламане крило

 

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

40

2.

К. Ряйкконен

Lotus

31

3.

М. Веббер

Red Bull

26

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

25

5.

Ф. Масса

Ferrari

22

6.

Ф. Алонсо

Ferrari

18

7.

Н. Росберг

Mercedes

12

8.

Р. Грожан

Lotus

9

9.

А. Сутіл

Force India

6

10.

П. Ді Реста

Force India

4

11.

Н. Хюлькенберг

Sauber

4

12.

С. Перес

McLaren

2

13.

Дж. Баттон

McLaren

2

14.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

1

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

66

2.

Lotus F1 Team

Renault

40

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

40

4.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

37

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

10

6.

Sauber F1 Team

Ferrari

4

7.

McLaren

Mercedes

4

8.

Toro Rosso

Ferrari

1

Sport.ua

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 48
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
awesome17
Довольно неплохой гран-при! Какая борьба была между Ред Буллами и Мерсами! В Мерсах похоже назревает нехилая такая англо-немецкая междоусобица. Лотусы не смогли войти дважды в одну и ту же реку, поэтому будет интересно понаблюдать за их стратегией на других ГП. Баттона жалко - из-за механиков потерял возможность заехать на подиум. Ну и очень приятно удивил Хюлькенберг. Так отчаянно сражаться за место, что даже у Райкконена нервы не выдержали и он начал говорить по радио на повышенных тонах (чего я за фином вообще не припомню) - это, конечно, показатель. Нико должен переходить в топ-команду.
tyigen
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
vuyko47
Не понимаю, почему возникло недоразумение между Феттелем и Уэббером? Что, феттель должен был не бороться за победу? Также и с Хэмилтоном и Россбергом. Почему Рзберг не имел права навязать борьбу? Алонсо - муудак, перекрыл на старте Массу и пересрал всё себе и Массе. Гонка интересная.
mafiozi-LVIV
Борьба Ред Булов,и не борьба Мерседесов,скрасили всю гонку.
awesome17
Алонсо сошел на втором круге. У него сорвало переднее антикрыло и он улетел по прямой в отбойник.
tyigen
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
hustle92
На счёт Феттеля и Уэббера, то команда боялась что повториться история котора была на гран-при Турции пару лет назад и оба пилота столкнуться между собой, к тому же они боролись на грани.А Розберг просто сделал одолжение команде, Мерсерэс не хотел рисковать и вместо 3-го и 4-го места, получить ничего. На счёт Алонсо согласен, необоснованно агрессивно начал гонку и угробил для себя этап и подпортил гонку для Массы.
уух (праскурафф)
vuyko47 — 24.03.2013 12:12
Не понимаю, почему возникло недоразумение между Феттелем и Уэббером? Что, феттель должен был не бороться за победу? Также и с Хэмилтоном и Россбергом. Почему Рзберг не имел права навязать борьбу? Алонсо - муудак, перекрыл на старте Массу и пересрал всё себе и Массе.
===================================================
1) между Веббером и Феттелем одно время было где-то 5 сек. и уж подозрительно быстро они сплыли...
2)Россбергу да, изрядно подо*рали. парень 100% имеет право послать такую "команду" нах
3)Алонсо - м*дак. но м*даки и те, кто позволил ему в таком виде ехать дальше, а не приказал сразу ехать на пит-стоп
уух (праскурафф)
awesome17 — 24.03.2013 12:06
Ну и очень приятно удивил Хюлькенберг. Так отчаянно сражаться за место,...
===================================================
имхо, он там правила нарушал.неоднократно.... потому Кими и нервничал
abigor
Марк Уэббер: «Первая часть Гран При складывалась для нас очень хорошо. Я контролировал ее ход, и после заключительных пит-стопов команда сказала мне, что гонки кончились, двигатель был переведен в щадящий режим, поскольку на этих позициях мы должны были финишировать. Я тоже люблю погоняться, но так решила команда, причем, как всегда, мы это обсуждали еще перед стартом. Однако сегодня Себастьян принимал собственные решения.
Я удивился, когда он меня обогнал, потому что я уже ехал спокойно и берег шины, но тут борьба возобновилась. Мы знаем, что он – быстрый гонщик, но я разочарован исходом сегодняшнего Гран При».
abigor
На пресс-конференции после финиша Гран При Малайзии Себастьян Феттель признал, что нарушил предварительные договорённости, опередив Марка Уэббера, и принёс австралийцу свои извинения.
Себастьян Феттель: «Сегодня я допустил большую ошибку, но не намеренно, и хочу извиниться перед Марком. Надеюсь, он меня простит».
urfinjus
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
OM27
Почему возникло недоразумение? Потому что Феттель нарушил приказ команды. Получается Уэббер понимал, что гонка после пит-стопа уже закончилась, расслабился, перевёл машину в экономный режим, а Феттель начал его прессинговать.
имхо, большинство пилотов понимают, что Феттель вне Ред Булла - никто, поэтому к нему и такое отношение со стороны Алонсо и Хэмилтона, пора это понять и самому Себастьяну.
kusko
[quote]Почему возникло недоразумение? Потому что Феттель нарушил приказ команды. Получается Уэббер понимал, что гонка после пит-стопа уже закончилась, расслабился, перевёл машину в экономный режим, а Феттель начал его прессинговать. имхо, большинство пилотов понимают, что Феттель вне Ред Булла - никто, поэтому к нему и такое отношение со стороны Алонсо и Хэмилтона, пора это понять и самому Себастьяну.[/quote]
Этот твой любимый Алонса в командах с сильными напарниками никто, аутсайдер. Масса начал показывать результат и если и дальше так пойдет, он начнет плакаться прессе, как было в команде с Хэмилтоном.
vuyko47
OM27 — 24.03.2013 13:01
Я отлично понимаю, что существуют всякого рода договорённости внутри команд. Но если смотреть в интересах команды, то Феттелю гораздо нужнее победа, чем Марку. Ведь сейчас отрыв от Райконена 9 очков, в случае 2-го места Феттеля, было бы 2 очка. Да и спортивный принцип дороже договорённостей.
KoLyAnD
Первым пришел Себастьян Феттель, представляющий команду «Ред Булле». Может правильно писать "Рэд Булл"??? Или ошибаюсь?
vuyko47
Возможно Red Bull решил сделать Марка чемпионом, если ещё до гонки запретили Феттелю обгонять его. Но кому нужны такие победители?
OM27
Этот твой любимый Алонса в командах с сильными напарниками никто, аутсайдер. Масса начал показывать результат и если и дальше так пойдет, он начнет плакаться прессе, как было в команде с Хэмилтоном.[/quote]
Алонсо доказал, что он отличный пилот выступая в разных командах (прежде всего за Рено).
vuyko47
Вот прочитал интервью Хэмилтона, где он говорит, что третье место должно быть у Россберга, но только приказ шефов команды заставил Ника не обгонять его. И то, что Хэмилтон готов пропустить Ника при похожей ситуации говорит о следующем: на х-я такие гонки?
Shakhtar The Best Fan
Гонка в частности последняя ее часть разочаровала. Как это если запрещают обгонять впереди идущего напарника ? Где тогда сама гонка ? У Red Bull машина мощнее и у других нет шансов.